Wandelen als Jezus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 26 mei 2018 22:00

Pcrtje schreef:Ik nodigde hem niet uit om met mij mee te gaan. Ik vroeg hem ergens naartoe te gaan.

Dan heeft Jezus ófwel ongelijk ófwel interpreteert Tonino hem niet goed.

God geneest nooit door gebedsgenezers die op straat, bij Opwekking of in genezingsdiensten mensen uit rolstoelen trekken.

Wat wel gebeurt is mensen een adrenalinestoot geven. Wat niet gebeurt is dat kinderen met epidermolyse bullosa genezen. Dát is het probleem.

Omdat het gewoon oplichterij en misbruik maken van de zwakken van onze samenleving is. Enne, zelf aan de zijlijn roepen? Ik ben volop bezig met genezen en verzorgen. Ik doe het alleen niet op een hysterische manier waarbij ik demonen denk uit te drijven en krampachtig Jezus' naam uitroep.

Je bent wel erg stellig. Ik geloof niet dat je er veel van gezien hebt of je er erg in verdiept hebt.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 26 mei 2018 22:05

coby6 schreef:Je bent wel erg stellig. Ik geloof niet dat je er veel van gezien hebt of je er erg in verdiept hebt.
Ik heb een tijd aan 'jouw' en Tonino's kant gestaan. Echter, ik kwam erachter dat het niet werkte (want er worden geen mensen genezen, het lijkt alleen maar zo), er mensen kapot werden gemaakt en er misbruik wordt gemaakt van arme, goedgelovige, zwakke mensen. Dat was niet één moment ofzo, dat was een proces van enkele jaren.

Maar goed. Jij beweert dus dat het wel kan. Kun jij mij bewijs geven dat er kinderen van epidermolyse bullosa, syndroom van Edwards of de ziekte van Tay-Sachs worden genezen? Ik ben een ongelovige Thomas: ik zal jullie geloven als jullie me goed bewijs kunnen tonen.
"Een libelle zweeft over het water..."

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 26 mei 2018 22:15

Pcrtje schreef:Ik nodigde hem niet uit om met mij mee te gaan. Ik vroeg hem ergens naartoe te gaan.

Pcrtje met alle respect voor het feit dat e.e.a. je zo aan het hart gaat maar je hebt hem wél uitgenodigd.
Pcrtje schreef:...
Ben je onlangs in een ziekenhuis geweest? Heb je zin om eens een keertje met mij mee te gaan opdat een paar kinderen van de oncologieafdeling genezen?

Pcrtje schreef:...
Je wilt een tijd en plaats? Prima! Het Universitair Medisch Centrum Groningen behandelt de meeste Nederlandse patiënten met epidermolyse bullosa. Deze week nog ga jij daarnaartoe en geneest daar tientallen patiënten met deze ziekte. Als bewijs stuur je volgende week artikelen van kranten en wetenschappelijke tijdschriften waarin deze genezingen beschreven staan, inclusief bewijzen vanuit het medische dossier. Kleine moeite voor jou, kleine moeite voor God en een groot plezier voor de tientallen patiënten en hun familie.

Stuur maar een pb als je onderweg bent, dan neem ik ook de trein die kant op. We zullen zien in hoeverre jij je woord kunt houden.

Pcrtje schreef:...
En wanneer ga je nou naar het UMC? Morgen? Er liggen honderden kinderen op je te wachten hoor! Stuur maar een pb met tijdstip en welk UMC.

Pcrtje schreef:...
Oh, enne, ik wacht nog steeds op je privéberichtje waarin je vermeldt dat je naar een UMC gaat om kinderen met epidermolyse bullosa of het syndroom van Edwards te (laten) genezen. Ik heb nog geen enkele gebedsgenezer dat zien doen. Wees nou eens concreet: waar wil je naartoe en wanneer ga je dat doen?

Pcrtje schreef:Hij stuurde me privéberichtjes met zijn telefoonnummer en wilde afspraken maken om op een afdeling te komen om daar iedereen te genezen. Het was niet mijn idee, maar het zijne!

Je denkt toch niet dat ik zo'n iemand meeneem de afdeling op? Daar krijgen hij, ik én het ziekenhuis problemen mee. Laat eerst maar eens buiten het ziekenhuis zien dat je het kunt. (Maar dat kan dan opeens weer niet. Vreemd.)

Je wachtte op zijn privé-berichtjes en die stuurde hij blijkbaar. Dan is jouw vraag 'Je denkt toch niet dat ik zo'n iemand meeneem de afdeling op?' niet consequent toch?

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 26 mei 2018 22:55

BasLaaitjeer schreef:Pcrtje met alle respect voor het feit dat e.e.a. je zo aan het hart gaat maar je hebt hem wél uitgenodigd.
Je hebt gelijk dat ik dat in mijn eerste bericht gedaan heb. In mijn andere berichten heb ik hem aangespoord naar een ziekenhuis toe te gaan (niet naar een ziekenhuis waar ik werk) en mocht hij me ook uitnodigen als hij daadwerkelijk zou gaan - zoals hij ook had gezegd in een privébericht.

BasLaaitjeer schreef:Je wachtte op zijn privé-berichtjes en die stuurde hij blijkbaar. Dan is jouw vraag 'Je denkt toch niet dat ik zo'n iemand meeneem de afdeling op?' niet consequent toch?
Ik spoorde hem aan eerst maar eens in de buurt van een ziekenhuis iets te doen. Als inderdaad blijkt dat er mensen genezen ben ik bereid om te proberen iets te regelen zodat hij binnen ook eens kan kijken.
"Een libelle zweeft over het water..."

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 26 mei 2018 23:13

Pcrtje schreef:Ik heb een tijd aan 'jouw' en Tonino's kant gestaan. Echter, ik kwam erachter dat het niet werkte (want er worden geen mensen genezen, het lijkt alleen maar zo), er mensen kapot werden gemaakt en er misbruik wordt gemaakt van arme, goedgelovige, zwakke mensen. Dat was niet één moment ofzo, dat was een proces van enkele jaren.

Maar goed. Jij beweert dus dat het wel kan. Kun jij mij bewijs geven dat er kinderen van epidermolyse bullosa, syndroom van Edwards of de ziekte van Tay-Sachs worden genezen? Ik ben een ongelovige Thomas: ik zal jullie geloven als jullie me goed bewijs kunnen tonen.

Ik weet niet eens wat die andere dingen zijn. Er is een site die ik heb gelinkt met genezingen, maar ik heb zelf geen goed bewijs. Ik heb in de loop der jaren mensen zien genezen na gebed, maar geen massa's, want we hadden een kerk van maar 20 man of zo. Ik heb ook een tijd in die kerk van Zijlstra gezeten. Daar heb ik ook mensen genezen zien worden. Daar zijn er wel wat van met doktersbewijs op internet.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 26 mei 2018 23:25

Nouja, goed. Genoeg geruzied. Mijn standpunt is jullie wel duidelijk, denk ik. ;) Eerlijk: ik zou ook graag willen dat talloze mensen genezen als we daarvoor zouden bidden maar dat is nou eenmaal niet zo. @Nina en Coby6, ik vind jullie houding dat God niet iedereen op afroep geneest een stuk gezonder dan Tonino's standpunt, want hij beweert dat iedereen die "wandelt als Jezus" God kan aanroepen en dientengevolge iedereen wordt genezen.

Wat ik gewoon ongelooflijk kwalijk vind is dat mensen die beweren dat lichamelijke genezing onderdeel is van het evangelie en dat God iedereen geneest als je daarom vraagt niet de moeite nemen om een grotere uitdaging uit te gaan en dus eens een dodelijke, genetische aandoening aan te pakken, en dat dan degelijk te onderbouwen.

Zodra jullie een genezing zien van een van de zeldzame ziekten die ik heb genoemd in mijn vorige berichtjes moeten jullie het maar melden.

Enne, voor de rest vind ik jullie allemaal heel aardig, hoor. :oops:
"Een libelle zweeft over het water..."

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor coby6 » 27 mei 2018 09:32

Pcrtje schreef:Nouja, goed. Genoeg geruzied. Mijn standpunt is jullie wel duidelijk, denk ik. ;) Eerlijk: ik zou ook graag willen dat talloze mensen genezen als we daarvoor zouden bidden maar dat is nou eenmaal niet zo. @Nina en Coby6, ik vind jullie houding dat God niet iedereen op afroep geneest een stuk gezonder dan Tonino's standpunt, want hij beweert dat iedereen die "wandelt als Jezus" God kan aanroepen en dientengevolge iedereen wordt genezen.

Wat ik gewoon ongelooflijk kwalijk vind is dat mensen die beweren dat lichamelijke genezing onderdeel is van het evangelie en dat God iedereen geneest als je daarom vraagt niet de moeite nemen om een grotere uitdaging uit te gaan en dus eens een dodelijke, genetische aandoening aan te pakken, en dat dan degelijk te onderbouwen.

Zodra jullie een genezing zien van een van de zeldzame ziekten die ik heb genoemd in mijn vorige berichtjes moeten jullie het maar melden.

Enne, voor de rest vind ik jullie allemaal heel aardig, hoor. :oops:

Tonino is ook een gewone gelovige die bidt voor mensen. Die lui met die mega bedieningen waar aan de lopende band mensen genezen, zoals T.B. Joshua, dat snap ik niet dat ze niet wat meer moeite kunnen doen. Ze zenden het uit. Zet dan ook even de dokterspapieren op internet als je al zegt dat de arts ze niet kon helpen. Een keer heb ik gezien dat een vrouw die een nieuwe baarmoeder of zo kreeg met dokterspapieren liep te zwaaien. Maar die staan dan niet op internet. Misschien omdat het Afrika is. Als je kerk hier zo groot wordt en er gebeuren zoveel kolossale wonderen, dan moet er bewijs te over zijn. Niet iedereen gaat naar de dokter, maar dan moeten er nog heel veel zijn.
Overigens moet je wel oppassen, want niet alles is kosher. Check wel hun leer. Wij wilden samenwerken met een jongen die ook op tv is geweest, maar die nodigde vage figuren uit om te komen spreken. Er is ook een hoop New Age en oplichterij.

Nina

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Nina » 27 mei 2018 21:25

Pcrtje schreef:
Nina schreef:
Ik vind scepticisme onaangenaam, je kunt je vragen namelijk ook anders formuleren. En daar ageer ik tegen. We kunnen er niet omheen dat Jezus Zelf ons de opdracht heeft gegeven zieken de handen op te leggen.

Pcrtje: Dan heeft Jezus ófwel ongelijk ófwel interpreteert Tonino hem niet goed.

Jezus heeft nooit ongelijk. Je moet bij Hem zijn als je vragen hebt over deze opdracht.

Nina schreef:
De vraag waarom niet altijd iedereen wordt genezen, moet ons er niet van af houden voor mensen te bidden. Dit zeg ik, en vind ik, terwijl ik tegelijkertijd moet toegeven het soms heel moeilijk te vinden om voor zieken te bidden. Waarom God niet altijd geneest, heb ik ook niet zomaar even een (kort) antwoord op.

Pcrtje: God geneest nooit door gebedsgenezers die op straat, bij Opwekking of in genezingsdiensten mensen uit rolstoelen trekken.
Wat wel gebeurt is mensen een adrenalinestoot geven. Wat niet gebeurt is dat kinderen met epidermolyse bullosa genezen. Dát is het probleem.
Zeker wel! Dat jij het niet hebt gezien, zegt nog niets over of het wel of niet gebeurt.

Nina schreef:
Ik vond het heel vervelend om te lezen hoe iemand die gehoor geeft aan de oproep van Jezus zich moet verantwoorden waarom God niet altijd geneest. Het is makkelijk dat aan de zijlijn te roepen, en zelf dan maar niets te doen.
Pcrtje: Omdat het gewoon oplichterij en misbruik maken van de zwakken van onze samenleving is. Enne, zelf aan de zijlijn roepen? Ik ben volop bezig met genezen en verzorgen. Ik doe het alleen niet op een hysterische manier waarbij ik demonen denk uit te drijven en krampachtig Jezus' naam uitroep.
Nogmaals: het is de Here Zelf die deze opdracht heeft gegeven. Als je er moeite mee hebt moet je bij Hem zijn, en je niet beklagen bij Zijn grondpersoneel die gehoor geeft aan deze opdracht.

BasLaaitjeer

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor BasLaaitjeer » 28 mei 2018 00:29

Nina schreef:...
De vraag waarom niet altijd iedereen wordt genezen, moet ons er niet van af houden voor mensen te bidden. Dit zeg ik, en vind ik, terwijl ik tegelijkertijd moet toegeven het soms heel moeilijk te vinden om voor zieken te bidden. Waarom God niet altijd geneest, heb ik ook niet zomaar even een (kort) antwoord op.
...

Het overkwam de Here Jezus Zelf ook. Marcus 6:
4 En Jezus zeide tot hen: Een profeet is alleen in zijn vaderstad en onder zijn verwanten en in zijn huis ongeëerd.
5 En Hij kon daar geen enkele kracht doen; alleen genas Hij enige zieken door handoplegging.
6 En Hij verwonderde Zich over hun ongeloof. En Hij ging de omliggende dorpen rond en leerde.

Marcus 16:
15 En Hij zeide tot hen: Gaat heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping.
16 Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.
17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken,
18 Slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen (dit raad ik iedereen af trouwens); op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.
19 De Here [Jezus] dan werd, nadat Hij tot hen gesproken had, opgenomen in de hemel en heeft Zich gezet aan de rechterhand Gods.
20 Doch zij gingen heen en predikten overal, terwijl de Here medewerkte en het woord bevestigde door de tekenen, die erop volgden.

In de NBG51 vertaling staan vers 9 t/m 20 van hoofdstuk 16 overigens tussen [...]. Helemaal voorin de NBG51 staat hierover

"Tussen vierkante haakjes [...] staan woorden of tekstgedeelten waarvan wordt aangenomen dat ze niet tot de oorspronkelijke tekst behoord hebben. Ze komen alleen in het Nieuwe Testament voor."

En in de NBV staat

Afbeelding

Volgens mij is het zinloos om te bidden voor genezing van zieken. Althans: op de manier van 'Heer wilt u die en die alstublieft genezen?' Dat suggereert m.i. dat God overgehaald kan of moet worden. Of het niet doet als er niet (intens genoeg?) voor gebeden wordt. Als God iemand wil genezen dan doet Hij dat zoals Hij wil, wanneer Hij wil. Denk ik.

Nina

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Nina » 28 mei 2018 06:42

Volgens mij is het zinloos om te bidden voor genezing van zieken. Althans: op de manier van 'Heer wilt u die en die alstublieft genezen?' Dat suggereert m.i. dat God overgehaald kan of moet worden. Of het niet doet als er niet (intens genoeg?) voor gebeden wordt. Als God iemand wil genezen dan doet Hij dat zoals Hij wil, wanneer Hij wil. Denk ik.



Ik onderstreep waar ik op reageer. God hoeft niet overgehaald worden, Hij wil gebeden worden. Hij wil dat wij alles bij Hem bekend maken wat er bij ons leeft. Natuurlijk weet Hij alles al, dat is niet het doel van gebed.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 28 mei 2018 15:47

Johan100 schreef:Zo praat je toch niet?


Kijk Johan, hiermee zitten we geheel op 1 lijn

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 28 mei 2018 15:57

Johan100 schreef:Waar heb jij het over, man? We hebben het geeneens over de tweede brief van Petrus gehad en ik ga zeker op commando van jou niets lezen.
Wees eens wat aardiger en tactvoller, dan bereik je meer. Als je maar niet tactisch het woord om zeep helpt, zoals je constant doet.


Kijk jij leest wel mijn reacties om te kijken of je wellicht ergens tegen aan kunt schoppen maar je leest niet echt wat ik schrijf.
Jij zegt dat ik op 1 tekst af moet gaan en dat ik fout zit met de conclusie en neemt niet eens zelf de moeite om in 1 Bijbelboek (die nog klein is ook) te kijken wat er over hetzelfde onderwerp staat.

Jij weigert dus om zelfs ook maar te erkennen dat de tweede brief van Petrus van belang is in de discussie.

Aardiger doen ?
Nee, ik ben niet bezig met vrienden maken ik zeg alleen maar wat God zegt in Zijn Woord.
Er staat geschreven.......... dit staat vast......... dit veranderd nooit omdat God niet veranderd

Tonino

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Tonino » 29 mei 2018 12:35

Sorry. Een weekje er tussenuit geweest. Weer mooie genezingswonderen meegemaakt en diverse mensen tot wedergeboorte geleid. Fantastisch. God is zeer goed. Hij heeft ons zijn Koninkrijk geschonken. Oh, het bloed van Jezus en Zijn Geest. Amazing (geweldig).


Echter als ik zo globaal de discussie hier volg, dan zou ik tot een andere conclusie moeten komen.


Jezus heeft ons niet Zijn Koninkrijk, Zijn almachtige Geest, Zijn Goddelijke natuur geschonken. Mat 10:1, mat 10:8, Luc 9:1-2, Luc 10:9 Joh 17:22 (Weliswaar woorden van Jezus zelf, maar ach, die wist niet waar Hij het over had. Jezus had slechts "een" mening, zoals zovelen hier), Lukas 17:21, Marcus 16:17-18, 2 Petrus 1:3-4 etc, etc, etc, is onzin.

Wij zijn niet overgeplaatst buiten de macht van de hel, overgeplaatst naar het Koninkrijk van de levende God. Kolossenzen 1:13 is onzin.

Wij zijn door het bloedoffer van Jezus niet rein, heilig en smettelloos (Kol 1:22). Onzin.

Wij zijn niet mee-gekruisigd, mee-opgestaan, meegezeten in Hem boven alle macht en overheid. Efeze 2:5-6 is onzin.

Wij zijn niet compleet in Hem en hebben niet Zijn onuitputtelijke rijkdom ontvangen. Onzin, onzin, onzin.

Jezus is alleen maar gekomen om ons ooit een keer naar de Hemel te brengen. Verandering naar Zijn beeld en gelijkenis is onmogelijk. 1 Kor 15:44-49, 2 Rom 8:29, 2 kor3:18, Ef 4:23-24, Rom 6:3-4 is pure godslastering, complete onzin en moet uit de bijbel geschrapt worden.

Pinksteren, de uitstorting van de Heilige Geest is iets vaags, was voor toen, kan nu niet meer of heeft nooit plaatsgevonden. Dat wat we het vorige week gevierd hebben moeten we maar eens afschaffen, die onzin.

Petrus, Stephanus, Paulus en al die anderen (zeker die eerste 84 vrienden van Jezus) en iedereen die heden ten dage genezingswonderen meemaakt zijn allemaal leugenaars, hebben nooit 1 genezingswonder gedaan en interpreteren het woord van God totaal verkeert. Precies! Zo is het!


Wonderlijk dat zij die nog nooit een genezingswonder hebben meegemaakt, precies weten hoe het zit, klaar staan met "hun mening" in plaats van de waarheid van Jezus en zich zelfs van het kamp van de tegenstander bedienen om hun argumenten kracht bij te zetten (filmpjes waarbij de hedendaagse Petrussen en Paulussen als valse profeten worden afgeschilderd).

Terwijl anderen die iets dieper zijn gegaan, zich het woord hebben laten openbaren door Zijn Heilige Geest en zijn gaan zien dat ze door het bloed van Jezus gratis rein, heilig en smetteloos geworden zijn, groeiend in alle dingen in Hem en meegezeten zijn in Hem, een nieuwe schepping uit God geboren zijn, wel van alles meemaken. Precies zoals Jezus het aangeeft en in de brieven wordt uitgelegd.

Misschien goed voor iedereen die hier zo makkelijk ZIJN EIGEN MENING neerkalkt om eens aan de Heilige Geest te vragen hoe het werkelijk zit. Dan zouden we eindelijk de zonen en dochters Gods worden waar heel de schepping op wacht.


Vader God. Open van ons allemaal de ogen voor de gratis onuitputtelijke rijkdom die we in Jezus ontvangen hebben.

Afin. Ik ga maar weer eens een deurtje verder.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1920
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Pcrtje » 30 mei 2018 09:00

Tonino schreef:Sorry. Een weekje er tussenuit geweest. Weer mooie genezingswonderen meegemaakt en diverse mensen tot wedergeboorte geleid. Fantastisch. God is zeer goed. Hij heeft ons zijn Koninkrijk geschonken. Oh, het bloed van Jezus en Zijn Geest. Amazing (geweldig).

Echter als ik zo globaal de discussie hier volg, dan zou ik tot een andere conclusie moeten komen.

Jezus heeft ons niet Zijn Koninkrijk, Zijn almachtige Geest, Zijn Goddelijke natuur geschonken. Mat 10:1, mat 10:8, Luc 9:1-2, Luc 10:9 Joh 17:22 (Weliswaar woorden van Jezus zelf, maar ach, die wist niet waar Hij het over had. Jezus had slechts "een" mening, zoals zovelen hier), Lukas 17:21, Marcus 16:17-18, 2 Petrus 1:3-4 etc, etc, etc, is onzin.

Wij zijn niet overgeplaatst buiten de macht van de hel, overgeplaatst naar het Koninkrijk van de levende God. Kolossenzen 1:13 is onzin.

Wij zijn door het bloedoffer van Jezus niet rein, heilig en smettelloos (Kol 1:22). Onzin.

Wij zijn niet mee-gekruisigd, mee-opgestaan, meegezeten in Hem boven alle macht en overheid. Efeze 2:5-6 is onzin.

Wij zijn niet compleet in Hem en hebben niet Zijn onuitputtelijke rijkdom ontvangen. Onzin, onzin, onzin.

Jezus is alleen maar gekomen om ons ooit een keer naar de Hemel te brengen. Verandering naar Zijn beeld en gelijkenis is onmogelijk. 1 Kor 15:44-49, 2 Rom 8:29, 2 kor3:18, Ef 4:23-24, Rom 6:3-4 is pure godslastering, complete onzin en moet uit de bijbel geschrapt worden.

Pinksteren, de uitstorting van de Heilige Geest is iets vaags, was voor toen, kan nu niet meer of heeft nooit plaatsgevonden. Dat wat we het vorige week gevierd hebben moeten we maar eens afschaffen, die onzin.

Petrus, Stephanus, Paulus en al die anderen (zeker die eerste 84 vrienden van Jezus) en iedereen die heden ten dage genezingswonderen meemaakt zijn allemaal leugenaars, hebben nooit 1 genezingswonder gedaan en interpreteren het woord van God totaal verkeert. Precies! Zo is het!
Dit heb ik natuurlijk nooit gezegd. Als je met iemand in discussie bent moet je je best doen het standpunt van je tegenstander zo nauwkeurig mogelijk te verwoorden. Dat doe je hier niet. Dit noemen we ook wel een stropopredenering.

Tonino schreef:Wonderlijk dat zij die nog nooit een genezingswonder hebben meegemaakt, precies weten hoe het zit, klaar staan met "hun mening" in plaats van de waarheid van Jezus en zich zelfs van het kamp van de tegenstander bedienen om hun argumenten kracht bij te zetten (filmpjes waarbij de hedendaagse Petrussen en Paulussen als valse profeten worden afgeschilderd).

Terwijl anderen die iets dieper zijn gegaan, zich het woord hebben laten openbaren door Zijn Heilige Geest en zijn gaan zien dat ze door het bloed van Jezus gratis rein, heilig en smetteloos geworden zijn, groeiend in alle dingen in Hem en meegezeten zijn in Hem, een nieuwe schepping uit God geboren zijn, wel van alles meemaken. Precies zoals Jezus het aangeeft en in de brieven wordt uitgelegd.

Misschien goed voor iedereen die hier zo makkelijk ZIJN EIGEN MENING neerkalkt om eens aan de Heilige Geest te vragen hoe het werkelijk zit. Dan zouden we eindelijk de zonen en dochters Gods worden waar heel de schepping op wacht.
Je vergeet één ding, Tonino: ik heb als christen ook de heilige Geest en Hij heeft mij overtuigd van jouw ongelijk. Dus misschien kun jij eens de heilige Geest vragen hoe het werkelijk zit.
"Een libelle zweeft over het water..."

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: Wandelen als Jezus

Berichtdoor Veendam » 30 mei 2018 12:47

Pcrtje schreef:
Je vergeet één ding, Tonino: ik heb als christen ook de heilige Geest en Hij heeft mij overtuigd van jouw ongelijk. Dus misschien kun jij eens de heilige Geest vragen hoe het werkelijk zit.


Dus de Heilige Geest zegt tegen de ene dat het wel waar is en tegen de ander dat het niet waar is ?
Kijk, dat is dus niet waarheid. Gods Geest veranderd niet Zijn Mening over 1 nacht ijs, zelfs over 10 jaar tijd niet, nee dat staat VAST.

Dus pak het Woord er bij.
Daarin staat letterlijk hoe het zit.

Genezing en bevrijding zijn onlosmakelijk verbonden met het verlossingswerk van Jezus !
Ook nu vandaag nog steeds.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten