Bijbelstudiedag organiseren

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor Afat82 » 26 mei 2011 10:20

Tot voor kort organiseerde de toenmalige stichting SRA regelmatig bijbelstudiedagen in Nieuw-Lekkerland. De opzet was heel eenvoudig, 's ochtends twee sprekers (zoals dr. Paul, ds. Simons, ds. Van de Voorde, Arjan Baan enz.) over een bepaald thema (zekerheid van het geloof, discipelschap, etc.), daarna een lunch en dan 's middags eerst bespreking in kleine groepjes en uiteindelijk plenair, waarna rond 16.00 uur afgesloten werd.

Ik heb het altijd als enorm zegenrijke dagen ervaren en vind het dan ook erg jammer dat deze dagen niet meer gehouden worden. Daarom ben ik nu een beetje aan het rondkijken om zelf zoiets op te zetten en twee tot drie keer per jaar te organiseren.

Natuurlijk ben ik wel benieuwd naar jullie input. Is er überhaupt nog interesse voor zulke dagen? In welke regio is dit handig? Welke sprekers zouden jullie graag willen horen?
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor Afat82 » 12 jul 2011 11:01

Inmiddels zijn de eerste stappen gezet; we gaan een Bijbelstudiedag organiseren in november!
Vanwege het interkerkelijke karakter van deze dag, zijn we nu bezig met het oprichten van een comité.

We zoeken nog iemand (liefst met PKN-achtergrond) die mee wil helpen. Het zal tijdinhoudelijk niet veel inhouden, het gaat met name om het gezamenlijk brainstormen. Ik verwacht dus dat het eigenlijk één, op z'n hoogst twee avonden zal kosten en daarna misschien nog wat mailtjes over en weer.

Het overleg zal in regio Utrecht plaatsvinden, dus houd daar rekening mee.
Heb je belangstelling om hier aan mee te werken, stuur mij dan even een PB'tje!

Mag ik verder vragen om jullie gebed voor deze dag, dat we onderling versterkt en bemoedigd mogen worden en Zijn Woord als een licht in deze donkere tijd te mogen uitdragen?!
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor christien » 12 jul 2011 14:04

@In welke omgeving hoop je de Bijbelstudiedag te organiseren in November?

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor Afat82 » 12 jul 2011 14:09

De locatie wordt waarschijnlijk Utrecht; we zijn bezig met de zaal van de CGK in Utrecht-West.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor Afat82 » 12 jul 2011 14:10

Maar andere tips over een goede locatie (wel graag centraal in het land!) zijn natuurlijk ook van harte welkom!!!
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor christien » 12 jul 2011 14:50

Lekker centraal Utrecht, t'lijkt me een geschikte locatie.
Wanneer en op welke manier komt er verder informatie t.z.t.?

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor Afat82 » 12 jul 2011 14:54

Uhm, op dit moment zijn we vooral aan het rondkijken naar comitéleden om zo een interkerkelijke groep samen te stellen.
We hebben al een aantal sprekers op een lijstje geschreven, dus na de comitevergadering zullen die benaderd worden en zal de ruimte vastgelegd worden.
Daarna zal ik sowieso hier op Refoweb, maar ook wellicht via allerlei andere media en 'spreekbuizen' de dag bekend maken. Als het inderdaad in de CGK in Utrecht gehouden wordt is het wel zaak er snel bij te zijn; het aantal plaatsen is dan beperkt! :-)

Maarreh, geen interesse om zitting te nemen in het comite? :-)
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor christien » 12 jul 2011 15:33

Ik ben mogelijk wel geintresseerd afhankelijk van de spreker, maar volgens mij heb ik het al druk genoeg en voldoe ik niet aan de 'eisen' die je stelt aan een comite lid.

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor Afat82 » 12 jul 2011 15:38

Haha, kom ik zo streng over?? :-)

Sprekers liggen een beetje in de hoek waar ook de JijDaar-avonden uit putten; kan er uiteraard nog niet teveel over zeggen omdat er nog niets vast ligt, maar het zal wel in dezelfde lijn liggen.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor schelpje3 » 12 jul 2011 15:40

Afat82 schreef:Tot voor kort organiseerde de toenmalige stichting SRA regelmatig bijbelstudiedagen in Nieuw-Lekkerland. De opzet was heel eenvoudig, 's ochtends twee sprekers (zoals dr. Paul, ds. Simons, ds. Van de Voorde, Arjan Baan enz.) over een bepaald thema (zekerheid van het geloof, discipelschap, etc.), daarna een lunch en dan 's middags eerst bespreking in kleine groepjes en uiteindelijk plenair, waarna rond 16.00 uur afgesloten werd.

Ik heb het altijd als enorm zegenrijke dagen ervaren en vind het dan ook erg jammer dat deze dagen niet meer gehouden worden. Daarom ben ik nu een beetje aan het rondkijken om zelf zoiets op te zetten en twee tot drie keer per jaar te organiseren.

Natuurlijk ben ik wel benieuwd naar jullie input. Is er überhaupt nog interesse voor zulke dagen? In welke regio is dit handig? Welke sprekers zouden jullie graag willen horen?

Niet om azijn er over te gieten, maar er zijn al zoveel van dit soort dagen. Hoe weet je dat er behoefte aan is ? Welke leeftijdsgroep denk je dan aan ?
Als ik in onze kerk kijk, kan ik naar een echtparenbijbelstudiegroep, vrouwen-, met de andere gemeentes samen, landelijk kerkverband. Van de EO, etc

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor christien » 12 jul 2011 15:44

Afat82 schreef:Haha, kom ik zo streng over?? :-)

Sprekers liggen een beetje in de hoek waar ook de JijDaar-avonden uit putten; kan er uiteraard nog niet teveel over zeggen omdat er nog niets vast ligt, maar het zal wel in dezelfde lijn liggen.


Nee hoor, maar in je openingspost spreek je over een mogelijke PKN achtergrond, en die heb ik niet.

Waar ik wel benieuwd naar ben, gaan jullie in de volle breedte net zoals jijdaar mensen uitnodigen...?

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor Afat82 » 12 jul 2011 15:44

schelpje3 schreef:Niet om azijn er over te gieten, maar er zijn al zoveel van dit soort dagen. Hoe weet je dat er behoefte aan is ? Welke leeftijdsgroep denk je dan aan ?
Als ik in onze kerk kijk, kan ik naar een echtparenbijbelstudiegroep, vrouwen-, met de andere gemeentes samen, landelijk kerkverband. Van de EO, etc


Vind het zelf nog wel tegenvallen; natuurlijk zijn er af en toe wel conferenties, maar kom zelf niet zo vaak iets dergelijks tegen. Heb aan de toenmalige SRA-dagen hele goede herinneringen en die werden indertijd goed bezocht. Vandaar dat ik er wel vertrouwen in heb dat ook deze dag een gevulde zaal op zal leveren...
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor Afat82 » 12 jul 2011 15:46

christien schreef:Nee hoor, maar in je openingspost spreek je over een mogelijke PKN achtergrond, en die heb ik niet.

Waar ik wel benieuwd naar ben, gaan jullie in de volle breedte net zoals jijdaar mensen uitnodigen...?


Klopt, er zitten al twee CGK'ers in, waarschijnlijk een HHK'er dus voor het 'kerkelijk evenwicht' is het wellicht goed een PKNner er bij te hebben. GG is ook prima.

Ja, iedereen is welkom, het Evangelie is gelukkig niet alleen voor selecte groepjes... En ik hoop dat iedereen zich er ook thuis voelt, ongeacht welke achtergrond!! Dat er over kerkmuren heen gekeken mag worden en dat er onderlinge overeenkomsten gevonden worden in plaats van verschillen!
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor schelpje3 » 12 jul 2011 15:47

Maar welke leeftijden richt je je nu op ?

Gebruikersavatar
Afat82
Mineur
Mineur
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 jun 2003 19:21
Locatie: Utrecht

Re: Bijbelstudiedag organiseren

Berichtdoor Afat82 » 12 jul 2011 15:52

Met name de wat jongere mensen, maar we willen er ook geen bordje op plakken; soms is het goed wat ouderen erbij te hebben die met hun levenswijsheid :o een goede inbreng vormen.
Zoals het er nu uitziet zal er in de uitnodiging geen leeftijdsbeperking geplaatst worden.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 72 gasten