Censura Morum

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Censura Morum

Berichtdoor Teus » 24 okt 2015 20:25

Chaya schreef:Heb je je zelf al leren kennen wie je werkelijk was? De grootste vijand zit nl. altijd van binnen!

Jazeker, dagelijks maar mag er altijd mee naar mijn Heiland en dan ben ik het kwijt.
Teus schreef:Lees nog eens wat ik schreef.

Chaya schreef:Dat heb ik gedaan en doe ik nog eens. Enkel het blauw gemaakte is toch van jou?

Met ons eigen vermaningen kunnen we zeker beter bij onszelf blijven, bemoedigen en vermanen kunnen we met de Hulp van de Heilige Geest alleen, dan krijgen we ook geen kritiek.
Teus schreef:Een niet-christen kan niet heilig leven

Chaya schreef:Hier ben ik het ook niet mee eens, een christen - zelfs als hij wedergeboren is - kan in zonde vallen!
Lees de geschiedenis over David bijvoorbeeld.

Alleen een wedergeboren mens is een christen, een christen is geheiligd in Jezus Christus en zou heilig kunnen leven en een niet-christen, een onbekeerde, kan niet heilig leven.
Chaya schreef:Het is een opdracht ja, een christen moet heilig leven zeker waar, Maar het gaat in vallen en struikelen soms, anders zouden wij die genade niet meer nodig hebben.

We hadden het er toch niet over of het makkelijk of moeilijk is?
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten