Stoppen met facebook

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2012 06:30
Contacteer:

Stoppen met facebook

Berichtdoor ellentje1971 » 01 jan 2016 14:54

Hierbij wil ik eerst iedereen een heel gelukkig, gezond en gezegend 2016 toewensen!
Wie van jullie wil ook gaan stoppen of is ook gestopt met facebook omdat je het zat ben, er teveel tijd aan besteed of al dan niet vanwege geloofsovertuiging?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Yoshi

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor Yoshi » 01 jan 2016 15:01

Dank je, ook ik wens iedereen een voorspoedig 2016.

Qua Facebook ga ik niets veranderen. :) Ik ben niet zo heel actief, lees een minuutje of 10 per dag wat anderen zoal gedaan hebben en plaats zo nu en dan zelf wat. Qua geloofsovertuiging doe ik niets met Facebook en ook aan andere discussies neem ik geen deel op Facebook.

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2012 06:30
Contacteer:

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor ellentje1971 » 01 jan 2016 15:06

Yoshi schreef:Dank je, ook ik wens iedereen een voorspoedig 2016.

Qua Facebook ga ik niets veranderen. :) Ik ben niet zo heel actief, lees een minuutje of 10 per dag wat anderen zoal gedaan hebben en plaats zo nu en dan zelf wat. Qua geloofsovertuiging doe ik niets met Facebook en ook aan andere discussies neem ik geen deel op Facebook.


Dankje wel!
Wat vind je dan niet zo goed van facebook mbt geloofsovertuiging?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Yoshi

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor Yoshi » 01 jan 2016 15:09

Het is geen kwestie van niet goed vinden. Ik voel me simpelweg niet geroepen om in discussies (zonder einde) verzeild te raken op Facebook.

ellentje1971
Verkenner
Verkenner
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2012 06:30
Contacteer:

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor ellentje1971 » 01 jan 2016 15:11

Ja dat is zeker beter ja!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

asm

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor asm » 01 jan 2016 20:25

:D
iedereen ook de beste wensen.
Ik ben nu een jaar van fb af en vind het heerlijk.
Ik hou veel tijd over voor andere dingen en mis alleen de leuke "nieuwtjes"
was niet heel actief met posten maar wel met lezen.

Boanerges
Sergeant
Sergeant
Berichten: 342
Lid geworden op: 22 okt 2013 12:01

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor Boanerges » 01 jan 2016 23:32

Yoshi schreef:Het is geen kwestie van niet goed vinden. Ik voel me simpelweg niet geroepen om in discussies (zonder einde) verzeild te raken op Facebook.

Daar heb je hier in ieder geval geen last van :lol: :lol: :lol:

Yoshi

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor Yoshi » 02 jan 2016 09:18

Boanerges schreef:Daar heb je hier in ieder geval geen last van :lol: :lol: :lol:

:lol: Klopt, probeer wel te minderen.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor Chaya » 02 jan 2016 10:39

ellentje1971 schreef:Hierbij wil ik eerst iedereen een heel gelukkig, gezond en gezegend 2016 toewensen!
Wie van jullie wil ook gaan stoppen of is ook gestopt met facebook omdat je het zat ben, er teveel tijd aan besteed of al dan niet vanwege geloofsovertuiging?

Dank je en jij ook een goed 2016! :D
Ik zit niet op FB. Maar ik mis wel veel. Het grootste deel van mijn familie zit er wel op en daar worden de nieuwtjes uitgewisseld.
Met een ander deel van de familie heb ik een familie-app, dat vind ik persoonlijk beter. Die gebruiken we alleen voor belangrijke veranderingen en mededelingen.
Ik heb wel eens rondgekeken op FB hoor, om te kijken wie ik kon vinden, of het iets voor mij zou zijn, maar nee.
Ik zag wat foto's die eruit zagen als 100% geluk, terwijl ik wist dat daar veel zorgen en ongenoegen waren.
Mensen spelen ook bepaalde spelletjes en geven toe dat ze dan zo een paar uur kwijt zijn.
Dat is eigenlijk mijn bezwaar hier tegen, terwijl het daar misschien niet zo voor bedoeld is.
De schijnwereld die het eigenlijk is, en de hoeveelheid tijd die er gemakkelijk in gaat zitten.
Dat hoor ik van anderen ook, maar ze worden eigenlijk gedwongen om hun account aan te houden, vanwege hun werk.
Dus ik ben niet principieel tegen, maar (voorlopig) houd ik me ervan gevrijwaard.

Wil je zelf stoppen of ben je gestopt?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor meribel » 02 jan 2016 11:06

hier deels hetzelfde als Chaya; ik mis inderdaad veel nieuwtjes maar aan de anderen kant....als iets echt belangrijk is dan hoor ik het uiteindelijk ook wel. Alleen niet als eerste...maar dat maakt me niets uit.
Andere kant is een familie app en dat vind ik ook wel prettiger.
ben ik bij familie dan kijk ik weleens rond op Facebook...dat is dus heel zelden....en vind het ook nogal tijdrovend.

En dat laatste is de reden dat ik er zelf niet op wil. Ik ken mezelf en zou er veel te lang achter blijven hangen.
Ik ben ook niet principieel tegen maar bescherm mezelf tegen nodeloos 'verslaafd' raken aan Facebook.
Ik vind een forum wel voldoende...daar zit je soms ook al langer aan dan je had gedacht.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Stoppen met facebook

Berichtdoor Marnix » 10 jan 2016 05:17

Ik vind Facebook een heerlijk medium om zonder dat het veel tijd kost op de hoogte te blijven van dingen waar je van op de hoogte wil blijven. Het botst dan ook totaal niet met mij geloof. Als het teveel vrije tijd zou opslokken kan ik me dat voorstellen maar dat is niet het geval en verder is het volgens mij alleen maar goed. Maar als je het gebruikt, bedenk wel wie je wil volgen, met wie je bevriend wil zijn. Ik schoon af en toe mijn lijst op, hou het aantal vrienden zo binnen de perken en plaats zelf heel sporadisch iets.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten