De EO Jongerendag 2016

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor Marnix » 22 feb 2016 10:14

Yoshi schreef:Ik heb jongerenwerk gedaan binnen mijn kerk. Veelal gaan jongeren gewoon voor een gezellige dag met elkaar. Dat geloof er bij komt kijken is een aardige bijkomstigheid maar veelal niet het primair belang.


Soms wel ja. Dan mogen ze daar naartoe van hun ouders dus gaan ze daar heen. En ja, soms gaan ze vooral voor de gezelligheid. Het zijn nog kinderen. En dan is het fijn dat ze daar zijn waar het evangelie klinkt en God wordt grootgemaakt. Hoeveel zouden er met zo'n insteek zijn gegaan en heel anders terug zijn gekomen?

Mohamed schreef:Jazeker noem ik het zooi, er zit geen goeie plaat tussen want ik heb er nog nooit een gehoord. Het enige wat ik hoor is dweperige teksten over hetzelfde liedje van een arme junk die de heroïne inruilt voor God. Ik vind dat nogal onkies, om God te associëren met iets zo vergankelijk als drugs en dan tegelijkertijd wijzen naar mensen die wel eens een jointje roken.


Ah, krijgen we dat weer. Je hebt moeite met gospel van heel af en toe gaat een gospelnummer over mensen die van hun drugsverslaving en God gaan volgen en dan voel jij je aangevallen omdat je af en toe een joint rookt. Alsof dat dezelfde situatie is. IJzersterke onderbouwing ook. En lekker objectief, zo is immers alle gospel :D
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4547
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor naamloos » 22 feb 2016 12:20

mohamed schreef:Jazeker noem ik het zooi, er zit geen goeie plaat tussen want ik heb er nog nooit een gehoord.
Hé pssst, de wereld stopt niet bij jouw voordeur noch is jouw smaak de maatstaf.
mohamed schreef:Het enige wat ik hoor is dweperige teksten over hetzelfde liedje van een arme junk die de heroïne inruilt voor God. Ik vind dat nogal onkies, om God te associëren met iets zo vergankelijk als drugs en dan tegelijkertijd wijzen naar mensen die wel eens een jointje roken.
Heroïne inruilen voor God; dat noem ik een goeie ruil. Beter dan andersom, toch?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Yoshi

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor Yoshi » 22 feb 2016 18:36

Marnix schreef:Soms wel ja. Dan mogen ze daar naartoe van hun ouders dus gaan ze daar heen. En ja, soms gaan ze vooral voor de gezelligheid. Het zijn nog kinderen. En dan is het fijn dat ze daar zijn waar het evangelie klinkt en God wordt grootgemaakt. Hoeveel zouden er met zo'n insteek zijn gegaan en heel anders terug zijn gekomen?

Ik wil ook niet zeggen dat het slecht is. Het is slechts een constatering. Het zijn kinderen, we hoeven niet te doen alsof het vrome engeltjes zijn die uitsluitend voor den Heere naar zo'n evenement toe gaan.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor de passant » 22 feb 2016 21:14

mohamed schreef:De katholieke kerk staat juist (in vele opzichten) midden in de wereld en probeert zich niet te verzetten tegen de realiteit, maar in bepaalde zaken ook zeker niet. En hoe kom je er bij dat het ledental slinkt? Er zijn wereldwijd ruim 1,2 katholieken, zie hier.

Verder zijn het juist evangelische christenen die het oude denken praktiseren onder de vlag van modern.

Jazeker noem ik het zooi, er zit geen goeie plaat tussen want ik heb er nog nooit een gehoord. Het enige wat ik hoor is dweperige teksten over hetzelfde liedje van een arme junk die de heroïne inruilt voor God. Ik vind dat nogal onkies, om God te associëren met iets zo vergankelijk als drugs en dan tegelijkertijd wijzen naar mensen die wel eens een jointje roken. ](*,)

"er zit geen goeie plaat tussen want ik heb er nog nooit een gehoord."wat een flauwekul , ik hoorde er laatst eentje bij de plaatselijke Albert Heijn , en datzelfde nummer hoor ik met enige regelmaat op de Nederlandse radio, en nee ik woon niet in de Biblebelt.
"En hoe kom je er bij dat het ledental slinkt?", heb ik helemaal niet beweerd, goed lezen ook een kunst.

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor de passant » 22 feb 2016 21:33

[quote="de passant"]

Trouwens een van de door mij geliefde artiesten is Rooms katholiek , heeft 51 albums gemaakt , waarvan eentje 300.000 exemplaren zijn verkocht, heeft een kloosterorde gesticht , en in de verenigde staten is het zoeken met een lantaarntje naar katholieke christenen die nog nooit van hem hebben gehoord. volgens Wikipedia is hij "Hij is de populairste opnameartiest van de katholieke kerk."

Nina

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor Nina » 22 feb 2016 21:41

de passant schreef:
Trouwens een van de door mij geliefde artiesten is Rooms katholiek , heeft 51 albums gemaakt , waarvan eentje 300.000 exemplaren zijn verkocht, heeft een kloosterorde gesticht , en in de verenigde staten is het zoeken met een lantaarntje naar katholieke christenen die nog nooit van hem hebben gehoord. volgens Wikipedia is hij "Hij is de populairste opnameartiest van de katholieke kerk."


Vertel, wie is het?

Ken je trouwens de muziek van John Michael Talbot? Prachtig, vind ik het..
https://www.youtube.com/watch?v=9aYecuD ... HkC7sRVCJS

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor de passant » 22 feb 2016 21:56

Nina schreef:
Trouwens een van de door mij geliefde artiesten is Rooms katholiek , heeft 51 albums gemaakt , waarvan eentje 300.000 exemplaren zijn verkocht, heeft een kloosterorde gesticht , en in de verenigde staten is het zoeken met een lantaarntje naar katholieke christenen die nog nooit van hem hebben gehoord. volgens Wikipedia is hij "Hij is de populairste opnameartiest van de katholieke kerk."

Vertel, wie is het?

Ken je trouwens de muziek van John Michael Talbot? Prachtig, vind ik het..
https://www.youtube.com/watch?v=9aYecuD ... HkC7sRVCJS

In de roos :D

Nina

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor Nina » 22 feb 2016 21:58

Bedoelde je hem inderdaad? :shock:

Toen ik net tot geloof kwam, kreeg ik zijn muziek in handen. Echt helemaal grijs gedraaid.. en nog steeds vind ik het prachtig!

mohamed

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2016 23:25

mohamed schreef:Het enige wat ik hoor is dweperige teksten over hetzelfde liedje van een arme junk die de heroïne inruilt voor God. Ik vind dat nogal onkies, om God te associëren met iets zo vergankelijk als drugs en dan tegelijkertijd wijzen naar mensen die wel eens een jointje roken.
naamloos schreef:Heroïne inruilen voor God; dat noem ik een goeie ruil. Beter dan andersom, toch?

Beter nooit aan de heroïne beginnen en niet denken dat God ergens voor is in te ruilen.

mohamed

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2016 23:27

Mohamed schreef:Jazeker noem ik het zooi, er zit geen goeie plaat tussen want ik heb er nog nooit een gehoord. Het enige wat ik hoor is dweperige teksten over hetzelfde liedje van een arme junk die de heroïne inruilt voor God. Ik vind dat nogal onkies, om God te associëren met iets zo vergankelijk als drugs en dan tegelijkertijd wijzen naar mensen die wel eens een jointje roken.

Marnix schreef:Ah, krijgen we dat weer. Je hebt moeite met gospel van heel af en toe gaat een gospelnummer over mensen die van hun drugsverslaving en God gaan volgen en dan voel jij je aangevallen omdat je af en toe een joint rookt. Alsof dat dezelfde situatie is. IJzersterke onderbouwing ook. En lekker objectief, zo is immers alle gospel :D

Zo te lezen heb je je roeping als huis-tuin en keuken psycholoog gemist, wat een rake analyse! ](*,)

mohamed

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor mohamed » 22 feb 2016 23:28

mohamed schreef:De katholieke kerk staat juist (in vele opzichten) midden in de wereld en probeert zich niet te verzetten tegen de realiteit, maar in bepaalde zaken ook zeker niet. En hoe kom je er bij dat het ledental slinkt? Er zijn wereldwijd ruim 1,2 katholieken, zie hier.

Verder zijn het juist evangelische christenen die het oude denken praktiseren onder de vlag van modern.

Jazeker noem ik het zooi, er zit geen goeie plaat tussen want ik heb er nog nooit een gehoord. Het enige wat ik hoor is dweperige teksten over hetzelfde liedje van een arme junk die de heroïne inruilt voor God. Ik vind dat nogal onkies, om God te associëren met iets zo vergankelijk als drugs en dan tegelijkertijd wijzen naar mensen die wel eens een jointje roken. ](*,)

de passant schreef:"er zit geen goeie plaat tussen want ik heb er nog nooit een gehoord."wat een flauwekul , ik hoorde er laatst eentje bij de plaatselijke Albert Heijn , en datzelfde nummer hoor ik met enige regelmaat op de Nederlandse radio, en nee ik woon niet in de Biblebelt.
"En hoe kom je er bij dat het ledental slinkt?", heb ik helemaal niet beweerd, goed lezen ook een kunst.

Aha dus omdat jij één goeie evangelische plaat hebt gehoord is het onzin wat ik beweer? Dat is de uitzondering die de regel bevestigt!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2016 00:33

Nee, dat is je mening. Ik kan tal van goede gospelplaten (die niet over drugs en daarvan afkomen gaan) ook al vind ik niet alles mooi en geslaagd. Maar anderen misschien weer wel. Prima toch? Maar jij komt met een gechargeerd beeld wat nergens op slaat met daarbij je vonnis, er is niemand die een goede gospelplaat maakt, zelfs niet een. Met argumenten die niet kloppen of persoonlijk zijn :) je hoeft geen (amateur) psycholoog te zijn om dat te kunnen zien :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

de passant
Sergeant
Sergeant
Berichten: 322
Lid geworden op: 15 okt 2014 12:16

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor de passant » 23 feb 2016 01:12

Nina schreef:Bedoelde je hem inderdaad? :shock:

Toen ik net tot geloof kwam, kreeg ik zijn muziek in handen. Echt helemaal grijs gedraaid.. en nog steeds vind ik het prachtig!
Klopt, ik draai hem tegenwoordig iets minder dan vroeger maar vooral "Troubadour of the Great King" https://www.youtube.com/watch?v=wEsWcOd ... yrGrRchtB2 heb ik vroeger heel veel gedraaid","Come to the Quiet" was de LP waar ik via een toenmalige vriend met JMT in aanraking kwam.
Nog een paar :Come Worship the Lord Vol. 1 https://www.youtube.com/watch?v=C4s33pBLmM8
ook uit 1990 hiding place https://www.youtube.com/watch?v=ct0SuXA ... M7fD0FEuID

Groet de passant

mohamed

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor mohamed » 23 feb 2016 01:59

Marnix schreef:Nee, dat is je mening. Ik kan tal van goede gospelplaten (die niet over drugs en daarvan afkomen gaan) ook al vind ik niet alles mooi en geslaagd. Maar anderen misschien weer wel. Prima toch? Maar jij komt met een gechargeerd beeld wat nergens op slaat met daarbij je vonnis, er is niemand die een goede gospelplaat maakt, zelfs niet een. Met argumenten die niet kloppen of persoonlijk zijn :) je hoeft geen (amateur) psycholoog te zijn om dat te kunnen zien :)

Nou, welke plaat dan?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: De EO Jongerendag 2016

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2016 09:40

Wil je serieus dat ik alle gospel die ik goed vind hier ga noemen? Of wil je een discussie over smaak? Wat ik wel mooi vind en jij niet en vice versa?

Ik vind Casting Crowns wel goed. Ik vond Toby mac ook wel goed bijvoorbeeld vroeger. De gospel-cd's van Johny Cash. Hele vroeger Petra :)

Overigens is het altijd een wat lastige lijn: Wat is christelijke muziek en wat is gospel? Waar ligt de grens tussen die twee? Ik luister meer christelijke muziek dan Gospel. Maar Neal Morse, een favoriete muzikant, heeft ook wel wat gospel-cd's gemaakt. Gungor is denk ik geen gospel maar sommige nummers van hen eigenlijk weer wel. In ieder geval, meer dan genoeg goede gospelmuziek.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten

cron