Evangeliseren kinderen/tieners

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Evangeliseren kinderen/tieners

Berichtdoor Marnix » 12 okt 2016 07:46

Dan heb je totaal niet begrepen waar het om gaat. Als je zo denkt, kan ik me voorstellen dat evangelisatie sowieso iets is wat je niet doet. En waar je tegen bent. Ongeacht of je het onder jongeren of volwassenen doet. Dan snap ik ook dat onze meningen hier botsen. Maar volgens mij is dat niet de Bijbelse drijfveer om het evangelie door te geven maar zit daar iets heel anders achter. En is dat bij christenen vaak (allicht niet altijd maar vaak wel) ook het geval.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
hans0166
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1466
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:30

Re: Evangeliseren kinderen/tieners

Berichtdoor hans0166 » 12 okt 2016 11:16

Marnix schreef:Tja, blijkbaar ben jij heel bang dat jouw kinderen ook andere dingen horen in het dagelijks leven. Misschien beter om ze daar vast op voor te bereiden dan het proberen buiten de deur te houden. Dat lukt namelijk toch niet. Ze gaan horen van andere religies. En nog veel vaker dat God niet bestaat, alles door evolutie is ontstaan. Onze kinderen gaan dat horen. En zo'n compromis "als onze kinderen geen andere boodschappen horen en wij nou eens jongeren niet over Jezus vertellen" is een slecht compromis... en bovendien werkt het niet.


hier gáát het helemaal niet om, het onderwerp is of je kinderen in een speeltuin of speelveld aan moet/mag spreken...je moet het niet zo breed trekken als jij iedere keer doet, dan blijf je letterlijk en figuurlijk over twee verschillende zaken spreken en zul je nooit elkaar begrijpen.

Moet/mag je kind iets anders horen...JA maar niet in de speeltuin door een paar zelfbenoemde evangelisten die alles denken te mogen.
ik blijf ook bij een dikke NEE.

Yoshi

Re: Evangeliseren kinderen/tieners

Berichtdoor Yoshi » 12 okt 2016 15:10

hans0166 schreef:hier gáát het helemaal niet om, het onderwerp is of je kinderen in een speeltuin of speelveld aan moet/mag spreken...je moet het niet zo breed trekken als jij iedere keer doet, dan blijf je letterlijk en figuurlijk over twee verschillende zaken spreken en zul je nooit elkaar begrijpen.

Moet/mag je kind iets anders horen...JA maar niet in de speeltuin door een paar zelfbenoemde evangelisten die alles denken te mogen.
ik blijf ook bij een dikke NEE.

Doe geen moeite. Die 2 willen het gewoon niet begrijpen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Evangeliseren kinderen/tieners

Berichtdoor Marnix » 13 okt 2016 08:50

hans0166 schreef:hier gáát het helemaal niet om, het onderwerp is of je kinderen in een speeltuin of speelveld aan moet/mag spreken...je moet het niet zo breed trekken als jij iedere keer doet, dan blijf je letterlijk en figuurlijk over twee verschillende zaken spreken en zul je nooit elkaar begrijpen.

Moet/mag je kind iets anders horen...JA maar niet in de speeltuin door een paar zelfbenoemde evangelisten die alles denken te mogen.
ik blijf ook bij een dikke NEE.


Dat heb ik in de laatste post op pagina 1 aangegeven. Dat als individue naar een speeltuin gaan en kinderen proberen te bekeren me inderdaad niet handig lijkt. Maar dat zaken als AiA, E&R etc wel mooie initiatieven zijn hiervoor. Blijkbaar zijn jullie het daar helemaal mee eens maar ik kreeg daarop als reactie: "Spijtig dat je je niet in een ander kan verplaatsen. Dan had je het namelijk makkelijk begrepen." Vandaar dat ik het wat breder trok omdat "niet in de speeltuin, wel via dat soort initiatieven" ook niet goed was.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten

cron