Het koninkrijk van God.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ereunao

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor ereunao » 31 mar 2015 21:34

Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord :) Ik ben van mening, dat satan met zijn engelen, maar 1 keer uit de hemel zijn gestoten! En de Heere Jezus benoemt dat ook letterlijk, als Hij op aarde is, door te zeggen, nu word de vorst van de wereld buiten geworpen. Hoezo moet de profetie uit Openbaring 12 historisch nog in vervulling gaan? Die profetie is naar wat ik weet, al in vervulling gegaan, toen de Heere Jezus hier op aarde was. Toen kwam dat geestelijke Koninkrijk van God. Openbaring 12 vers 10(HS). Dat was niet zichtbaar. En het letterlijk Koninkrijk, wat op aarde zal komen, word in Openbaring 20 benoemt. En ook in Jesaja... En ook in de verschillende andere Profete xsidd »


Heleemaal met je eens! Maar in Openb.12 gaat het niet over de hemel, de troon waar God woont Jes 66;1, maar over de strijd in de hemelse gewesten Ef.6:12. Sinds de val van satan is de hele atmosfeer waarin wij ademen bezwangerd met boze geesten, daarom moeten ook de hemelen door vuur gereinigd worden voordat de nieuwe hemel en de nieuwe aarde komen kan. 2 Petr 3:7,10. Sinds de overwinning van Chr door het kruis is de satan idd. uit de hemel geworpen en kan hij Gods volk daar niet meer aanklagen zoals bij Job en in Zach.3, maar in Openb. 12 gaat het over de strijd om Israël dat nog steeds niet daadwerkelijk verzoend is door het geloof in zijn Messias;daarom staat er dat de verklager onzer broederen, en dat zijn hier de 12 stammen, op de aarde geworpen is en hij de overigen van het zaad van de vrouw die de Messias gebaard heeft,( en dat is het gelovig overblijfsel van Israël dat weigert het beest te aanbidden en naar de woestijn vlucht),, gaat vervolgen.In de Openb.treedt het Lam op als de Losser (Goël zie Jer 32:10-14 ) en gaat door het wereldgericht dat volgt Israël en de ganse schepping ook daadwerkelijk verlossen van het geweld en de heerschappij des satans. Want Israël is Zijn eerstgeboren Zoon; de verkiezing van Israël is nooit doel in zichzelf geweest maar ten bate van alle volken. Gen.12:3: En Ik zal zegenen, die u zegenen, en vervloeken, die u vloekt; en in u zullen alle geslachten des aardrijks gezegend worden. vrgr: ereunao

mohamed

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2015 00:56

Jezus plaatste de komst van zijn koninkrijk in de eerste eeuw, dat staat letterlijk in Marcus 9,1.

ereunao

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor ereunao » 01 apr 2015 09:45

Jezus plaatste de komst van zijn koninkrijk in de eerste eeuw, dat staat letterlijk in Marcus 9,1.Mohamed


Van jou hebben wij eerst nog een bijbelse bewijsvoering tegoed van die ketterij die je hier gespuid hebt dat Chr. bij zijn hemelvaart geest geworden is. Daarom hier slechts een kort commentaar:
De Geest des Heeren is eeuwig en de profetie is als een telescoop die zaken waar in tijd nog eeuwen tussen liggen dichtbij haalt. De verheerlijking op de berg waar Marc 9:1 op ziet was slechts een profetische vooruitblik op het Koninkrijk en nog niet de manifeste Christusregering bij zijn komst in heerlijkheid zie Dan.7 :13,14;Zach.14 en Openb.19. Want de discipelen zijn bijna allemaal als martelaren gestorven en hebben tijdens hun nooit met Hem geregeerd ereunao

( en ook gravo kan mij geen gebrek aan geduld meer verwijten als ik na 2mnd. constateer dat hij blijkbaar geen bijbels onderbouwde tegenargumenten meer heeft)

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23581
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor Marnix » 01 apr 2015 12:00

mohamed schreef:Jezus plaatste de komst van zijn koninkrijk in de eerste eeuw, dat staat letterlijk in Marcus 9,1.


Wanneer gebeurde dat precies? De komst van Zijn koninkrijk?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor xsidd » 01 apr 2015 12:18

@Ereunao

Heleemaal met je eens! Maar in Openb.12 gaat het niet over de hemel, de troon waar God woont Jes 66;1, maar over de strijd in de hemelse gewesten Ef.6:12.
De strijd die je aanhaalt, waarover Paulus zegt, dat die in de hemelse gewesten zich afspeelt, is naar wat ik weet in de tweede hemel. Ik weet niet hoe jij dat ziet, maar ik geloof dat er drie hemelen zijn. Je hebt de eerste hemel, en zie is zichtbaar voor de ogen van de mensen. Dan heb je de tweede hemel, en dat is de hemel die je niet ziet met je blote oog, maar tussen de aarde en de derde hemel in staat. En dan is er ook nog een derde hemel. En dat is de plaats waar God woont, en ook troont. En die derde hemel, is naar wat ik weet, ook de plaats waar de kinderen van God komen, na hun sterven.De strijd die Paulus benoemt, vind naar wat ik weet, plaats in de tweede hemel.

Sinds de val van satan is de hele atmosfeer waarin wij ademen bezwangerd met boze geesten, daarom moeten ook de hemelen door vuur gereinigd worden voordat de nieuwe hemel en de nieuwe aarde komen kan. 2 Petr 3:7,10.

Het klopt dat sinds de val van satan, de hele atmosfeer, is gevuld met boze geesten. Het verschil is alleen, dat voor Jezus komst, de satan blijkbaar de hemel nog in kon. Zie het verhaal van Job, waarin de satan tussen de engelen van God, voor de Troon van God staat. En denk aan Jozua, die werd aangeklaagd door de satan, vanwege zijn onreine klederen.

Sinds de overwinning van Chr door het kruis is de satan idd. uit de hemel geworpen en kan hij Gods volk daar niet meer aanklagen zoals bij Job en in Zach.3,
Ik acht de woorden van de Heere Jezus Zelf, dat Hij zegt nu word de overste der wereld buiten geworpen, als waarheid. Dus mijn mening is, dat satan met zijn engelen tijdens het leven van de Heere Jezus, die hemel zijn uit gestoten.

maar in Openb. 12 gaat het over de strijd om Israël dat nog steeds niet daadwerkelijk verzoend is door het geloof in zijn Messias;

Eerlijk gezegd, heb ik me daar nog niet goed in verdiept. Ik dacht tot nu toe, dat ook de gemeente van Christus, in Openbaring 12 voorkomt. Maar nogmaals, ik heb me daar nog niet goed in verdiept.

Groet :)
Laatst gewijzigd door xsidd op 01 apr 2015 13:06, 3 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor xsidd » 01 apr 2015 12:28

@Mohamed
Jezus plaatste de komst van zijn koninkrijk in de eerste eeuw, dat staat letterlijk in Marcus 9,1.
Nee, dat staat niet letterlijk in die tekst. Er staat iets anders.

Markus 9 vers 1 (HS). 1 En Hij zei tegen hen: Voorwaar, Ik zeg u dat er sommigen zijn van hen die hier staan, die de dood niet zullen proeven voordat zij gezien zullen hebben dat het Koninkrijk van God met kracht gekomen is.

Dus de Heere Jezus zegt, dat sommigen zullen ZIEN, dat het koninkrijk met kracht gekomen is. En Hij zegt zeker niet, dat het Koninkrijk dan pas zou beginnen. En in de tekst, uit Markus 9 vers 1, zegt Hij ook, dat het Koninkrijk gekomen IS. Dat betekend dus mijns inziens, dat het Koninkrijk er al WAS, op het moment dat Jezus het uitsprak!!

Naar wat ik weet, heeft Johannes het Koninkrijk gezien!

Groet :)

mohamed

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2015 14:56

mohamed schreef:Jezus plaatste de komst van zijn koninkrijk in de eerste eeuw, dat staat letterlijk in Marcus 9,1.

Marnix schreef:Wanneer gebeurde dat precies? De komst van Zijn koninkrijk?

In het jaar 66 toen de Joodse Oorlog uitbrak.

mohamed

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2015 14:59

mohamed schreef:Jezus plaatste de komst van zijn koninkrijk in de eerste eeuw, dat staat letterlijk in Marcus 9,1.

xsidd schreef:Nee, dat staat niet letterlijk in die tekst. Er staat iets anders.

Markus 9 vers 1 (HS). 1 En Hij zei tegen hen: Voorwaar, Ik zeg u dat er sommigen zijn van hen die hier staan, die de dood niet zullen proeven voordat zij gezien zullen hebben dat het Koninkrijk van God met kracht gekomen is.

Dus de Heere Jezus zegt, dat sommigen zullen ZIEN, dat het koninkrijk met kracht gekomen is. En Hij zegt zeker niet, dat het Koninkrijk dan pas zou beginnen. En in de tekst, uit Markus 9 vers 1, zegt Hij ook, dat het Koninkrijk gekomen IS. Dat betekend dus mijns inziens, dat het Koninkrijk er al WAS, op het moment dat Jezus het uitsprak!!

Naar wat ik weet, heeft Johannes het Koninkrijk gezien!

Groet :)

Er staat dat sommigen zullen zien dat het koninkrijk met kracht gekomen IS en dat zijn meer dan alleen Johannes en ook is het niet de toekomende tijd. De komst van het koninkrijk ligt niet in de ogen van de waarnemer, maar volgens Jezus zou het in de eerste eeuw komen met kracht en sommigen zouden dat zien. Dat is dus een voltooide vervulling en geen toekomstmuziek. Christus plaatst de komst van het koninkrijk duidelijk binnen de levens van zijn toehoorders en dan moet je niet zeggen dat er wat anders staat, maar zeg dan dat je het niet geloven kan en je bent echt niet de enige.

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor xsidd » 01 apr 2015 20:12

Er staat dat sommigen zullen zien dat het koninkrijk met kracht gekomen IS en dat zijn meer dan alleen Johannes en ook is het niet de toekomende tijd. De komst van het koninkrijk ligt niet in de ogen van de waarnemer, maar volgens Jezus zou het in de eerste eeuw komen met kracht en sommigen zouden dat zien. Dat is dus een voltooide vervulling en geen toekomstmuziek. Christus plaatst de komst van het koninkrijk duidelijk binnen de levens van zijn toehoorders en dan moet je niet zeggen dat er wat anders staat, maar zeg dan dat je het niet geloven kan en je bent echt niet de enige.

Blijkbaar verschillen we van mening, hoe de tekst uit Markus 9 vers 1, uitgelegd/geinterpreteerd moet worden. Ik interpreteer uit de tekst, dat Jezus het Koninkrijk benoemd, wat er al gekomen IS. Dus dat wat achter Hem, en Zijn volgelingen ligt als Hij spreekt in de tekst. En excuus dat ik er vanuit ging, dat het Koninkrijk niet in de eerste eeuw plaats vond. Ik had een onjuiste gedachtegang, over de Christelijke jaartelling, ontdekte ik vanmiddag. Want ik ging er vanuit dat onze jaartelling begon, na de kruisdood van Hem. Alleen de jaartelling is begonnen, bij de geboorte van de Heere Jezus. Dus ja, in de eerste eeuw kwam Zijn Koninkrijk er met kracht.
Laatst gewijzigd door xsidd op 01 apr 2015 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

ereunao

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor ereunao » 01 apr 2015 20:32

Wanneer gebeurde dat precies? De komst van Zijn koninkrijk?
In het jaar 66 toen de Joodse Oorlog uitbrak.
Dus de Heere Jezus zegt, dat sommigen zullen ZIEN, dat het koninkrijk met kracht gekomen is. En Hij zegt zeker niet, dat het Koninkrijk dan pas zou beginnen. En in de tekst, uit Markus 9 vers 1, zegt Hij ook, dat het Koninkrijk gekomen IS. Dat betekend dus mijns inziens, dat het Koninkrijk er al WAS, op het moment dat Jezus het uitsprak!!


Hier spreek je dus jezelf tegen, want het jaar 66 lag toen ook nog in de toekomst!
Maar het punt is dat je geen onderscheid maakt tussen de verborgenheid van het Koninkrijk en de manifeste gestalte bij de wederkomst van Chr. In essentie is het Koninkrijk al begonnen bij de moederbelofte; overal waar redelijke schepselen, hetzij engelen of mensen zich van harte aan de wil van God onderwerpen daar is het Koninkrijk Gods. Want het Koninkrijk Gods is universeel en omvat hemel en aarde Matt.6:10. Maar wij lezen in Rom.8 dat zo wij met Hem lijden wij ook met Hem verheerlijkt worden. En dat zijn tegenstellingen die elkaar uitsluiten en nooit samenvallen in de tijd.En,zoals gezegd, de discipelen zijn bijna allemaal als martelaar gestorven en hebben tijdens hun leven nooit met Hem geregeerd.
.Maar Augustinus heeft, misleid door de politieke overwinning van het christendom in de 4e eeuw, aan de hemelvaart en aan de kerk verbonden wat de Schrift uitdrukkelijk aan Israël de komst van de Messias in heerlijkheid verbindt. Zie o.m. Dan 7:13,14 ; Zach.14:9 en Openb.19 en11:15 . ereunao

mohamed

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor mohamed » 01 apr 2015 22:37

Niet Xsidd maar ik zei dat het koninkrijk is gekomen sinds het jaar 66, toen Jezus in het vlees verbleef was de komst daarvan inderdaad nog nabije toekomstmuziek zoals ook blijkt uit Marcus 9,1 en Lucas 19,11. De scheiding tussen een fysiek en een geestelijk koninkrijk lijkt me wel gepast, de aardse David was koning geweest en Jezus is de geestelijke David die voor eeuwig koning blijft en alle aardse koninkrijken consumeert.

ereunao

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor ereunao » 02 apr 2015 13:41

Niet Xsidd maar ik zei dat het koninkrijk is gekomen sinds het jaar 66, toen Jezus in het vlees verbleef was de komst daarvan inderdaad nog nabije toekomstmuziek zoals ook blijkt uit Marcus 9,1 en Lucas 19,11. De scheiding tussen een fysiek en een geestelijk koninkrijk lijkt me wel gepast, de aardse David was koning geweest en Jezus is de geestelijke David die voor eeuwig koning blijft en alle aardse koninkrijken consumeert.


Jawel, maar dan wel bij zijn komst in heerlijkheid Dan.7:13,14 en niet in de 1e eeuw bij het leven van de apostelen, want die hebben nooit met Hem geregeerd, maar zijn bijna allemaal als martelaar gestorven. En dan wel als een concrete. physieke en niet als een puur geestelijke Koning. Dat is een verzinsel van Rome die Christusregering bij de hemelvaart of bij Constantijn laat beginnen om haar schandelijke weelde en heerszucht te legitimeren met Jes. 60:12 e.a.profetieën over het herstelde Israël in het messiaanse rijk. En de Reformatie heeft wel de symptomen bestreden. maar de wortel laten zitten; de grenzen van Kerk en Koninkrijk vallen ook bij Calvijn restloos samen. ereunao.

mohamed

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor mohamed » 02 apr 2015 13:49

Het nieuwe Jeruzalem komt uit de hemel en dat zegt jou misschien niks, maar mij des te meer.

ereunao

Re: Het koninkrijk van God.

Berichtdoor ereunao » 02 apr 2015 14:47

Het nieuwe Jeruzalem komt uit de hemel en dat zegt jou misschien niks, maar mij des te meer.mohamed.


Jawel,maar dan wel na de Christusregering, de laatste opstand van satan en het oordeel voor de grote, witte troon. De Koning vervult ook in zijn regering een middelaarsfunctie; pas als het einddoel bereikt is en aarde vol is van de kennis des Heeren en de laatste vijand zal teniet gedaan zijn is het beeld Gods in de mens hersteld. En dan pas geeft Hij het Koninkrijk over aan de Vader 1 Kor.15:24 en daalt het nieuwe Jeruzalem neder op de aarde en zal God alles in allen zijn. Ik constateer dat je veel te weinig inzicht hebt in de bredere relaties van de Schrift hebt om zo’n toon aan te slaan. Je beweert er maar op los zonder het te kunnen bewijzen; hoe zit dat anders met die bewering dan Christus bij zijn hemelvaart geest geworden zou zijn? Dat bewijs heb ik nog steeds niet gezien. ereunao


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten