Mag je overal om bidden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Mag je overal om bidden?

Berichtdoor Chaya » 05 sep 2016 09:03

Een onderzoek uit 2004 wees het volgende uit:

Moslims bidden meer dan eenmaal daags, joden bidden het minst. En nooit bidden doet geen gelovige. Dat is de voorlopige uitkomst van een lopend onderzoek onder Amerikanen. Ze bidden bijna altijd thuis, voor zichzelf, nog liever voor familie en zelden voor vreemden. Joden betrekken hun zieke huisdier veel vaker in hun gebed dan moslims. En christenen bidden voor de president.

Zeventig procent van de christenen en moslims wordt vaak tot zelfs altijd verhoord - al kan verhoring wat anders betekenen dan dat de tumor weg is. ,,Ik bad om moed en kreeg die”, licht een roomskatholieke kankerpatiënte toe. Naar opgave van cardiologen bidt 97 procent van hun cliëntèle voordat ze onder narcose gaan.

In het onderzoek valt op dat moslims weinig, christenen iets meer en joden veel meer bidden voor hun huisdieren

http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/a ... l-om.dhtml

Zie het roodgemaakte, mag je overal om bidden, dus ook als je geliefde huisdier ziek is? Aan kinderen zeggen we dat het mag, maar wat zeg je tegen een volwassene?
En elke gelovige bidt, volgens het onderzoek. Maar dat kan toch niet anders, als je een levende relatie met God hebt?
Ik las weleens: bidden is ademhalen. Hoe vaak bidden wij?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Mag je overal om bidden?

Berichtdoor meribel » 05 sep 2016 09:14

natuurlijk, ik zou niet weten waarom niet eigenlijk
heb me nooit afgevraagd of dat wel of niet zou mogen


hoevaak; altijd te weinig ( dat geldt voor mezelf dan hoor )

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Mag je overal om bidden?

Berichtdoor mona » 05 sep 2016 10:45

Voor alles waarin je je afhankelijk weet van de Heere mag je bidden.
Als je je niet afhankelijk weet van Zijn leiding en zorg in je leven, zal je ook geen biddend leven hebben.

Naast het gebed om je redding en zaligheid, mag je alle aspecten van je leven bij de Heere brengen.
En dat strekt zich naast de mensenwereld ook uit tot de rest van Zijn schepping.
Ik bid regelmatig voor onze veestapel. Wij zijn afhankelijk van Hem, en in die afhankelijkheid dragen wij verantwoording voor onze beesten.
Als een koe aan het bevallen is bid ik altijd voor haar. Een beest voelt evengoed pijn en ook bij een beest kunnen er complicaties optreden.
En als een koe ziek is bid ik ook. Zomaar, als ik naast haar zit of tussen de beesten doorloop.
We moeten niet vergeten dat de schepping lijdt als gevolg van onze zonden.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Mag je overal om bidden?

Berichtdoor Marnix » 05 sep 2016 16:37

Natuurlijk mag je voor je zieke huisdier bidden. Bidden is praten met God. Je mag met Hem praten, vertellen wat er in je omgaat, waar je mee zit. Vragen om dingen. Ook als je hond of wat mij betreft hamster ziek is.

Als het goed is is bidden niet alleen wat je op vaste momenten doet. Voor / na het eten, voor het slapen gaan. Wandelen met God is op allerlei momenten met Hem praten, vragen wat Hij wil dat je doet. Zeggen wat er leeft. Ook buiten die vaste momenten om. Of je dan 3x of 6x op vaste momenten bidt zegt denk ik niet alles.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Mag je overal om bidden?

Berichtdoor Teus » 05 sep 2016 22:11

Ik heb me nog nooit afgevraagd, wanneer iets op mijn hart lag te vragen of te vertellen aan de Heere, of het wel mocht of goed was.
God wil een relatie met Zijn kinderen, dat is een Vader-kind relatie met alles wat daar mee te maken heeft.
Dat is niet met regelmaat bidden op gezette tijden, dat is continu in contact zijn met God.
Je praat, bidt en dankt Hem. Je voert gesprekken, vertelt wat je gaat doen en dankt Hem dat Hij erbij is.
En als je dan bv. iets opvalt onderweg dan zeg Je "kijk eens Heere, wilt u daar wat aan doen" of " tjonge, wat heeft U dat toch mooi gemaakt."
Dan loop je door je tuintje en ziet dat een boompje het moeilijk heeft en dan vraag je de Heere of Hij wilt helpen.
Inderdaad Marnix wij hebben gebeden voor de hamster van onze kleinzoon.

Hoe vaak ik bidt of dankt of praat? tussen de 10 en de 40 x per dag.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Mag je overal om bidden?

Berichtdoor MoesTuin » 06 sep 2016 11:24

Je mag in de Heere Jezus Christus, de Heere God alles vragen door middel van het gebed.
Of je het krijgt is aan Hem :wink:
Want God wil zijn als een Vader
En Hij weet wat we nodig hebben en voorziet ons in alles (ook al denken wij hier nog weleens anders over)
God overziet het geheel!

Op bergen en in dalen, ja overal is God en zoals psalm 42 en psalm 43 het beschrijven, meer heb je niet te wensen.

https://www.youtube.com/watch?v=HLLepnsM4uc
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Mag je overal om bidden?

Berichtdoor Teus » 06 sep 2016 11:58

MoesTuin schreef:Je mag in de Heere Jezus Christus, de Heere God alles vragen door middel van het gebed.
Of je het krijgt is aan Hem :wink:


Hier valt nog wel het een en ander over te zeggen Moestuin.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Mag je overal om bidden?

Berichtdoor mona » 06 sep 2016 12:34

MoesTuin schreef:Je mag in de Heere Jezus Christus, de Heere God alles vragen door middel van het gebed.
Of je het krijgt is aan Hem


Lees eens het geweldig boekje: "de macht van het gebed" van R.A. Torrey.
https://www.zoeklichtwebshop.nl/boeken/ ... gebed.html
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten