MissF schreef:
Wij zaten er ook bij, al best jong. Heb het nooit als vervelend ervaren. Maar ik heb ouders die heel open zijn over hun geloof, en het nooit echt moeilijk vonden om hier over te praten, ook met ons. Dus zo vorm je je kinderen ook. Als je er nooit over praat met je kinderen, zullen die huisbezoeken ook lastig zijn voor hen, en voor jezelf.
We hebben het nu al lang niet gehad. Mijn vader zat een soort van in de kerkenraad, en dan krijg je geen huisbezoek. Maar ook nu we getrouwd zijn nog niet gehad. Maar wel een gesprek met de dominee toen we trouwden, en met de dominee en een ouderling toen we onze zoon lieten dopen. En natuurlijk spreken we tussendoor ook wel ouderlingen, omdat 1 daarvan mijn eigen vader is, en er ook ouderlingen/diakenen op de bijbelkring zitten.
Voor dit huisbezoek hadden we gekscherend gezegd dat zij moesten praten en wij zouden zwijgen. Na verloop van tijd kwam het wel. We willen nu voor een volgend keer, een paar dagen er voor als gezin er over praten. Wat kunnen ze vragen, wat voor antw. kun je geven enz enz. (We hebben nu met d e2 oudsten er na ook nog een tijd er over gesproken. )
Dat de kerkenraad geen huisbezoek krijgt vind ik vreemd. Tuurlijk spreken ze elkaar veel, maar de kindern niet, mijn man zit ook in de kerkenraad, maar alle mannen krijgen gewoon huisbezoek.