druggebruik

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2015 09:15

bernard 3 schreef:Als volgeling van Christus was het dan ook mijn bedoeling om hier de gelovigen er op attent te maken dat indien zij dergelijke producten als genotsmiddelen gebruiken. Zij in feite zowel tegen Gods leer ingaan wat het rein/ gezond bewaren van lichaam en geest betreft. Alsook zich als hypocriet gedragen door terzelfdertijd in te gaan tegen het gebruik als genotsmiddel van andere hard drugs zoals cocaïne, Nicotine, Opium(derivaten) , marihuana , heroïne en dergelijke.

Zelfkastijding is ook een drug en dat noemt Paulus eigenwillige godsdienst, want het koninkrijk Gods is meer dan eten en drinken.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 17 jul 2015 16:48

mohamed schreef:
Ja je wisselt de ene verslaving met de andere in, maar tabak is veel schadelijker dan cannabis en je rookt er veel meer van. Derhalve zie ik het als een prima ruil. Voorts verkeer ik niet in de veronderstelling dat mensen zonder een verslaving kunnen, want iedereen is wel een slaaf van iets of iemand. Ook mensen die heel strikt niks gebruiken, zijn verslaafd aan zichzelf onthouden. Denk aan anorexia patiënten, hun verslaving is niet eten.



Maar je rookt toch geen pure marihuana? Daar gaat toch altijd wel wat shag of een peukje doorheen zeker?
Het klopt inderdaad, we hebben allemaal iets nodig maar aan anorexia patienten probeer ik niet te denken, daar krijg ik altijd een soort plaatsvervangende honger van.
Ik ben sinds een paar jaar van het shag/sigaretten roken af maar zit er aan te denken om het weer op te pakken, al dan niet met wiet van de dokter erbij. :D

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2015 19:03

Jawel, ik rook juist uitsluitend pure cannabis met niks erdoor want als ik het nog mengde met tabak zou ik daar niet van af zijn. Voor mij nooit weer tabak en ik begrijp niet hoe je er over kan denken daar weer aan te beginnen. Zou ik nooit doen maar zelf weten uiteraard.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 17 jul 2015 20:21

mohamed schreef:Jawel, ik rook juist uitsluitend pure cannabis met niks erdoor want als ik het nog mengde met tabak zou ik daar niet van af zijn. Voor mij nooit weer tabak en ik begrijp niet hoe je er over kan denken daar weer aan te beginnen. Zou ik nooit doen maar zelf weten uiteraard.


Nee was met gekke bek, was niet van plan weer volle bak te gaan roken, hoewel ik nu wel na een aantal jaren met een feestje er 1 kan roken zonder dat
ik er weer aan verknocht raak. Maar wist niet dat het ook puur werd genuttigd, draai je dan ook zo'n grote hoerentoeter, of dan een kleintje?

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 17 jul 2015 20:55

mohamed schreef:Jawel, ik rook juist uitsluitend pure cannabis met niks erdoor want als ik het nog mengde met tabak zou ik daar niet van af zijn. Voor mij nooit weer tabak en ik begrijp niet hoe je er over kan denken daar weer aan te beginnen. Zou ik nooit doen maar zelf weten uiteraard.

pindas83 schreef:Nee was met gekke bek, was niet van plan weer volle bak te gaan roken, hoewel ik nu wel na een aantal jaren met een feestje er 1 kan roken zonder dat
ik er weer aan verknocht raak.

Als je die discipline hebt zie ik er geen kwaad in. Heb wel eens een hijs van een sigaret genomen maar wordt erg draaierig. Zou je niet denken aangezien ik het roken an sich wel gewend ben.
pindas83 schreef:Maar wist niet dat het ook puur werd genuttigd, draai je dan ook zo'n grote hoerentoeter, of dan een kleintje?

In Amerika wordt het nagenoeg uitsluitend puur gerookt, hier in Nederland wat minder maar het gebeurt wel meer. Als ik genoeg wiet heb en nergens meer naartoe hoef draai ik wel eens een hoerentoeter, maar meestal rook ik een beetje in een klein pijpje van laboratoriumglas. Dat is makkelijker schoonmaken dan een houten pijp.

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: druggebruik

Berichtdoor bernard 3 » 18 jul 2015 06:23

Marnix
ga op google en tik in het zoekkader
1) invloed van alcohol
2) invloed van cafeïne
3) is binge drinking really that bad
4) influence of alcohol
5) influence of alcohol on health
6) influence of cafeïne on health
7) wine in the Bible

ik denk dat je hierin wel je gading zal vinden wat betreft wetenschappelijke werken

@ Mohammed
als je druggebruik wil promoten kan je misschien best een eigen topic openen want dit is het onderwerp van deze topic totaal niet.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: druggebruik

Berichtdoor Katlheen » 18 jul 2015 06:35

Ik ben verslaafd aan de liefde. Mag dat wel, of is dat ook een slechte drug? :lol:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 18 jul 2015 07:39

Katlheen schreef:Ik ben verslaafd aan de liefde. Mag dat wel, of is dat ook een slechte drug? :lol:


Voor een pastoraal antwoord zou je dat eigenlijk in de vragenrubriek moeten plaatsen.

Ik kom niet verder dan deze link :wink:
https://m.youtube.com/watch?v=0n3OepDn5GU

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 18 jul 2015 07:52

[/quote]
Als je die discipline hebt zie ik er geen kwaad in. Heb wel eens een hijs van een sigaret genomen maar wordt erg draaierig. Zou je niet denken aangezien ik het roken an sich wel gewend ben.

Dat heb ik dan ook inderdaad, meer dan 1 sigaret gaat me dan ook tegenstaan, gelukkig.
Ben blij dat ik niet meer moét roken.


In Amerika wordt het nagenoeg uitsluitend puur gerookt, hier in Nederland wat minder maar het gebeurt wel meer. Als ik genoeg wiet heb en nergens meer naartoe hoef draai ik wel eens een hoerentoeter, maar meestal rook ik een beetje in een klein pijpje van laboratoriumglas. Dat is makkelijker schoonmaken dan een houten pijp.[/quote]

Ok, ik wist niet beter dan dat het werd vermengd met tabacco.
Is die medicinale weed eigenlijk precies dezelfde i als de rommel die je in de coffeeshop koopt?
Laatst gewijzigd door pindas83 op 18 jul 2015 08:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 18 jul 2015 08:02

bernard 3 schreef:@ Mohammed
als je druggebruik wil promoten kan je misschien best een eigen topic openen want dit is het onderwerp van deze topic totaal niet.


Het topic gaat toch over drugsgebruik?
Mohamed weet daar meer van dan wie dan ook. In die context 'steken we daar misschien nog wat van op'!
Hoor en wederhoor is altijd goed voor de discussie Bernard 3.

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 18 jul 2015 17:14

pindas83 schreef:Ok, ik wist niet beter dan dat het werd vermengd met tabacco.
Is die medicinale weed eigenlijk precies dezelfde i als de rommel die je in de coffeeshop koopt?

Het is echt geen rommel wat ze verkopen on de koffieshop, want anders zouden die prijzen er niet voor betaald worden. Vaak is de kwaliteit beter dan mediwiet.

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 18 jul 2015 17:15

bernard 3 schreef:@ Mohammed
als je druggebruik wil promoten kan je misschien best een eigen topic openen want dit is het onderwerp van deze topic totaal niet.

Geen behoefte aan iets promoten, u hoeft mijn levensstijl niet na te volgen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: druggebruik

Berichtdoor Marnix » 19 jul 2015 00:43

bernard 3 schreef:Marnix
ga op google en tik in het zoekkader
1) invloed van alcohol
2) invloed van cafeïne
3) is binge drinking really that bad
4) influence of alcohol
5) influence of alcohol on health
6) influence of cafeïne on health
7) wine in the Bible



Ik heb gezocht op deze dingen maar ik lees overal slechts dat overmatig gebruik schadelijk is maar matig gebruik prima is. Het is dus geen antwoord op mijn vraag waar je op baseert dat matig gebruik van alcohol zeer schadelijk is, integendeel.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Bambi

Re: druggebruik

Berichtdoor Bambi » 19 jul 2015 13:09

bernard 3 schreef:Marnix
ga op google en tik in het zoekkader
1) invloed van alcohol
2) invloed van cafeïne
3) is binge drinking really that bad
4) influence of alcohol
5) influence of alcohol on health
6) influence of cafeïne on health
7) wine in the Bible

ik denk dat je hierin wel je gading zal vinden wat betreft wetenschappelijke werken

Ik denk dat je zelf eens in moet tikken: Invloed van je opwinden over het leven van anderen
Dan kom je zoveel ziektes tegen die slecht zijn voor je gezondheid en ook jezelf vergiftigen, letterlijk en figuurlijk.
Er zijn trouwens ook Bijbelteksten te vinden, die iets zeggen over de splinter uit iemand anders oog willen halen en de balk in je eigen oog niet zien.

Maar hier een Bijbeltekst die slaat op jouw topic onderwerp en gelijk mijn woorden onderstreept

Mattheus 15:
17 Verstaat gij nog niet, dat al wat ten monde ingaat, in den buik komt, en in de heimelijkheid wordt uitgeworpen?
18 Maar die dingen, die ten monde uitgaan, komen voort uit het hart, en dezelve ontreinigen den mens.
19 Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen.

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 19 jul 2015 15:32

Bambi schreef:Maar hier een Bijbeltekst die slaat op jouw topic onderwerp en gelijk mijn woorden onderstreept

Mattheus 15:
17 Verstaat gij nog niet, dat al wat ten monde ingaat, in den buik komt, en in de heimelijkheid wordt uitgeworpen?
18 Maar die dingen, die ten monde uitgaan, komen voort uit het hart, en dezelve ontreinigen den mens.
19 Want uit het hart komen voort boze bedenkingen, doodslagen, overspelen, hoererijen, dieverijen, valse getuigenissen, lasteringen.

Die tekst alleen citeren als je het meent, want anders is ie je ten oordeel. [-X

En deze ook: 'Alle dingen zijn wel rein den reinen, maar den bevlekten en ongelovigen is geen ding rein, maar beide hun verstand en consciëntie zijn bevlekt.' (Tit 1,15)
Laatst gewijzigd door mohamed op 20 jul 2015 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten