duivelse aanvallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

duivelse aanvallen

Berichtdoor moderngelovige » 24 jun 2014 21:31

Voortgekomen uit een ander topic waarin forumlid Bambi werd aangevallen door de duivel.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor meribel » 24 jun 2014 21:39

Nou ik denk echt wel dat bambi zich nu op haar gemak voelt om iets te vertellen..... :-k

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor moderngelovige » 24 jun 2014 21:42

meribel schreef:Nou ik denk echt wel dat bambi zich nu op haar gemak voelt om iets te vertellen..... :-k


Het is niet tegen bambi, want ja ook ik word wel eens door de duivel aangevallen.
Denk wel op een andere manier; eerlijk gezegd voel ik me er niet vrij genoeg om over te plaatsen.
alleen vond ik het zo raar opeens ertussen staan in het andere onderwerp.
Het laatste wat ik wil is dat het in het belachelijke wordt getrokken!

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor meribel » 24 jun 2014 21:44

@ moderngelovige. Als je het herkent, en zelf voel je er niet vrij om over te praten, dan zou ik er geen topic over openen, want wat voor antwoord verwacht je dan.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1926
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Pcrtje » 24 jun 2014 21:48

Er is hier al best wat over geschreven en Bambi heeft al heel veel erover laten doorschemeren. Hier een opzetje:

  • Het topic Demonen die overwonnen zijn door Christus, klik hier.
  • Het topic Wonderen, waar het vanaf pagina 2 demonen in verband worden gebracht met psychosomatische klachten, klik hier.
  • Het topic Satan, een persoon of een metafoor, klik hier.

Lees het even door. Dan kunnen we daarna verder discussiëren in dit topic.
"Een libelle zweeft over het water..."

moderngelovige
Sergeant
Sergeant
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:46

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor moderngelovige » 24 jun 2014 21:51

duivelse aanvallen komen zeker voor bij ieder mens.
En ja mohamed dat kan zo maar op iedere plek zijn.
Mss liet ik me meeslepen door het lolletje....
alleen blijf ik van mening dat het er nogal vreemd tussendoor kwam in het andere topic!
dus als bambi er iets over kwijt wil of niet meer staat het haar vrij te reageren.

Bambi

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Bambi » 24 jun 2014 23:01

moderngelovige schreef:duivelse aanvallen komen zeker voor bij ieder mens.
En ja mohamed dat kan zo maar op iedere plek zijn.
Mss liet ik me meeslepen door het lolletje....
alleen blijf ik van mening dat het er nogal vreemd tussendoor kwam in het andere topic!
dus als bambi er iets over kwijt wil of niet meer staat het haar vrij te reageren.

Ik kan er niets lolligs aan ontdekken, aan heel die aanvallen niet.
En zo vreemd is het niet dat ik het in dat topic zette, want de aanvallen kwamen door wat ik in het topic had gezet.

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 00:34

Het beeld wat jij hebt van duivel bezie ik als zeer ongegrond en ik zou je graag ervan overtuigen dat het niet nodig is zo te denken. Echter is spotten niet correct, dus sorry daarvoor.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 08:37

moderngelovige schreef:Voortgekomen uit een ander topic waarin forumlid Bambi werd aangevallen door de duivel.

Niet gelezen, maar als er nog iemand geinteresseerd is, aankomend weekend hebben we weer een encounter. Wij hebben altijd een weekend waar je God ontmoet en voor genezing van hartzeer, innerlijke genezing etc., dan vergeef je iedereen, dat spreek je ook uit en er is ook gebed en zonodig wordt de invloed van de duivel gebroken, vooral als je je met het occulte hebt ingelaten. Derek Prince bidt ook op youtube, hij zit allang in de hemel, maar het gebed werkt nog steeds goed. Deuren moeten gesloten worden. Zolang je nog met verwonding zit zoekt hij je zwakke plekken op en kan hij daar aanvallen. Jezus zei: de overste dezer wereld komt en heeft in Mij niets. Hij had geen haken en ogen.
Sinds God me gewoon heeft genezen ben ik niet bang meer voor het mormel, gebed voor bevrijding hoef ik ook nooit meer, als iets me aanvalt jaag ik het zelf wel weg in Jezus' Naam. Stap 1 is nader tot God en 2 bied weerstand aan de duivel en hij zal van u vlieden. Je moet ook weten wie je bent in Christus. Ik kreeg eens een profetie van iemand dat God me lossneed van alles van het verleden en ik was volkomen vrij. Dat ervaar ik nu, volkomen vrijheid. Neil Anderson heeft wel goeie boeken: Bevrijd om vrij te zijn en nog een met allemaal teksten wie je bent in Christus. Als je gelooft dat je psychisch ziek bent dan gedraag je je ook zo. Als je gelooft dat je een zondaar bent gedraag je je zo, maar als je gelooft dat je oude natuur dood is en je spreekt dat ook uit (er zit een wonder onder je neus) dan zal het zo zijn. Zeg gewoon als alles waardeloos gaat en je krijgt een mega slecht rapport van de psychiater: ik ben de gerechtigheid Gods in Christus, ik vermag alle dingen in Hem die mij kracht geeft, wie de Zoon heeft vrijgemaakt die zal werkelijk vrij zijn, zeg het vaak genoeg, geloof komt door het horen en op een gegeven moment geloof je het echt en merk je ook dat het waar is en dan kan ie je niks meer maken.
Tegenwoordig val ik de duivel aan. Dan zijt gij niet meer onmondig, je hebt gebed nodig en onderwijs om zelf sterk te worden en te groeien.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Faramir

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Faramir » 25 jun 2014 08:46

mohamed schreef:Het beeld wat jij hebt van duivel bezie ik als zeer ongegrond en ik zou je graag ervan overtuigen dat het niet nodig is zo te denken. Echter is spotten niet correct, dus sorry daarvoor.

Schijnbaar is de bescherming van zowel jou als ikzelf een topprioriteit van God. Ik heb namelijk nooit dat ik aanvallen onderga van de duivel (jij schijnbaar ook niet). Of wellicht is mijn beschermengel buitengewoon goed. In ieder geval ik merk er nooit wat van. Natuurlijk overkomt mij wel eens wat ongeluk, kom ik wel eens hele nare mensen tegen enz enz maar om daar nou de duivel voor aan te wijzen als schuldige.

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dat in zijn werk gaat, wat er gebeurd en hoe dat voelt bij zo'n aanval.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 09:07

Faramir schreef:Schijnbaar is de bescherming van zowel jou als ikzelf een topprioriteit van God. Ik heb namelijk nooit dat ik aanvallen onderga van de duivel (jij schijnbaar ook niet). Of wellicht is mijn beschermengel buitengewoon goed. In ieder geval ik merk er nooit wat van. Natuurlijk overkomt mij wel eens wat ongeluk, kom ik wel eens hele nare mensen tegen enz enz maar om daar nou de duivel voor aan te wijzen als schuldige.

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dat in zijn werk gaat, wat er gebeurd en hoe dat voelt bij zo'n aanval.

Niet iedereen heeft daar last van. Ik werd 2 dagen terug aangevallen. Dat is meer dat je gewoon emotioneel compleet instabiel bent en zo, janken, beroerd, iemand die niet in aanvallen gelooft zal het zo niet omschrijven. Echt beroerd en toen maakte ik een topic aan of m'n Amerikaanse charismatische vrienden even wilden bidden en ik voelde me daarna weer helemaal toppie.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 09:30

Wat lijkt me dat toch heerlijk als je nog kan geloven: jantje huilt, pietje bidt probleem opgelost. In de grote mensenwereld gaat het helaas niet zo en ik ben te sceptisch om me blij te laten maken met een dood vogeltje. Ik vind het zo knap dat mensen je dingen kunnen laten geloven die niet gebeuren maar dat ik je niet eens ergens van overtuigen kan met de bijbel in de hand. Best apart als je er over nadenkt?

Indien je vrienden hun gebeden daadwerkelijk verhoord worden: laat ze dan eens bidden voor iets wat er echt toe doet zodat ook anderen er baat bij hebben i.p.v. alleen jij. Leuk voor je hoor, dat jij weer happy bent maar, dat geldt niet voor iedereen. :)
Laatst gewijzigd door mohamed op 25 jun 2014 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Faramir » 25 jun 2014 09:34

Boerin schreef:Niet iedereen heeft daar last van. Ik werd 2 dagen terug aangevallen. Dat is meer dat je gewoon emotioneel compleet instabiel bent en zo, janken, beroerd, iemand die niet in aanvallen gelooft zal het zo niet omschrijven. Echt beroerd en toen maakte ik een topic aan of m'n Amerikaanse charismatische vrienden even wilden bidden en ik voelde me daarna weer helemaal toppie.

Klinkt eerder als zware overspannenheid en dat een beetje persoonlijke aandacht de dag weer rechttrekt.

Ik ben zwaar overspannen geweest en heb daardoor een zware burn-out gekregen. Dan ben je ook compleet instabiel. Ik kan je vertellen dat een gebedje, een pastoraal gesprek en mensen die voor je bidden dan nog maar weinig uithalen. Natuurlijk, het helpt en je voelt je weer even gewaardeerd maar het lost niets constructiefs op. Daarvoor heb ik een jaar bij de psycholoog gelopen, groepstherapieën als realistisch denken, omgaan met stress en mindfullness gevolgd. En dan heb je met een beetje geluk alles weer op de rit na 1 of 2 jaar.

Fijn dat het bidden helpt. Maar als ik jou was zou ik op zoek gaan naar de onderliggende reden van je instabiliteit.

mohamed

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor mohamed » 25 jun 2014 09:36

Het probleem komt bij haar ook steeds terug merk ik, dus dat bidden helpt minder dan ze doet vermoeden.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: duivelse aanvallen

Berichtdoor Boerin » 25 jun 2014 09:47

mohamed schreef:Wat lijkt me dat toch heerlijk als je nog kan geloven: jantje huilt, pietje bidt probleem opgelost. In de grote mensenwereld gaat het helaas niet zo en ik ben te sceptisch om me blij te laten maken met een dood vogeltje. Ik vind het zo knap dat mensen je dingen kunnen laten geloven die niet gebeuren maar dat ik je niet eens ergens van overtuigen kan met de bijbel in de hand. Best apart als je er over nadenkt?

Indien je vrienden hun gebeden daadwerkelijk verhoord worden: laat ze dan eens bidden voor iets wat er echt toe doet zodat ook anderen er baat bij hebben i.p.v. alleen jij. Leuk voor je hoor, dat jij weer happy bent maar, dat geldt niet voor iedereen. :)

Wat is het verschil tussen een dood vogeltje?
Z'n ene pootje is gebroken.
Die lui bidden echt wel voor meer mensen, daar zitten ook voorgangers.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten