druggebruik

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 19 jul 2015 21:15

mohamed schreef:Het is echt geen rommel wat ze verkopen on de koffieshop, want anders zouden die prijzen er niet voor betaald worden. Vaak is de kwaliteit beter dan mediwiet.


'Rommel' was ook niet als zodanig bedoeld, meer een vreemde zegswijze van mij.
Ik zou het ook niet weten, ik gebruik het niet. :D

Heb wel wat jongens gekend die veel rookten en merkte dat die nogal wat afgestompt en sloom werden. Is dat een bekend verhaal bij overmatig gebruik?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: druggebruik

Berichtdoor Marnix » 20 jul 2015 00:14

Ja dat herken ik wel van vrienden die begonnen met af en toe een joint en op een gegeven moment iedere dag een paar joints rookten. Dat is het gevaarlijke aan wiet roken en daarom ben ik er geen voorstander van. Medisch gebruik is natuurlijk een ander verhaal, medicijnen hebben vaak een negatieve bijwerking maar zijn soms toch nodig om andere nog negatievere dingen te bestrijden.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 20 jul 2015 09:12

Marnix schreef:Ja dat herken ik wel van vrienden die begonnen met af en toe een joint en op een gegeven moment iedere dag een paar joints rookten. Dat is het gevaarlijke aan wiet roken en daarom ben ik er geen voorstander van. Medisch gebruik is natuurlijk een ander verhaal, medicijnen hebben vaak een negatieve bijwerking maar zijn soms toch nodig om andere nog negatievere dingen te bestrijden.

Wel een voorstander van drank, maar niet van wiet, zulke mensen heb ik een woord voor, hypocriet. Drank maakt meer slachtoffers dan cannabis, dus als je met twee maten gaat meten doe dat dan wel voordelig.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: druggebruik

Berichtdoor Marnix » 20 jul 2015 09:30

Tja, ik heb er zo mijn redenen voor. Ik ken niet zoveel alcoholisten, misschien komt het daardoor.... en ik ken wel genoeg mensen die begonnen met af en toe een joint en op een gegeven moment opstanden, (meestal eind van de ochtend of later) een joint draaiden. Bij iedereen ging de studie naar de knoppen en nog wel meer dan dat. Als iemand af en toe een keer een joint rookt heb ik daar niet zoveel moeite mee maar dat het je kan afstompen, dat heb ik wel gezien. Het is dan ook niet helemaal voor niets dat in de meeste landen alcohol legaal is en cannabis illegaal. Daar is echt wel een onderbouwing voor, dat afdoen als hypocriet is een beetje kortzichtig. Maar goed, dat heeft dus ook te maken met mogelijke gevaren, waar je zelf geen last van hoeft te hebben dus zie het niet als persoonlijke kritiek.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: druggebruik

Berichtdoor Bambi » 20 jul 2015 09:58

mohamed schreef:Wel een voorstander van drank, maar niet van wiet, zulke mensen heb ik een woord voor, hypocriet. Drank maakt meer slachtoffers dan cannabis, dus als je met twee maten gaat meten doe dat dan wel voordelig.

Het gevaar van cannabis is dat je er psychoses van kan krijgen, zeker als je gevoelig bent, zelfs als je er maar 1 per dag rookt.
Veel Marokkaanse en Antilliaanse jongeren zijn gevoeliger voor het krijgen van psychoses door cannabis.
En velen die in het criminele milieu zitten, blowen en veel Marokkanen de naar IS gaan hebben geblowd. Dus het veroorzaakt meer blijvende schade in je brein dan alcohol.
Het maakt beiden onverschillig en grenzeloos.
Maar het verschil is dat jongeren met te veel alcohol op dingen of mensen gaan slopen.
En jongeren met cannabis achter hun kiezen, verder over grenzen van mensen heen gaan en overvallen plegen.
En het verschil met alcohol is dat men van alcohol meer extravert en socialer wordt en de behoefte krijgt om andere mensen op te zoeken.
En van cannabis wordt men introvert en trekt zich meer terug in hun eigen wereld en hebben steeds minder oog voor anderen.
Ook wordt je van cannabis paranoia en vergeetachtig.

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 20 jul 2015 20:37

Volgende keer Marcus 7 maar niet weer citeren Bambi, want je hebt er geen snars van begrepen. Cannabis groeit niet in de mensen zelf hoor, het komt ook van buiten. Verder houd ik er over op, zoveel kortzichtigheid is niet tegenop te schrijven.

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2015 00:02

mohamed schreef:Het is echt geen rommel wat ze verkopen on de koffieshop, want anders zouden die prijzen er niet voor betaald worden. Vaak is de kwaliteit beter dan mediwiet.

pindas83 schreef:'Rommel' was ook niet als zodanig bedoeld, meer een vreemde zegswijze van mij.
Ik zou het ook niet weten, ik gebruik het niet. :D

Heb wel wat jongens gekend die veel rookten en merkte dat die nogal wat afgestompt en sloom werden. Is dat een bekend verhaal bij overmatig gebruik?

Ja klopt en vergeet psychoses en schizofrenie niet. Ook is het woord hasjiesj afkomstig van assasins, want nog een bijwerking is dat je er een kille moordenaar van wordt. [/sarcasme]

Zonder dollen, als je dat er echt allemaal van zou krijgen zou het met recht rommel mogen heten. Ik als jarenlange gebruiker en ervaringsdeskundige heb kennelijk geen recht van spreken. :-oo

Bambi

Re: druggebruik

Berichtdoor Bambi » 21 jul 2015 19:22

mohamed schreef:Zonder dollen, als je dat er echt allemaal van zou krijgen zou het met recht rommel mogen heten. Ik als jarenlange gebruiker en ervaringsdeskundige heb kennelijk geen recht van spreken. :-oo


Je schijnt er ook paranoia van te worden en vergeetachtig.
En er is een grote groep, die er ook een héél kort lontje door krijgen, die gaan dan bij de minste aanleiding met een groep om je heen staan om ruzie te zoeken
Maar als ervaringsdeskundige had je die symptomen ook nog niet herkent?
Jij bent de rust zelve en zoekt nooit ruzie?
Ook niet op een forum?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 21 jul 2015 19:42

pindas83 schreef:Heb wel wat jongens gekend die veel rookten en merkte dat die nogal wat afgestompt en sloom werden. Is dat een bekend verhaal bij overmatig gebruik?


mohamed schreef:Ja klopt en vergeet psychoses en schizofrenie niet. Ook is het woord hasjiesj afkomstig van assasins, want nog een bijwerking is dat je er een kille moordenaar van wordt. [/sarcasme]

Zonder dollen, als je dat er echt allemaal van zou krijgen zou het met recht rommel mogen heten. Ik als jarenlange gebruiker en ervaringsdeskundige heb kennelijk geen recht van spreken. :-oo


Het was maar een vraag, bedoelde er niks mee.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 21 jul 2015 19:55

Bambi schreef:Het gevaar van cannabis is dat je er psychoses van kan krijgen, zeker als je gevoelig bent, zelfs als je er maar 1 per dag rookt.
Veel Marokkaanse en Antilliaanse jongeren zijn gevoeliger voor het krijgen van psychoses door cannabis.
En velen die in het criminele milieu zitten, blowen en veel Marokkanen de naar IS gaan hebben geblowd. Dus het veroorzaakt meer blijvende schade in je brein dan alcohol.
Het maakt beiden onverschillig en grenzeloos.
Maar het verschil is dat jongeren met te veel alcohol op dingen of mensen gaan slopen.
En jongeren met cannabis achter hun kiezen, verder over grenzen van mensen heen gaan en overvallen plegen.
En het verschil met alcohol is dat men van alcohol meer extravert en socialer wordt en de behoefte krijgt om andere mensen op te zoeken.
En van cannabis wordt men introvert en trekt zich meer terug in hun eigen wereld en hebben steeds minder oog voor anderen.
Ook wordt je van cannabis paranoia en vergeetachtig.

Je schijnt er ook paranoia van te worden en vergeetachtig.
En er is een grote groep, die er ook een héél kort lontje door krijgen, die gaan dan bij de minste aanleiding met een groep om je heen staan om ruzie te zoeken
Maar als ervaringsdeskundige had je die symptomen ook nog niet herkent?
Jij bent de rust zelve en zoekt nooit ruzie?
Ook niet op een forum?



Als je maar genoeg zuipt wordt je ook 'para' en zo dement als de pest.
Maar spreek jij uit ervaring Bambi?

Bambi

Re: druggebruik

Berichtdoor Bambi » 21 jul 2015 20:11

pindas83 schreef:
Als je maar genoeg zuipt wordt je ook 'para' en zo dement als de pest.
Maar spreek jij uit ervaring Bambi?

Ik heb heel wat jaartjes geleden een periode geblowd ja, om te kunnen slapen.
En dat was 1/3 joint per avond.
En ik werd er super onverschillig van, al brandde de flat om me heen af, als ze mij maar met rust lieten.
Ook werd ik na een week al vergeetachtig en mijn coördinatie veranderde, ik bleef overal achter haken.
Ik werd er ook gevoeliger door voor onzichtbare duistere invloeden.
Maar ik ben hooggevoelig en sowieso al gevoelig voor alles wat op het zenuwstelsel in speelt en voor bijwerkingen en zo.
En het versterkt ook je zintuigen.
Terwijl je blowt, krijg je trek in een sigaret, dat is ook zo vreemd.
En Mohamed is waarschijnlijk niet hooggevoelig.

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2015 23:01

mohamed schreef:Zonder dollen, als je dat er echt allemaal van zou krijgen zou het met recht rommel mogen heten. Ik als jarenlange gebruiker en ervaringsdeskundige heb kennelijk geen recht van spreken. :-oo

Bambi schreef:Je schijnt er ook paranoia van te worden en vergeetachtig.
En er is een grote groep, die er ook een héél kort lontje door krijgen, die gaan dan bij de minste aanleiding met een groep om je heen staan om ruzie te zoeken
Maar als ervaringsdeskundige had je die symptomen ook nog niet herkent?
Jij bent de rust zelve en zoekt nooit ruzie?
Ook niet op een forum?

Nee ik zoek geen ruzie, maar ik krijg het gratis.

Is altijd al zo geweest, dus daar kan je de wiet niet de schuld van geven, het is mijn temperament. Wel lief dat je suggereert dat ik zonder wiet onberispelijk ben. Afbeelding

Het is duidelijk dat je ontdooit, maar was de cannabis maar de reden dat ik soms bots met mensen, dan kon ik er mee stoppen. Denk maar aan Marcus 7, een hoofdstuk waar een les in zit die je de mensen doet kennen.

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 21 jul 2015 23:08

pindas83 schreef:Heb wel wat jongens gekend die veel rookten en merkte dat die nogal wat afgestompt en sloom werden. Is dat een bekend verhaal bij overmatig gebruik?


mohamed schreef:Ja klopt en vergeet psychoses en schizofrenie niet. Ook is het woord hasjiesj afkomstig van assasins, want nog een bijwerking is dat je er een kille moordenaar van wordt. [/sarcasme]

Zonder dollen, als je dat er echt allemaal van zou krijgen zou het met recht rommel mogen heten. Ik als jarenlange gebruiker en ervaringsdeskundige heb kennelijk geen recht van spreken. :-oo

pindas83 schreef:Het was maar een vraag, bedoelde er niks mee.

Het was een beetje gekscherend, want ik merk wel dat jij er niet zo'n hekel aan hebt en terecht.

De meeste mensen stomp ik sowieso af, van wiet verandert je karakter niet. Blowen moet je niet meer van maken dan het is, bezie het als een medicijn, want dat is het. Dat sommige mensen er paranoia van worden en anderen niet is het beste praktijkbewijs dat cannabis an sich niet dergelijke gevoelens oproept. Misschien is het zo dat je er sterk voor in je schoenen moet staan om het te kunnen roken, maar dat geeft niemand het recht om de sterken te oordelen.

Cannabis is het medicijn van velen en zij zullen het blijven koesteren en het zich toch niet laten afpakken.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23589
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: druggebruik

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2015 08:26

Nou ja, als je het als medicijn nodig hebt kan ik me wel voorstellen dat je dat gebruikt. Ik heb daar geen moeite mee.

Wat de rest van het gebruik betreft is het natuurlijk altijd een afweging. Stel dat het zo is dat je "sterk" moet zijn om het te kunnen roken zonder negatieve bijwerkingen. Of je moet gewoon een beetje geluk hebben dat het je niet zo beïnvloedt. Dat kan wel een reden zijn om tegen algemene verkoop te zijn. Om de zwakken tegen zichzelf te beschermen.

Maar mag ik vragen waarom je het als medicijn gebruikt? Wat zijn de klachten waartegen je het gebruikt?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2015 10:00

Marnix schreef:Nou ja, als je het als medicijn nodig hebt kan ik me wel voorstellen dat je dat gebruikt. Ik heb daar geen moeite mee.

Wat de rest van het gebruik betreft is het natuurlijk altijd een afweging. Stel dat het zo is dat je "sterk" moet zijn om het te kunnen roken zonder negatieve bijwerkingen. Of je moet gewoon een beetje geluk hebben dat het je niet zo beïnvloedt. Dat kan wel een reden zijn om tegen algemene verkoop te zijn. Om de zwakken tegen zichzelf te beschermen.

Maar mag ik vragen waarom je het als medicijn gebruikt? Wat zijn de klachten waartegen je het gebruikt?

Om diezelfde redenen kun je vele drugs verbieden die nu legaal zijn, want alcohol kost meer slachtoffers dan cannabis. Om met alcohol om te kunnen gaan moet je ook sterk in je schoenen staan en ik vind het erger dat mijn kind wordt doodgereden door een dronkenlap dan dat iemand paranoia van wiet wordt en in zichzelf keert. Indien wiet dan verboden moet worden, dan zeker alcohol en tabak.

Ik gebruik wiet tegen een slopende migraine, indien ik niet met regelmaat cannabis rook kan ik elke week een paar dagen uitgeteld in bed blijven liggen. Dan kamp ik met een ondraaglijke hoofdpijn die zo heftig is dat het voelt alsof ik tussen een bankschroef zit die steeds wordt aangedraaid. Nadat ik een aantal keer heb overgegeven zakt de hoofdpijn weer af. reguliere medicatie helpt niks, heb alles wel geprobeerd. Toch zijn er mensen die liever niet willen dat ik die 'rommel' rook. Kan je je voorstellen hoe dat overkomt op mij?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten

cron