Laat uw ja, ja zijn.
h.g.
Learsi
Moderator: Moderafo's
learsi schreef:Laat uw ja, ja zijn.
h.g.
Learsi
Katlheen schreef:Jawel hij gelooft nog steeds, maar niet volgens de eisen van de school. Dus dan houdt het op.
Marnix schreef:Ze geloven dat God als kind al een verbond met hen sloot. Daar geven ze antwoord op waarbij ze op Bijbelse gronden tot de overtuiging zijn gekomen dat de doop op basis van geloof hoort plaats te vinden. Daar kan je het mee oneens zijn maar je kan niet ontkennen dat ze hun beslissing nemen op Bijbelse gronden en je kan niet stellen dat ze hun kinderdoop dus ontkrachten. Dat is veel te kort door de bocht.
Teus schreef:Oké, ik heb destijds ja tegen satan ge zegt, en nu? Moet mijn ja dan ook ja zijn. Je trekt Gods woord uit het verband, daar gaat het om eed zweren.
Ik vind het net zo onbegrijpelijk als tweemaal in het huwelijk treden met dezelfde man of vrouw.
Laat je JA JA zijn, vraagt de Bijbel aan ons.
God heeft gezien dat je gedoopt bent, dat is voldoende!
Dit gaat weer over jouw mening en de mening van die mensen.
Lees de topictitel nog eens en de vraagstelling:
Reformatorische consequenties.
Welnu, dit zijn de consequenties, draag ze dan met opgeheven hoofd en dring je persoonlijke mening niet op.
Er is overal wel iets op te zeggen en van te vinden.
Marnix schreef:
Dat zegt vooral wat over jou en jouw visie op de doop. Een beetje inlevingsvermogen zou je sieren Op zich heeft de volwassendoop namelijk best wel goede Bijbelse gronden maar daar ga je aan voorbij. Als je dat ziet snap je beter waarom iemand er voor kiest om als volwassene gedoopt te worden,
Marnix schreef:maar of dat daarom nou goede beslissing van het schoolbestuur is, daarover kunnen we hier volgens mij best praten.
gravo schreef:
Kortom, nog steeds voel ik meer mee met de docent in kwestie dan met het bestuur van de school.
Met name omdat ze geen enkele gewetensruimte laten voor mensen die binnen hun organisatie op zich prima functioneren, als christen en als mens.
Als het over de gewetensvrijheid van een christen gaat, zou de Bijbel hier grondiger gelezen kunnen worden en voorrang mogen krijgen op de identiteitsbepalende regels, die het lot van deze docent nu bepalen en die kennelijk in bredere zin nogal aan het knellen zijn in de reformatorische onderwijs-wereld.
gravo
Chaya schreef:En je ziet niet het gevaar dat deze leraar met zijn leerlingen over deze stap gaat praten, met als gevolg dat pubers - want dat is de leeftijdsgroep die hij lesgeeft - zich door hem laten beïnvloeden, met alle gevolgen van dien?
De man is op volwassen leeftijd, hij weet wat hij doet mag je hopen.
Maar de groep die hij lesgeeft zijn de nieuwe leden van de kerken. In die kerken is geen ruimte voor overdoop.
Nogmaals, het betreft hier niet de volwassendoop, die is echt volkomen geaccepteerd, ook in de reformatorische kerken, maar wordt uitgevoerd als iemand niet eerder gedoopt is.
Wat is de volgende stap, tweemaal belijdenis afleggen, want de eerste keer was je pas 18 en wist je ook niet precies wat je beleed toen?
Zie je niet het gevaar van dit soort gebeurtenissen gravo?
Het gaat niet alleen over persoonlijke ruimte en invulling!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 71 gasten