Uit het hart gegrepen - korte citaten

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Johan100 » 09 mar 2018 15:23

Dit Evangelie is geschreven zodat je zou kunnen geloven dat Jezus de Christus, de Zoon van God is, en opdat je gelovig zou leven door Zijn Naam. ‘Kijk naar Hem, blinde ogen; Kijk naar Hem, dode zielen; Kijk naar Hem. Zeg niet dat je het niet kan; Hij in Wiens kracht ik spreek, zal een wonder laten gebeuren terwijl je het bevel hoort, en blinde ogen zullen zien, en de dode harten zullen overspringen in het eeuwige leven door het krachtige werk van Zijn Geest ‘(MTP, 40, 1894, p.502). C.H.Spurgeon.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Johan100 » 23 mar 2018 19:45

Eén rede (toespraak van Petrus) met de Pinkstergeest erin, brengt drieduizend zielen tot bekering. Maar drieduizend redevoeringen, zonder die Geest, nog niet één.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mona » 29 mar 2018 16:44

Wij lezen de Schriften nimmer zoveel, als wanneer het de Heere behaagt onze ziel te zegenen.
Soms ben ik het warme zeestrand opgegaan en heb daar gelegen binnen gehoorafstand van het golfgeruis en bijkans heb ik hele hoofdstukken van buiten geleerd en heb ze gelezen met een lust, die ik wel wenste nu te kunnen voelen.
O, wat vind ik het moeilijk nu de Bijbel te lezen, zoals ik toen placht te doen!
Op die tijd smaakte ik zulk een zaligheid en zoetigheid in het Woord van God, dat ik geen ander gezelschap wenste.

- J.C. Philpot -
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 31 mar 2018 12:29

GEBED VAN EEN ZIEKE ~ Blaise Pascal

„U had me gezondheid gegeven om U te dienen. Ik heb er een volstrekt werelds gebruik van gemaakt. Nu zendt U me ziekte om me terecht te wijzen. Sta niet toe dat ik die gebruik om U te tergen door mijn ongeduld. Ik heb een slecht gebruik gemaakt van mijn gezondheid.
U hebt me daar rechtvaardig voor gestraft. Laat niet toe dat ik een slecht gebruik maak van uw straf.
En aangezien het verderf van mijn natuur zodanig is dat ze van Uw gunstbewijzen iets maakt wat schadelijk voor me is: geef, o mijn God, dat Uw almachtige genade Uw kastijdingen voor mij tot iets heilzaams maakt. (...)
Heere, ik weet dat ik niets weet dan dit: dat het goed is om U te volgen, en dat het slecht is om U te grieven.
Verder weet ik van niets wat het beste of het slechtste is.
Ik weet niet wat heilzaam voor me is: gezondheid of ziekte, rijkdom of armoede, noch wat ook ter wereld.
Dat te onderkennen, gaat het vermogen van mensen en engelen te boven, en is verborgen in de geheimen van Uw voorzienigheid, die ik aanbid, en die ik niet wil ontraadselen.”
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Johan100 » 22 apr 2018 08:53

Bij ’t openslaan van ’t Boek der Boeken,
Gedenk, o christen, dag aan dag,
Dat wie dat Woord wil onderzoeken,
Geen eigen licht vertrouwen mag.
Geen mensenwijsheid zou hier baten,
Geen vlijtige arbeid hier volstaan;
Alle eigenwijsheid dient verlaten;
Een ander oog moet opengaan.
Vóórdat ge u dan begeeft tot lezen,
Val, christen, val uw God te voet!
En dat een heilig, heilzaam vrezen
Zich meester maak’ van uw gemoed!
Vraag, eer gij verder gaat, een zegen;
Vraag ogen, oren en een hart!
En – Jezus Zelf kome u tegen
In dit Zijn Woord, bij vreugd en smart.

Isaak Da Costa (1798-1860)
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 07 aug 2018 13:18

Want het Woord Gods is levend en krachtig, en scherpsnijdender dan enig tweesnijdend scherp zwaard, en gaat door tot de verdeling der ziel en des geestes, en der samenvoegselen en des mergs, en is een oordeler der gedachten en der overleggingen des harten (Hebr. 4 : 12)

Leer de Schrift toe te passen.
Beschouw ieder woord als tot u gesproken.
Als het Woord dondert tegen de zonde, denk dan: 'God bedoelt MIJN zonden'.
Als het een plicht benadrukt, denk dan: 'God heeft MIJ hierin op het oog'.
Velen houden de Schrift van zich af, alsof zij alleen hen aanging die leefden in de tijd toen zij werd geschreven.
Wilt u echter voordeel van het Woord hebben, pas het dan toe op uzelf.
Een medicijn zal geen goed doen, tenzij het wordt ingenomen.

Thomas Watson
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 10 sep 2018 16:23

Als je van het Evangelie gelooft wat je bevalt, en verwerpt wat je niet bevalt, dan geloof je niet het Evangelie, maar jezelf.
Augustinus, kerkvader
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 12 sep 2018 10:11

Daaraan kent men de kinderen Gods: zij willen wel weten dat zij niet deugen.
Maar hun Vader zal hun Vader blijven.


H.F. Kohlbrugge
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 12 okt 2018 14:19

“Een begenadigde ziel maakt van zijn zonden het grootste wat er is, terwijl een hypocriet er het beste van maakt. Ze ontkennen niet dat ze zondaren zijn, maar doen wat ze kunnen om de zonden te verminderen.
In plaats van tranen van berouw gebruiken ze argumenten om zichzelf te verdedigen ”


Thomas Watson
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Johan100 » 17 okt 2018 18:41

Een citaat uit het boekje 'Christus onze heiligmaking' geschreven door I.W.Kargel.

'Die ernstige oproepen en heilige aansporingen om heilig te leven staan in de Heilige Schrift en worden ons voorgehouden
door de Geest des Heren, niet zozeer met de bedoeling ons te dwingen onmiddellijk aan het
werk te gaan, als wel om ons uit te drijven naar Christus, onze grote Goddelijke wapenrusting, om
in Hem weg te schuilen, Die onze kracht en ons leven wil zijn, opdat Hij tegelijkertijd in ons zou
bereiken: het willen en werken naar Zijn welbehagen (Filippenzen 2:13). Wanneer wij opwekkingsoproepen
ALLEEN DAARVOOR gebruiken, gebruiken wij ze goed'.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 19 okt 2018 14:00

Het begin van bekering is, dat men smart krijgt over zijn zonde en zichzelf mishaagt

Calvijn over Genesis 27 : 34
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Johan100 » 22 okt 2018 04:42

''De Heilige Geest en Zijn werking op en in ons zijn absoluut noodzakelijk voordat we de waarheid kunnen ontvangen of beginnen te begrijpen".

Martyn Lloyd-Jones
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 22 okt 2018 10:08

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Johan100 » 22 okt 2018 10:16

Mooie plaat en tekst, MoesTuin.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 22 okt 2018 19:36

Johan100 schreef:Mooie plaat en tekst, MoesTuin.

Zeker en in Geloof alleen mag je dat zeker weten....Mijn Verlosser Leeft!
En daar blijft het niet bij.....
Kijk maar!

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten