Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 16 apr 2014 21:19

rotterdam schreef:Antwoord op deze vraag ; in alle christelijke kerken wordt geleerd dat je mag, kan, moet bidden voor anderen ook of speciaal als ze ziek zijn. Wist je dit niet ?

Met ervoor bidden bedoel ik eigenlijk: op zieken de handen leggen of genezing uitspreken en ziektemachten wegsturen in Jezus' Naam. Wat o.a. die Thorben Söndergaard nu gelovigen leert.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 16 apr 2014 22:00

Jvslooten schreef:@Anoniem, Als ik al geïrriteerd bent dan is dat omdat je vasthoud aan een onhoudbare interpretatie. Letterlijk zegt Jezus in Mar. 16 dat alle gelovigen de handen zullen opleggen en dat de zieken dan zullen genezen. Als jij dat letterlijk gaat overzetten naar deze tijd dan kunnen we dus concluderen dat 99,99% van allen die zich als Christenen voordoen in werkelijkheid geen christen zijn. Dat is een conclusie die ik liever niet voor mijn rekening neem.

Teus schreef:Wat Jezus toen zei dat geld nu niet meer? sorry, jou zou het in ieder geval niet lukken.
Wel eens van een klein of groot geloof gehoord?
Wel eens van gehoord inderdaad. Jezus zij dat iemand met het kleinst mogelijke geloof een berg kan optillen en in de oceaan werpen. Aangezien ik nog niet niemand heb ontmoet die daar de gave toe bezit zou dat volgens jullie realiteitsblinde interpretatie betekenen dat er op dit moment geen, helemaal nul dus, gelovigen op aarde zijn. Arm evangelie hoor..

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 16 apr 2014 22:07

Jvslooten schreef:Wel eens van gehoord inderdaad. Jezus zij dat iemand met het kleinst mogelijke geloof een berg kan optillen en in de oceaan werpen. Aangezien ik nog niet niemand heb ontmoet die daar de gave toe bezit zou dat volgens jullie realiteitsblinde interpretatie betekenen dat er op dit moment geen, helemaal nul dus, gelovigen op aarde zijn. Arm evangelie hoor..

Nee als het alleen maar echt letterlijk was bedoeld is er in ieder geval een:
http://www.onthesideoftruth.com/my-test ... -move.html
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 16 apr 2014 22:11

Boerin schreef:Nee als het alleen maar echt letterlijk was bedoeld is er in ieder geval een:
http://www.onthesideoftruth.com/my-test ... -move.html

In de mond van twee of drie getuigen zullen alle dingen bestaan.. Helaas waren er in dit geval helemaal geen getuigen bij, zelfs de teleporteur himself niet.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor mealybug » 16 apr 2014 22:13

Jvslooten schreef:@Anoniem, Als ik al geïrriteerd bent dan is dat omdat je vasthoud aan een onhoudbare interpretatie. Letterlijk zegt Jezus in Mar. 16 dat alle gelovigen de handen zullen opleggen en dat de zieken dan zullen genezen. Als jij dat letterlijk gaat overzetten naar deze tijd dan kunnen we dus concluderen dat 99,99% van allen die zich als Christenen voordoen in werkelijkheid geen christen zijn. Dat is een conclusie die ik liever niet voor mijn rekening neem.


Op Malta heeft de Heere Jezus Zijn macht laten zien. De
slang werd in het vuur afgeschud, de dood werd een
halt toegeroepen en de zieken werden genezen.
Geprezen zij de naam van de Heer Jezus!
De voorzeggingen in Marcus werden hier bevestigd, zij waren ter identificatie bedoeld van de macht en kracht van de Heere, die door Zijn volgelingen mocht werken.

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 16 apr 2014 22:26

mealybug schreef:Op Malta heeft de Heere Jezus Zijn macht laten zien. De
slang werd in het vuur afgeschud, de dood werd een
halt toegeroepen en de zieken werden genezen.
Geprezen zij de naam van de Heer Jezus!
De voorzeggingen in Marcus werden hier bevestigd, zij waren ter identificatie bedoeld van de macht en kracht van de Heere, die door Zijn volgelingen mocht werken.
Mooi, duidelijk. Kan de rest van de Alliantie zich daar ook in vinden? :wink:

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor naamloos » 17 apr 2014 10:32

Jvslooten schreef:Mooi, duidelijk. Kan de rest van de Alliantie zich daar ook in vinden?
Voor wat betreft Markus 16 wel (aangenomen dat hfst. 16 vanaf vers 9 erbij hoort)
Echter gebeuren er nog steeds genezingen, wonderen en tekenen, vooral op de zendingsvelden en onder moslims.
De gaven van de Geest uit 1 Kor. 12 zijn helemaal actueel! :D
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 apr 2014 10:53

Jvslooten schreef:Wel eens van gehoord inderdaad. Jezus zij dat iemand met het kleinst mogelijke geloof een berg kan optillen en in de oceaan werpen. Aangezien ik nog niet niemand heb ontmoet die daar de gave toe bezit zou dat volgens jullie realiteitsblinde interpretatie betekenen dat er op dit moment geen, helemaal nul dus, gelovigen op aarde zijn. Arm evangelie hoor..



Waarom denk je zo negatief?
Je kunt kunt het op ons afschuiven, maar je kunt zelf ook nadenken over wat jij voor Hem gedaan hebt?
Ga eens naar zo'n dienst waar dat allemaal plaatsvindt.

Lucas 10


Uitzending van de tweeënzeventig leerlingen
10
1 Daarna stelde de Heer tweeënzeventig anderen aan, die hij twee aan twee voor zich uit zond naar iedere stad en plaats waar hij van plan was heen te gaan. 2 Hij zei tegen hen: ‘De oogst is groot, maar arbeiders zijn er weinig; vraag dus de eigenaar van de oogst of hij arbeiders wil sturen om de oogst binnen te halen. 3 Ga op weg, en bedenk wel: ik zend jullie als lammeren onder de wolven. 4 Neem geen geldbuidel, geen reistas en geen sandalen mee, en groet onderweg niemand. 5 Als jullie een huis binnengaan, zeg dan eerst: “Vrede voor dit huis!” 6 Als er een vredelievend mens woont, zal jullie vrede met hem zijn; zo niet, dan zal die vrede bij je terugkeren. 7 Blijf in dat huis, en eet en drink wat men je aanbiedt, want de arbeider is zijn loon waard. Ga niet van het ene huis naar het andere. 8 En als jullie een stad binnengaan en daar welkom zijn, eet dan wat je wordt voorgezet, 9 genees de zieken die er zijn en zeg tegen hen: “Het koninkrijk van God heeft jullie bereikt.” 10 Maar als jullie een stad binnengaan waar je niet welkom bent, trek dan door de straten en zeg: 11 “Zelfs het stof van uw stad dat aan onze voeten kleeft, vegen we van ons af als aanklacht tegen u; maar bedenk wel: het koninkrijk van God is nabij!” 12 Ik zeg jullie: het lot van Sodom zal op die dag draaglijker zijn dan het lot van die stad. 13 Wee Chorazin, wee Betsaïda, want als in Tyrus en Sidon de wonderen waren gebeurd die bij jullie gebeurd zijn, zouden de inwoners van die steden zich allang in een boetekleed hebben gehuld en met stof op hun hoofd tot inkeer gekomen zijn. 14 Wanneer het oordeel komt, zal het lot van Tyrus en Sidon draaglijker zijn dan dat van jullie. 15 En jij, Kafarnaüm, je denkt toch niet dat je tot in de hemel zult worden verheven? In het diepst van het dodenrijk zul je afdalen! 16 Wie naar jullie luistert, luistert naar mij, en wie jullie afwijst, wijst mij af. En wie mij afwijst, wijst hem af die mij gezonden heeft.’
17 De tweeënzeventig keerden vol vreugde terug en zeiden: ‘Heer, zelfs de demonen onderwerpen zich aan ons bij het horen van uw naam.’ 18 Hij zei tegen hen: ‘Ik heb Satan als een lichtflits uit de hemel zien vallen! 19 Bedenk wel: ik heb jullie de macht gegeven om slangen en schorpioenen te vertrappen en om de kracht van de vijand te breken, zodat niets jullie kan schaden. 20 Verheug je er echter niet over dat de geesten zich aan jullie onderwerpen, maar verheug je omdat jullie naam in de hemel opgetekend is.’ 21 Op dat moment begon hij vervuld van de heilige Geest te juichen en zei: ‘Ik loof u, Vader, Heer van hemel en aarde, omdat u deze dingen voor wijzen en verstandigen hebt verborgen, maar ze aan eenvoudige mensen hebt onthuld. Ja, Vader, zo hebt u het gewild. 22 Alles is mij toevertrouwd door mijn Vader, en niemand dan de Vader weet wie de Zoon is, en wie de Vader is weet alleen de Zoon en iedereen aan wie de Zoon het wil openbaren.’

1 Petrus 2:9
9 Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven heeft om de grote daden te verkondigen van hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar zijn wonderbaarlijke licht.

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 17 apr 2014 11:12

Jvslooten schreef:Wel eens van gehoord inderdaad. Jezus zij dat iemand met het kleinst mogelijke geloof een berg kan optillen en in de oceaan werpen. Aangezien ik nog niet niemand heb ontmoet die daar de gave toe bezit zou dat volgens jullie realiteitsblinde interpretatie betekenen dat er op dit moment geen, helemaal nul dus, gelovigen op aarde zijn. Arm evangelie hoor..
Anoniem_89 schreef:Waarom denk je zo negatief?
Omdat je met een onhoudbare exegese komt. Ik wijs je slechts op de consequenties die deze heeft.
Je kunt kunt het op ons afschuiven, maar je kunt zelf ook nadenken over wat jij voor Hem gedaan hebt?
Geen wonderen en tekenen in ieder geval. Die worden alleen verlangt door het boos en overspelig geslacht.
Ga eens naar zo'n dienst waar dat allemaal plaatsvindt.
er zijn maar weinig diensten waar ik niet geweest ben.. verschillende vrije evangelische gemeenten, een vrije baptistengemeente, het Leger des Heils, de NGK, de GKV, verschillende PKN-gemeentes van modern-midden t/m geref. Bond/confessioneel, minstens zes CGK gemeenten, een Gereformeerde Gemeente, een oud-Gereformeerde Gemeente en een Gereformeerde Gemeente in Nederland.. waar zou ik nog meer heen moeten, volgens jou? Naar zo´n satanische TRIN-bijeenkomst?
Lucas 10
Uitzending van de tweeënzeventig leerlingen
Wat probeer je hiermee te zeggen?
1 Petrus 2:9
9 Maar u bent een uitverkoren geslacht, een koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven heeft om de grote daden te verkondigen van hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar zijn wonderbaarlijke licht.
Om zijn grote daden te verkondigen dus. Duidelijk toch?

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 17 apr 2014 11:22

Cessationisme is ook een reactie op alle New Age invloed en rariteiten m.i.
http://www.spirithome.com/cessationism.html
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 apr 2014 12:53

waar zou ik nog meer heen moeten, volgens jou? Naar zo´n satanische TRIN-bijeenkomst?
.

TRIN ben ik ook wel een paar keer heen geweest.
Als ik even goed de bijbel lees en zie wie de vrienden van Mattheus zijn dan kan ik met honderden bijbelse onderbouwingen komen waarom je er niet heen zou moeten gaan.

de Levende Steen gemeente.
Daar zou ik nog wel een keer heen willen.
Weet niet precies wat ze prediken, maar schijnt goed te zijn.

Jan Zijlstra vind ik nu een lastig iets.
Regelmatig heen geweest, maar nu met die scheuringen zet me toch wel aan het denken.

Gods Centre.
Ook niet heen geweest, maar ik weet dat hij goed kan preken.
Heb een aantal preken beluisterd van hem.


Lucas 10
Uitzending van de tweeënzeventig leerlingen
Wat probeer je hiermee te zeggen?

Dat Jezus mensen uitgezonden heeft.
Hij zegt zelf dat de oogst groot is, maar arbeiders zijn er weinig.
Zet dus een stap in geloof en ga en doe de dingen die Jezus deed.
(de wonderen en tekenen en natuurlijk het verkondigen van het goede nieuws).
geldt ook voor mijzelf natuurlijk.


Duidelijk toch?

Ja wat noem jij grote daden?
Laat ik daarmee beginnen.

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 17 apr 2014 13:12

Anoniem_89 schreef:
TRIN ben ik ook wel een paar keer heen geweest.
Als ik even goed de bijbel lees en zie wie de vrienden van Mattheus zijn dan kan ik met honderden bijbelse onderbouwingen komen waarom je er niet heen zou moeten gaan.

Jan Zijlstra vind ik nu een lastig iets.
Regelmatig heen geweest, maar nu met die scheuringen zet me toch wel aan het denken.

Ik ben alleen bij David Wagner geweest bij Trin, was heel Bijbels, maar ze nodigen daar met hetzelfde gemak Bill Johnson uit, dus laat maar verder. Het zijn lieve mensen, maar ze hebben geen onderscheid.
Jan Zijlstra is niet occult. Daar heb ik jaren in de kerk gezeten. Deze laatste scheuring is met dezelfde man die destijds in Utrecht in een dochtergemeente van Zijlstra een scheuring veroorzaakte. Heb gehoord dat Zijlstra zelf ook een niet al te gemakkelijk karakter heeft voor z'n medewerkers, z'n eigen zoon is zelfs weggegaan, maar occult is het niet.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Jvslooten » 17 apr 2014 13:45

waar zou ik nog meer heen moeten, volgens jou? Naar zo´n satanische TRIN-bijeenkomst?
Anoniem_89 schreef:de Levende Steen gemeente.
Daar zou ik nog wel een keer heen willen.
Weet niet precies wat ze prediken, maar schijnt goed te zijn.
Ik weet ook niet wat ze preken, maar ik zie dat ze iedere zaterdag uitzenden op SBS6 (?!). Ik zal binnenkort wel een dienst beluisteren.
Jan Zijlstra vind ik nu een lastig iets.
Regelmatig heen geweest, maar nu met die scheuringen zet me toch wel aan het denken.
Dan scheelt dat, hoef ik daar niet meer naar toe. :mrgreen:
Gods Centre.
Ook niet heen geweest, maar ik weet dat hij goed kan preken.
Heb een aantal preken beluisterd van hem.
Ziet er verrassend goed uit. Wat ik wel weer jammer vind is die geforceerde nadruk op een vorm als dopen perse door onderdompeling en spreken met tongen. Niet onderdompelen = geen doop en geen tongen spreken = geen bewijs dat je de gaven van de Geest hebt. Wat me ook opviel is dat ze zich zo nadrukkelijk uitspreken over ´goddelijke genezing´ maar wat ze er nou precies onder verstaan is me niet duidelijk. Dat ze oog hebben voor de totale geestelijke verdorvenheid, de noodzaak van geloof en bekering en de verbondbeloften is in ieder geval positief te noemen.
Ja wat noem jij grote daden?
Laat ik daarmee beginnen.
Dat Hij mijn ziel het leven heeft gegeven en mijn voet niet doet wankelen:

´´Kom en zie Gods daden;
ontzagwekkend is Zijn doen voor de mensenkinderen.
Die onze ziel weer het leven geeft,
en niet toelaat dat onze voet wankelt.´´
(ps. 66:9)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 17 apr 2014 13:56

Anoniem_89 schreef:de Levende Steen gemeente.
Daar zou ik nog wel een keer heen willen.
Weet niet precies wat ze prediken, maar schijnt goed te zijn.

Oh dat is Edgar Holder, die is goed, grappig ook, hij deed vroeger de jeugddiensten bij Maasbach.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor rotterdam » 17 apr 2014 14:05

Boerin schreef:Antwoord op deze vraag ; in alle christelijke kerken wordt geleerd dat je mag, kan, moet bidden voor anderen ook of speciaal als ze ziek zijn. Wist je dit niet ?

Met ervoor bidden bedoel ik eigenlijk: op zieken de handen leggen of genezing uitspreken en ziektemachten wegsturen in Jezus' Naam. Wat o.a. die Thorben Söndergaard nu gelovigen leert.


O bedoel je dat - Marcus 9 ;

38 Johannes zei tegen hem: ‘Meester, we hebben iemand gezien die in uw naam demonen uitdreef en we hebben geprobeerd hem dat te beletten omdat hij zich niet bij ons wilde aansluiten.’ 39 Jezus zei: ‘Belet het hem niet. Want iemand die een wonder verricht in mijn naam kan onmogelijk het volgende moment kwaad van mij spreken. 40 Wie niet tegen ons is, is voor ons


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten

cron