mw schreef:
ik kijk er vreemd van op dat er christenen zijn die niet bidden voor het eten.
Ik bid wel voor het eten, overal (ik vergeet wel vaak te danken

).
Ik vraag geen stilte meer, want die krijg ik toch niet.
Over het vloeken: het verschilt. Aan het begin heb ik tegen de klas gezegt dat ik christen ben en een giga hekel heb aan vloeken. Meesten hebben er rekening mee gehouden.
1 persoon niet, was het alleen gewoon 'Jezus' als stopwoord, nu is het 'Christus'. Afgelopen week had ze een shirt aan met my god! erop. Dat weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik reageer wel eens als ze het weer roept: kdacht dat jij niet in Hem geloofde....
Verder gaat het van kwaad tot erger...maar ja, wat doe je eraan?
Op mijn werk roepen jongeren ook vaak 'Jezus Christus!' Dat zijn ze gewoon gewend, en ze bedoelen het toch echt niet vloekend, het is gewoon een uitroep waar ze mee opgegroeid zijn. Maar op de groep is het verboden.
Vaak als een jongere zoiets roept zeg ik:' Ach, jij mag gewoon Femke zeggen hoor...'
Dan denken ze wel even na, en schieten meestal in de lach. Maar omdat het op de groep verboden is, kan ik ze er makkelijk op aanspreken, bij klasgenoten is dat idd anders.
Maar het gaat er denk ik om, dat jij duidelijk hebt gemaakt wat jouw standpunt is, en dat kun je blijven doen, maar dat werkt denk ik averechts