Opwekking 2015

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Opwekking 2015

Berichtdoor Anoniem_89 » 27 mei 2015 17:37

Ik ben benieuwd of er iemand naar Opwekking geweest is?
Wat vond je ervan enz..

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor benefietdiner » 28 mei 2015 09:11

Anoniem_89 schreef:Ik ben benieuwd of er iemand naar Opwekking geweest is?
Wat vond je ervan enz..

Ik ben er niet geweest maar heeft het wel via internet gevolgd.
Het hele gebeuren heeft een duidelijke charismatisch karakter.
Ik keur dit zeker niet af maar…….. hoe ver ga je hier in mee, dat is mijn moeilijkheid met deze opwekkingsconferentie.
Ik weet niet of vercharismatisering’ een goede ontwikkeling is.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8816
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor elbert » 28 mei 2015 09:58

Mijn vrouw is er een dag geweest. Zij vertelde dat ze "bekaf (door het vele lopen over het grote terrein) was, maar weinig inhoudelijks had meegekregen".
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

arjanhkc
Verkenner
Verkenner
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 apr 2008 18:53
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor arjanhkc » 28 mei 2015 10:05

Ik ben de zaterdag naar Opwekking. Vond het supergaaf. Aansprekende seminars gevolgd, mooi aanbiddingsconcert en een mooie dienst.

ben db bd
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1264
Lid geworden op: 02 okt 2013 16:04

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor ben db bd » 28 mei 2015 12:51

als Kerk des Heeren moeten we m.i. blij zijn met dit soort festiviteiten. Er komen toch steeds jongeren tot een positieve keuze inzake het Geloof.
Dat ze daar niet vandaan komen als doorkneisd (dat is toch een ander woord voor doorkneed?) in het Geloof, ach, de meesten hebben nog een leven voor zich. En hoe stokouder ik word, hoe meer ...herrie vind ik de EO jongerendag ook worden. M.a.w. de tijd verandert en wij veranderen, toch?

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor Speedy » 28 mei 2015 13:03

Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor Chaya » 28 mei 2015 13:17

Speedy schreef:Ik zag deze nog voorbij komen

http://www.eo.nl/radio5/programmas/eodo ... opwekking/

Tjonge, jonge :?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor mona » 28 mei 2015 19:19

Chaya schreef:Tjonge, jonge
Ja, dat ben ik met je eens Chaya. Ik weet er eigenlijk ook niet zoveel op te zeggen, ik laat het artikel maar voor zichzelf spreken.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Anoniem_89

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor Anoniem_89 » 28 mei 2015 22:08

benefietdiner schreef:Ik ben er niet geweest maar heeft het wel via internet gevolgd.
Het hele gebeuren heeft een duidelijke charismatisch karakter.
Ik keur dit zeker niet af maar…….. hoe ver ga je hier in mee, dat is mijn moeilijkheid met deze opwekkingsconferentie.
Ik weet niet of vercharismatisering’ een goede ontwikkeling is.

Als de basis maar het Woord blijft toch? :)
Waar ligt jouw grens dan?

elbert schreef:Mijn vrouw is er een dag geweest. Zij vertelde dat ze "bekaf (door het vele lopen over het grote terrein) was, maar weinig inhoudelijks had meegekregen".

Welke dag was ze er? Wat vond ze 'weinig inhoudelijks'?
Jammer dat ze dat zo gevonden heeft. Ik vond het zelf juist bij de preek wel heel mooi hoe hij zei dat kerken meer moeten samenwerken en ook muren moeten verdwijnen. PKN was daar voorstander van ; Klik voor de link. ''ik ben één van 'wij'.

arjanhkc schreef:Ik ben de zaterdag naar Opwekking. Vond het super gaaf. Aansprekende seminars gevolgd, mooi aanbiddingsconcert en een mooie dienst.

Welke seminars heb je gevolgd?
Ik was steward van de grote tent. 2 diensten/2 seminars gedraaid. Van 9 tot ongeveer half 10 bezig geweest.. Hooguit een uurtje pauze (incl. eten). Toen ik in mijn bedje lag waren ik en mijn vrouw wel moe :lol:
Wat wel heel bijzonder was, mijn vrouw gaf haar getuigenis nog. Vorig jaar liet ze voor zich bidden omdat ze altijd zere voeten had en altijd moe was.
Gedurende dit jaar zie ik God in haar aan het werk. Ze heeft nu net zo lang als ik net genoemd had meegewerkt (en de rest van het weekend). Vroeger werd ze bv. 8,00 uur wakker, dan kon ze om 11u weer een middagdutje doen om de dag door te komen, of ze kon lopen voor maximaal 15 minuten, nu lopen we samen met gemak 5 kilometer.. Prijs de Heer! :)

ben db bd schreef:als Kerk des Heeren moeten we m.i. blij zijn met dit soort festiviteiten. Er komen toch steeds jongeren tot een positieve keuze inzake het Geloof.
Dat ze daar niet vandaan komen als doorkneisd (dat is toch een ander woord voor doorkneed?) in het Geloof, ach, de meesten hebben nog een leven voor zich. En hoe stokouder ik word, hoe meer ...herrie vind ik de EO jongerendag ook worden. M.a.w. de tijd verandert en wij veranderen, toch?

Wat heel mooi was dat het thema 'samen' was, generaties..
Tijdens een preek werd het verhaal aangehaald van David en Salomo. Dat David een droom had maar God had hem niet daarvoor gekozen, zijn opvolger zou dat doen. Omdat Salomo een nakomeling is van David, vroeg hij aan God om wijsheid, en God liet hem de tempel bouwen.
Zo zou het ook vandaag de dag moeten. We moeten er voor elkaar zijn, elkaar helpen, van elkaar leren. De voorgangers moeten jongeren aansporen en verantwoordelijkheid geven aan jongeren, want zij moeten de kerk verder bouwen, afmaken waar jij bijvoorbeeld mee gestopt bent.
Er kwamen heel veel mensen naar voren om vergeving te vragen, vader-zoon, moeder-dochter relaties, ze werden hersteld..
Speedy schreef:Ik zag deze nog voorbij komen

http://www.eo.nl/radio5/programmas/eodo ... opwekking/


Ik weet niet wat ik er op moet zeggen, beetje vreemd stukje moet ik zeggen. Ik zal het mijn vrouw wel eens laten doorlezen, misschien dat zij het begrijpt.. (lange dag achter de rug).. Je kan toch overal Gods lof zingen? Als God krachtig gesproken heeft hoeven toch niet gelijk enorme wonderen te gebeuren?

mohamed

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor mohamed » 28 mei 2015 23:41

Een treffend artikel wat precies aansluit bij mijn gedachten erover.

Anoniem_89

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor Anoniem_89 » 29 mei 2015 08:09

mohamed schreef:Een treffend artikel wat precies aansluit bij mijn gedachten erover.

Lekker makkelijk is dat.. Eerst zelf ervaren dan reageren zou ik zeggen.
Toets het maar aan het Woord. Het gaat niet om hoe wij ergens over denken. Het gaat erom hoe God er over denkt. Wij mensen trekken te snel onze eigen conclusies.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor Chaya » 29 mei 2015 08:51

Dit soort evenementen is gebaseerd op emoties, in alle vormen.
En op wonderen en genezingen die plaatsvinden.
Ik heb al zoveel mensen zien stuklopen hierop, omdat het uiteindelijk op een teleurstelling uitdraait.
Anoniem_89 schreef:Toets het maar aan het Woord.

Ja vertel, hoe heb jij het getoetst dan? Werkt de Heere alleen op grootse en massale events?
Anoniem_89 schreef:Je kan toch overal Gods lof zingen?

Prediker zegt en daar wil ik me maar aan houden:
Een tijd om te zwijgen, en een tijd om te spreken;
Een tijd om af te breken, en een tijd om te bouwen;
Een tijd om te kermen, en een tijd om op te springen;


Fijn dat gebroken relaties weer hersteld zijn, maar heb je daar publiek voor nodig?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3464
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor benefietdiner » 29 mei 2015 12:16

Chaya schreef:Dit soort evenementen is gebaseerd op emoties, in alle vormen.

Dat is natuurlijk absurditeit.

Opwekking is gebaseerd op de Bijbel en wel: Matteüs 28:19
‘Maakt al de volken tot mijn discipelen …en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb’

http://www.opwekking.nl/over-ons

Dit jaar was het thema 'SAMEN – Gods Geest verbindt generaties'

Zagen de kerken dat maar meer als hun taak om door samenwerkingsverband met een oecumenisch karakter de ander als hoger en zich zelf als minder te zien.
Dat zou al een wonder zijn.

Anoniem_89

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor Anoniem_89 » 29 mei 2015 13:48

Chaya schreef:Dit soort evenementen is gebaseerd op emoties, in alle vormen.
En op wonderen en genezingen die plaatsvinden.
Ik heb al zoveel mensen zien stuklopen hierop, omdat het uiteindelijk op een teleurstelling uitdraait.

Ben je er ooit geweest? Jammer dat waar God aan het werk is je het noemt dat het komt door emotie. Een spreker zei zelf ook dat we het niet moeten doen voor de emotie, maar echt vanuit je hart. Natuurlijk zullen er enkelen zijn die door emotie bepaalde keuzes maken, maar echt niet alles.
Kun je concrete voorbeelden noemen waar men stukloopt? Is het niet de mens zelf die verantwoordelijk is als wonderen en genezingen uit kunnen blijven? Misschien verwachten ze wel van God iets wat Hij juist niet wilt, Hij is de Gever, het is genade als wij het ontvangen, Hij is ons niets verplicht.

Anoniem_89 schreef:Toets het maar aan het Woord.

Chaya schreef:Ja vertel, hoe heb jij het getoetst dan? Werkt de Heere alleen op grootse en massale events?

Ik zeg niet dat God alleen werkt op grootse en massale evenementen.
Toetsen ik door goed te luisteren wat de sprekers te zeggen hebben.
Zij geven zelf al aan dat het Woord centraal moet staan, ze halen bijbelteksten aan in hun preken i.p.v. zelf wat te verzinnen.
De bijbel is de leidraad. Als ze beginnen over; De Here heeft mij gezegd, of de Here zal dit doen, dan ben ik zelf ook wel kritisch en scherp.


Anoniem_89 schreef:Je kan toch overal Gods lof zingen?

Chaya schreef:Prediker zegt en daar wil ik me maar aan houden:
Een tijd om te zwijgen, en een tijd om te spreken;
Een tijd om af te breken, en een tijd om te bouwen;
Een tijd om te kermen, en een tijd om op te springen;


Ik zing ook lekker tot Gods eer in de douche, op de fiets en ja ook op de wc.
Prediker had deze uitspraken gedaan in een hele andere situatie.

Bijvoorbeeld Psalm 119;
147 Nog voor het morgenlicht roep ik om hulp,
in uw woord stel ik mijn hoop.
148 In de uren van de nacht houd ik mijn ogen geopend
en overdenk ik uw woord.


1 Tess 5:16
Wees altijd verheugd, 17 bid onophoudelijk, 18 dank God onder alle omstandigheden, want dat is wat hij van u, die één bent met Christus Jezus, verlangt. 19 Doof de Geest niet uit 20 en veracht de profetieën niet die hij u ingeeft. 21 Onderzoek alles, behoud het goede

Laatste en toch een bijzonder mooie tekst;
Johannes 14
27 Ik laat jullie vrede na; mijn vrede geef ik jullie, zoals de wereld die niet geven kan. Maak je niet ongerust en verlies de moed niet.
Als de liefde van Hem in mij is, dan kan ik toch niet zwijgen?

Chaya schreef:Fijn dat gebroken relaties weer hersteld zijn, maar heb je daar publiek voor nodig?

Wie zegt dat er publiek bij was dan? En hoe denk jij dat het er aan toe gaat?
Mocht er publiek zijn kun je elkaar altijd nog zegenen, bemoedigen.

benefietdiner schreef:Zagen de kerken dat maar meer als hun taak om door samenwerkingsverband met een oecumenisch karakter de ander als hoger en zich zelf als minder te zien.
Dat zou al een wonder zijn.

Daar ga ik dit jaar aan werken, begint bij mezelf;)

mohamed

Re: Opwekking 2015

Berichtdoor mohamed » 29 mei 2015 15:12

mohamed schreef:Een treffend artikel wat precies aansluit bij mijn gedachten erover.

Anoniem_89 schreef:Lekker makkelijk is dat.. Eerst zelf ervaren dan reageren zou ik zeggen.
Toets het maar aan het Woord. Het gaat niet om hoe wij ergens over denken. Het gaat erom hoe God er over denkt. Wij mensen trekken te snel onze eigen conclusies.

Wel, ik heb er zeer weinig zin in om mensen te horen zeggen dat God krachtig gesproken heeft tegen hen terwijl we staan te urineren bij het urinoir.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten