Vervolging medechristenen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 07 jul 2015 12:16

*Asia Bibi ernstig ziek
*Onthoofding dreigt voor 207 christenen in Syrië
Lees hier over op de site van HVC:
http://www.nieuwsmomenten.nl/app/index. ... f7602.1017
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 06 okt 2015 14:29

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Marnix » 07 okt 2015 12:05

Ja. En tegelijkertijd ook mooi. Hoe diep is de liefde van die mensen voor Jezus, dat ze ondanks dit alles volharden en zelfs bidden voor hen die hen van het leven beroven. God overwint, door al die ellende heen. En ze krijgen er iets zoveel mooiers voor terug. Ze worden getroost door God. Wie zijn leven wil behouden zal het verliezen en wie het verliest zal het behouden.

Anderen werden gemarteld tot de dood erop volgde en wilden van geen vrijlating weten, omdat ze uitzagen naar een betere opstanding. 36Weer anderen kregen te maken met bespotting en geseling, zelfs met arrestatie en gevangenschap. 37Ze werden gestenigd of doormidden gezaagd, of stierven door een moordend zwaard. Ze zwierven rond in schapenvachten of geitenvellen, berooid, vernederd en mishandeld. 38Ze doolden door verlaten oorden en berggebieden en verscholen zich in grotten en holen onder de grond. Ze waren voor de wereld te goed.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 07 okt 2015 12:40

Marnix schreef:Ja. En tegelijkertijd ook mooi. Hoe diep is de liefde van die mensen voor Jezus, dat ze ondanks dit alles volharden en zelfs bidden voor hen die hen van het leven beroven.


Inderdaad. Hieruit zie je dat Hij Zijn kinderen nooit in steek laat, en hen bemoedigt en staande houd in martelingen en bij het vooruitzicht van de dood.
Vorige week stond er een interview met Aad Kamsteeg in het RD. Hij heeft een film gemaakt over christenvervolging. Eén vrouw zei daarin dat zij nog nooit in haar leven zoveel vreugde in de Heere ervoer als ten tijde van vervolging. Niet voor niets zegt de Bijbel dat vervolging een deel is van de gemeenschap met Christus. Ik verlang niet naar vervolging op zich, maar die zoete gemeenschap met Christus kan mij echt jaloers maken.
(Jaloers in de goede zin van het woord)
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Marnix » 08 okt 2015 08:23

Hm ja, ik verlang ook niet naar vervolging maar ik heb wel eens het idee dat het zo ongeveer de enige manier is waardoor de kerk weer kan gaan groeien en belangrijker nog, meer éénheid onder christenen kan ontstaan ipv deze versplintering waarbij veel kerken zichzelf en hun kerk beter vinden dan de ander... En eenheid is weer heel belangrijk op wat je uitstraalt en uitdraagt en dus hoe de wereld er tegenaan kijkt enz. Dan wordt de wereld ook jaloers op mensen die bij zo'n kerk horen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 08 okt 2015 10:02

Marnix schreef:ik verlang ook niet naar vervolging maar ik heb wel eens het idee dat het zo ongeveer de enige manier is waardoor de kerk weer kan gaan groeien en belangrijker nog, meer éénheid onder christenen kan ontstaan ipv deze versplintering waarbij veel kerken zichzelf en hun kerk beter vinden dan de ander...

Ik denk dat je gelijk hebt. Voorspoed maakt opgeblazen, ook binnen de kerk. We zien de gevolgen in Europa en in ons land. Kerkverlating en versplintering. We hebben elkaar niet nodig, we hebben het best, en we redden onszelf.
Maar zelfs de vervolgde kerk geeft aan dat je niet naar vervolging op zich hoeft te verlangen. Wie wil er nu vervolgd worden?
Naar de eenheid in Christus verlangen is een verlangen dat alle gelovigen hebben, als het goed is....
Ik vraag me soms af of er wel (zowel persoonlijk als in de kerk) wel genoeg voor gebeden wordt.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 28 nov 2015 13:43

Grote opwekkingen in het Midden Oosten!
Ik citeer een stukje uit de nieuwsbrief van Dirk van Genderen:

* Islam wordt ‘bedreigd…’
Van alle kanten bereiken mij berichten dat er in veel islamitische landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika veel moslims tot geloof komen in de Heere Jezus. Moslimleiders voelen zich bedreigd door de snelle groei van het aantal christenen. Het zijn berichten uit de moslimlanden zelf, van de plaatselijke gelovigen, verzameld door diverse mensen, zoals Joël Rosenberg, onderzoeker Tino Qahoush, journalist George Thomas en journalist Jayson Casper van Christianity Today.
Nooit eerder is zoiets in de moslimwereld gebeurd. De afgelopen tien jaar zijn wellicht meer moslims tot geloof gekomen dan in alle 1500 jaar ervoor. Op een verbazingwekkende wijze zien we Gods grote daden in de moslimwereld.
In een gebied waar velen die tot geloof komen, beseffen dat het gevolg van hun bekering de dood kan zijn. Menselijk gesproken is de hemel de afgelopen jaren heel wat voller geworden door de wreedheden van islamitische terreurgroepen als IS en Boko Haran.

Eén van de landen waar velen tot geloof komen, is Soedan. Er wordt geschat dat er sinds het jaar 2000 ongeveer 1 miljoen mensen tot geloof zijn gekomen. Ze worden geconfronteerd met vervolging, oorlog en moord. Het totale aantal gelovigen in Soedan zou rond de 5,5 miljoen liggen.
Ook in een land als Pakistan komen heel veel moslims tot geloof. Het aantal christenen in Pakistan wordt al geschat op tussen de 2 en 3 miljoen. Hele dorpen en steden langs de Afghaans-Pakistaanse grens komen tot geloof, aldus ooggetuigen. Ook in omringende landen gebeuren soortgelijke dingen.

Het aantal christenen in Egypte wordt door christelijke leiders geschat op minstens 2,5 miljoen. Velen van hen waren oorspronkelijk moslim. Tijdens de opstanden tijdens de zogenaamde ‘Arabische lente’, enkele jaren geleden, werden veel moslims zo geraakt door de bereidheid van christenen om hun leven te geven voor hun geloof in de Heere Jezus, dat ze ook tot geloof kwamen.
Ook in Iran is een opwekking gaande. Gewelddadige islamitische fundamentalisten lukt het niet om de voortgang van het Evangelie in het land te stoppen.
Zelfs in Saoedi-Arabië, waar het christelijk geloof verboden is, komen velen tot geloof in de Heere Jezus. De Heilige Geest werkt in het ‘hart’ van de islam.
Ook in Syrië en Irak zijn de afgelopen jaren veel moslims tot geloof gekomen. Door de verschrikkelijke vervolgingen door met name IS zijn veel christenen gedood en velen zijn gevlucht.

In het Noord-Afrikaanse moslimland Algerije zijn de afgelopen jaren naar schatting 80.000 mensen tot geloof gekomen. Met strenge wetten wordt geprobeerd bekering tot het christelijk geloof onmogelijk te maken, maar tevergeefs.
Ook in Jordanië zijn de afgelopen jaren veel moslims tot geloof gekomen. Het aantal christenen wordt er door de plaatselijke kerken geschat op minstens 10.000, terwijl sommigen vermoeden dat het er al 50.000 zijn.
Van de bevolking van de Verenigde Arabische Emiraten zou 13 procent christen zijn en van de bevolkingen van Bahrein, Koeweit en Qatar 14 procent. Het percentage christenen in Oman wordt geschat op 6 procent en van Saoedi-Arabië op 4 procent.

Ik kan u niet garanderen dat de genoemde aantallen en percentages kloppen – vaak zijn het schattingen – maar één ding is wel duidelijk: In vrijwel elk islamitisch land groeit het aantal christenen. Wat is het verheugend om dit te horen. Laten we de moslimwereld niet afschrijven. Zelfs islamitische terroristen komen tot geloof in de Heere Jezus.
De Heere bouwt ook daar Zijn gemeente. Laten we bidden dat nog zeer veel moslims tot geloof zullen komen.




Vandaag is er een dag van Open Doors!
Helaas kan ik er door omstandigheden niet bij zijn.
Als er onder ons mensen zijn die wel zijn geweest, misschien wil je dan iets delen met ons?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Yoshi

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Yoshi » 28 nov 2015 13:56

Dat soort berichten hoor ik al een jaartje of 10 uit de evangelicale wereld. Soms zelfs met aantallen er bij en als je die dan allemaal opteld zou de gehele islamitische bevolking al meerdere malen bekeerd moeten zijn. Zelden blijkt het te kloppen met de realiteit. Veelal is het wensdenken. Helaas.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor rotterdam » 28 nov 2015 16:53

mona schreef:
Het aantal christenen in Egypte wordt door christelijke leiders geschat op minstens 2,5 miljoen. Velen van hen waren oorspronkelijk moslim. Tijdens de opstanden tijdens de zogenaamde ‘Arabische lente’, enkele jaren geleden, werden veel moslims zo geraakt door de bereidheid van christenen om hun leven te geven voor hun geloof in de Heere Jezus, dat ze ook tot geloof kwamen.

Van de bevolking van de Verenigde Arabische Emiraten zou 13 procent christen zijn en van de bevolkingen van Bahrein, Koeweit en Qatar 14 procent. Het percentage christenen in Oman wordt geschat op 6 procent en van Saoedi-Arabië op 4 procent.


Wat een onjuiste informatie allemaal.

Egypte ; 2,5 miljoen christenen in Egypte ? De Koptisch orthodoxe christenen zijn er al minstens 7 miljoen.

Emiraten, Bahrein, Koeweit, Saoedi en Qatar ? Allemaal gastarbeiders die christenen, voornamelijk Rooms Katholieken uit de Filipijnen. (92 miljoen inwoners en 80% is R.K.)

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 05 dec 2015 16:29

Christenechtpaar in het nauw in Noorwegen

* Drama in Noorwegen

Het gaat over Ruth en Marius Bodnariu. .Ze hebben vijf kinderen, tussen de drie maanden en tien jaar oud (Eliana, Naomi Matthew, John en baby Ezekiel). Inmiddels zijn ze al hun kinderen ‘kwijt’. De Noorse kinderbescherming, Barnevernet, vindt dat ze beter elders kunnen worden opgevoed.
Tien jaar geleden verhuisden de Roemeense Marius en de Noorse Ruth naar Noorwegen. Alle kinderen werden in Noorwegen geboren en krijgen een christelijke opvoeding van hun ouders.
Op 16 november jl. verscheen Barnevernet opeens op school en nam de twee oudste meisjes van het gezin mee en bracht hen naar een onbekend adres. Onder begeleiding van vier politieagenten werden vervolgens ook de beide jongere zoontjes door de zogenaamde kinderbeschermers uit hun huis in Naustdal gehaald. Marius was op zijn werk en Ruth bleef alleen met de baby achter. U begrijpt dat ze wanhopig was, wat was er aan de hand?
Toen ze dat vervolgens aan de politie vroegen, werden ze verhoord. De volgende dag werd ook hun baby afgenomen, omdat Ruth een gevaar voor het kind zou zijn.

Ruth en Marius kregen toen pas te horen dat de Kinderbescherming in actie was gekomen nadat de schooldirecteur had gemeld dat de ouders radicale christenen zijn die hun kinderen zouden indoctrineren. Zij hadden op school over God gesproken en dat mag kennelijk niet. De directeur beweerde dat hun ontwikkeling in gevaar zou zijn, omdat ouders hun leren dat er zonde bestaat en dat God die bestraft.

Onderzoek toonde geen enkele vorm van lichamelijke mishandeling. Toch mogen de kinderen niet terug naar de ouders. Af en toe mogen de ouders hun baby en hun beide zoons bezoeken, maar niet hun dochters. In Noorwegen wordt actie gevoerd voor een hereniging van dit gezin. U kunt een petitie voor de vrijlating van de kinderen ondertekenen op de website http://www.ipetitions.com/petition/chri ... ign=button. Al bijna 29.000 mensen hebben inmiddels steun betuigd. Wellicht krijgt u eerst het verzoek u aan te melden met uw e-mailadres en een wachtwoord aan te maken.
Het is vreselijk wat hier gebeurt met dit gezin. Kinderbescherming Barnevernet is al vaker beschuldigd van het onterecht uit elkaar halen van gezinnen. Wilt u meebidden voor dit gezin, dat de Heere hen sterkt en dat ze spoedig weer samen zullen zijn?

Bron: nieuwsbrief Dirk van Genderen
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 12 jan 2016 11:38

IS roept terroristen op zich te vermommen als christenen,
om zo aanslagen te plegen in het Westen.

http://www.cip.nl/nieuws/januari-2016/5 ... s-christen




Bidt voor deze vrijmoedige christen:
http://www.cip.nl/nieuws/januari-2016/5 ... wangarbeid
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Yoshi

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor Yoshi » 12 jan 2016 18:54

mona schreef:Bidt voor deze vrijmoedige christen:
http://www.cip.nl/nieuws/januari-2016/5 ... wangarbeid

Niet om het een of ander maar niet zelden blijkt CIP gewoon broodjes aap te verkopen. In een land waar 26% christen is en waar de islamitische meerderheid als zeer gematigd bekend staat lijkt me dat ook hier weer het geval.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 12 jan 2016 20:38

Yoshi,

Graag verwijs ik je naar mijn openingspost, waarin ik het doel van het topic uitleg.
Als je wilt discussiëren over wat volgens jou broodje aap, of wat waar of niet waar is, open dan zelf een topic om een discussie te starten.
Dit topic is bedoelt ter bemoediging van onze broeders en zusters die vervolgt worden,
en hun situatie onder de aandacht te brengen.
Ik zou het fijn vinden als je een inhoudelijke bijdrage zou plaatsen.
Ook in het Katholiek nieuwsblad staan vaak berichten over christenvervolging.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 13 jan 2016 10:05

Geweld tegen christenen neemt toe.
N.a.v. ranglijst Open Doors 2016

http://nos.nl/artikel/2080148-geweld-te ... d-toe.html
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 22 jan 2016 21:40

Enkele nieuwsfeiten:

Saeed Abedini is onlangs vrijgekomen, en nu aangekomen in de VS
http://www.cip.nl/nieuws/januari-2016/5 ... n-in-de-vs

Najeeb is de enige christen in zijn dorp! Bid voor hem!
http://www.cip.nl/nieuws/januari-2016/5 ... taans-dorp
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten