Gereformeerde Gemeenten

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor benefietdiner » 07 jan 2018 16:34

Vete in gereformeerde Gemeente blijft Kruiningen verscheuren
’Het is echt haat en nijd’
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1509801 ... at-en-nijd

Dit heeft verder geen toelichting nodig denk ik. ](*,)

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor Race406 » 07 jan 2018 19:18

Telegraaf.... Zal best iets van waar zijn, maar van de kant van de Telegraaf nemen we alles met een korreltje zout.
Zeg maar gerust een heeeeeeeeeeeel grote korrel zout.
Wat niet wegneemt dat wat daar gebeurd is intens verdrietig is, en dat er maar 1 de grote overwinnaar lijkt te zijn......
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor benefietdiner » 08 jan 2018 08:39

Race406 schreef:Telegraaf.... Zal best iets van waar zijn, maar van de kant van de Telegraaf nemen we alles met een korreltje zout.
Zeg maar gerust een heeeeeeeeeeeel grote korrel zout.
Wat niet wegneemt dat wat daar gebeurd is intens verdrietig is, en dat er maar 1 de grote overwinnaar lijkt te zijn......

Ja dat is deels waar maar...... weet je het spreekt mij enorm aan want ik ben ook ooit weg gegaan bij de Ger.Gem. ik kan beter zeggen ‘los geweekt’ want dat gaat niet van slag op stoot dat duurt maanden c.q. jaren voordat je zo’n besluit definitief neemt en dan komt toch het punt dat je bedankt. Hoewel veel mensen wisten dat ik het niet meer kon vinden bij de Ger.Gem. accepteren ze me nog wel maar toen het ‘bedankt’ kwam kreeg ik op eens vijanden daar. En zo lees ik dat artikel ook en dat is echt waar dat moet je meegemaakt hebben wat dat in houd om vrienden te hebben wat in eens vijanden worden en niet zo’n klein beetje ook, ik zal maar niet in detail treden maar het zijn ongelofelijke zaken.
Ik heb nog altijd vrienden bij de Ger.Gem. dat zijn eigenlijk de echte vrienden die je begrijpen maar toch blijven bij de Ger.Gem. hoewel ze het liefst vandaag nog vertrekken maar ja…….. families, werkgevers enz. enz. weerhoud hun het vertrek en dat is wel begrijpelijk maar het is armoe lijden aan je ziel.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor Chaya » 08 jan 2018 13:58

benefietdiner schreef:Ik heb nog altijd vrienden bij de Ger.Gem. dat zijn eigenlijk de echte vrienden die je begrijpen maar toch blijven bij de Ger.Gem. hoewel ze het liefst vandaag nog vertrekken maar ja…….. families, werkgevers enz. enz. weerhoud hun het vertrek en dat is wel begrijpelijk maar het is armoe lijden aan je ziel.

Ofwel het is niet waar, ofwel het zijn ruggengraatloze mensen.
Dat was vroeger wellicht zo, maar inmiddels al lang niet meer.
Veel familieleden van mij kerken in de GG maar er is er niet één bij die dit doet voor een werkgever of ouder!

En dat jij er ooit in vastgelopen bent - die riedel blijft ook maar doorgaan - is geen reden om al die negatieve berichtgeving hier maar steeds op het forum te plempen. Wij lezen allemaal de krant!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor schaapje » 08 jan 2018 15:03

benefietdiner schreef:Ja dat is deels waar maar...... weet je het spreekt mij enorm aan want ik ben ook ooit weg gegaan bij de Ger.Gem. ik kan beter zeggen ‘los geweekt’ want dat gaat niet van slag op stoot dat duurt maanden c.q. jaren voordat je zo’n besluit definitief neemt en dan komt toch het punt dat je bedankt. Hoewel veel mensen wisten dat ik het niet meer kon vinden bij de Ger.Gem. accepteren ze me nog wel maar toen het ‘bedankt’ kwam kreeg ik op eens vijanden daar. En zo lees ik dat artikel ook en dat is echt waar dat moet je meegemaakt hebben wat dat in houd om vrienden te hebben wat in eens vijanden worden en niet zo’n klein beetje ook, ik zal maar niet in detail treden maar het zijn ongelofelijke zaken.
Ik heb nog altijd vrienden bij de Ger.Gem. dat zijn eigenlijk de echte vrienden die je begrijpen maar toch blijven bij de Ger.Gem. hoewel ze het liefst vandaag nog vertrekken maar ja…….. families, werkgevers enz. enz. weerhoud hun het vertrek en dat is wel begrijpelijk maar het is armoe lijden aan je ziel.

Het is een rare manier van handelen en voor jou erg traumatiserend, maar ik hoef je niet te schrijven dat je geen bittere wortel moet laten opschieten benefietdiner, dat zou toch jammer zijn en heel storend voor jouw geloofsleven.
Bij ons gaan er ook wel eens mensen weg om wat voor redenen dan ook, maar de oudsten zijn altijd opgelucht als ze toch nog naar een kerk/gemeente gaan, want dat is het belangrijkste het geloof mag niet verloren gaan. Maar ja het is niet overal zo.
Ik wens je alle vrede toe hierover.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
MoesTuin
Generaal
Generaal
Berichten: 4598
Lid geworden op: 02 feb 2014 16:00

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor MoesTuin » 10 jan 2018 12:13

Het is overal wel wat.
Maar helaas ken ik ook iemand die in dat schijn vrome wereldje (ook lid zelf van de gemeente) kapot is gemaakt tot ontslag aan toe via smerige manieren.
Als je dat zo meemaakt en hoort van iemand die je lief is, dan hakt dit er hard in moet ik zeggen.
ten eerste omdat je dit zeker niet verwacht van hen.
ten tweede, de hardheid oneerlijkheid en het zo tegenstrijdige in het geheel (leven in 2 werelden, de schijn....)
ten derde, de machteloosheid, de woede die bij jezelf ook ontstaat ( is ook niet goed, maar toch) het onrecht wat iemand aangedaan wordt.
Maar dat maak je overal mee, maar in een kerkelijke gemeente waar dit onzichtbaar op de achtergrond gebeurt en aan de andere kant mooi weer wordt gespeeld, maar ondertussen mensen kapot gemaakt worden.
snijdt door je ziel hoor, eerlijk waar......zeker als je dit zelf van dichtbij meemaakt en ziet gebeuren.
En tuurlijk, er zitten kinderen van God die in Christus zijn, maar ook wolven......
net als waar dan ook.
Wat een pijn en verdriet wordt er elkaar onder christenen soms aangedaan (uit eigen belang of om er zelf beter van te worden enz....)
ik gruwel ervan.
Maar je moet altijd oppassen dat je niet verbitterd, maar er gebeuren veel dingen waar je geen weet van hebt.
Dat vind ik zelf heel moeilijk om mee om te gaan (zeker als je zeker weet dat dit gebeurd her en der omdat je het zelf hebt zien gebeuren bij iemand anders)
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor Race406 » 10 jan 2018 13:45

Het is niet altijd zo dat iemand die een scheve schaats rijdt (op welk gebied dan ook maar!) geen waar gelovige is. Ook een kind van God kan diep vallen. De Bijbel kent daar genoeg voorbeelden van. Laten we ons niet verheffen boven "die scheve schaats rijder/ster"...
Wie meent te staan zie toe dat hij niet valle...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor benefietdiner » 05 jun 2020 11:22

Mooi interview: Ds. A. Verschuure genas van corona: Niet sterven, maar leven.

https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-a-ver ... -1.1668725

Je kunt dus bij de Gereformeerde Gemeenten predikant zijn en de toegepaste gerechtigheid van Christus missen.
De predikant zei over zichzelf:
En persoonlijk wees de Heere op de noodzaak van de toepassing van Christus’ gerechtigheid in de ziel. Dat dat nu iets is waarin ik zelf niet kan werken, maar waarin Hij niet zal rusten totdat Hij dat werk voleindigd zal hebben.”

Bijzonder.

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor Chaya » 05 jun 2020 12:45

Zeker mooi. Het ontroerde mij zeer. Hij spreekt zo goed van de Heere.
Er is een Wonder gebeurd.
Ik heb zijn 2 brieven ook gelezen, die raakten mij ook diep.
Voor de anesthesiste was dit ook indrukwekkend, zij was niet gelovig, toch las ze elke die Psalm aan hem voor.
Misschien was deze predikant het middel om haar tot God te brengen, dat weten we niet.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor benefietdiner » 05 jun 2020 13:34

Het interview was voor mij in die zin mooi dat duidelijk uitkomt waar de predikant staat in zijn geestelijk / zielen leven. Ook in de twee voorafgaande brieven (overeenkomstig met het interview) komt het duidelijk naar voren: ‘de predikant kent Christus niet’.

Het ontroerd mij dan over de gereformeerde gemeente te Capelle aan den IJssel-Middelwatering die een predikant hebben die ‘De Weg’ en ‘De Waarheid’ niet horen. Hoe kan je een Gemeente leiden als je zelf onbekend bent over de belangrijkste zaken in een mensen leven.

Dat kan je het hebben over zonden en nog eens zonden. Psalm 55: ‘Werp uw zorg op de Heere, en Hij zal u onderhouden’ schreef het interview. Tja…….dat is alleen voor het tijdelijk leven van toepassing voor de predikant en niet voor het eeuwig leven.

De onbeantwoorde vraag van anesthesist aan de predikant of hij nog gereanimeerd wilde worden klinkt het zwijgen op die vraag heel veel in door.

De tijdelijke uitkomst, uit het coronavirus, klink duidelijk door ook uit Psalm 118 die de anesthesist voor las maar de eeuwige uitkomst……….

Chaya
Generaal
Generaal
Berichten: 7095
Lid geworden op: 15 dec 2014 10:38
Locatie: Bij het water

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor Chaya » 05 jun 2020 14:04

benefietdiner schreef:Het ontroerd mij dan over de gereformeerde gemeente te Capelle aan den IJssel-Middelwatering die een predikant hebben die ‘De Weg’ en ‘De Waarheid’ niet horen. Hoe kan je een Gemeente leiden als je zelf onbekend bent over de belangrijkste zaken in een mensen leven.

Je verstaat er duidelijk niets van.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Gebruikersavatar
irmo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1282
Lid geworden op: 23 aug 2012 19:05
Locatie: Granada, Spanje

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor irmo » 05 jun 2020 19:27

benefietdiner schreef:Mooi interview: Ds. A. Verschuure genas van corona: Niet sterven, maar leven.

https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-a-ver ... -1.1668725

Je kunt dus bij de Gereformeerde Gemeenten predikant zijn en de toegepaste gerechtigheid van Christus missen.
De predikant zei over zichzelf:
En persoonlijk wees de Heere op de noodzaak van de toepassing van Christus’ gerechtigheid in de ziel. Dat dat nu iets is waarin ik zelf niet kan werken, maar waarin Hij niet zal rusten totdat Hij dat werk voleindigd zal hebben.”

Bijzonder.


Als dat de enige boodschap is die je eruithaalt dan heb je er echt niets van verstaan.

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor benefietdiner » 07 jun 2020 10:52

Volgens de twee Damens Chaya en Irmo heb ik er niets van begrepen en verstaan.
Wat ik niet begrepen en verstaan heeft wordt niet vermeld door de Damens.

Irmo ik heb alleen het belangrijkste wat een dominee hoort te weten en te verkondigen (niet alleen op de preekstoel) er uit gelicht.

Ik wens iedereen toe, ook ds. Adrie Verschuure, Chaya en Irmo om het geheim van “in Christus” zijn te kennen.


Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23543
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2020 23:30

benefietdiner schreef:Volgens de twee Damens Chaya en Irmo heb ik er niets van begrepen en verstaan.
Wat ik niet begrepen en verstaan heeft wordt niet vermeld door de Damens.

Irmo ik heb alleen het belangrijkste wat een dominee hoort te weten en te verkondigen (niet alleen op de preekstoel) er uit gelicht.

Ik wens iedereen toe, ook ds. Adrie Verschuure, Chaya en Irmo om het geheim van “in Christus” zijn te kennen.



Klaag niet zo. Je bent zelfs als predikant nooit uitgeleerd als het gaat om Gods genade. En dat je met de dood in het zicht dan weer extra moet leren om te vertrouwen op Zijn genade lijkt me totaal niet raar. Je hebt geen idee hoe dat is dus oordeel er masr niet te makkelijk over... als je ooit zelf op dat moment komt of denkt daar te komen ontdek je allicht dat je dan ook weer mag groeien in het vertrouwen op Hem en het durven loslaten van het hier en nu.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3460
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: Gereformeerde Gemeenten

Berichtdoor benefietdiner » 08 jun 2020 08:28

Marnix schreef:Klaag niet zo. Je bent zelfs als predikant nooit uitgeleerd als het gaat om Gods genade. En dat je met de dood in het zicht dan weer extra moet leren om te vertrouwen op Zijn genade lijkt me totaal niet raar. Je hebt geen idee hoe dat is dus oordeel er masr niet te makkelijk over... als je ooit zelf op dat moment komt of denkt daar te komen ontdek je allicht dat je dan ook weer mag groeien in het vertrouwen op Hem en het durven loslaten van het hier en nu.

Je opmerking in deze is tocht wel beklagenswaardig hoor Marnix.

De Here Jezus zei het al tegen Nicodemus: ‘Zijt gij een leraar van Israël, en weet gij deze dingen niet’. Hij, Nicodemus was notabele het hoofd van de Farizeën en Jezus berispt hem dat hij niet wist wat wedergeboorte was.

Ik kan een isgelijkteken zetten naar de predikant Verschuure want ook hij weet niet wat wedergeboren is volgens zijn eigen twee brieven en het kranten artikel van het RD.

En…..moet ik nu ook het zelfde zeggen tegen Ds. Verschuure en….. ook tegen Marnix wat Jezus zei tegen Nicodemus: ‘Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden’.

Marnix…… sta er ook nog buiten?

Mijn vraag die ik stelt aan jou is nee en…… ik neem het je ook niet helemaal kwalijk wat je zegt Marnix omdat je niet weet hoe het kerkelijk leven in de Gereformeerde Gemeente (en aanverwante denominaties) in elkaar steekt. Hierin ben je zeker nog lang niet uitgeleerd. Dat blijkt wel uit je opmerkingen als het gaat over deze denominaties waar Ds. Verschuure predikant is. Daarom raad ik je aan niet overal een antwoord op te toveren hier op Refo-web want dan zit je er regelmatig goed naast.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten