Uit het hart gegrepen - korte citaten

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mohamed » 15 okt 2014 15:36

If your defeated devil is that powerful, I don't want your victory. -- the Unknown Soldier 2.0.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Rozijn » 22 jan 2015 21:38

Een christen die niet liefheeft is geen christen.
Ds. C.G. Vreugdenhil

Calvinist
Mineur
Mineur
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 nov 2014 21:37

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Calvinist » 22 jan 2015 22:03

Rozijn schreef:Een christen die niet liefheeft is geen christen.
Ds. C.G. Vreugdenhil


En zo is het! Afgelopen week nog een prachtige preek met veel onderwijs over gehoord!
Een zo vaak onderbelicht thema ... maar Liefde van Christus, brengt liefde tot God en de naasten voort. Is denk ik één van de belangrijkste vruchten van geloof.

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mona » 26 jan 2015 17:40

God geeft u van tevoren geen rekenschap door welke weg Hij u tot Christus zal leiden.

-John Bunyan-
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 15 jan 2016 15:43

De duivel vist graag in troebel water.

John Trapp
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 28 jan 2016 10:36

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mona » 30 jan 2016 17:38

Als de kerk haar heiligmaking verliest, verliest zij haar getuigenis.

(excuus, ik ben vergeten van wie dit citaat is.)
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2016 16:18

Ik kom het tegen op de site van Arjan Baan, is het zijn citaat? Verder vind ik niet veel op internet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mona » 02 feb 2016 16:33

Ja klopt inderdaad Marnix, ik wil ook graag even de context erbij plaatsen:

Ouders onder de tucht

De afgelopen maanden zijn verschillende keren de zogenaamde illegale biertenten en keten in het RD aan de orde geweest. Onlangs vermelde het RD dat in zo'n biertent zelfs iemand zwanger is geraakt. Vorige jaar ben ik zelf wezen evangeliseren bij de "strontkeet" (zo heet deze bewuste keet op de Veluwe). Ongekend wat ik daar tegen kwam. De bierlucht...de posters...de gesprekken....Verdrietig ging ik naar huis. Al deze jongeren zouden de andere dag weer netjes hun plaatsje in de kerk innemen. Wat een leegheid! Nog verdrietiger en onbegrijplijker vind ik dat predikanten dit gedrag onder de mantel der liefde bedekken. Daarom zijn bepaalde gemeenten zo doods. Gods Woord heeft maar één antwoord: "Deze ouders moeten na vermaning direct onder censuur gezet worden". Ze hebben immers beloofd hun kinderen op te voeden in de vreze Gods. Door deze biertenten op het erf te tolereren zijn ze tuchtwaardig. Wanneer dit probleem niet vanuit de kerkelijke gemeente wordt aangepakt zal de plaatselijke Gemeente doods blijven. Vroeger zeiden ze: "God stapt niet lichtvaardig over de zonden heen". Als de gemeente haar heiligmaking verliest, dan verliest ze haar getuigenis!

Evangelist Arjan Baan
28 januari 2008
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23520
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Marnix » 03 feb 2016 15:41

Hm misschien is dit niet helemaal de plaatst om hier uitgebreid over te gaan discussieren. Ik ben het er denk ik wel mee eens (mits het inderdaad is zoals Arjan Baan beschrijft) maar het is ook wel weer lastig. Sowieso omdat ouders misschien niet zo goed weten wat daar precies gebeurt. Maar niet minder omdat de kern van het probleem niet zozeer in die keet zelf zit als wel in de harten van die jongeren. Ze willen blijkbaar niet doen wat God wil. En wat moet je dan als ouders? Je hebt beloofd om je kinderen op te voeden in de vreze Gods. Maar daar lijken ze zich, ondanks je inspanningen, niets van aan te trekken. Ze hebben de wereld lief en willen dat doen wat daar normaal gevonden wordt. Sluit je de "strontkeet", dan gaan ze naar de kroegen in de dorpen of steden. Weinig beter, behalve dat je dan helemaal niet meer weet wat er gebeurt. Verbied je ze om daar heen te gaan, dan verlaten ze misschien wel het huis, misschien ook wel met ruzie en hebben de jongeren een enorm negatief beeld van de kerk. "Ik ben christelijk opgevoed maar mocht daar niks, het was verschrikkelijk". Zie ze dan maar eens terug te winnen.

Als de kern van het probleem niet de keet is maar wat er onder de jongeren leeft is in feite de oplossing ook niet om de keet te sluiten. Men zal gewoon alternatieven zoeken om door te kunnen gaan met deze levensstijl. Eten, drinken en vrolijk zijn, want morgen sterven we. Wat moet je anders als je God niet kent? De enige oplossing is dat het hart van die jongeren verandert. Wat ging er mis bij de opvoeding? In de kerk waar de jongeren jarenlang naartoe gingen? Waarom zijn ze hem niet gaan volgen? Of werd daar in de kerken niet over gepreekt? Ging het vooral over de hoe slecht we zijn? Dat je je niet kan bekeren maar moet wachten op een wonder? Of wat dan ook? En zelfs al is het geen van die dingen, wat moet je doen als je kind God niet wil volgen? Sluit je je verloren zoon op zodat er niks mis kan gaan? En wordt hij op die manier een kind van God? Of komt hij daar pas "tussen de varkens" achter? Het zijn wel moeilijke dingen waarbij niet alleen de jongeren of de ouders moeten worden aangesproken. Ook de kerk en wie de kerk leiden. Hoe komt het dat men massaal niet gelooft en zich zo gedraagt. En hoe verander je dat eerste? Dan verandert het gedrag namelijk ook. Je kan niet iemand laten geloven door zijn gedrag te veranderen. Iemands gedrag kan wel veranderd worden als ze gaan geloven. Wat leven we ze voor? Geloof? Een heilig leven met God dat veel rijker is dan een leven in de wereld Vreugde die de wereld niet kan geven? Of hele andere dingen? Angst, onzekerheid, dat je moet wachten op een wonder?

Zo... dat moest ik even kwijt. Verder is het een mooi citaat. Maar heeft de kerk haar heiligmaking nog wel als ze enkel die keet sluiten? Of moet er nog veel meer gebeuren? Dat is wel goed om over na te denken.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor MoesTuin » 03 feb 2016 22:15

Afbeelding
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mona » 04 feb 2016 10:04

mona schreef:Als de kerk haar heiligmaking verliest, verliest zij haar getuigenis.


Dit citaat is overigens niet van Arjan Baan, maar van Andrew Murray.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor Chaya » 22 feb 2016 16:34

De meeste van Gods waarheden moeten wij door tegenspoed leren verstaan, want er zijn in de diepten veel dingen te leren die wij nooit te weten kunnen komen op de hoogten

C.H. Spurgeon
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mona » 08 mar 2016 16:21

Gods kinderen zijn liever met God een vreemdeling op aarde,
dan zonder God een burger van deze wereld.

- John Bunyan -
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Uit het hart gegrepen - korte citaten

Berichtdoor mona » 10 mar 2016 20:46

"Ik zocht naar de kerk
en vond haar in de wereld.
Ik zocht naar de wereld
en vond haar in de kerk".

- Andrew Bonar -
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten