Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 apr 2014 13:29

alexander91 schreef:dus?


Vertel mij dan maar waar ze gebleven waren volgens jou :wink:

Boerin schreef:Mee eens. Ik word er wel enthousiast van als ik die lui zie, maar God zal het toch moeten zeggen als ik zoiets moet doen en dan ook wie je aanspreekt. Toch merk ik bijvoorbeeld wel dat als ik een collega met krukken zie lopen, ik niks doe, tsja, wat als er niets gebeurt? Dan sta je voor paal.



Ik denk dat het vooral een stap in geloof moet zijn.

Handelingen 3:
1 Op een dag gingen Petrus en Johannes zoals gewoonlijk omstreeks het negende uur naar de tempel voor het namiddaggebed. 2 Men had ook een man die al sinds zijn geboorte verlamd was naar de tempel gebracht; hij werd daar elke dag neergelegd bij de poort die de Schone heet, om te bedelen bij de bezoekers van de tempel. 3 Toen hij zag dat Petrus en Johannes de tempel wilden binnengaan, vroeg hij om een aalmoes. 4 Petrus richtte zijn blik op hem, evenals Johannes, en zei: ‘Kijk ons aan.’ 5 De bedelaar keek naar hen op, in de verwachting iets van hen te krijgen. 6 Maar Petrus zei: ‘Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb, geef ik u: in de naam van Jezus Christus van Nazaret, sta op en loop.’ 7 Hij pakte hem bij zijn rechterhand om hem overeind te helpen. Onmiddellijk kwam er kracht in zijn voeten en enkels. 8 Hij sprong op, ging staan en begon te lopen. Daarna ging hij samen met hen de tempel binnen, lopend en springend en God lovend.

Handelingen 5:12-16
Handelingen 9:32-43

Staat ook nergens bij dat ze hebben gewacht op een 'seintje' van boven.


mohamed schreef:Waarom zou ik meegaan, klanktaal is voor de ongelovigen en zoals je weet ben ik bekeerd. Bovendien weet ik nu al dat ik toch niks zal zien wat me overtuigd, want dergelijke wonderen hebben afgedaan. Ze bestaan alleen nog in de fantasie van kinderen en geestelijke kinderen. :roll:


1 Korintiërs 14,2
Iemand die in klanktaal spreekt, spreekt niet tot mensen maar alleen tot God. Niemand kan hem verstaan, want door toedoen van de Geest spreekt hij onbegrijpelijke taal.

1 Korintiërs 14,4
Iemand die in klanktaal spreekt is daar alleen zelf bij gebaat; iemand die profeteert doet dat ten bate van de gemeente.

1 Kor 14:
36 Heeft het woord van God zich soms verspreid vanuit uw gemeente? Of heeft het enkel u bereikt? 37 Wie van u denkt te kunnen profeteren of in het bezit van de Geest te zijn, dient te erkennen dat wat ik u schrijf een bevel van de Heer is. 38 Doet hij dat niet, dan wordt hij zelf niet erkend. 39 Kortom, broeders en zusters, streef ernaar te profeteren en verhinder niet dat er in klanktaal gesproken wordt. 40 Alles moet op gepaste wijze en in goede orde gebeuren.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Teus » 15 apr 2014 13:59

Boerin schreef:Mee eens. Ik word er wel enthousiast van als ik die lui zie, maar God zal het toch moeten zeggen als ik zoiets moet doen en dan ook wie je aanspreekt. Toch merk ik bijvoorbeeld wel dat als ik een collega met krukken zie lopen, ik niks doe, tsja, wat als er niets gebeurt? Dan sta je voor paal.

Ik denk dat het anders ligt, Ik vind het ook moeilijk hoor, maar ik denk dat je God moet vragen of het mag doen en of God het wil dat collega gezond wordt. Als God het niet wil dan lopen we Hem voor de voeten. Dit wil dan zeggen dat je door de Heilige Geest geleid moet worden.


Anoniem_89 schreef:Ik denk dat het vooral een stap in geloof moet zijn.


Inderdaad, in het vertrouwen op God dat Hij het doet, dat is geloven.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor alexander91 » 15 apr 2014 14:08

alexander91 schreef:dus?
Anoniem_89 schreef:Vertel mij dan maar waar ze gebleven waren volgens jou :wink:
Je bedoelt dus eigenlijk gewoon dat ze Jezus toch om de tuin hadden geleid?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 apr 2014 14:26

Teus schreef:Ik denk dat het anders ligt, Ik vind het ook moeilijk hoor, maar ik denk dat je God moet vragen of het mag doen en of God het wil dat collega gezond wordt. Als God het niet wil dan lopen we Hem voor de voeten. Dit wil dan zeggen dat je door de Heilige Geest geleid moet worden.


Het is toch eerder zo dat God wel wilt dat mensen genezen?
Zoals het in Jesaja staat;
'Zijn striemen brachten ons genezing'.

Spreuken 4:20-22
20 Mijn zoon, sla acht op mijn woorden,
neig uw oor tot mijn uitspraken;
21 laat ze niet wijken uit uw ogen,
bewaar ze diep in uw hart.
22 Want zij zijn leven voor wie ze vinden,
genezing voor hun ganse lichaam.

alexander91 schreef:Je bedoelt dus eigenlijk gewoon dat ze Jezus toch om de tuin hadden geleid?


Nee dat niet,
Misschien waren ze wel heel blij dat ze genezen waren en waren ze egoïstisch.
En dat ze zo misschien God wel vaarwel gezegd hebben.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Teus » 15 apr 2014 14:35

Teus schreef:Ik denk dat het anders ligt, Ik vind het ook moeilijk hoor, maar ik denk dat je God moet vragen of het mag doen en of God het wil dat collega gezond wordt. Als God het niet wil dan lopen we Hem voor de voeten. Dit wil dan zeggen dat je door de Heilige Geest geleid moet worden.


Anoniem_89 schreef:Het is toch eerder zo dat God wel wilt dat mensen genezen?
Zoals het in Jesaja staat;
'Zijn striemen brachten ons genezing'.

Spreuken 4:20-22
20 Mijn zoon, sla acht op mijn woorden,
neig uw oor tot mijn uitspraken;
21 laat ze niet wijken uit uw ogen,
bewaar ze diep in uw hart.
22 Want zij zijn leven voor wie ze vinden,
genezing voor hun ganse lichaam.


Zoals het in Jesaja staat;
'Zijn striemen brachten ons genezing'.


Dit wordt geestelijk bedoeld

Mijn moeder, ze juicht nu voor Gods troon, kerkte in een gemeente waar volgens hun een relatie met de Heere Jezus eigenlijk niet mogelijk was en werd geroofd als je hem wel had. Ze was vaak ziek en als ze ziek was, dan lag ze meestal in het ziekenhuis, was haar relatie met de Heere Jezus op zijn best. Ik denk vaak en ben van mening dat God satans ziekmaking gebruikte om de relatie met de Heere Jezus en mijn moeder te onderhouden, Zou ik of iemand anders mijn moeder dan willen genezen? Zou God willen dat mijn moeder dan op zo’n moment genezen werd? God gaat wonderlijke wegen en weten niet altijd welke het zijn, laten we Hem dan niet in de weg staan door goed te doen op onze eigen manier, we staan Hem al vaak genoeg in de weg. God wil dat we wandelen met Hem in Jezus Christus.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 apr 2014 15:17

Teus schreef:Dit wordt geestelijk bedoeld

Mijn moeder, ze juicht nu voor Gods troon, kerkte in een gemeente waar volgens hun een relatie met de Heere Jezus eigenlijk niet mogelijk was en werd geroofd als je hem wel had. Ze was vaak ziek en als ze ziek was, dan lag ze meestal in het ziekenhuis, was haar relatie met de Heere Jezus op zijn best. Ik denk vaak en ben van mening dat God satans ziekmaking gebruikte om de relatie met de Heere Jezus en mijn moeder te onderhouden, Zou ik of iemand anders mijn moeder dan willen genezen? Zou God willen dat mijn moeder dan op zo’n moment genezen werd? God gaat wonderlijke wegen en weten niet altijd welke het zijn, laten we Hem dan niet in de weg staan door goed te doen op onze eigen manier, we staan Hem al vaak genoeg in de weg. God wil dat we wandelen met Hem in Jezus Christus.


Met alle respect naar jou en je moeder toe.
Maar waarom zou dat geestelijk bedoeld zijn?

Jezus leert ons zelf dat we op zieken de handen moeten leggen.


Apart dat je moeder in zo'n gemeente kon standhouden.
Ik geloof best dat ziekte mensen dichtbij Hem kan brengen.

Al kan ik mij niet voorstellen dat God satans ziekmaking gebruikte.
Ook geloof ik wel dat God niet iedereen geneest.
Ik zei en zeg nog steeds, als ik ooit kom te overlijden moet het een feest zijn, omdat ik de zekerheid heb dat ik behouden ben.
Al kan iedereen persoonlijk dat anders opvatten.

Wel mooi dat je moeder en jij ook de zekerheid hebben dat je behouden bent!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor schelpje3 » 15 apr 2014 15:21

Anoniem_89 schreef:
Met alle respect naar jou en je moeder toe.
Maar waarom zou dat geestelijk bedoeld zijn?
Jezus leert ons zelf dat we op zieken de handen moeten leggen.
Apart dat je moeder in zo'n gemeente kon standhouden.
Ik geloof best dat ziekte mensen dichtbij Hem kan brengen.
Al kan ik mij niet voorstellen dat God satans ziekmaking gebruikte.
Ook geloof ik wel dat God niet iedereen geneest.
Ik zei en zeg nog steeds, als ik ooit kom te overlijden moet het een feest zijn, omdat ik de zekerheid heb dat ik behouden ben.
Al kan iedereen persoonlijk dat anders opvatten.
Wel mooi dat je moeder en jij ook de zekerheid hebben dat je behouden bent!

We mogen wel om genezing vragen maar de Heere is vrij om dit te schenken al dan niet! Je hoort soms iemand zeggen dat zijn ziekbed de beste tijd van zijn leven was.
Zoals ik het lees, was de Heere ten tijde van het ziekbed van zijn moeder, heel nabij bij haar.
En dan kan er zoveel evangelisatie van zo'n ziekbed uitgaan.
Meer dan van een zogenaamde spontane genezing.

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 apr 2014 15:27

schelpje3 schreef:We mogen wel om genezing vragen maar de Heere is vrij om dit te schenken al dan niet! Je hoort soms iemand zeggen dat zijn ziekbed de beste tijd van zijn leven was.



Dat zeg ik ook:)

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 15 apr 2014 15:29

Anoniem_89 schreef:Met alle respect naar jou en je moeder toe.
Maar waarom zou dat geestelijk bedoeld zijn?
Omdat Petrus dat zegt.
...Die Zelf onze zonden in Zijn lichaam gedragen heeft op het hout, opdat wij, voor de zonden dood, voor de gerechtigheid zouden leven. Door Zijn striemen bent u genezen. Want u was als dwalende schapen; maar u bent nu bekeerd tot de Herder en Opziener van uw zielen.

(1 Pet. 2:24-25)

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 apr 2014 15:59

Jvslooten schreef:
Omdat Petrus dat zegt.
...Die Zelf onze zonden in Zijn lichaam gedragen heeft op het hout, opdat wij, voor de zonden dood, voor de gerechtigheid zouden leven. Door Zijn striemen bent u genezen. Want u was als dwalende schapen; maar u bent nu bekeerd tot de Herder en Opziener van uw zielen.

(1 Pet. 2:24-25)


Mooie onderbouwing.
Feit is wel dat Jezus nu ook nog geneest.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Teus » 15 apr 2014 16:10

Teus schreef:Dit wordt geestelijk bedoeld

Mijn moeder, ze juicht nu voor Gods troon, kerkte in een gemeente waar volgens hun een relatie met de Heere Jezus eigenlijk niet mogelijk was en werd geroofd als je hem wel had. Ze was vaak ziek en als ze ziek was, dan lag ze meestal in het ziekenhuis, was haar relatie met de Heere Jezus op zijn best. Ik denk vaak en ben van mening dat God satans ziekmaking gebruikte om de relatie met de Heere Jezus en mijn moeder te onderhouden, Zou ik of iemand anders mijn moeder dan willen genezen? Zou God willen dat mijn moeder dan op zo’n moment genezen werd? God gaat wonderlijke wegen en weten niet altijd welke het zijn, laten we Hem dan niet in de weg staan door goed te doen op onze eigen manier, we staan Hem al vaak genoeg in de weg. God wil dat we wandelen met Hem in Jezus Christus.


Anoniem_89 schreef:Met alle respect naar jou en je moeder toe.
Maar waarom zou dat geestelijk bedoeld zijn?


Zoals het in Jesaja staat;
'Zijn striemen brachten ons genezing'.

Dit is volgens mij geestelijk bedoeld. Omdat ook vele kinderen van God zeer en/of langdurig lichamelijk ziek zijn.

Jezus leert ons zelf dat we op zieken de handen moeten leggen.

Dat klopt, maar wel in afhankelijkheid van God, van Hem moet het komen.
Ik bid veel voor mensen in mijn omgeving, er zijn er die genezen maar ook die niet genezen.
Je mag best weten, het doet me veel pijn dat God me voor de ene gebruikt en voor de andere niet.
Ik heb God meerdere malen gesmeekt om het me bekend te maken waarom maar Hij laat het niet weten. Hetzelfde is dat God me gebruikt om mensen bij Hem te krijgen. Het gebeurt de ene keer wel en de andere keer niet. Hoe komt dat? God wil toch dat iedereen wedergeboren wordt?
Ik ben van mening dat die keren dat het niet gebeurd te veel van mezelf komt, dat ik mezelf bedoel en dat wilt God niet. Dat is moeilijk om het volledig aan God over te laten, voor 100%.
Daar heb je ook voor 100% de Heilige Geest voor nodig, totaal niets van je zelf.


Apart dat je moeder in zo'n gemeente kon standhouden.
Ik geloof best dat ziekte mensen dichtbij Hem kan brengen.

Is ook heel apart, weet wel hoe het komt maar wil hier op het moment niets over zeggen.


Al kan ik mij niet voorstellen dat God satans ziekmaking gebruikte.

Haar relatie met de Heere Jezus was echt bijna optimaal op die tijden en God maakt geen mensen ziek, dus laat Hij satan ietsje gaan.


Ook geloof ik wel dat God niet iedereen geneest.
Ik zei en zeg nog steeds, als ik ooit kom te overlijden moet het een feest zijn, omdat ik de zekerheid heb dat ik behouden ben.
Al kan iedereen persoonlijk dat anders opvatten.


Mooi hoor, hier ben ik het helemaal met je eens. Ik hoop dat Hij ons komt halen op de wolken maar als het via het graf moet wil ik in een kist met een wit kleed en veel bloemen. Ik ben een Koningskind, het is feest, ik ga naar mijn Hemelse Vader!



Anoniem_89 schreef:Wel mooi dat je moeder en jij ook de zekerheid hebben dat je behouden bent!


Zeker Anoniem, ik mag er elke dag weer vreugde uit halen dat God naar me omgezien heeft, echt elke dag weer. Dat Hij door Zijn onmetelijke Liefde en Genade jegens mij, Zijn Zoon gegeven heeft en door Zijn bloed mijn zonden aan het kruis achtergelaten zijn en dat Hij, Jezus Christus voor mij is opgestaan en ik mag weten door de kracht van de Heilige Geest en de belofte die Hij mij gedaan heeft dat ik altijd bij Hem mag Zijn. Geprezen zij de Grote Koning, Heilig, Heilig is Zijn Naam.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4548
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor naamloos » 15 apr 2014 19:22

Anoniem_89 schreef:Zoals het in Jesaja staat;
'Zijn striemen brachten ons genezing'.
Teus schreef:Dit wordt geestelijk bedoeld
Anoniem_89 schreef:Maar waarom zou dat geestelijk bedoeld zijn?
Jvslooten schreef:Omdat Petrus dat zegt.
...Die Zelf onze zonden in Zijn lichaam gedragen heeft op het hout, opdat wij, voor de zonden dood, voor de gerechtigheid zouden leven. Door Zijn striemen bent u genezen. Want u was als dwalende schapen; maar u bent nu bekeerd tot de Herder en Opziener van uw zielen.

(1 Pet. 2:24-25)
Dit staat er ook: Mat. 8: 15 Hij raakte haar hand aan en de koorts verdween. Ze stond op en begon voor hem te zorgen. 16 Bij het vallen van de avond brachten ze vele bezetenen bij hem. Met een enkel bevel dreef hij de geesten uit, en allen die ziek waren genas hij, 17 opdat in vervulling ging wat gezegd is door de profeet Jesaja: ‘Hij was het die onze ziekten wegnam en onze kwalen op zich heeft genomen.’
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 15 apr 2014 21:42

naamloos schreef:Dit staat er ook: Mat. 8: 15 Hij raakte haar hand aan en de koorts verdween. Ze stond op en begon voor hem te zorgen. 16 Bij het vallen van de avond brachten ze vele bezetenen bij hem. Met een enkel bevel dreef hij de geesten uit, en allen die ziek waren genas hij, 17 opdat in vervulling ging wat gezegd is door de profeet Jesaja: ‘Hij was het die onze ziekten wegnam en onze kwalen op zich heeft genomen.’
Klopt. Zoals de meeste profetieën van Jesaja kent ook deze een meervoudige vervulling. De eenmalige, bijna letterlijke vervulling uit Mat. 8:15 en de geestelijke vervulling op Golgotha. Wat mij betreft ligt op die tweede het zwaartepunt, de Heilige Apostel Paulus verwijst hier ook later nog geregeld naar.

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 apr 2014 23:08

Jvslooten schreef:Klopt. Zoals de meeste profetieën van Jesaja kent ook deze een meervoudige vervulling. De eenmalige, bijna letterlijke vervulling uit Mat. 8:15 en de geestelijke vervulling op Golgotha. Wat mij betreft ligt op die tweede het zwaartepunt, de Heilige Apostel Paulus verwijst hier ook later nog geregeld naar.


Beweer je hier nou mee dat genezing niet meer van deze tijd is?

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 16 apr 2014 08:47

Anoniem_89 schreef:Beweer je hier nou mee dat genezing niet meer van deze tijd is?
Dat zeg ik niet, ik zou het dan ook niet geheel willen uitsluiten. Met de profetie uit Jesaja heeft het in ieder geval weinig van doen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten