Uitgaan: thuis voor 00:00?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor StillAwake » 17 mar 2016 10:50

hans0166 schreef:nee in het weekend begin ik pas om 22u aan bed te denken :)

ik zie voor mijzelf de noodzaak niet in om tot ver na middernacht op te blijven.
Waarom zou je iets in de nacht doen wat ook overdag of in de avond kan?

Ook doordeweeks lig ik echt niet voor 23u30 in mijn bed, op donderdag zelfs niet voor 01u00 (sportavond met bierde helft).
Vaak zijn het zaken die overdag niet kunnen, omdat de meeste mensen overdag vaak vol zitten...
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mohamed » 17 mar 2016 10:56

Zaken die het daglicht niet verdragen hebben 's nachts nou eenmaal de voorkeur. :clown:

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor StillAwake » 17 mar 2016 11:08

mohamed schreef:Zaken die het daglicht niet verdragen hebben 's nachts nou eenmaal de voorkeur. :clown:

Daarom heb ik offshore zeker vrijwel altijd nachtdienst?
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

mohamed

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mohamed » 17 mar 2016 11:27

mohamed schreef:Zaken die het daglicht niet verdragen hebben 's nachts nou eenmaal de voorkeur. :clown:

StillAwake schreef:Daarom heb ik offshore zeker vrijwel altijd nachtdienst?

Dat is boffen dan! :mrgreen:

Ik vind de nacht wel mooi, vooral in de lente en in de zomer.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor pannenkoek » 17 mar 2016 14:00

Haha, nou zo te lezen ben ik hier een uitzondering, of de rest durft niet te reageren die vroeger ook voor 0.00 thuis moesten zijn op zaterdag avond.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Marnix » 17 mar 2016 14:13

StillAwake schreef:Ook doordeweeks lig ik echt niet voor 23u30 in mijn bed, op donderdag zelfs niet voor 01u00 (sportavond met bierde helft).
Vaak zijn het zaken die overdag niet kunnen, omdat de meeste mensen overdag vaak vol zitten...


Hier het zelfde. Meestal om 12 uur slapen, sportavond met derde helft is op dinsdag. Lig dan meestal ook niet voor 1 uur op bed. En op vrijdag als ik competitie speel vaak nog 1, 1,5 uur later. Het ligt er denk ik een beetje aan hoeveel slaap je de rest van de week krijgt, hoeveel slaap je nodig hebt en of je een avondmens bent of niet. Ik ken mensen die om 10 uur 's avonds bijna omvallen en mensen die dan juist wakker zijn of worden. Ik denk overdag ook wel eens: Niet te laat slapen vanavond. Maar 's avonds ben ik dat al lang weer vergeten, voel ik me wakker en heb ik geen zin om vroeg naar bed te gaan.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
StillAwake
Generaal
Generaal
Berichten: 7930
Lid geworden op: 27 aug 2013 13:47

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor StillAwake » 18 mar 2016 07:44

pannenkoek schreef:Haha, nou zo te lezen ben ik hier een uitzondering, of de rest durft niet te reageren die vroeger ook voor 0.00 thuis moesten zijn op zaterdag avond.

Waarom zou je dat niet durven? Ik denk dat iedereen vroeger dingen niet mocht waarvan hij/zij nu het nut niet meer inziet.
Geef me de rust om te accepteren wat ik niet kan veranderen.
Geef me de moed om te veranderen wat ik kan.
Geef me de wijsheid om het verschil te zien.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mona » 18 mar 2016 08:41

pannenkoek schreef:zo te lezen ben ik hier een uitzondering, of de rest durft niet te reageren die vroeger ook voor 0.00 thuis moesten zijn op zaterdag avond.


Ja, ik moest ook om twaalf uur thuis zijn, ongeacht waar ik was.
De regel van voor twaalf uur thuis zijn heb ik altijd onzin gevonden, nu nog.
Maar het verschil zit er in waar je die avond naar toe gaat!
Ik ben ook in discotheken en verkeerde feestjes geweest, en dat mijn moeder op 's nachts op mij zat te wachten tot ik thuis was.
En het feit dat ze op me wachtte, omdat ik dáár op dié plek was, dat raakte me veel meer dan de ruzie die ik kreeg om dat het na twaalven was.

Als je naar een christelijk concert gaat, of bijbelstudie of op visite, en je kunt gewoon fris en fruitig op zondag in de kerk zitten, dan zie ik het nut niet van deze regel in.
Ga je stappen, je vol laten lopen, je begeven in een goddeloze situatie, dan gaat het niet om de tijd van thuis zijn,
maar dat je iets doet wat Hij niet wil dát je doet.

Het gaat er ook om hoeveel moeite je wilt nemen om fris in de kerk te zitten.
Als de samenkomst je niet zo interesseert, zal je ook niet snel op een feestje denken:
ik stap op, want ik wil morgen fris en fruitig horen wat God te zeggen heeft zonder alcoholwolken in mijn hoofd. :wink:
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor meribel » 18 mar 2016 10:53

maar @Mona, moest je niet ook op vrijdag gewoon om 0:00 uur thuis zijn?
want ik moest dat altijd, ook op andere dagen.

mohamed

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mohamed » 18 mar 2016 12:41

De vraag die Marnix terecht stelt is of je een mens van avonturen bent of niet, want avonturen gebeuren in de avond uren. En dan heb ik het niet over avontuurtjes want die gebeuren heel de dag. [-X

Als ik met mijn Volkswagen door de nacht rijd over de autosnelweg met Tupac op de speakers kan ik echt genieten.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor Chaya » 18 mar 2016 13:25

meribel schreef:maar @Mona, moest je niet ook op vrijdag gewoon om 0:00 uur thuis zijn?
want ik moest dat altijd, ook op andere dagen.

Ik wel hoor. Want volgens mijn pa hoort een fatsoenlijk meisje zo laat niet meer op straat.
De nacht is van het geboefte en de vrouwen van lichte zeden, volgens een oud gezegde.
Dus in die zin was het niet lastiger om op zaterdagavond op tijd binnen te zijn, op vrijdagavond was het ook vaak beregezellig om middernacht, maar moest ik afhaken. zieliglopen-smile
Ik niet alleen trouwens.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

mohamed

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mohamed » 18 mar 2016 13:34

Wat een brave meisjes huisvest dit forum zeg, wat een zedigheid en moraal! Het zijn net engeltjes de dames alhier, zich van geen kwaad bewust en altijd thuis op een christelijk uur! Alhoewel ik van de nacht houd reken ik mezelf niet tot het geboefte en een vrouw van lichte zeden ben ik evenmin. Hoe moet dat nou?

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor pannenkoek » 18 mar 2016 14:01

ik moest ook op vr. av. op tijd thuis zijn. Toen ik verkering kreeg was ik 16. Later verruimde de tijd wel, en mocht ik ook de auto mee, ipv op de fiets....
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mona » 18 mar 2016 14:07

meribel schreef:maar @Mona, moest je niet ook op vrijdag gewoon om 0:00 uur thuis zijn?


Nee, op vrijdag mocht ik wat later thuiskomen.
Het om twaalf uur thuis zijn was echt omdat het dan zondag was.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

mohamed

Re: Uitgaan: thuis voor 00:00?

Berichtdoor mohamed » 18 mar 2016 14:12

mona schreef:Het om twaalf uur thuis zijn was echt omdat het dan zondag was.

Dus als het wintertijd werd moest je nog eerder thuis zijn?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten