Bidden - de onzichtbare draad

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Bidden - de onzichtbare draad

Berichtdoor Chaya » 11 apr 2015 11:06

Dit topic had ik: Uw wil geschiede willen noemen, maar er was al eerder een topic onder deze titel, helaas inmiddels gesloten.
Ik kreeg een link van iemand naar een artikel op CIP en mij trof deze zin:
"Als je blijft bidden, gebeurt er meer dan dat je krijgt wat je vraagt. Dan krijg je wat God wil en dat is veel beter dan wat wij zelf kunnen vragen. Ook als gebeden op een totaal andere manier worden verhoord dan gehoopt, blijft het een zekerheid dat God dwars door alle ups en downs heen, werkt.
HET ARTIKEL

Het leek mij wel een mooi beginpunt voor een discussie over het bidden. Toch met de gedachte: Uw wil geschiede.
Bid je naar jezelf toe of is het bidden meer danken?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Bidden - de onzichtbare draad

Berichtdoor Boerin » 11 apr 2015 12:18

Ik bid dat Zijn wil geschiedt. Zijn wil staat in de Bijbel.

Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, 2voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid. 3Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, 4die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen.

Dat is zo'n beetje het enige gebedsonderwerp dat me interesseert. Soms weleens een gebedje voor iets anders.
Danken mag ik wel meer doen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Bidden - de onzichtbare draad

Berichtdoor Teus » 11 apr 2015 20:52

Bidden is elke keer weer iets van jezelf weggeven.
Tijdens het bidden moet er eigenlijk een rode draad door het gebed lopen van "Uw wil geschiedde".
Als je bidt, geleidt door de Heilige Geest, dan is dat niet anders als Gods wil, hetgeen je vraagt. Daarom is het belangrijk dat je je ontvankelijk opstelt en vraagt om een hart dat verstaat. Bidt wat de Geest je ingeeft.
Gods Wil staat inderdaad in de Bijbel maar God heeft ook een wil voor ieder mens persoonlijk.
Zeker, God geeft altijd meer dan je vraagt, kan ook iets anders of op een andere manier zijn maar altijd beter.
Voor God is het ook een verschil waar je om vraagt, bij het een Laat Hij op zich wachten en bij het ander doet Hij het direct.
Het is ook bemoedigend om God eens te vragen of Hij nog iets te vertellen heeft, en of er nog iets op te ruimen is zodat de relatie verstevigd kan worden, of zomaar eens vragen wat God van je wil.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mohamed

Re: Bidden - de onzichtbare draad

Berichtdoor mohamed » 11 apr 2015 20:54

Bidden betekent in essentie vragen. Elke keer dat Jezus bad vroeg hij iets aan de Vader.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Bidden - de onzichtbare draad

Berichtdoor MoesTuin » 12 apr 2015 15:31

Bidden en Danken gaan samen
Niet wat mijn wil is, maar zo de Heere wil en wij leven op Zijn tijd en wijze.
Want Hij overziet het geheel.
Dat is altijd wat je voor ogen dient te houden.
Als je gebed niet verhoord wordt, de Heere overziet het geheel en Hij weet wat goed is.

Tegelijk moeten we ons beseffen onze grote schuld die wij hebben voor de Heere God en dat wij als klein mensje het contact zoeken met de Almachtige Heere God en wij niets verdienen
Maar....
We tegelijk mogen weten dat Hij een Vader wilt zijn voor allen die Hem aanroepen en Hem oprecht liefhebben en de Heere Jezus willen kennen in Geloof uit Geloof
Ja, dan kom je uit op Golgotha,
Heere waar dan heen?
Tot U alleen!
Gij zult ons nooit verstoten!

https://www.youtube.com/watch?v=VKOaubfGQKs

Vers 1:
God enkel licht,
voor wiens gezicht
niets zuiver wordt bevonden,
ziet ons bevlekt,
met schuld bedekt,
misvormd door duizend zonden.

Vers 3:
Heer, waar dan heen?
Tot U alleen!
Gij zult ons niet verstoten.
Uw eigen Zoon
heeft tot uw troon
de weg ons weer ontsloten.

Vers 4:
Ja, amen, ja,
op Golgotha
stierf Hij voor onze zonden,
en door zijn bloed
wordt ons gemoed
gereinigd van de zonden.

Vers 5:
Wil, U ter eer,
steeds meer en meer
't geloof in ons versterken,
dan zullen wij,
gereed en blij,
uit liefde 't goede werken.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten