Waar leef je eigenlijk voor?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Arendsoog
Sergeant
Sergeant
Berichten: 409
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:51

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Arendsoog » 08 apr 2016 15:04

Wat betreft ups en downs in het menselijk of christelijk leven is de vergelijking met de zeeën een mooie.
Sommige mensen zijn als de woeste zeeën, ze leven ogenblikken op hoge toppen van de golven, het andere ogenblik in de diepte van een golfdal.
Anderen zijn kalm als de binnenzeeën, hooguit bij hevige stormwinden wordt de effen waterspiegel ernstig verstoord.
Is een binnenzee daarom beter dan een buitenzee?
Ik denk het niet; zo is het ook met het karakter van mensen. De één is onstuimig en emotioneel snel beïnvloedbaar, de ander kalm en bedaard. Een ieder zal met zijn eigen karakter moeten leven, overeenkomstig Gods wil. Soms kan juist een sombere bui ons de kortheid van het leven laten zien, en doen uitzien naar Zijn komst, naar de nieuwe hemel en de nieuwe aarde waarop gerechtigheid wonen zal. In een diep golfdal zal zo'n persoon wellicht met jaloersheid naar een evenwichtiger persoon kijken, maar feitelijk is daar geen reden voor. God geeft een ieder wat hij of zij verdragen kan.

De Prediker stelt ons het leven voor in allerlei facetten, vragen en wijsheden.
Soms lijkt dit boek zo zinloos, maar dat is het toch niet.
Zomaar wat citaten.
Een tijd om te wenen, en een tijd om te lachen
(...)
Ik heb gemerkt, dat er niets beters voor henlieden is, dan zich te verblijden, en goed te doen in zijn leven.
Ja ook, dat ieder mens ete en drinke, en het goede geniete van al zijn arbeid, Dit is een gave Gods.

(...)
Daarna wende ik mij, en zag aan al de onderdrukkingen, die onder de zon geschieden; en ziet, er waren de tranen der verdrukten, en dergenen, die geen trooster hadden; en aan de zijde hunner verdrukkers was macht, zij daarentegen hadden geen vertrooster.
Dies prees ik de doden, die alrede gestorven waren, boven de levenden, die tot nog toe levend zijn.

(...)
Voorwaar, er zijn veel dingen, die de ijdelheid vermeerderen; wat heeft de mens te meer daarvan?
Want wie weet, wat goed is voor den mens in dit leven, gedurende het getal der dagen van het leven zijner ijdelheid, welke hij doorbrengt als een schaduw? Want wie kan den mens aanzeggen, wat na hem wezen zal onder de zon?

(...)
Beter is een goede naam, dan goede olie, en de dag des doods, dan de dag, dat iemand geboren wordt.
(...)
Zeg niet: Wat is er, dat de vorige dagen beter geweest zijn, dan deze?
(...)
Geniet het goede ten dage des voorspoeds, maar ten dage des tegenspoeds, zie toe; want God maakt ook den een tegenover den ander, ter oorzake dat de mens niet zou vinden iets, dat na hem zal zijn.
Dit alles heb ik gezien in de dagen mijner ijdelheid; er is een rechtvaardige, die in zijn gerechtigheid omkomt; daarentegen is er een goddeloze, die in zijn boosheid zijn dagen verlengt.

(...)
Dit alles heb ik met wijsheid verzocht; ik zeide: Ik zal wijsheid bekomen, maar zij was nog verre van mij.
(...)
Alleenlijk ziet, dit heb ik gevonden, dat God den mens recht gemaakt heeft, maar zij hebben veel vonden gezocht.
(...)
Werp uw brood uit op het water, want gij zult het vinden na vele dagen.

(...)
Maar indien de mens veel jaren heeft, en verblijdt zich in die allen, zo laat hem ook gedenken aan de dagen der duisternis, want die zullen veel zijn; en al wat gekomen is, is ijdelheid.

(...)
IJdelheid der ijdelheden, zegt de prediker; het is al ijdelheid!

(...)
De prediker zocht aangename woorden uit te vinden, en het geschrevene is recht, woorden der waarheid.
De woorden der wijzen zijn gelijk prikkelen, en gelijk nagelen, diep ingeslagen van de meesters der verzamelingen, die gegeven zijn van den enigen Herder.

(...)
Van alles, wat gehoord is, is het einde (doel) van de zaak: Vrees God, en houd Zijn geboden, want dit betaamt allen mensen.
Want God zal ieder werk in het gericht brengen, met al wat verborgen is, hetzij goed, of hetzij kwaad.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 08 apr 2016 15:07

Er is een stichting die kleding e.d. verzorgt voor Joden in nood in Israël.
Men heeft te veel werk en zijn dus erop uit gegaan om vrijwilligers te krijgen.
32 kerken in onze omgeving zijn benadert en niet één persoon voelde zich geroepen om voor Gods koninkrijk te werken.
Er is geen behoefte tot een zegen voor andere te zijn en daardoor zegeningen van God te ontvangen.
Maar als we problemen, als het om onszelf gaat, dan verwachten we wel zegeningen van God.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Speedy » 08 apr 2016 15:14

Teus schreef:Er is een stichting die kleding e.d. verzorgt voor Joden in nood in Israël.
Men heeft te veel werk en zijn dus erop uit gegaan om vrijwilligers te krijgen.
32 kerken in onze omgeving zijn benadert en niet één persoon voelde zich geroepen om voor Gods koninkrijk te werken.
Er is geen behoefte tot een zegen voor andere te zijn en daardoor zegeningen van God te ontvangen.
Maar als we problemen, als het om onszelf gaat, dan verwachten we wel zegeningen van God.


Waarom gelijk weer het verwijt en zwartmakerij? Weet jij wat deze kerken allemaal doen in Gods koninkrijk? In een van de kerken in jouw omgeving wordt juist heel veel gedaan om orthodoxe joodse gezinnen te helpen. Het gebeurt stilzwijgend om diverse werkers niet in gevaar te brengen door allerlei judaistische figuren die de hulp van christenen niet willen.

En ik kan begrijpen als er weer een of andere louche stichting met wazige doelstellingen op de stoep staat en die weer geld of goederen wil, dat je daar niet op in gaat.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Chaya » 08 apr 2016 15:19

Teus schreef:M.i. wordt het wel een handvat voor satan.

Het is niet te hopen dat jij deze verschrikkelijke woorden spreekt tegen een medemens die worstelt met een depressie. :?
Teus schreef:En het is denk ik ook niet wat God van ons verwacht.

Gelukkig dat Prediker ons wel bemoedigt in deze:
Een tijd om te wenen, en een tijd om te lachen; een tijd om te kermen, en een tijd om op te springen;
Wat zou God van ons - zondaren - nou kunnen verwachten?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor meribel » 08 apr 2016 15:37

Ja precies, dat is het mooie van prediker die begrijpt het gewoon
Donkerr psalmen zijn er ook trouwens
Er is voor alles een tijd en het fijne is dat dat gewoon prima is

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Marnix » 08 apr 2016 17:05

Teus schreef:@Marnix, volgens mij vraagt Ruis hoe het moet en niet of het kan.


En het kan in je dagelijks werk, je omgang met de buren, je naasten. Die kleine dingen. Vaak willen we het veel groter maken dan het is. Zijn we op zoek naar een grotere roeping terwijl we in het kleine er niet zo mee bezig zijn. Dan zou ik met die kleine dingen beginnen. En wie daar trouw in is, is dat ook in het grote. Misschien gaat de gelijkenis over de talenten ook wel daarover.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 08 apr 2016 18:31

Teus schreef:M.i. wordt het wel een handvat voor satan.

Chaya schreef:Het is niet te hopen dat jij deze verschrikkelijke woorden spreekt tegen een medemens die worstelt met een depressie. :?

Wat is dit nu weer voor een inferieure reactie, je zoekt gewoon argumenten die er niets mee te kamen hebben om op me af te geven.
We hebben het niet over een depressie. Ik begrijp hier helemaal niets van wat is je intentie nu weer?
Jij hebt kennelijk geen last van satan en dus ook niet ervaren, onderzocht of aan God gevraag waardoor het komt dat satan je dwars zit.
Teus schreef:En het is denk ik ook niet wat God van ons verwacht.

Chaya schreef:Gelukkig dat Prediker ons wel bemoedigt in deze:
Een tijd om te wenen, en een tijd om te lachen; een tijd om te kermen, en een tijd om op te springen;

Het is wellicht raadzaam voorzichtig te reageren wanneer je bepaalde dingen niet snapt of weet.
Je zoekt een tekst om een andere tekst, en wel zo'n mooie, teniet te doen. Bijde teksten zijn waar maar je begrijpt het verband en de diepgang niet.
Een kind van God kan wel degelijk verblijd zijn in de Heer terwijl het in de armoede, pijn, zorgen en verdriet zit.
Wanneer ben jij verblijdt in de Heer? Alleen als alles je goed gaat? Dan heb je een arm leven hoor.
Chaya schreef:Wat zou God van ons - zondaren - nou kunnen verwachten?

Sorry, maar dit is een typische uiting van ongeloof. Weer weet je niet waar het over gaat.
Overigens praat ik over mensen die Jezus als hun Heiland hebben.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor MoesTuin » 08 apr 2016 19:31

Zo de topic doorlezende is het inderdaad zo, er is overal een tijd voor.
Een tijd voor vreugde en verdriet en alles wat daar tussen zit, hoge bergen, diepe dalen.

Psalmen zijn mooi
Neem Psalm 130, "Uit diepten van ellende"

en "Er zal verlossing komen , Zijn goedheid is zeer groot!

https://www.youtube.com/watch?v=rJGCJQ1tQzY

Waar leef je eigenlijk voor?

Voor jezelf, voor je gezin, sta je in dienst van de ander, voor God?
Of is er (even) geen doel
Vraag het aan de Heere

Vraagt naar den Heer en Zijne sterkte! Zoekt dagelijks Zijn aangezicht
Het kan heel moeilijk zijn, maar als God het geeft en je laat zien wat Hij voor ogen heeft met jou leven, gezegend is de mens die dit mag zien en ervaren en hieruit mag (voort) leven.
Soms merk je het heel niet op en bezie je dit pas achteraf.
Ik wens je heel veel sterkte en Gods nabijheid met je zoektocht naar je zelf en God om zo samen het doel en de zin van jou bestaan te vinden, want dat die er is, dat is Zeker! want het leven stopt niet op aarde, maar als je samen met Hem leeft, de Heer van je leven, dan wacht jou een Hoopvolle toekomst, een Eeuwig Leven (oneindig)
"Gelooft in de Heere Jezus Christus en je zult zalig worden"

Luister maar het onderstaande Lied "Heer U bent mijn leven"!

https://www.youtube.com/watch?v=6XWCxRg ... tml5=False
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Ruis77
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2016 22:04

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Ruis77 » 08 apr 2016 21:37

Toen God deze wereld schiep, zei hij: Heers, wees vruchtbaar en wordt talrijk. Toen de Heere Jezus naar de hemel ging zei Hij: mij is gegeven alle macht in de hemel en op de aarde, ga heen, maak alle volken tot mijn discipelen, hen lerende wat ik u geleerd heb.
Wij zijn geschapen voor God konnkrijk, dat had Hij al van voor de grondlegging der wereld in gedachten. We kunnen daar alleen in wandelen, door het verzoenende offer van de Heere Jezus. Wij zijn gemaakt om te heersen, om Zijn koninkrijk zichtbaar te maken. God wil door zijn Heilige Geest in ons wonen en door ons heen werken. Genees de zieken, bevrijd gebonden van zonde en demonen, verkondig het koninkrijk, zie om naar armen in nood, met als doel dat Gods koninkrijk zichtbaar gaat worden door ons heen.

Ik verlang naar dit leven, maar als ik kijk naar hoe mijn leven eruit zie, kom ik bij rom. 7 uit. Het goede wat ik wil doe ik niet enz... Dan overvalt mij de vraag: wat is nu mijn doel? Bouw ik Gods koninkrijk door te soppen en te studeren?

Herkenbaar?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2016 01:49

Misschien wel. Maar kijk vooral verder wat je kan doen, in je omgeving, met je contacten, met je gaven en talenten. Genoeg mogelijkhedennom naast studeren en soppen kleine steentjes bij te dragen aan Gods Koninkrijk! Dus zet je talenten in. Er zijn toch mogelijkheden zat?!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Cathy » 09 apr 2016 12:10

Ruis77 schreef:......Dan overvalt mij de vraag: wat is nu mijn doel? Bouw ik Gods koninkrijk door te soppen en te studeren?
Herkenbaar?

Zekers. Heel herkenbaar.
Ik heb ook periodes in mijn leven gehad - en heb ze soms nog wel - dat ik niet wist/weet wat ik op dit aardrond deed/doe.
Ik troostte me met de gedachte aan Mozes die veertig(!) jaar met schaapjes door een woestijn moest dwalen en pas op hoge leeftijd tot grote daden werd geroepen.
Verder is er nog een mooi gedicht van H. Marsman uit de recentere geschiedenis die hier ook mee worstelde:

Berusting

Tussen dit ogenblik en mijn dood
Ligt misschien een lang leven;
ook een groot?
De hoop daarop heeft mij allengs begeven;
maar is groot of klein niet om het even
voor wie gelooft dat wij pas met de dood gaan leven?
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Chaya » 09 apr 2016 13:20

Cathy schreef:Berusting

Tussen dit ogenblik en mijn dood
Ligt misschien een lang leven;
ook een groot?
De hoop daarop heeft mij allengs begeven;
maar is groot of klein niet om het even
voor wie gelooft dat wij pas met de dood gaan leven?

Mooi Cathy!
Bloem, één van mijn lievelingsdichters, worstelde ook:

Ik heb van 't leven vrijwel niets verwacht,

't Geluk is nu eenmaal niet te achterhalen.

Wat geeft het? - In de koude voorjaarsnacht

Zingen de onsterfelijke nachtegalen.


Cathy schreef:Ik troostte me met de gedachte aan Mozes die veertig(!) jaar met schaapjes door een woestijn moest dwalen en pas op hoge leeftijd tot grote daden werd geroepen.

Ik moest even nadenken hoe jij deze zin nu precies bedoelde.
Maar m.i. klopt het niet. Mozes was geen schaapherder, hij groeide immers op aan het Egyptische hof?
Mozes werd geroepen ja, maar voelde zich absoluut niet bekwaam.
En zien we dit niet vaker? Juist mensen die zich onbekwaam voelen in zichzelf, maar van God de opdracht krijgen en van Hem ook de sterkte en wijsheid daartoe.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Cathy
Majoor
Majoor
Berichten: 1543
Lid geworden op: 13 sep 2002 17:18
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Cathy » 09 apr 2016 13:45

Bloem is ook mooi ja. :D

Chaya schreef:Maar m.i. klopt het niet. Mozes was geen schaapherder, hij groeide immers op aan het Egyptische hof?

Mozes leefde eerst veertig jaar aan het Egyptische hof (Hand 7:23), moest toen vluchten vanwege de moord op die Egyptenaar en pas weer veertig jaar later verscheen de Heer aan hem bij het brandende braambos. (Hand 7:30)
In die tussentijd "hoedde Mozes het kleinvee van zijn schoonvader Jethro, de priester van Midian". (Ex 3: 1)
Omdat hij was onderwezen in alle wijsheid van de Egyptenaren en machtig was geworden in woorden en daden
(Hand 7: 22) was hij een intellectueel geworden.
Die jaren in de woestijn moeten hem heel zwaar zijn gevallen, denk ik.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Chaya » 09 apr 2016 13:51

Cathy schreef:Bloem is ook mooi ja. :D

Jij houdt ook van het melancholische? Jacqueline van der Waals kan jou dan zeker ook bekoren.

De geschiedenis van Mozes vind ik altijd weer boeiend, als ik er een preek over hoor. Ik hoor iedere keer weer wat nieuws en wat een lessen liggen in de reis van het volk Israël!
Wanneer je daar over nadenkt, 40 jaar lang, wat is het geduld van een ieder op de proef gesteld. En niet iedereen mocht het beloofde Land binnen gaan.
Het volk heeft ook zwaar gezondigd, gemurmureerd, niet geluisterd, ze zijn zwaar beproefd.
Mozes was driftig en moest ook weleens tot de orde worden geroepen.
Wat een troost ligt er dan in he, voor ons. God zoekt geen volmaakte mensen, maar juist hen die niets goeds in zichzelf kunnen vinden.
Ik vind het zo opmerkelijk!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Waar leef je eigenlijk voor?

Berichtdoor Teus » 09 apr 2016 14:08

@Ruis, Het is al belangrijk of het je oprechte verlangen is om Voor God dienstbaar te zijn.
Als het je oprecht verlangen is en je brengt het bij God dan kunnen er wel eens bijzondere dingen gebeuren. Maar het kan ook goed zijn dat het een tijd gaat duren.

Ik ken iemand die wilde ook zo graag iets voor God doen, het was haar grote verlangen.
De volgende dag kwam er een brochure door de deur met de vraag voor vrijwilligerswerk.
Ze werkt er nu 4 jaar en steeds maar weer met vreugde in haar hart en vreugde in de Heere.
Zo kan God werken.

Ik ken ook 2 jonge mannen die op een grote bijeenkomst waren en wilden ook iets voor God doen bij het zien van de bezigheden van de anderen. Ze gingen naar de leiding en vroegen of ze ook iets konden doen. Ja dat kon, ze mochten de wc's schoonmaken. Eigenlijk schrokken ze er van, dat was nu eigenlijk net niet de bedoeling maar ze zeiden “Heere we gaan het doen, voor U.”
Ongelooflijk hoeveel vreugde ze daaruit beleefden. Dankend met een verblijdt hart en opziend naar boven de wc schoonmaken.

God werkt naar onze wil, het kan zelfs wel zo zijn dat dat genoeg is. Om het te willen kan al tot Zijn eer zijn.
Op een verjaardag kun je bv. vragen aan iemand die naast je zit: “Hoe is het met je, hoe is het leven met de Heere, of ken je Hem nog niet? Maar..... wil je dat?
Wanneer je je bijdrage in de collectezak doet, kun je dat uit gewoonte doen maar ook zeggen “Heere Jezus, ik doe het voor U”

Je kunt je tuintje doen en daarin opgaan met alleen de aandacht hoe mooi je het wil hebben. Maar je kun je er ook in verwonderen hoe Groot God is, dat je iets mag zien van Zijn Almacht, Hem aanbidden en roemen in Jezus, dat je zo mag genieten van Zijn schepsel, hoe het mogelijk dat het allemaal groeit. Je doet je tuin tot eer van Hem. Ik heb wel eens met tranen in mijn ogen van vreugde in mijn tuintje gelopen. Dan dank je Hem, dan gaat het steeds verder, dan komt het besef hoe het komt dat je het mag zien door de kracht van de Heilige Geest. Het brengt je weer op het punt wat Hij voor je gedaan heeft. Dat Jezus de weg gegaan is om mij bij Zijn en mijn Vader te brengen. Je zou willen datje een tuin hebt van 10 hectare want je wil niet dat het ophoudt.

Het gaat niet altijd om een fysieke inspanning, het gaat om de beleving in je hart, het verlangen dat je het voor God wil doen. Je kunt je verwonderen over Wie God voor je is tijdens het soppen dat Hij je de kracht geeft en de wijsheid om het te kunnen en mogen doen. Dat als je klaar bent mag zeggen `dank U wel Vader dat ik dit mocht doen` Je hebt immers alles van Hem ontvangen om het te kunnen doen. Als je daar Gods Goedheid in mag zien en daarvoor mag danken zal Hij een arm om je heen slaan.

Ik had ook een hele lange tijd het verlangen om voor God bezig te zijn ik was te veel op het fysieke gericht maar merkte het niet op dat het ook anders kan. Ik heb wel eens gedacht `dan maar niet Heere, ik weet niet wat ik moet doen`. Maar ook wel eens gevraagd `Vader, ben ik niet goed genoeg, moet ik nog meer leren of vertrouwd U het me niet toe? Leer het me dan opdat ik altijd in Uw dienstbaarheid kan zijn.
Wat later ik kreeg een geweldig mooie klus die inmiddels klaar is en ik weet dat er nog hele mooie dingen uit voortvloeien tot eer van Hem, ik zie er naar uit, of.....misschien merk ik er helemaal niets van. God gaf het me te doen voor Hem en heb er gigantisch veel vreugde uit ontvangen. Dat kan ook niet anders als je van uuit de Heilige Geest werkt. Hij gaat ermee verder, dan kan het zijn dat ik er niet achter kom wat er verder gebeurd, weet je waarom dat dat kan zijn omdat God me wil bewaren dat ik mezelf de eer toebreng omdat dat niet goed voor me is. Het gaat in het geheel niet om mij. Dat het blijf, daar wat de bedoeling van het alles is, tot eer van Hem. De vreugde daaruit, ja die geeft God absoluut, dan ga te huppelen door hetgeen Hij geeft en je wil dat het niet meer ophoudt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten