Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor alexander91 » 15 apr 2014 08:57

alexander91 schreef:Deze vind ik niet heel duidelijk. Alle tien riepen ze Hem aan met meester, en dat is enigzins een tonen van geloof. Pas daarna ging Jezus over op genezing. Dit doen de atheisten in het verhaal niet.
Anoniem_89 schreef:Ze riepen hem wel aan met 'Meester'.
Kan ook betekenen dat het een wanhoopskreet was.
Zo iets van 'ik heb gehoord dat het kan, maar het zal wel allemaal' of dat het wel gelovigen betrof maar dat ze hun genezing vergeten waren en veel te druk waren met 'de zaken van alle dag'.
Vervolgens nadat ze genezen waren kwam er slechts één terug om God eer te bewijzen zegt Jezus zelf.
Daarna zegt Hij tegen de Samaritaan 'sta op en ga. Uw geloof heeft u gered'.
"maar het zal wel allemaal"!? Dat lijkt mij niet. Ze smeken Jezus en noemen Hem meester. Als ze op een toon van "het zal allemaal wel" dit zouden hebben gevraagd, denk je dan niet dat Christus dat meteen doorhad en daarop zou reageren, zoals Hij ook de huichelende farizeeers lik op stuk gaf zodra ze Hem erin wilden luizen? Jezus liet Zich veel gebeuren, maar Hij was niet om de tuin te leiden.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 apr 2014 10:12

alexander91 schreef:...maar Hij was niet om de tuin te leiden.


Nee heb je gelijk in.
Maar 9 kwamen niet terug om God eer te bewijzen.

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor alexander91 » 15 apr 2014 10:29

alexander91 schreef:...maar Hij was niet om de tuin te leiden.
Anoniem_89 schreef:
Nee heb je gelijk in.
Maar 9 kwamen niet terug om God eer te bewijzen.
dus?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4541
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor naamloos » 15 apr 2014 10:32

alexander91 schreef:Em... staat er dan niets in de Bijbel dat je hiervoor aan zou sporen? Klinkt dit niet heel erg als de slaaf die zijn talenten maar in de grond stopt en wacht tot God maar terugkomt?
Welnee, heeft niets te maken met je talenten begraven. Dat gaat over permanente natuurlijke gaven.
De gaven van de Geest gaat over andere dingen, lees 1 Kor. 12 maar.
11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.
Als je de gave van genezing niet ontvangen hebt, dan ga je niet op eigen houtje genezing uitspreken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 15 apr 2014 10:33

alexander91 schreef:Em... staat er dan niets in de Bijbel dat je hiervoor aan zou sporen? Klinkt dit niet heel erg als de slaaf die zijn talenten maar in de grond stopt en wacht tot God maar terugkomt? is dat dan geen boodschap van God om te gaan? Of geloof je zijn verhaal wel, maar doe je liever niets met zijn uiteindelijke boodschap en opdracht?

Ja je hebt helemaal gelijk Alexander. Kom op, wanneer gaan we?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor alexander91 » 15 apr 2014 11:39

alexander91 schreef:Em... staat er dan niets in de Bijbel dat je hiervoor aan zou sporen? Klinkt dit niet heel erg als de slaaf die zijn talenten maar in de grond stopt en wacht tot God maar terugkomt?
naamloos schreef: Welnee, heeft niets te maken met je talenten begraven. Dat gaat over permanente natuurlijke gaven.
De gaven van de Geest gaat over andere dingen, lees 1 Kor. 12 maar.
11 Al deze dingen echter werkt één en dezelfde Geest, Die aan ieder afzonderlijk uitdeelt zoals Hij wil.
Als je de gave van genezing niet ontvangen hebt, dan ga je niet op eigen houtje genezing uitspreken.
Je hebt het verhaal waar ik op reageer duidelijk niet gelezen, want dat is niet de boodschap die dat figuur had. Die spoorde iedereen aan om een atheist op te zoeken en vervolgens wonderen te verrichten.
Heeft dus geen zin om hier op te reageren.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Gebruikersavatar
alexander91
Majoor
Majoor
Berichten: 1624
Lid geworden op: 24 jan 2013 15:17

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor alexander91 » 15 apr 2014 11:41

alexander91 schreef:Em... staat er dan niets in de Bijbel dat je hiervoor aan zou sporen? Klinkt dit niet heel erg als de slaaf die zijn talenten maar in de grond stopt en wacht tot God maar terugkomt? is dat dan geen boodschap van God om te gaan? Of geloof je zijn verhaal wel, maar doe je liever niets met zijn uiteindelijke boodschap en opdracht?
Boerin schreef:Ja je hebt helemaal gelijk Alexander. Kom op, wanneer gaan we?
Ik geloof niet dat we God voor ons karretje kunnen spannen om genezingsshows uit te voeren. Ik probeer het op een manier te doen zoals ik denk dat het het beste werkt. (en daar mag jij natuurlijk ook vragen bij stellen, want ik heb niet de illusie dat dat de perfecte manier is).
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 15 apr 2014 12:03

alexander91 schreef:Ik geloof niet dat we God voor ons karretje kunnen spannen om genezingsshows uit te voeren. Ik probeer het op een manier te doen zoals ik denk dat het het beste werkt. (en daar mag jij natuurlijk ook vragen bij stellen, want ik heb niet de illusie dat dat de perfecte manier is).

Mee eens. Ik word er wel enthousiast van als ik die lui zie, maar God zal het toch moeten zeggen als ik zoiets moet doen en dan ook wie je aanspreekt. Toch merk ik bijvoorbeeld wel dat als ik een collega met krukken zie lopen, ik niks doe, tsja, wat als er niets gebeurt? Dan sta je voor paal.
En zo'n jongen die door Thorben was gekickstart, gewoon uitgelegd vanuit de Bijbel dat zieken genezen als we ze de handen opleggen, die gaat dan gewoon als ie een Marokkaanse collega met krukken ziet vragen of ie voor 'm mag bidden en die man geneest gewoon.
Het zijn hele gewone gelovigen die nog nooit voor iemand gebeden hebben, een man was echt verbaasd dat er iets gebeurde toen hij bad. Dat was vorig jaar in Nederland:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... NRW1bVGxvA
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 15 apr 2014 12:17

alexander91 schreef:Je hebt het verhaal waar ik op reageer duidelijk niet gelezen, want dat is niet de boodschap die dat figuur had. Die spoorde iedereen aan om een atheist op te zoeken en vervolgens wonderen te verrichten.
Heeft dus geen zin om hier op te reageren.

Hij zei alleen dat ie dat de volgende keer weer ging doen. Die atheist gaat mensen opzoeken waar ie zeker van weet dat ze ziek zijn, want anders kan het wel gefaked zijn. Ideaal toch?
Mijn pa ging weleens mee naar Zijlstra toen m'n tante ziek was en hun buurvrouw was ziek, dus hij ging naar ze toe en zei dat ze naar Zijlstra moesten gaan, ja hij geloofde er zelf ook niet in hoor, maar er gebeuren wel bijzondere dingen, zei ie. Vervolgens was ie verbaasd dat ze boos werden op 'm.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor mohamed » 15 apr 2014 12:27

Is het niet opvallend in het licht van 1 Kor 13,11 dat in evangelische gemeenten altijd geroepen wordt dat je moet geloven als een kind? Klanktaal en gebedsgenezing hoorden bij geestelijke zuigelingen en kennelijk vinden evangelische christenen dat zij dat ook zijn. Het kan je frustreren, maar uit de mond van zuigelingen heeft God lof voor zichzelf tot stand gebracht (Mat 21,16).

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 15 apr 2014 12:35

mohamed schreef:Is het niet opvallend in het licht van 1 Kor 13,11 dat in evangelische gemeenten altijd geroepen wordt dat je moet geloven als een kind? Klanktaal en gebedsgenezing hoorden bij geestelijke zuigelingen en kennelijk vinden evangelische christenen dat zij dat ook zijn. Het kan je frustreren, maar uit de mond van zuigelingen heeft God lof voor zichzelf tot stand gebracht (Mat 21,16).

Dus die discipelen waren zuigelingen en Petrus ook toen ie Dorkas opwekte en Paulus toen ie in tongen bad, meer dan u allen? Word als een kind is: Ga niet alles beredeneren, geloof gewoon wat God zegt zonder eraan te twijfelen. Als ik mijn kinderen een rare grap vertel zeggen ze altijd: Echt waar? Die geloven echt alles. Dat is een mooie eigenschap van een kind.
Broeders, weest geen kinderen in het verstand, maar in de boosheid; wordt in het verstand volwassen. 21 In de wet staat geschreven: Door lieden van een andere taal en door lippen van vreemden zal Ik tot dit volk spreken, en toch zullen zij naar Mij niet luisteren, zegt de Here. 22 Derhalve zijn de tongen een teken niet voor hen, die geloven, maar voor de ongelovigen; de profetie echter is niet voor de ongelovigen, maar voor hen, die geloven.

Lijkt me wel gezellig als je meegaat 30 mei, mag jij ze opzoeken met je skeptische snuit en dan ga ik ervoor bidden.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor mohamed » 15 apr 2014 12:59

mohamed schreef:Is het niet opvallend in het licht van 1 Kor 13,11 dat in evangelische gemeenten altijd geroepen wordt dat je moet geloven als een kind? Klanktaal en gebedsgenezing hoorden bij geestelijke zuigelingen en kennelijk vinden evangelische christenen dat zij dat ook zijn. Het kan je frustreren, maar uit de mond van zuigelingen heeft God lof voor zichzelf tot stand gebracht (Mat 21,16).

Boerin schreef:Dus die discipelen waren zuigelingen en Petrus ook toen ie Dorkas opwekte en Paulus toen ie in tongen bad, meer dan u allen? Word als een kind is: Ga niet alles beredeneren, geloof gewoon wat God zegt zonder eraan te twijfelen.

Alhoewel de discipelen een andere taak hadden, waren ook zij aanvankelijk kinderen in geloof. Heb je 1 Kor 13,11 gelezen? Daar zegt Paulus het zelf, dus zal het wel waar zijn. ;)

Verder begrijp ik de vergelijking niet, want zoals ik eerder al aantoonde verschilt de kwaliteit en de kwantiteit van de wonderen van toen en nu nogal. Dat mag je rustig ontkennen, maar zo verword je tot een verkoper die zijn kapotte auto niet kan slijten en toch volhoudt dat er niks aan mankeert.
Boerin schreef:Als ik mijn kinderen een rare grap vertel zeggen ze altijd: Echt waar? Die geloven echt alles. Dat is een mooie eigenschap van een kind.

Ja, maar die eigenschap leren we door schade en schande af en dan worden we volwassen. Het is namelijk erg onverstandig om ALLES te geloven en een volwassenen moet een kind daarvoor behoeden.
Boerin schreef:Broeders, weest geen kinderen in het verstand, maar in de boosheid; wordt in het verstand volwassen. 21 In de wet staat geschreven: Door lieden van een andere taal en door lippen van vreemden zal Ik tot dit volk spreken, en toch zullen zij naar Mij niet luisteren, zegt de Here. 22 Derhalve zijn de tongen een teken niet voor hen, die geloven, maar voor de ongelovigen; de profetie echter is niet voor de ongelovigen, maar voor hen, die geloven.

Lijkt me wel gezellig als je meegaat 30 mei, mag jij ze opzoeken met je skeptische snuit en dan ga ik ervoor bidden.

Waarom zou ik meegaan, klanktaal is voor de ongelovigen en zoals je weet ben ik bekeerd. Bovendien weet ik nu al dat ik toch niks zal zien wat me overtuigd, want dergelijke wonderen hebben afgedaan. Ze bestaan alleen nog in de fantasie van kinderen en geestelijke kinderen. :roll:

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 15 apr 2014 13:08

mohamed schreef:Ja, maar die eigenschap leren we door schade en schande af en dan worden we volwassen. Het is namelijk erg onverstandig om ALLES te geloven en een volwassenen moet een kind daarvoor behoeden.

Een geestelijk kind slikt alles, Todd Bentley miracles, valse leer, alles is waar en van de Heer. Bij ons zeiden ze altijd: een pasgeboren christen is als een jong vogeltje: bek wijd open en alles mag erin.
Johannes spreekt over geestelijke groei, de jongelingen hebben de boze overwonnen.
Onderscheid of iets van God is of niet:
Efeze 4
11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus.

Hebr. 5
Want ieder, die nog van melk leeft, heeft geen weet van de rechte prediking: hij is nog een zuigeling. 14 Maar de vaste spijs is voor de volwassenen, die door het gebruik hun zinnen geoefend hebben in het onderscheiden van goed en kwaad.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 15 apr 2014 13:10

mohamed schreef:Waarom zou ik meegaan, klanktaal is voor de ongelovigen en zoals je weet ben ik bekeerd. Bovendien weet ik nu al dat ik toch niks zal zien wat me overtuigd, want dergelijke wonderen hebben afgedaan. Ze bestaan alleen nog in de fantasie van kinderen en geestelijke kinderen. :roll:

Tsja, dan houdt het op. Dan gaan we maar naar de film. :lol:
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mohamed

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor mohamed » 15 apr 2014 13:20

Dan mag je wel opschieten anders ben je te laat.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten