Scheiding tussen kerk en staat.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Scheiding tussen kerk en staat.

Berichtdoor hans0166 » 04 nov 2016 10:02

scheiding van kerk en staat heeft niets te maken met morele oproepen gedaan door anderen. Het is enkel en alleen een inlandse aangelegenheid van bestuur.
Net als jij je mening hier mag plaatsen mogen anderen dat ook op beleid van landen doen.

Yoshi

Re: Scheiding tussen kerk en staat.

Berichtdoor Yoshi » 05 nov 2016 12:03

Gister op het nieuws dat de SGP in een kerk het partijprogramma presenteerde. Scheiding kerk en staat overschreden of niet?

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Scheiding tussen kerk en staat.

Berichtdoor Arco » 08 nov 2016 14:37

Yoshi schreef:Gister op het nieuws dat de SGP in een kerk het partijprogramma presenteerde. Scheiding kerk en staat overschreden of niet?


De D66 deed de vorige haar verkiezingsfeest houden in een kerk:
Afbeelding
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

welling82

Re: Scheiding tussen kerk en staat.

Berichtdoor welling82 » 30 jan 2017 14:43

Wat een rare paus.

volgens mij staat er in de Bijbel dat er bijvoorbeeld in het laatste der dagen een wereldregime onstaat gedeeld door tien koninkrijken, wereldkoninkrijken, zoals de Club van Rome in de jaren zestig met haar voorstel omtrent 'tien economische gebieden' gekomen is en op grond van onder andere daarvan het huidige Europa ontstaan is.

Een van die tien koninkrijken wordt verdaan, waarvoor er drie nieuwe terugkomen.

Zou dat het economische gebied 'canada-VS-Mexico' kunnen zijn waar door de muur van trump een scheiding in ontstaat, mede ook door zijn beleid, die wellicht nooit weer hersteld kan worden zodat dit woord van de Bijbel waar wordt?

Raar van de paus dat ie dat niet Christelijk noemt, hij zou beter voorzichtig zijn, want God werkt en waarschuwd ook door belachelijke lippen en belachelijke tong! Stel je voor dat Belial de woorden van zijn ezel niet serieus zou hebben genomen om de reden waar ze vandaan kwamen, een sprekende ezel!

Trouwens, misschien begrijpt de paus niet dat de huidige utopische scientisme wat zich intellectuele elite noemt bedacht had dat alle grenzen slecht zijn en alle nationalisme, dus ook cultuur, en hebben ze daarom ook in Europa best grote fouten gemaakt.

Een grens is niet om mensen buiten of binnen te houden, van origine, namelijk. Een grens is om een bepaalde staatskundige inrichting, en vooral rechtsstaat daarin, af te schermen, zo'n invloeds en inrichtingsgebied te omlijnen. Misschien begrijpt Trump wel beter dan veel politiek leiderschap dat juist om problemen op te lossen tegenwoordig een grens tussen deze totaal verschillende staten wel nodig is! Misschien hebben wij ook daar wel heel veel problemen aan te danken in ons huidige Europa, dat we gewoon grenzen opengooien tussen lidstaten die nog zoveel qua staatsinrichting en rechtsstaat, vooral effectief, verschillen dat het niet anders kan dan tot problemen leiden!

Hoewel ik zeer betwijfel of Trump werkelijk Christen is, of althans, ik weet eigenlijk zeker dat ie dat in ieder geval NOG niet is, want hij roept wel heel veel 'damn' (verdomme in het engels) in zijn speeches waar ik absoluut niet van een Christen geloof of kan geloven dat ie dat zou doen.

Wil ook niet zeggen dat ik overal achter sta of met alle zaken eens ben.

De paus heeft volgens mij gewoon geen klap verstand.

en trouwens, hoeveel ook anders gepretendeerd, wij hebben ons nauwelijks aan onze constitutie gehouden, tot en met scheiding van kerk en staat, op grotere en kleinere schaal, dus wat dat aangaat sta ik niet te kijken van de bemoeienissen van de paus bij geopolitieke zaken. wel iets apart dat ie steeds geconsulteert wordt, in mijn ogen weet die paus van voor tot achter niet waar ie het over heeft. Van Bijbel tot geopolitiek.

Trouwens, op een gegeven moment gaan mensen allemaal met elkaar vechten. Verwacht de paus dit gegeven misschien niet? Het is niet mooi, verschrikkelijk zelfs, alleen ik verwacht toch dat dit nog moet gebeuren.

De paus die kwaakt over 'Christelijk'. Sinds Luther en zelfs daarvoor was wel duidelijk hoe 'Christelijk' de pausen zijn en zijn geweest. Nee ze willen het niet weten, en je wil niet weten wat zo iemand je kan aandoen als je dat gewoon zegt. Wat zei Luther over 'ezels'? Hij had gelijk. Groot gelijk.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Scheiding tussen kerk en staat.

Berichtdoor hans0166 » 30 jan 2017 15:12

welling82 schreef:
De paus heeft volgens mij gewoon geen klap verstand.



lees je eigen post eens... en oordeel dan nog een keer ... jij of hij?...
ik weet het wel ...


inlegkunde en uit het verband getrokken paranoia gedachten. God zal het doen op Zijn manier, niet op de jouwe

welling82

Re: Scheiding tussen kerk en staat.

Berichtdoor welling82 » 30 jan 2017 15:21

Zozo,

@hans0166;

wist je dat ik bij multinationals betaald ben geweest om op nogal hoog niveau 'paranoia' gedachten te hebben?

wist je ook dat ik een en ander gewoon kan funderen, staven, met verifieerbare feiten?

uit het verband getrokken? wat? op welke gronden?

en dan even gaan vertellen, concluderen, wat ik ben? zonder vragen te stellen?

zozo, jij hebt ook al geen klap verstand, niet alleen die paus, jammer vind ik dat. ik wens je vooral wat verstand toe, zodat je nog eens vragen leert stellen, alvorens conclusies te trekken, is de wetenschappelijke wiskundige kans ook meteen iets minder groot dat je ongelijk hebt en een beetje in de lucht staat te wijzen alsof we je serieus moeten nemen,. Het zou je sieren.

mvg.

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Scheiding tussen kerk en staat.

Berichtdoor hans0166 » 30 jan 2017 16:10

welling82 schreef:
wist je dat ik bij multinationals betaald ben geweest om op nogal hoog niveau 'paranoia' gedachten te hebben?


en je punt? .. het een sluit het andere echt niet uit.

welling82

Re: Scheiding tussen kerk en staat.

Berichtdoor welling82 » 30 jan 2017 18:11

@hans0166;

Ja, wat is uw punt eigenlijk?

Laten we een en ander uit naastenliefde, voor alle duidelijkheid, even ontleden. In de hoop, misschien zelfs ten onrechte verwachting, dat met het verstand erbij, een en ander verhelderd en opgeklaard wordt;

Uw initiele reageren;


lees je eigen post eens... en oordeel dan nog een keer ... jij of hij?...
ik weet het wel ...


inlegkunde en uit het verband getrokken paranoia gedachten. God zal het doen op Zijn manier, niet op de jouwe


In plaats van meer globaal, hoop ik nu even wat meer inhoudelijk op deze reactie in te gaan;

Ja, niet alleen heb ik mijn eigen post gelezen, zelfs geschreven! In mijn oordeel leek mij zulks te schrijven inhoudelijk informerend voor andere participanten in deze discussiethread aangaande mijn diverse en verscheiden perspectief. U stelt vervolgens een onnavolgbare conclusie en vraag tegelijkertijd, jij of hij?.

Niet alleen is dit wel heel erg kortzichtig, onvoorzichtig, onvolledig en ongefundeerd 'participeren' in een discussiethread als bijvoorbeeld deze, het is zelfs zulke regelrecht slechte toepassing van onze communicatieve middelen, dat normaliter een inhoudelijke reactie hierop niet meer verwacht kan worden. In in ieder geval, als u het wel weet, mogen wij dan weten waarom hij of ik? En voor alle duidelijkheid, ten behoeve van de minder bedeelden qua interpretatie capaciteit onder ons, wie is hij?

Inlegkunde? Dit is nieuw. Kunt u zich verder verduidelijken? Zelfs Google geeft mij geen duidelijk beeld van de 'kunde' waar u op doelt. 'Uit het verband getrokken paranoia gedachten'? U bent ook nog geaccrediteerd arts mag ik aannemen, en wel van zulke uitnemende kwaliteit dat u geheel gebaseerd op een enkel schrijven, zonder een vraag te stellen aangaande eventueel fundament van enige of althans de kern van mijn stellingnames, tot deze verassende diagnostiek komt? Mag ik graag weten aan de hand van welke criteria mijn stellingnames als paranoide bevonden kunnen worden? Persoonlijk meen ik over feiten te beschikken, prima aantoonbaar ook eventueel aan de hand van DSM-V definities, die toch echt anders aantonen! Toch moet u alvast weten dat u zichzelf in deze zin tweemaal tegenspreekt, waarvan ik eenmaal wel nader zal toelichten; er is een duidelijk verschil tussen uit de context getrokken gedachten en paranoia, verwisselt u deze biochemische gang van zaken in onze hersenen liever niet.

Vervolgens meen ik bij u enig religieus fundament te bemerken, u stelt dat de Heere het doet op Zijn manier en niet mijn manier, terecht. De vraag die nu bij mij rijst is de volgende, waar zou ik anders gesteld hebben en om welke redenen meent u kennelijk op te kunnen maken uit mijn bijdrage aan deze thread dat ik de wegen van de Heere ondergeschikt zou willen maken aan de mijne? Vervolgens nog een andere vraag, bent u zich bewust dat zulks een directe beschuldiging (niet vermaning of suggestie, een insinuatie) aan mijn adres is en hoe komt u op het idee anderen te beschuldigen zonder afdoende vraagstelling of feitelijke onderbouwing?

Dan uw tweede reageren, waarbij u weer inhoudelijk niet ingaat op enige van mijn argumenten of vragen.

Mijn punt is dat zulke bedrijven mij waarschijnlijk voor mijn gedachten onder andere, en ook ze te kunnen verwoorden, betaald hebben om dat deze gedachten 'paranoide' zouden zijn. Ze gaan namelijk over eenzelfde als waar ik in mijn oorspronkelijke bericht blijk van heb gegeven, kennis over gang van zaken. Daarmee stel ik niet dat het een het ander uitsluit, daarmee laat ik zien dat u voorzichtiger zou moeten zijn en meer vragen zou moeten stellen aangaande de inhoud/strekking van mijn schrijven. Overigens had ik in mijn eerste reactie aan u al zoiets aangegeven, staat me bij.

Laten we ons dan beperken tot de volgende vraag. Wilt of kunt u uw stellingnames ook versieren met enig fundament?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 88 gasten