Visite op zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nono90

Visite op zondag

Berichtdoor nono90 » 12 jul 2015 16:26

Gaan jullie op bezoek op zondag of nodigen jullie zelf ook visite uit? Ben benieuwd hoe jullie daar in staan en wat de motivatie is om dat wel/niet te doen.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Visite op zondag

Berichtdoor Teus » 12 jul 2015 18:18

Ja hoor wij gaan op visite of nodigen visite uit.
Voor ons maakt het niet uit of het op zondag of woensdag is, elke avond van de week willen wij over onze God en Heiland praten of zingen.
Als dat niet kan is het al snel gedaan met de visite.

Hoe sta jij daar dan tegenover?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

asm

Re: Visite op zondag

Berichtdoor asm » 12 jul 2015 18:58

Wij hebben geen bezwaar tegen visites op zondag.maar doen het niet graag. Fijn om een dag zonder deze verplichtingen samen te zijn en naar de kerk te gaan.

nono90

Re: Visite op zondag

Berichtdoor nono90 » 12 jul 2015 19:17

Teus schreef:Ja hoor wij gaan op visite of nodigen visite uit.
Voor ons maakt het niet uit of het op zondag of woensdag is, elke avond van de week willen wij over onze God en Heiland praten of zingen.
Als dat niet kan is het al snel gedaan met de visite.

Hoe sta jij daar dan tegenover?


Ik heb er eigenlijk geen problemen mee, maar sommigen om mij heen wel weer. Dat respecteer ik. Ga je naar een CG gemeente Teus?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Visite op zondag

Berichtdoor Teus » 12 jul 2015 19:39

Teus schreef:Ja hoor wij gaan op visite of nodigen visite uit.
Voor ons maakt het niet uit of het op zondag of woensdag is, elke avond van de week willen wij over onze God en Heiland praten of zingen.
Als dat niet kan is het al snel gedaan met de visite.

Hoe sta jij daar dan tegenover?


nono90 schreef:Ik heb er eigenlijk geen problemen mee, maar sommigen om mij heen wel weer. Dat respecteer ik. Ga je naar een CG gemeente Teus?


Nee, ik ga niet cg gemeente, ik ben geen lid van een bepaalde geloofsstroming, ik ben lid van de Gemeente van Christus.
Ik ga wel met regelmaat naar een Maranatha- gemeente.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Visite op zondag

Berichtdoor Boerin » 12 jul 2015 21:21

nono90 schreef:Gaan jullie op bezoek op zondag of nodigen jullie zelf ook visite uit? Ben benieuwd hoe jullie daar in staan en wat de motivatie is om dat wel/niet te doen.

Nee hoor, net als de rest van de week. Veel te veel gedoe. Mezelf uitnodigen ergens tot daar aan toe, maar buiten vriendjes van de kinderen en een moeder die ze op komt halen is er geen hond welkom. Ik zou eens moeten koken zeg of opruimen. Leg u toe op de gastvrijheid. Not.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
pindas83
Majoor
Majoor
Berichten: 1929
Lid geworden op: 01 jun 2015 15:35

Re: Visite op zondag

Berichtdoor pindas83 » 12 jul 2015 21:27

Boerin schreef:Nee hoor, net als de rest van de week. Veel te veel gedoe. Mezelf uitnodigen ergens tot daar aan toe, maar buiten vriendjes van de kinderen en een moeder die ze op komt halen is er geen hond welkom. Ik zou eens moeten koken zeg of opruimen. Leg u toe op de gastvrijheid. Not.


:lol:

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Visite op zondag

Berichtdoor Chaya » 13 jul 2015 09:56

nono90 schreef:Gaan jullie op bezoek op zondag of nodigen jullie zelf ook visite uit? Ben benieuwd hoe jullie daar in staan en wat de motivatie is om dat wel/niet te doen.

Het was vroeger heel gebruikelijk dat mensen met elkaar mee liepen na een kerkdienst. Maar ofwel er wordt in de kerk koffie gedronken, ofwel men is met de auto/fiets en snel vertrokken.
Ik denk niet dat er principiële bezwaren zijn tegen het ontvangen van visite op zondag, of het op visite gaan.
Maar meer, toch niet i.p.v. een kerkgang?
Er zijn kerken waar een dienst om half 7, of zelfs half 8 is nog, ik denk niet dat je daarna nog behoefte hebt aan visite.
Samengevat, ik heb er niet echt behoefte aan, maar het komt wel eens voor dat ik op zondagavond visite ontvang of zelf op visite ga.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Visite op zondag

Berichtdoor MoesTuin » 13 jul 2015 10:12

Temidden van de gemeente op Zondag gaan we op "visite" indien hier de mogelijkheden voor zijn.
Andere visites zijn door de weeks en zondags prima.
Maar op Zondag ben je gemeente met elkaar, ipv visite heb ik vroeger jaren meegedaan aan een thuisgroepje waarin we gezellig samen kwamen met een actueel onderwerp/ bijbelstudie / praktisch.
Dit was geweldig (beter dan vistites die ik wel meemaakte, waarbij iedereen onder de loep en maat genomen werd, vreselijk!) Daar was ik gauw klaar mee.

Heere Jezus om Uw Woord, zijn wij hier tesaam (op vistite) gekomen, dat is toch mooi!

https://www.youtube.com/watch?v=VE2_bFVEsn0

1 Here Jezus, om uw woord
zijn wij hier bijeengekomen.
Laat in 't hart dat naar U hoort
uw genade binnenstromen.
Heilig ons, dat wij U geven
hart en ziel en heel ons leven.

2 Ons gevoel en ons verstand
zijn, o Heer, zo zonder klaarheid,
als uw Geest de nacht niet bant,
ons niet stelt in 't licht der waarheid.
't Goede denken, doen en dichten
moet Gij zelf in ons verrichten.

3 O Gij glans der heerlijkheid,
licht uit licht, uit God geboren,
maak ons voor uw heil bereid,
open hart en mond en oren,
dat ons bidden en ons zingen
tot de hemel door mag dringen.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23600
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Visite op zondag

Berichtdoor Marnix » 13 jul 2015 12:30

Ik vind zondag bij uitstek een geschikte dag om af te spreken met broeders en zusters :)
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Visite op zondag

Berichtdoor pannenkoek » 13 jul 2015 16:29

Iedereen heeft een druk leven, ik geniet er van om 1 dag rust te hebben. Heerlijk met gezin. Wij moeten ver rijden naar de kerk, zijn daar al veel tijd aan kwijt.

2x 1,5 uur dienst (3)
4x 30/35 min rijden. (2/2,20)
En dan nog de 2x 10 min die je eerder in de kerk bent, en de 2x 15 min die je na kerktijd staat te praten. (50)

totaal 6 uur kwijt aan 'het naar de kerk gaan'

Om de week ons werk nog op het bedrijf in de stal, dus we verlangen dan echt naar rust.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Visite op zondag

Berichtdoor Teus » 13 jul 2015 17:47

pannenkoek schreef:Iedereen heeft een druk leven, ik geniet er van om 1 dag rust te hebben. Heerlijk met gezin. Wij moeten ver rijden naar de kerk, zijn daar al veel tijd aan kwijt.

2x 1,5 uur dienst (3)
4x 30/35 min rijden. (2/2,20)
En dan nog de 2x 10 min die je eerder in de kerk bent, en de 2x 15 min die je na kerktijd staat te praten. (50)

totaal 6 uur kwijt aan 'het naar de kerk gaan'

Om de week ons werk nog op het bedrijf in de stal, dus we verlangen dan echt naar rust.


Spreken over God en Goddelijke zaken geeft zoveel rust
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Visite op zondag

Berichtdoor pannenkoek » 13 jul 2015 21:24

KLopt Teus, maar een dag met het gezin gaat voor visite!!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Visite op zondag

Berichtdoor meribel » 14 jul 2015 08:55

pannenkoek schreef:Iedereen heeft een druk leven, ik geniet er van om 1 dag rust te hebben. Heerlijk met gezin. Wij moeten ver rijden naar de kerk, zijn daar al veel tijd aan kwijt.

2x 1,5 uur dienst (3)
4x 30/35 min rijden. (2/2,20)
En dan nog de 2x 10 min die je eerder in de kerk bent, en de 2x 15 min die je na kerktijd staat te praten. (50)

totaal 6 uur kwijt aan 'het naar de kerk gaan'

Om de week ons werk nog op het bedrijf in de stal, dus we verlangen dan echt naar rust.


ik kan me dat goed voorstellen, wij als gezin hebben dan ook voor die broodnodige rust besloten 1 keer naar de kerk te gaan,
anders blijft er geen tijd over om met elkaar bijv. door te spreken over de preek want je denkt alleen maar; hup hup hup, snel weer eten en dit en dat want daarna móet je weer naar de kerk.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Visite op zondag

Berichtdoor Chaya » 14 jul 2015 09:20

meribel schreef:
ik kan me dat goed voorstellen, wij als gezin hebben dan ook voor die broodnodige rust besloten 1 keer naar de kerk te gaan,

De dag duurt 12 uur, ik reken dan van 8 - 8 uur (vanwege de kinderen) Kerkdienst duurt een uur, misschien een kwartier gaans van de kerk?
Betekent dat anderhalf uur, tweemaal=3 uur. Blijven er 9 uren over om te eten, praten, zingen, spelletjes te doen.

Wat leer je kinderen op deze manier? Dat kerk niet zo belangrijk is, als de klok s'middags je naar de kerk roept (God Zelf in feite!) mag je dat negeren. Wat doet de volgende generatie dan? Die gaat alleen op hoogtijdagen.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten