Gebedsgenezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 apr 2014 14:10

Ziet er verrassend goed uit.

Moet zeggen dat je reactie mij erg verbaast.
Had niet verwacht dat je zo zou reageren.
Ik weet het verder ook niet goed hoe en wat.

Iedereen moet dat zelf ontdekken over in tongen bidden e.d.
Ik kan het ook niet, wel al voor gebeden, maar het blijft uit.
Misschien moet ik het anders zoeken??

Jan Zijlstra is ook wel goed geloof ik, maar hij is een beetje een einzelgänger.
Zo komt hij bij mij tenminste over.
Wat ik heel jammer vind, is dat hij vooral alleen werkt, ipv met anderen samenwerkt.
Gemeente zijn daar maken allen deel van uit..

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar dan zou ik misschien wat gerichter kunnen zoeken.


k ben alleen bij David Wagner geweest bij Trin, was heel Bijbels, maar ze nodigen daar met hetzelfde gemak Bill Johnson uit, dus laat maar verder.

Dat had ik dus ook.
Soms hoor ik goede namen voorbij komen.
Maar als ik hoor wie ze ook uitnodigen dan denk ik al helemaal laat maar zitten.
Ze hebben zelfs John Crowder een keer uitgenodigd.
Ik weet niet of hij ook daadwerkelijk geweest is.

Sneu in ieder geval dat het zo gelopen is tussen JZ en zijn zoon. :(
Dat wens ik niemand toe, zelfs mijn vijanden niet.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor naamloos » 17 apr 2014 14:28

Ik ben één keer -vorig jaar- naar een genezingsdienst geweest van J.Z. (niet voor mezelf want ik ben niet ziek) en de 'preek' ging over de collecte. =;
Ik zie hem wel eens op family7, dan lijkt ie heel anders. :-k (misschien is ie een beetje verandert)
Ik ben niet van plan om er nog eens heen te gaan.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 apr 2014 14:51

naamloos schreef:Ik ben één keer -vorig jaar- naar een genezingsdienst geweest van J.Z. (niet voor mezelf want ik ben niet ziek) en de 'preek' ging over de collecte. =;
Ik zie hem wel eens op family7, dan lijkt ie heel anders. :-k (misschien is ie een beetje verandert)
Ik ben niet van plan om er nog eens heen te gaan.


Waarom niet als ik vragen mag?
Hier in onze gemeente hebben ze het ook over collecte gehad.
Feit blijft dat ik zelf uitmaak waar mijn geld heen gaat.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor naamloos » 17 apr 2014 15:43

Anoniem_89 schreef:Waarom niet als ik vragen mag?
Hier in onze gemeente hebben ze het ook over collecte gehad.
Feit blijft dat ik zelf uitmaak waar mijn geld heen gaat.
Ik vertrouw het niet zo erg als ze op je geld uit zijn.
Een collecte vind ik normaal, maar ik had het gevoel dat er gemanipuleerd werd.
En ik vind ook dat Jezus centraal moet staan. Het ging alleen maar over geld en daarna genezing.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Boerin » 17 apr 2014 15:51

naamloos schreef:Ik vertrouw het niet zo erg als ze op je geld uit zijn.
Een collecte vind ik normaal, maar ik had het gevoel dat er gemanipuleerd werd.
En ik vind ook dat Jezus centraal moet staan. Het ging alleen maar over geld en daarna genezing.

Ik moet denken aan een dienst jaren terug waar ik een jongen meenam. Ik weet niet meer wie de spreker was.
Hij: Het gaat toch niet over geld he? Ze preken altijd over geld. En ik wil niet in beeld.
Ik: Nee joh, dat doet ie niet en je komt ook vast niet in beeld. :lol: De hele preek ging over geld en direct ZOOOOOM stond ie pal op het scherm. Oeps, foutje bedankt.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor naamloos » 17 apr 2014 16:08

Boerin schreef:Ik moet denken aan een dienst jaren terug waar ik een jongen meenam. Ik weet niet meer wie de spreker was.
Hij: Het gaat toch niet over geld he? Ze preken altijd over geld. En ik wil niet in beeld.
Ik: Nee joh, dat doet ie niet en je komt ook vast niet in beeld. De hele preek ging over geld en direct ZOOOOOM stond ie pal op het scherm. Oeps, foutje bedankt.
Hahaha, ja dat zal je net zien.
Op zich vind ik het geen probleem als het over geld gaat. Jezus hield de rijke jongeling ook een spiegel voor.
Maar de preek ging over de collecte die gehouden zou worden voor zijn eigen bediening.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 apr 2014 20:21

naamloos schreef:Maar de preek ging over de collecte die gehouden zou worden voor zijn eigen bediening.


Altijd nog beter dan het naar een ander goed doel ging waar de directeur er warmpjes bijzit.

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor naamloos » 17 apr 2014 22:31

Anoniem_89 schreef:Altijd nog beter dan het naar een ander goed doel ging waar de directeur er warmpjes bijzit.
Jawel, maar dat is het punt natuurlijk niet.
Iemand die een bediening van de Heer gekregen heeft hoort erop te vertrouwen dat Hij dan ook voorzien zal.
Natuurlijk mag je dan de middellijke weg van een collecte gebruiken, maar daar hoeft de hele preek niet over te gaan.
Bij een dienst hoort Jezus centraal te staan, ook in de genezingen die eventueel plaatsvinden.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Anoniem_89

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Anoniem_89 » 20 apr 2014 18:44

naamloos schreef:Bij een dienst hoort Jezus centraal te staan, ook in de genezingen die eventueel plaatsvinden.


Ik moet zeggen in de CGK zeiden ze er ook niet altijd veel over.
Misschien wel een beetje, maar niet echt waarvan ik denk 'daar kan ik wat mee'..

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor krid » 14 aug 2016 17:30

naamloos schreef:Het ging alleen maar over geld en daarna genezing.


Geld en genezing zijn helaas taboe-onderwerpen in sommige kerken?!
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

Yoshi

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Yoshi » 14 aug 2016 17:41

krid schreef:Geld en genezing zijn helaas taboe-onderwerpen in sommige kerken?!

Het gaat meer om de combinatie van die 2 neem ik aan.

krid
Sergeant
Sergeant
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 jun 2015 10:06

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor krid » 14 aug 2016 17:52

Yoshi schreef:Het gaat meer om de combinatie van die 2 neem ik aan.


De Gaven van de Geest (dus ook die der genezing) worden om niet verstrekt, om ze om niet (gratis) door te geven.

Het is helaas wel een feit dat de financiele last van kerken en gemeenten door een relatief kleine groep gedragen wordt en moet worden. Gebouwen moeten betaald worden, in sommige kerken is een dominee een normale baan (waar een vergoeding tegenover staat - en waar ik totaal geen probleem mee heb). Het is jammer, en triest (en eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn), dat er over geld gesproken moet worden.

Maar, uiteraard mag er geen enkele financiele voorwaarde gesteld worden aan welke bediening dan ook.
Wij verkondigen het evangelie, en Christus bevestigt het Woord door tekenen, genezingen en wonderen!

mohamed

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor mohamed » 15 aug 2016 10:22

En het liegen is weer begonnen. Afbeelding

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23571
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gebedsgenezing

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2016 19:43

?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten