Gebedstopic

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Bambi » 12 sep 2017 13:55

Willen jullie weer voor me bidden?
Het verdriet om de dood van mijn vader komt met een noodgang omhoog en overspoelt me helemaal
Willen jullie ook vragen of God een oplossing geeft in mijn andere probleem, want ik zie het even niet meer
God weet wat er bedoeld wordt

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Gebedstopic

Berichtdoor schaapje » 12 sep 2017 14:11

Zal ik doen bambi.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Gebedstopic

Berichtdoor lekkerbek » 12 sep 2017 17:33

Lieve Bambi, dit bekende gedicht laat ik je nog een keer lezen:

Mijn leven is een weefsel
Tussen God en tussen mij,
Niet ik kies uit de kleuren,
Nee heel doelbewust kiest Hij,
Vaak weeft Hij er verdriet in,
En ik, door onverstand,
Vergeet: Hij ziet de boven-,
En ik de onderkant.

Als t weefgetouw zal rusten,
En de spoel schiet niet meer om,
Zal God het doek ontvouwen,
En verklaren elk waarom.
Hoe nodig donk're draden zijn
In des Wevers Hand,
Naast goud- en zilverdraden,
Zó komt Zijn plan tot stand!

Bambi

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Bambi » 12 sep 2017 18:00

Dank je @Schaap

Dank je @Lekkerbek, ook dat had ik even nodig.

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Radical » 12 sep 2017 18:05

We kennen allemaal dat verhaal van Jakob toen hij in eigen kracht wandelde, hij uit zijn erfdeel wegliep en alles verloor. Maar toen hij geleerd had om mank te lopen, kwam hij terug in zijn erfdeel. Dit geldt ook voor ons: zolang wij nog in onze eigen kracht, mogelijkheden en slimheid wandelen en daarop vertrouwen, zullen we blijven zoals Jakob was. We zullen worstelen en streven, maar we zullen niet krijgen wat God voor ons heeft. Maar als we mank zijn geworden, als we niet langer wandelen in eigen kracht, dan is de weg voor ons open om ons erfdeel te kunnen zien en in ons erfdeel te gaan wandelen.
Toen Jakob dat deed, kreeg hij niet alleen de zegen van zijn vader, maar ook de zegen van God. Jakob had de engel ontmoet – die God was – en ontving een zegen. Maar Jakob moest vervolgens een andere ontmoeting onder ogen zien: Ezau. Hij had gehoord dat Ezau onderweg was naar hem, met vierhonderd gewapende mannen. En de laatste keer dat hij Ezau had gezien, was deze uit geweest op zijn leven. Ik denk dat Jakob zich meer dan een beetje nerveus voelde… We lezen het verhaal verder in Genesis 33:
Toen sloeg Jakob zijn ogen op en zag, en zie, daar kwam Ezau, met vierhonderd man bij zich. Hij verdeelde zijn kinderen over Lea, Rachel en zijn beide slavinnen. Hij zette de slavinnen en hun kinderen vooraan, Lea en haar kinderen daarachter en Rachel en Jozef daar weer achter, terwijl hij zelf vóór hen uit ging en zich zeven keer ter aarde neerboog, totdat hij bij zijn broer gekomen was. (Genesis 33:1-3)
Jakob boog zeven maal, een daad van ware, totale nederigheid. In de Bijbel is het getal zeven overigens altijd een indicator van de aanwezigheid van de Heilige Geest. De Heilige Geest had nogal wat werk gedaan in Jakob, de man die door God gekozen was, de man die het eerstgeboorterecht bezat, de man die zijn vaders zegen had, de man die de zegen van de Engel had. Toen hij Ezau ontmoette, zijn natuurlijke broer, boog hij zeven maal. Ik geloof dat deze daad bewees dat Jakob de zegen had; het was de uitwerking van wat er gebeurd was tussen Jakob en de Engel. Voordat Jakob de Engel had ontmoet, had hij nooit uit eigen beweging gebogen. Maar nadat hij de Engel ontmoet had, boog hij zeven maal.
Het resultaat van Jakobs ommekeer zien we in Genesis 33:4: Maar Ezau snelde hem tegemoet, omarmde hem, viel hem om de hals en kuste hem; en zij huilden. Schijnbaar onoplosbare problemen en barrières kunnen vaak worden opgelost met nederigheid. Jakobus 4:6 zegt: God keert Zich tegen de hoogmoedigen, maar aan de nederigen geeft Hij genade. Als we Gods genade willen ontvangen, dan moeten we onszelf vernederen, voor God en voor mensen.

http://www.derekprince.nl
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Bambi

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Bambi » 12 sep 2017 18:27

Dank je @Radical
Ook dat had ik nodig
Het gedicht en wat jij plaatst zijn al een weefwerk, waar ik enkele draden in zie

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Radical » 12 sep 2017 23:08

Hee @Bambi we zijn het soms niet met elkaar eens, maar ik zegen je met wijsheid, liefde, vergeving (voor jezelf en de ander) en heel veel kracht, ik bid dat je een goede nachtrust mag hebben, je geborgen mag weten in Zijn genade voor Jou :wink:
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Bambi

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Bambi » 13 sep 2017 12:23

Iedereen bedankt, ik voel me weer rustiger
En dankzij enkele draadjes die te zien waren in de reakties, heeft God laten zien, hoe zijn weefwerk werkt

Een voorbeeld: Hij gaf me na mijn gebedsvraag het idee om op mijn Pinterest bord van gedichten te kijken, maar ik zag daar niks in als houvast wat ik op dat moment nodig had.
Toen ik later hier terug kwam, had @Lekkerbek het gedicht geplaatst, wat nu op dat Pinterest bord staat en mijn houvast blijft

En bij @Radical was de naam van derek Prince, op dit moment het draadje, dat voor mij verwees naar iets wat ik wel eens van hem gelezen had en waar God me mee aantoonde dat Hij met een plan voor mijn leven bezig is

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Chaya » 13 sep 2017 12:38

Bambi schreef:Toen ik later hier terug kwam, had @Lekkerbek het gedicht geplaatst, wat nu op dat Pinterest bord staat en mijn houvast blijft

Dat gedicht kreeg ik ook eens toegestuurd van iemand, ik zat toen in een inktzwarte periode.
Het deed me op dat moment helemaal niets.
Toen ik het vele maanden later onder ogen kreeg, raakte het gedicht me.
Dat kan dus ook. Dat je een bemoediging krijgt voor later.
Bambi schreef: ik voel me weer rustiger

Ik vind dit "normaler" dan dat je - juist in deze periode van rouw en pijn - continue op de toppen van je geloof zou leven.
Natuurlijk kun je het overgeven, denk ik, dat je vader nu zonder pijn en benauwdheid, Zijn Schepper mag grootmaken en de lof toezingt.
Maar het litteken van het doorsnijden van de bloedband is nog zo vers, dat het geregeld voor een snerpende pijn zorgt.
Fijn dat het nu weer wat rustiger is.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Bambi

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Bambi » 13 sep 2017 13:16

Chaya schreef:Dat gedicht kreeg ik ook eens toegestuurd van iemand, ik zat toen in een inktzwarte periode.
Het deed me op dat moment helemaal niets.
Toen ik het vele maanden later onder ogen kreeg, raakte het gedicht me.
Dat kan dus ook. Dat je een bemoediging krijgt voor later..

Dat klopt, dat had ik met dat stuk van Derek Prince. Heel lang geleden iets van gelezen, waar ik toen nog niks mee kon, maar wel onthouden heb. Vorige week weer herinnert en nu gaf God de naam, om me aan te geven dat het klopt wat ik vorige week dacht. En nu leeft het dus wel voor me


Chaya schreef:Ik vind dit "normaler" dan dat je - juist in deze periode van rouw en pijn - continue op de toppen van je geloof zou leven.
Natuurlijk kun je het overgeven, denk ik, dat je vader nu zonder pijn en benauwdheid, Zijn Schepper mag grootmaken en de lof toezingt.
Maar het litteken van het doorsnijden van de bloedband is nog zo vers, dat het geregeld voor een snerpende pijn zorgt.
Fijn dat het nu weer wat rustiger is.

Het is dubbel hè, geluk om mijn vader zelf en ook omdat het mij in alles bevestigd heeft, ook qua geloof en alles. Maar het gemis als mens en dat was al een week bezig, met een pijn die ook in de botten van mijn borstkas te voelen was, alsof ik een hartoperatie gehad had. En dat kwam eergisteren los en spoelde me gewoon omver. Vooral ook omdat het zo dubbel is. Want juist met verdriet ging je naar je ouders en het verdriet is nu juist om hen en je kunt er niet meer terecht.
Maar gelukkig is er Refoweb en alle lieve mensen daar. Waar ik vaak aanvaringen mee heb gehad, door meningsverschillen, maar die toch ook een hele belangrijke houvast voor me zijn.

En waar ik gewoon aan durf te vragen om voor me te bidden en dat wil voor mij al heel wat zeggen, want dat vraag ik niet zomaar aan iedereen

Gebruikersavatar
Radical
Sergeant
Sergeant
Berichten: 343
Lid geworden op: 30 jul 2017 18:48

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Radical » 17 sep 2017 17:24

Ik bid dat er een diepe eenheid komt onder Gods kinderen in Nederland , dat de strijd zonder reden, de leugens en achterdocht, de verdachtmakingen en kwaadsprekerij, de verdeeldheid en de toverij die eruit voortkomt zal ophouden.

De Heer is zo vol liefde voor ons allemaal. Hij wil ons als echte broers en zussen aan elkaar verbinden, zodat we Zijn liefde als een geweldige rivier kunnen laten stromen in de wereld.

Ik wil je van hart vragen om alsjeblieft je hart heel diep te richten op de Heer, die zuivere liefde is, in wie geen tweespalt is, die nooit liegt of kwaadspreekt, die geen gezinnen met leugens uit elkaar scheurt, die geen vrienden tegen elkaar opzet, die geen broers een mes in de rug steekt, maar die het altijd voor ons opneemt en ons tot een hechte familie wil maken, in volkomen waarheid en zuivere liefde.

De Heer heeft ons geroepen om zijn kinderen te zijn, kinderen van echte liefde, echte verbondenheid, echte trouw aan elkaar, echte vriendschap, zonder elkaar te gebruiken voor eigen voordeel en zonder elkaar te beschadigen door onze eigen zonden.

De Heer wil ons leren wat het is om echt in liefde te leven.

Bid je mee..
Jezus nam wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend

Gebruikersavatar
elburger
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1112
Lid geworden op: 14 mar 2016 14:59

Re: Gebedstopic

Berichtdoor elburger » 20 sep 2017 20:26

@ Bambi

Lees net jouw berichtje hier.
Natuurlijk zal ik voor jou bidden en vragen of Hij zijn kracht aan jou wil schenken.
En al weten wij niet waar jij nog meer Gods liefde en kracht nodig hebt, Hij weet het wel.
Nooit zal er één woord verloren van de woorden die jij bidt, die wij bidden voor jou.
Zelfs jouw diepste gedachten kent Hij.
Gooi jouw anker uit in Gods haven.
Hij biedt jou een schuilplaats, een rustplaat, ja een veilige haven.
Bid, bid onophoudelijk, want jouw gebed zal verhoort worden.
ongerechtigheden hadden de overhand over mij, maar onze overtredingen die verzoent Gij

Gebruikersavatar
mona
Majoor
Majoor
Berichten: 1990
Lid geworden op: 04 mei 2012 21:06

Re: Gebedstopic

Berichtdoor mona » 20 sep 2017 21:07

Ik lees het nu ook Bambi. Zal voor je bidden!

Bambi schreef:Want juist met verdriet ging je naar je ouders en het verdriet is nu juist om hen en je kunt er niet meer terecht.


Ja dat schrijnt zo geweldig vanbinnen! Dat afgesneden zijn....
Gods nabijheid en troost gewenst.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Bambi

Re: Gebedstopic

Berichtdoor Bambi » 21 sep 2017 12:55

Dank je @Mona

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gebedstopic

Berichtdoor MoesTuin » 22 sep 2017 11:43

Het is ook zo moeilijk Bambi, gemis, een geliefde moeten missen, zeker iemand die je zo nabij en dichtbij was.
Toen mijn vader was overleden en de dag na het definitieve aardse afscheid en de begrafenis, ik wakker weet en uit het raam keek, zag ik iets wat ik nog nooit gezien had.
In de wolken strepen afgetekend stond het kruis te zien, en daar doorheen scheen de zon!
Dat is de mooiste en krachtigste en zichtbaartse bemoediging die ik van God heb te zien gekregen, en bemoedigd met tot op de dag van vandaag, ja voor altijd mij nog steeds en laat mij opveren in de moeilijke momenten die er ook zijn.
Krachtig..... Vader is Thuis. en in geloof in de Heere Jezus mag ik weten Hem ooit weer terug te mogen zien (ondanks al mijn twijfels en tekortkomingen en fouten) Wat een rijke en oneindige Genade!

Bambi, voor jou "Ik zal er zijn" pracht lied



1
Als je eenzaam bent of in het duister
denk dan aan mij en roep mijn naam
Als geen mens je kent en niemand luisterd
Zelfs als je fluistert zal ik je stem verstaan

refr.:
Als een vriend wil ik je dragen alle dagen, ik zal er zijn
Als een ster in donkere nachten zal ik wachten, ik zal er zijn
2
Wees niet bang voor de stilte om je heen
Wees niet bang ik laat je nooit alleen
Als een vriend wil ik je dragen alle dagen, ik zal er zijn
3
Drukt de hele wereld op je schouders
en spoken zorgen door je hoofd
Er is iemand die je kunt vertrouwen
Die van je houdt en die echt in jou gelooft
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten