Biddag 2015

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Biddag 2015

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2015 16:40

Dat denk ik niet. Maar je kwam zelf met de vraag waarom Chaya je durfde te onderwijzen en de conclusie dat tradities dan belangrijker zijn dan wat in de Bijbel staat. Lekker kort door de bocht zoals vaker...
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Biddag 2015

Berichtdoor mohamed » 21 mar 2015 17:17

Marnix schreef:Dat denk ik niet. Maar je kwam zelf met de vraag waarom Chaya je durfde te onderwijzen en de conclusie dat tradities dan belangrijker zijn dan wat in de Bijbel staat. Lekker kort door de bocht zoals vaker...

Waarom kwam ik met die vraag?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Biddag 2015

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2015 18:01

Geen idee. Zeg het maar. Omdat je aan wilde tonen dat iemand sommige dingen uit de Bijbel als cultureel zien en niet naleven en andere dingen wel? Maar dat doet iedereen. Jij ook. Dat geef ik net aan. Dus wat nou je punt is?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

mohamed

Re: Biddag 2015

Berichtdoor mohamed » 21 mar 2015 20:26

Ja en dat doe ik dus niet, want ik zeg niet dat ik met gevouwen handen bid omdat anderen het ook doen. Dát is nou een argument waar mij de broek van afzakt.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23585
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Biddag 2015

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2015 10:35

Tja. Gewoonten zijn van alle tijden en plaatsen.... en in de Bijbel kom je die ook tegen. Ik snap niet waar je zo'n punt van maakt. Als er een bepaalde gewoonte is die niet verkeerd is zoals het bidden met gevouwen handen, waarom moet je dan met allerlei vage teksten proberen dat onderuit te halen? Prima als jij het anders doet, maar waarom heb je er zoveel moeite mee als mensen wel met gevouwen handen missen omdat ze dat zo gewend zijn?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 36 gasten