druggebruik

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2015 10:08

pindas83 schreef:Als je maar genoeg zuipt wordt je ook 'para' en zo dement als de pest.

Zo is dat.

Alcohol is harddrugs en schadelijker dan coke en heroïne, waar cannabis softdrugs is zoals koffie. Harddrugsgebruikers vinden dat softdrugs verboden moet worden, maar hun eigen gebruik van het gevaarlijkste middel zien ze geen kwaad in. Wat een vreselijke hypocrisie. Ook wel eens gehoord van tabaksrokers 'van sigaretten word je niet anders' tot ze longkanker krijgen.

Afbeelding

Op basis van deze lijst zou alcohol verboden moeten worden en cannabis gelegaliseerd.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: druggebruik

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2015 10:49

Die tabel zegt natuurlijk niets over hoe gevaarlijk een drug op zich is. Bijna iedereen drinkt alcohol terwijl veel minder mensen blowen. Als iedereen zou blowen en weinig mensen zouden drinken zo cannabis bovenaan staan en alcohol onderaan. Ook vraag ik me af of het percentage mensen dat echt verslaafd is hoger is. Maar goed, het is altijd een lastige afweging, wat je wel en niet moet toestaan, waar mensen zelf verantwoordelijkheid hebben en of ze die kunnen nemen enz.

Ik gebruik wiet tegen een slopende migraine, indien ik niet met regelmaat cannabis rook kan ik elke week een paar dagen uitgeteld in bed blijven liggen. Dan kamp ik met een ondraaglijke hoofdpijn die zo heftig is dat het voelt alsof ik tussen een bankschroef zit die steeds wordt aangedraaid. Nadat ik een aantal keer heb overgegeven zakt de hoofdpijn weer af. reguliere medicatie helpt niks, heb alles wel geprobeerd. Toch zijn er mensen die liever niet willen dat ik die 'rommel' rook. Kan je je voorstellen hoe dat overkomt op mij?


Ja irritant. Die mensen zouden eigenlijk zelf eens zo'n situatie moeten meemaken, dan krijgen ze een beetje een idee. Alsof je medicijnen voor de lol inneemt.....
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2015 13:26

Dat ook, je moet wel achter het medicijn staan wat je inneemt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: druggebruik

Berichtdoor Marnix » 22 jul 2015 13:30

Dat snap ik.... maar als ik medicijnen zou moeten slikken doe ik dat omdat het moet, omdat het iets ergers bestrijdt. Maar ik had dan liever geen last en dus ook geen medicijnen gehad. :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2015 17:50

Lievere koekjes worden niet gebakken helaas.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 22 jul 2015 19:24

Bambi schreef:Ik heb heel wat jaartjes geleden een periode geblowd ja, om te kunnen slapen.
En dat was 1/3 joint per avond.
En ik werd er super onverschillig van, al brandde de flat om me heen af, als ze mij maar met rust lieten.
Ook werd ik na een week al vergeetachtig en mijn coördinatie veranderde, ik bleef overal achter haken.
Ik werd er ook gevoeliger door voor onzichtbare duistere invloeden.
Maar ik ben hooggevoelig en sowieso al gevoelig voor alles wat op het zenuwstelsel in speelt en voor bijwerkingen en zo.
En het versterkt ook je zintuigen.
Terwijl je blowt, krijg je trek in een sigaret, dat is ook zo vreemd.
En Mohamed is waarschijnlijk niet hooggevoelig.


Ok. Gebruik je nu wat anders of heb je geen last meer van slapeloosheid?

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: druggebruik

Berichtdoor pindas83 » 22 jul 2015 19:35

mohamed schreef:Het was een beetje gekscherend, want ik merk wel dat jij er niet zo'n hekel aan hebt en terecht.

De meeste mensen stomp ik sowieso af, van wiet verandert je karakter niet. Blowen moet je niet meer van maken dan het is, bezie het als een medicijn, want dat is het. Dat sommige mensen er paranoia van worden en anderen niet is het beste praktijkbewijs dat cannabis an sich niet dergelijke gevoelens oproept. Misschien is het zo dat je er sterk voor in je schoenen moet staan om het te kunnen roken, maar dat geeft niemand het recht om de sterken te oordelen.

Cannabis is het medicijn van velen en zij zullen het blijven koesteren en het zich toch niet laten afpakken.


Nee klopt, ik ben heel ruimdenkend. Zo heb ik laatst nog spontaan een Veltins pilsje gedronken :wink: .

Ik heb er absoluut geen moeite mee, het is alleen niet voor mij weggelegd (maar ik heb dan ook geen pijnbestrijdende middelen nodig).

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2015 20:29

mohamed schreef:Het was een beetje gekscherend, want ik merk wel dat jij er niet zo'n hekel aan hebt en terecht.

De meeste mensen stomp ik sowieso af, van wiet verandert je karakter niet. Blowen moet je niet meer van maken dan het is, bezie het als een medicijn, want dat is het. Dat sommige mensen er paranoia van worden en anderen niet is het beste praktijkbewijs dat cannabis an sich niet dergelijke gevoelens oproept. Misschien is het zo dat je er sterk voor in je schoenen moet staan om het te kunnen roken, maar dat geeft niemand het recht om de sterken te oordelen.

Cannabis is het medicijn van velen en zij zullen het blijven koesteren en het zich toch niet laten afpakken.

pindas83 schreef:Nee klopt, ik ben heel ruimdenkend. Zo heb ik laatst nog spontaan een Veltins pilsje gedronken :wink: .

Lol.
pindas83 schreef:Ik heb er absoluut geen moeite mee, het is alleen niet voor mij weggelegd (maar ik heb dan ook geen pijnbestrijdende middelen nodig).

Geen problemen mee. :mrgreen:

bernard 3
Sergeant
Sergeant
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 okt 2014 10:28

Re: druggebruik

Berichtdoor bernard 3 » 23 jul 2015 07:29

Beste Moderators Elbert & Henkie

Deze topic was eigenlijk bedoeld om het DRUGMISBRUIK van hen die zich gelovigen noemen (tempels van de H.Geest) onder de aandacht te brengen. Waarbij niet het eigen ik maar Gods Woord centraal staat
Blijkbaar vinden de meesten die zich gelovigen noemen het onderwerp niet interessant genoeg en gebruiken anderen deze topic als een platform om hun eigen druggebruik te ventileren en te promoten.
Mag ik dan ook vragen deze topic af te sluiten.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: druggebruik

Berichtdoor Marnix » 23 jul 2015 08:18

Je had in kunnen gaan op de verdere vragen om een onderbouwing. Maar het stopte bij: "Zoek maar op deze woorden op google en dan zal je zien dat ieder gebruik van alcohol of drugs heel erg slecht, ook bij matig gebruik. En op al die pagina's las ik: Het is schadelijk bij overmatig gebruik. Verder heb ik uitgebreid een Bijbelse onderbouwing gegeven over alcoholgebruik.

Maar aangezien ik het nog wel een interessante discussie vind, bijvoorbeeld hoe om te gaan met medisch gebruik en zo, mag het onderwerp van mij wel open blijven. Anders moeten we weer een nieuwe openen. :D

En als laatste hoop ik dat je niet alle christenen die alcohol gebruiken afdoet als "mensen die zich gelovigen noemen maar Gods Woord niet interessant vinden" want dan hou je weinig christenen over om je heen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: druggebruik

Berichtdoor mohamed » 23 jul 2015 11:00

Zolang de alcoholdrinkers hun kaken op elkaar houden over het druggebruik van anderen en geen onschuldige slachtoffers maken heb ik er geen moeite mee. Veel alcoholdrinkers willen de splinter uit mijn oog verwijderen maar doen net alsof zij geen balk hebben in het hunne. Dat kan je niet aan Christus verkopen, daar ben ik wel zeker van.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 56 gasten