Maar vanaf vs 9 gaat het nog over het heilige Jeruzalem, de vrouw van het Lam. Daar hangt deze stad gedurende het millennium als een enorme lichtstad boven de aarde zoals eertijds de wolk- en vuurkolom boven de tabernakel terwijl op aarde de tempel van Ezech nog dienst doet. Hier is dus idd. sprake van een dubbelstad, een aards en een hemels Jeruzalem.
Ik lees dat helemaal nergens. Dat het nieuwe Jeruzalem boven het aardse Jeruzalem hangt terwijl de tempel van Ezech nog dienst doet. Waar haal haal je dat nu vandaan?
Dat nieuwe Jeruzalem hangt volgns Op. 21 boven een nieuwe aarde, waar dus ook geen tempel van Ezech. meer kan zijn.
Want 2 Petrus 3 zegt:
10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in den nacht, in welken de hemelen met een gedruis zullen voorbijgaan, en de elementen branden zullen en vergaan, en de aarde en de werken, die daarin zijn, zullen verbranden.
11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!
12 Verwachtende en haastende tot de toekomst van den dag Gods, in welken de hemelen, door vuur ontstoken zijnde, zullen vergaan, en de elementen
brandende zullen versmelten.
13 Maar wij verwachten, naar Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, in dewelke gerechtigheid woont.
Je legt er dus mijns inziens weer iets in wat er niet staat.
En kom nu alsjeblieft niet met reacties over Augustinus en Calvijn zijn institutie, ik verwacht op een forum gewoon inhoudelijke reacties.