Hoe komt het dat er zo makkelijk over geloven gesproken wordt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

welling82

Re: Hoe komt het dat er zo makkelijk over geloven gesproken wordt?

Berichtdoor welling82 » 04 feb 2017 00:43

@Teus;

Ik heb je op grond van de Bijbel antwoorden gegeven.

Hoe ben ik niet voor rede vatbaar wanneer ik overal open sta voor ieders rede om daar inhoudelijk op te reageren?

Als ik het met je oneens ben, zeg ik waarom, niet alleen omdat ik voor rede vatbaar ben, ik hoop dat jij dat ook bent!

Mijn eigen interpretaties? Nota bene stel ik dat de Bijbel geen ruimte tot interpretatie laat, en probeer ik mijn inhoudelijk reageren op je stellingen aan de hand van de Bijbel te staven!

Zolang je stelt dat God de mensen waardevol vind, begrijp je niet waarom God ons door de zondeval verdorven noemt.

Lees graag de Bijbel eerst, voor je er eigen interpretaties op na houd, niet voor rede vatbaar blijkt en vervolgens mij daar de schuld voor probeert te geven?

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Hoe komt het dat er zo makkelijk over geloven gesproken wordt?

Berichtdoor naamloos » 04 feb 2017 08:59

welling82 schreef:Mijn eigen interpretaties? Nota bene stel ik dat de Bijbel geen ruimte tot interpretatie laat,
Wat een rarigheid. Zonder interpretatie heeft alles wat je leest geen betekenis. Jij interpreteert er ook lustig op los.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

welling82

Re: Hoe komt het dat er zo makkelijk over geloven gesproken wordt?

Berichtdoor welling82 » 04 feb 2017 10:38

@naamloos;

Als ik iets zeg over eigen interpretaties, let dan even op waar dat vandaan komt EN wat het betekend.

Wat ik raar vind is dat ik mijn stellingnames baseer op de Bijbel, die geen interpretatie ruimte laat, dat probeer te ondersteunen aan de hand van Bijbelse versen, hoe dat nu mijn eigen interpretatie is en niet de weergave van de Bijbel is mij onduidelijk en volgens mij kan ook niemand hier zoiets staven.

Ja, sinds de natuur willen wij de Bijbel interpreteren, echter de Bijbel lezen is niet alleen het Woord, het is het Woord in combinatie met de Geest. Waardoor duidelijk wordt dat de Bijbel ECHT niet ruimte tot interpretatie laat, dat zijn invloeden van de zondeval. zondigheid.

Als je dus meent dat ik er zo lustig op los interpreteer, zou ik graag weten welke van mijn stellingen niet Bijbels is of welk vers aantoont dat ik er 'lustig op los interpreteer'.

De Bijbel heeft betekenis zonder deze te interpreteren, er kan niets van jezelf bij, zoals ook de Apostel zo duidelijk stelt, 'ik ben niets'. Praktisch alle betekenis die uit de Bijbel geintrepreteerd wordt, is meestal incorrect en voor eigenliefde.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten