hemel of hel ?

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: hemel of hel ?

Berichtdoor Johan100 » 08 jan 2018 17:36

Chaya schreef:Ik las op RD.nl dit artikel:

Onder evangelicale christenen in de Verenigde Staten blijft de hel een aangelegen thema. „Christenen zouden niet bang moeten zijn om de traditionele leer van de hel als waarheid te verkondigen”, vindt de Amerikaanse predikant Ben Skaug.


De Bijbel spreekt er nadrukkelijk over. Het is mijns inziens dan ook een list van satan om erover te zwijgen.
Wel ben ik van mening dat de visie op de hel onder ons (gereformeerden) herzien moet worden.
En dat heeft te maken met de verkeerde vertalingen. De ene keer staat er dodenrijk (hades) en de andere keer sjeoel (hel).
Beide woorden worden gebruikt in de grondtaal.
Nu wil het geval dat er in de S.V. verschillende keren i.p.v. hades sjeoel staat.
Ik dacht in het O.T.
Maar als je alles in de grondtekst leest kom je volgens mij tot de conclusie dat de hel momenteel niet bestaat, maar pas na het laatste oordeel bij de laatste opstanding.

Dat doet niets af aan de ernst om te waarschuwen voor de hel.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: hemel of hel ?

Berichtdoor Chaya » 03 mar 2018 14:30

"Laat anderen dan niet over de hel spreken als zij dat niet willen, ik zal dat niet durven". "Een diep geworteld ongeloof gaat schuil in de geest van de mens aangaande het bestaan van de hel". Dringend roept hij op om tot Christus te komen tot behoud. Als straks Christus terug zal komen om te oordelen, zal Hij eerst voor "zijn gewone volk" zorgen. Zoals er een ark was voor Noach en een Zoar voor Lot, zo zal er straks een graanschuur zijn voor alle ware gelovigen. "Ja, het is een gezegende zaak om Christus'' tarwe te zijn".

J.C. Ryle
(Christenzijn in het dagelijks leven)
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten