Vervolging medechristenen

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Harde feiten over Christenvervolging

Berichtdoor rotterdam » 29 nov 2016 18:48

RH3MA schreef:Staan wij hier weleens bij stil?


Ja - dagelijks

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 30 nov 2016 10:39

Ik hoop dat jullie allemaal een groot hart voor de vervolgde kerk hebben.
Willen jullie bidden voor de familieleden, vooral voor zijn vrouw en kinderen, die gedwongen werden om toe te kijken.


http://www.cip.nl/nieuws/november-2016/ ... oals-jezus
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor elburger » 18 dec 2016 08:03

Christenen vervolging binnen de Europese grenzen op een uur of 2 , 3 vliegen vanaf Amsterdam.
Ja dit gebeurd in Bosnië- Herzegovina.
Deze week een stukje gelezen in een dagblad.
Wil men aldaar een "normaal" kunnen leven moet men ook een christenbelasting betalen.
Ja, en dat in een land wat op korte termijn graag de EU in wil.
Nou mensen, ik verwacht eerder een islamisering van Europa dan een uitbreiding.
Het wordt nog steeds gezegd aan de andere zijde van de Middellandse zee dat ze weer terug gaan naar de grenzen van het Morenrijk van 1500 jaar geleden.
Maar het kwaad zit al binnen de Europese landsgrenzen.
Kijk maar eens naar Turkije en welke invloed dat heeft op zijn migranten.
Denk eens aan Gulen volgelingen, die alom in Europa vervolgd en gediscrimineerd worden door de Turkse inwoners in de EU.
De christen vervolging nadert onze EU buitengrens steeds sneller en het woekert voort in onze eigen binnensteden.
En wij laten het allemaal toe!
Want wij moeten onze naaste liefhebben.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor elburger » 18 dec 2016 10:44

hier een voorbeeld waarvan maar o zo weinig wordt vertelt.

https://ejbron.wordpress.com/2016/12/10 ... migranten/

Laatste nieuws omtrent dit. De Turkse autoriteiten hebben de kerstviering op een Duitse middelbare school in Istanbul verboden. Het is voor het eerst dat dit gebeurt.
Turkse overheid verbiedt kerstactiviteiten© Copyright ANP 2016 Turkse overheid verbiedt kerstactiviteiten

,,De Turkse schoolleiding heeft meegedeeld dat er in de lessen voortaan niet meer mag worden verteld over en gewerkt worden aan kerstgebruiken en het christelijke feest en dat er ook niet meer over gezongen mag worden’’, staat in een e-mail, die de Duitse afdeling van het Istanbul Lisesi heeft ontvangen.

Ook de deelname van het schoolkoor aan het traditionele kerstconcert bij het Duitse consulaat afgelopen dinsdag werd door de Turkse leiding kort onderbroken.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

welling82

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor welling82 » 30 jan 2017 14:23

De vervolging van Christus en Christenen is altijd de Waarheid geweest en is nog steeds de Waarheid die wordt aangevallen. Hoe erg ook, hoe verschrikkelijk ook, ze moest zijn, ze moet zijn en tot de terugkomst van de Heere zal ze zelfs alleen maar erger worden. Ook al leek het met 'vrijheid van religie' even mee te vallen, in werkelijkheid werd de aanval op de Waarheid alleen maar erger.

Het meest nuttige is te zien hoe ons eigen hart deze zelfde neiging vertoont, in meer of mindere mate, ons hart is immers geneigt naar ALLE kwaad, en dat is in de kern vervolging van Christus en Christenen, het Woord, de Waarheid. Voor het erkennen van deze onze zondigheid, ellende en onkunnen is God nodig, zonder dat God het ons verteld, zonder dat God ons leert, trekt en overtuigd, kunnen wij dit niet eens te weten komen!

En vooral proberen uit te vinden waarom in onze maatschappij alles gebeurd zoals het gebeurd, zoveel mogelijk hoeveel oorzaak wij hier zelf aan hebben. Vergeet niet dat wij met de aanval op Khadaffi bijvoorbeeld van ook mede ons belastinggeld, een zware verantwoordelijkheid op ons geladen hebben. We leven in een land waar onze koning ons verteld dat wij meebeslissen, vrijwillig mee betalen waar we aan mee beslissen, daarmee dragen wij ook verantwoording. Als we niet kunnen, of ons is anders gegeven, dat kan, alleen het is van belang zoveel als mogelijk te weten waarvoor men belasting betaald, zoveel als mogelijk problemen te zoeken en te ontdekken, onze koning vraagt het van ons, het is nu zeer zeker ook onze verantwoordelijkheid.

*deel verwijderd vanwege off topic. Houdt het a.u.b. bij het onderwerp en wijdt niet teveel uit*

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor mona » 03 feb 2017 15:12

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Christenvervolging.

Berichtdoor elburger » 12 apr 2017 08:16

Afgelopen week was het wederom raak in Egypte.
Twee zelfmoord terroristen bliezen zich op in twee Koptische kerken.
Dit is maar het topje van de ijsberg van wat er plaats vind in Egypte en de Arabische wereld.
In de Sinaï woestijn worden hele dorpen van Koptische christenen geïntimideerd en verjaagd.
Maar zelf in Egypte zelf waar toch 10% van de bevolking zich christen noemt is een christen niet veilig.
Nu is het niet alleen IS, want dat " excuus" gebruikt men maar al te gemakkelijk, maar het is toch de bedoeling om Arabië christen vrij te maken.
En boven al om Israël Arabisch te maken.
Vreemd dat heel veel mensen zich daar niet van bewust zijn.

Wat mij zondag bevreemde en anderzijds ook weer niet is de berichtgeving over die aanslagen.
Daar waar de buitenlandse media al aandacht schonk aan deze terreur tegen christenen was het in het 12 uur journaal niet te horen.
Een ware schande!

Zijdelings nog even deze opmerking; ook in Europa worden christenen al geïntimideerd en gediscrimineerd.
Waar?
Als u het weet laat het mij eens horen, en anders kom ik hierop nog wel terug.
De Islam rukt op!
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Christenvervolging.

Berichtdoor benefietdiner » 12 apr 2017 13:03

elburger schreef:ook in Europa worden christenen al geïntimideerd en gediscrimineerd.
Waar?
Als u het weet laat het mij eens horen, en anders kom ik hierop nog wel terug.
De Islam rukt op!

Gewoon hier in Nederland:
Moeten we Pasen wel/niet door ‘islamitische strotjes proppen’?
Sommige katholieke scholen schrappen christelijke symbolen in de paasviering om islamitische ouders niet tegen de borst te stuiten. Is dat erg? Ja, vindt Malik Azmani, VVD-Tweede Kamerlid
http://www.ad.nl/politiek/moeten-we-pas ... ~ae8bcb9a/

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Christenvervolging.

Berichtdoor elburger » 12 apr 2017 13:41

Ik kan je het nog sterker vertellen.
Een katholieke basisschool hier in het dorp voert de naam KBS niet meer maar heeft het veranderd in de toekomst.
Uiteraard nog wel KBS maar het is geen kbs de toekomst maar "de toekomst"Dit is m.i. stil toegeven aan ....
zeg jij het maar.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Vervolging medechristenen

Berichtdoor elburger » 27 mei 2017 07:45

Gisteren weer die aanslag op koptische christenen in Egypte.
Eigenlijk zou ik een topic willen beginnen waar vermeld wordt waar en wanneer christenen vervolgt worden.
Want het overgrote deel blijft in het onbekende, terwijl dagelijks christenen worden vervolgt waar "wij" niets over horen/van weten.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Christenvervolging.

Berichtdoor elburger » 30 mei 2017 11:35

Vorige week werden Egyptische kopten vermoord tijdens een aanslag.
Eergisteren werden 8 christenen vermoord op Thailand, door een beweging gelieerd aan IS.

En veel van wat er gebeurd weten/horen/lezen wij niet eens.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Vervolging medechristenen Asia Bibi vertrokken naar Canada

Berichtdoor benefietdiner » 08 mei 2019 14:49

Pakistaanse Asia Bibi is vertrokken naar Canada
Asia Bibi, de Pakistaanse vrouw die acht jaar in een dodencel zat op verdenking van godslastering, is volgens haar advocaat Saif Ul-Malook vertrokken naar Canada. Dat vertelde hij woensdag aan persbureau Reuters.
https://www.nu.nl/buitenland/5880579/pa ... anada.html
https://www.rd.nl/kerk-religie/asia-bib ... -1.1566527


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten