De separerende prediking

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Bambi2

Re: De separerende prediking

Berichtdoor Bambi2 » 28 dec 2017 02:00

*Verwijderd door moderator: volledig off topic*

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: De separerende prediking

Berichtdoor Chaya » 29 dec 2017 10:35

lekkerbek schreef:Gravo ik ben het met je eens dat het veel dieper en uitgebreider gaat dan wat ik schreef, kan me ook echt in veel wst je schrijft vinden, maar ik wilde even reageren dat ik het briefje God houdt van jou niet separerend vind. En er is al zoveel gezegd over wat separerend is dat ik het niet wilde herhalen, het hele forum hangt van herhalingen aan elkaar.
Er zijn 2 wegen en als je die aan voorbijgangers voorhoudt dan zijn we eerlijk.

Eeuwig wel of eeuwig wee, zo is het inderdaad.
lekkerbek schreef:k had, nogmaals, moeite met een regel waarbij men zomaar weer in slaap gesust kan worden. We kunnen discussiëren over of die regel klopt, maar dan krijgen we weer een oeverloze discussie. Maar ik denk wel dat daar het verschil in inzicht mee te maken heeft. Ik denk nl dat die regel niet klopt. Vandaar mijn reactie. Ik weet nu al dat er gelijk weer gereageerd gaat worden, laat maar, ik wéét dat hier anders over gedacht wordt. Prima! Maar ik denk er zo over en vanuit die gedachte vond ik het niet separerend

En helemaal met je eens.
ereunao schreef: Maar ik bespeur steeds meer die tendens in de richting van het verbondsautomatisme. ‘Je ben gedoopt en dus ben je een kind van God’. En het gaat er nog in als koek ook. Het is mij tenminste al opgevallen dat in het laatste jaar hier geen enkele predikant zo frequent voorgaat dan hij die dit aan de hand van de letter van het doopformulier zo uitdrukkelijk leert.

En soms zelfs dat niet eens als voorwaarde. Jezus houdt van jou, ook al ben je niet gedoopt.

De kerkdienst mag er eentje zijn met Top2000 hits, want dat past wel zo leuk in de kerstweek. In die muziek komen immers dezelfde thema's aan de orde.
En zo worden mensen bedrogen, de bloemenhoven ingestuurd.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: De separerende prediking

Berichtdoor MoesTuin » 30 dec 2017 12:09

Volgens de dikke van dale

se·pa·re·ren (separeerde, heeft gesepareerd)
1
afscheiden
2
(eufemisme) opsluiten in een isoleercel
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten