Uit het hart gegrepen - korte citaten

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 11 mar 2016 15:00

Allen die tot Christus komen, komen met betraande ogen ~ Samuel Rutherford
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 16 mar 2016 14:35

mona schreef:"Ik zocht naar de kerk
en vond haar in de wereld.
Ik zocht naar de wereld
en vond haar in de kerk".

- Andrew Bonar -


Wow, die is wel heel waar.......
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 16 mar 2016 14:36

Een man Gods had op een dag een gesprek met de Heer en zei: “Heer, ik zou willen weten wat hemel en hel inhouden.” De Heer leidde de man naar 2 deuren, Hij opende één van de deuren en liet de man binnenkijken.

In het midden van de kamer was een hele grote ronde tafel. In het midden van die tafel stond een grote pan met stamppot, welke heerlijk geurde en maakte dat de man Gods watertandde. De mensen die rondom de tafel zaten waren echter mager en ziekelijk. Ze leken erg hongerig. Ze hielden lepels in hun handen met erg lange handgrepen, welke aan hun armen vastgemaakt waren. Het was voor een ieder mogelijk om in de pan met heerlijk eten te reiken en daaruit te eten, maar omdat de lepels langer waren dan hun armen, konden ze de lepels niet naar hun monden brengen.

De man rilde bij het aangezicht van deze ellende en dit lijden. God zei:”Nu heb je de hel gezien”.

Ze gingen naar de volgende kamer, en God opende de deur. Deze was exact dezelfde als de eerste … Er stond een grote ronde tafel in het midden van de kamer, met daarop een grote pan met stamppot, waarvan de man moest watertanden. De mensen hier waren uitgerust met dezelfde lange lepels, vastgemaakt aan hun armen. Maar deze mensen waren wel doorvoed en gezond. Lachend en pratend met elkaar.

De man zei:”Ik snap het niet, ik snap er niks van!” “Het is vrij simpel” sprak God, “je hoeft maar één ding te weten. Zie je, zij hebben geleerd om elkaar te voeden, terwijl de inhalige mensen alleen maar aan zichzelf denken.”

Toen Jezus aan het kruis stierf, dacht Hij aan jou!
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 16 mar 2016 14:40

Vacature

Recentelijk zocht een gemeente een goede voorganger. Ze vonden slechts één persoon geschikt voor deze functie. Uit onderstaande notities blijken hun bevindingen over de overwogen kandidaten.

NOACH heeft 120 jaar predikervaring, maar geen bekeerlingen.

MOZES stottert; vroegere gemeente meldt dat hij gauw uit zijn slof schiet om onbenullige zaken.

ABRAHAM vertrok naar Egypte toen het moeilijk werd. Schijnt daar problemen met de autoriteiten gekregen te hebben waar hij zich met leugens uit probeerde te redden.

DAVID houdt er een onaanvaardbare moraal op na: was misschien in aanmerking gekomen voor de functie van muziekleider, als hij niet in zonde was gevallen.

SALOMO reputatie voor wijsheid, brengt het alleen niet in de praktijk.

ELIA tegenstrijdig figuur; staat erom bekend niet stressbestendig te zijn.

HOSEA zijn huis is een janboel; hij is gescheiden, en hertrouwd met een prostitué.

JEREMIA te emotioneel; onruststoker; volgens sommigen een onmogelijke lastpost.

AMOS geen training; alleen geschikt als vijgenplukker.

JOHANNES noemt zichzelf Baptist, maar heeft geen tact en loopt erbij als een hippie. Heeft moeite met “eten wat de pot schaft” in een gemeente.

PETRUS erg opvliegend karakter; is erop betrapt dat hij ontkende Christus te kennen.

PAULUS zijn brieven zijn tactloos, te ruw; hij ziet er niet uit en preekt veel te lang.

TIMOTHEÜS is veelbelovend, maar helaas veel te jong.

JEZUS beledigt met zijn preken menig kerklid, vooral bijbelleraars; te controversieel; beledigde zelfs de commissie met zijn kritische vragen.

JUDAS praktisch, gemakkelijk mee samen te werken, kan goed met geld omgaan, zorgt voor de armen.

DE COMMISSIE HEEFT BESLOTEN DAT JUDAS DE GESCHIKTE PERSOON IS VOOR HAAR GEMEENTE !
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 06 apr 2016 12:54

Gods kinderen lijden vaak aan een ernstige kwaal: inwendige, verborgen, geestelijke hoogmoed.
Dat is een grote vijand van het geloof.
Hoogmoed vergiftigt het hart.
Hoogmoed maakt het hart onvatbaar voor genade.
Want die in Christus geloven wil, moet tot niets worden.

William Perkins
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

3Sophie
Verkenner
Verkenner
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 apr 2016 09:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor 3Sophie » 19 apr 2016 20:13

''Als ik naar Christus kijk, komt de vredesduif in mijn hart.
Kijk ik naar de vredesduif, dan vliegt zij weg.''

Corrie ten Boom

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 20 apr 2016 21:25

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Johan100 » 09 sep 2016 22:59

Een stukje over en van Blaise Pascal wat ik dacht hier wel te kunnen plaatsen. Ik vond geen ander topic waar het beter past.

Memoriaal
Pascal had een grote drang naar zuiverheid. ‘Zijn zuiverheid was totaal; het is ongelooflijk hoe strikt hij op dat vlak was.’ De schilderkunst vindt hij ijdel. Hij verafschuwt zichzelf: ‘Het ik is hatelijk’. Hij bidt vaak de hele nacht, vergeet schone kleren aan te trekken en zich te wassen. Soms eet hij niet, drinkt niet, slaapt niet, leest alleen de Bijbel. Op 23 november 1654 wordt hij tegen de nacht door een vuur verblind. Hij voelt zich loskomen van zijn lichaam, wegvliegen. Hij denkt: Daar is God. Hij valt flauw en komt pas de volgende morgen weer tot bewustzijn. Hij neemt dan onmiddellijk een blad papier en schrijft met vaste hand de tekst op, die sindsdien als zijn Memoriaal wereldberoemd is geworden:

Het jaar des Heeren 1654.
Maandag 23 november, feestdag van Sint-Clemens, paus en martelaar, en anderen van het Martyrologium.
Vooravond van Sint Chrysogonus, martelaar, en anderen.
Vanaf ongeveer half elf ’s avonds tot ongeveer half één ’s nachts.

"Vuur
God van Abraham, God van Isaak, God van Jacob,
Niet die van de wijsgeren en de geleerden.
Zekerheid, zekerheid, gevoel, vreugde, vrede.
God van Jezus Christus.
Deum meum et Deum vestrum.
Uw God zal mijn God zijn.
De wereld vergeten en alles, behalve God.
Hij is slechts te vinden langs de wegen die het evangelie aanwijst.

Grootheid van de menselijke ziel.

Rechtvaardige Vader, de wereld heeft U niet gekend, maar ik heb U gekend.
Vreugde, vreugde, vreugde, tranen van vreugde.
Ik heb mij van hen afgescheiden
Dereliquerunt me fontem aquae vivae.
Mijn God, zult Gij mij verlaten?
Dat ik in eeuwigheid niet van Hem gescheiden worde.

Dit is het eeuwige leven dat zij U kennen, de enige ware God
En hem die Gij gezonden hebt, Jezus Christus.
Jezus Christus.
Jezus Christus
Ik heb mij van Hem afgescheiden.
Ik ben hem ontvlucht, heb Hem verloochend, gekruisigd.
Dat ik nooit meer van Hem gescheiden worde.
Men kan hem slechts behouden langs de wegen die het evangelie aanwijst.
Algehele en zoete zelfverloochening ..."
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 31 okt 2017 15:31

De tijdgeest wordt gekenmerkt door ik-gerichtheid. Het ‘Ik vind’ is in veel gevallen belangrijker dan ‘Er staat geschreven’. Hoe meer de kerk zich conformeert aan de tijdgeest, hoe meer de Geest van God uit het middelpunt wordt gedreven.

BRON
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 31 okt 2017 19:11

Chaya schreef:
BRON


Heb je al die punten gelezen?
Staan rake dingen in....oproep tot ware re for matie
In de onderstaande quote vanuit de bovenstaande bron....

10. De kerk van de Reformatie heeft het Sola Scriptura (alleen de Schrift) hoog in het vaandel, maar wil niets weten van het Tota Scriptura (heel de Schrift). Veel belangrijke thema’s, zoals Israël en de toekomst, Bijbels Gemeente-zijn, de Persoon en het werk van de Heilige Geest, discipelschap en levensheiliging, en de grote zendingsopdracht komen niet of nauwelijks aan de orde, met als gevolg dat de gemeenteleden nog te vaak ‘melk krijgen in plaats van vast voedsel’ (1 Kor. 3:2).
11. In principe willen de belijdenisgeschriften de Schrift naspreken en willen ze de Schrift zelf ook het laatste woord geven. Als de Bijbel echter wordt gelezen door de theologische bril van de belijdenisgeschriften, dan is er een groot gevaar dat de Schrift krachteloos wordt gemaakt. Guido de Bres heeft nooit gewild dat zijn formulier als een raster over de Bijbel gelegd zou worden (N.G.B. Art. 7). Het feit dat we als reformatorische kerken de drie formulieren als ‘volledig’ beschouwen, geeft aan dat we verkeerd zijn omgegaan met de boodschap van de Reformatie. De uitspraak ‘Ecclesia semper reformanda est’ (de kerk moet voortdurend weer gereformeerd worden) willen de nazaten van de reformatie niet onder ogen zien. Het gevolg is helaas: starre orthodoxie en dode rechtzinnigheid.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 01 nov 2017 18:39

Chaya schreef:
BRON


nr 12 en 13 zijn ook een rake uitspraken


12. Waar gemeenteleden blijven worstelen met de toe-eigening, daar wordt men onvoldoende toegerust voor de grote zendingsopdracht. Gemeenten die passief zijn op het gebied van zending en evangelisatie, zijn ongehoorzaam aan de laatste woorden van Jezus.

13. In de Biblebelt in de meeste kerken elke zondag twee kerkdiensten en worden door de week vele tientallen avonden en activiteiten georganiseerd. Het is een zegen als mensen de begeerte hebben om zowel zondags als door de week rond het Woord samen te komen. Het bestuderen van het Woord moet echter wel gepaard met het uitdragen van het Woord naar buiten. Voortdurend wordt het Evangelie opnieuw uitgelegd, terwijl er nog zoveel mensen in Nederland zijn die dat nog nooit gehoord hebben. Het maakt duidelijk dat we teveel zondagschristen zijn en Gods Woord ten diepste niet gehoorzamen. We zijn niet in staat om het Evangelie in de dagelijkse praktijk handen en voeten te geven. We missen een vrijmoedig leven en spontaan getuigen door de kracht van de Heilige Geest.
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 03 nov 2017 12:59

De Bijbel is geen orakel boek. De methode om de Bijbel open te slaan en lukraak te lezen is gevaarlijk. Stel u voor dat de bijbel openviel op een lege bladzijde. Zo werkt de Heere niet door zijn Woord.
Dr. W. van 't Spijker - Omgang met de Bijbel
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Bambi » 09 nov 2017 00:09

Afbeelding

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Teus » 09 nov 2017 12:10

We doen alles met God maar heeft God ook iets met ons kunnen doen?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mona » 22 feb 2018 13:42

...."En hoe werd de keten verbroken? Doordat mijn ogen geopend werden om te zien dat de Doop een geestelijke ordinantie was. Toen ik verstond en voelde dat hij een geestelijke ordinantie was, zag ik onmiddellijk dat het een spotternij is om hem te bedienen aan een baby die zich van niets bewust is; en alle argumenten, ontleend aan de traditie, de algemene praktijk, de analogie van de besnijdenis en dergelijke, vielen mij uit de handen. Ik zag ook dat de Doop een openbare belijdenis van ons persoonlijk geloof in Christus en van onze afscheiding van de wereld tot Zijn eer is".


- J.C. Philpot -
uit: ‘De afscheiding van de Engelse staatskerk verdedigd’
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten