Wake up - Omstreden bestseller

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor Julian Brasser » 19 jan 2015 16:22

Nederlands Dagblad schreef:Het eindtijdboek Wake Up! is een bestseller, ook in reformatorisch Nederland. In het boek betogen de auteurs dat de Bijbelse feesten een verborgen code bevatten, die door ‘de kerk’ bewust verduisterd is. Ze leiden uit die code af dat de ‘opname van de gemeente’ nabij is.Tegelijk oogst het in eigen, evangelische kring kritiek. Heb jij het boek gelezen of laat je het liever voor wat het is? We zijn benieuwd naar je mening...


Lees hier het gratis ND-artikel.

Refowebbers krijgen drie maanden elke week een ND-artikel gratis lezen. Refoweb heeft een samenwerking met het Nederlands Dagblad om zo de discussies op Refoweb te stimuleren. We hopen op mooie discussies. Reageren kan tevens met je Facebook-account via http://refoweb.nl/nieuws/1411/wake-up-o ... ststeller/.

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor BladeStraight » 19 jan 2015 20:04

Met dat soort boeken heb ik dus helemaal niets. Heb ooit Hal Lindsey's bestseller gelezen en het is gewoon grappig om te zien hoe achterhaald dat is. Zo zal het met dit boek ook zijn in pak 'm beet 20 jaar.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Anoniem_89

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor Anoniem_89 » 19 jan 2015 21:49

Ik kan zo moe worden van boeken waarin staat dat het e.e.a. verklaart m.b.t. de wederkomst =;

Samanthi

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor Samanthi » 20 jan 2015 00:00

Heb een lezing gehoord net zo rond de Arabische lente.
Het Romeinse rijk zou weer herenigd zijn als het midden oosten democratisch werd.
Dan met wat rekensommetjes de wederkomst of het 1000jarig vrederijk, ik weet het niet meer precies, maar ja van die Arabische lente is niets terecht gekomen. Dus dat Romeinse rijk komt er ook niet.

Zo zijn er al heel veel boeken lezingen gedachten kanselboodschappen geweest.
Zelf gehoord op een belijdenisdienst "Jullie worden geen 30"tja al die jongeren zijn intussen ouder dat 50.
Ik kan er helemaal niets mee.

Als mijn hart niet meer klopt is het eeuwigheid, dan heb ik niets aan berekeningen en profetieën.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor elbert » 21 jan 2015 09:02

Julian Brasser schreef:That being said, hoop ik dat veel Refoforummers het boek "Wake up!" eens eerlijk gaan lezen.
Ik ga het boek in elk geval niet lezen. Niet omdat het Woord van God en de eindtijd me niet zou interesseren (integendeel zelfs), maar wel omdat tijdlijnen, kalenders en (geheime) bijbelcodes me niet interesseren. Ik heb dit boek dan ook niet nodig, wel de Bijbel.
De Bijbel is daarbij niet bedoeld als puzzelboek en het wordt verdacht als mensen in een boek hun puzzel als de ene ware presenteren. Daarmee zijn ze de zoveelsten die dat doen. De toekomst heeft namelijk genoeg vrijheidsgraden om meerdere puzzels te maken. Je kunt het ook anders zeggen: de Bijbel is geen invulboek waarbij we bij elke tekst over de eschatologische werkelijkheid precies moeten gaan invullen hoe het zal gaan. Dat is niet de bedoeling. In het verleden zijn er genoeg voorbeelden te vinden van mensen die dit soort invuloefeningen deden en er naast bleken te zitten. Het gaat uiteindelijk niet om de vraag of we precies weten wat er zal gaan gebeuren (van de grote lijnen krijgen we vanuit de Bijbel uiteraard wel een idee), maar of de Heere verwachten in Zijn komst en onze relatie met Hem, in verbondenheid met allen die Zijn verschijning hebben liefgehad. Dat is geen heilsegoïsme, maar wel waar het om draait: niet om de eindtijdschema's, maar om de Heere en om Zijn komst. Daarom verwachten we Zijn komst met verlangen, in het besef dat Hij alle dingen recht zal zetten en ons dan alles zal openbaren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

ereunao

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor ereunao » 21 jan 2015 20:35

Ik ga het ook niet lezen,niet omdat het mij niet intersseert, maar omdat ik geen nieuwe boelen meer koop of het moet zijn om weg te geven.Mijn boekenkast zit bomvol, ikzou er dus eerst een een hoop op moete ruimen die ik niet missen wil. Maar ik vraag me wel af waarom de laatste postings van mij en Samanthi van de topic verwijderd zijn ereunao (moderator: omdat het niet over het onderwerp ging)

ereunao

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor ereunao » 22 jan 2015 11:05

(moderator: omdat het niet over het onderwerp ging)

Het gaat hier over het boek ‘Wake Up’. En daarin komen deze dingen wel degelijk aan de orde. En ik ontleen mijn verklaring van de woorden anastasis en harpazoo aan het magistrale werk van de vert. van de Textus Receptus van wijlen zeer geleerde dr Chr.Fahner. En ik las in de ‘Waarheidsvriend’van deze week een recensie van dr.M.J.Paul dat het boek in een behoefte voorziet, maar historische onjuistheden bevat. Er is dus geen enkele reden om dit off-topic te verklaren ereunao

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor Arco » 24 feb 2015 13:34

Dit boek staat op mijn verjaardagslijst. Niet omdat ik het eens ben, voor zover ik de recensies heb gelezen, maar om te zien welke argumenten gebruikt worden of juist ontbreken. In mijn boekenkast staan wel meer boeken, waarmee ik het oneens ben. Maar dat vind ik juist boeiend, anders is het een preek voor eigen parochie.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

ereunao

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor ereunao » 24 feb 2015 19:10

Dit boek staat op mijn verjaardagslijst. Niet omdat ik het eens ben, voor zover ik de recensies heb gelezen, maar om te zien welke argumenten gebruikt worden of juist ontbreken. In mijn boekenkast staan wel meer boeken, waarmee ik het oneens ben. Maar dat vind ik juist boeiend, anders is het een preek voor eigen parochie.

Ik heb ook verschillende boeken in mijn kast staan waar ik zo hier en daar moeite mee heb.( o.a. Av/d. Beek) Maar zo lang je in geest en hoofdzaak de auteur wel kunt volgen vind ik dat niet erg .Het zet je juist aan tot nadenken en daar leer je weer nieuwe dingen van. ‘Beproeft alle dingen en behoudt het goede’1 Thess.5:21. En ik geloof ook wel dat er in de getallensymboliek een boodschap verborgen kan liggen. Als ik in Matt. 1 van die 14 geslachten lees en daarbij bedenk dat Matt. het evangelie van de Koning en 14 in het Hebreeuws het getal van David is ( d-4-v-6-d-4 ) dan valt bij mij het kwartje; dit kan niet toevallig zijn. Maar het is wat anders als heel de Schriftuitleg beheerst wordt door het getal 50 als het jubeljaar.Ik las zelfs in de recensie van dr M.J.Paul dat de auteurs van Wake UP hier tot de conclusie komen dat Abraham reeds het Loofhuttenfeest gevierd heeft en dat Chr in een jubeljaar terugkomt ! En dat gaat mij toch echt te ver! ereunao

Julian Brasser
Mineur
Mineur
Berichten: 107
Lid geworden op: 05 aug 2014 18:57
Contacteer:

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor Julian Brasser » 24 feb 2015 21:36

*Verwijderd door moderator. Het gaat hier over het boek Wake up*

ereunao

Re: Wake up - Omstreden bestseller

Berichtdoor ereunao » 25 feb 2015 12:03

Ik zie dat de moderator de laatste posting van Julian Brasser gewist heeft. maar ik heb inmiddels wel even die link geopend. Dat verhaal rammelt aan alle kanten als een blikken bus .Want het is onmogelijk te bewijzen dat Chr. in een jubeljaar gestorven zou zijn. Want wij lezen in Luk 6 dat Hij op de 2e 1e sabbat door het gezaaide ging. Dat was dus op de 1e sabbat van het 2e jaar in de cyclus van 7 jaren tot het volgende sabbats jaar. Dat houdt dus in dat Hij 6 jr later nog op aarde geweest moet zijn, want het jubeljaar volgde op het 7e sabbatsjaar ! De in dat art. genoemde jaren 1984 en 2015 zijn dus volkomen uit de lucht gegrepen!
Ook is het niet waar dat we bij het offeren van de eerstelingsgarve van de gerstenoogst aan de Gemeente als de bruid van Chr. moeten denken; zij is een type van de opstanding v.Chr zie 1 Kor.15:20. Pas 50 dagen later komt de Gemeente in zicht bij het offeren van de 2 broden . Het pinksterfeest is een type van Gods volk, door de Heilige Geest vergadert en aan God voorgesteld in verband met al de dierbaarheid van Christus. In het pascha wordt ons de dood, en in de eerstelingsgarf de opstanding van Christus voorgesteld. En in het pinksterfeest het neerdalen van de Heilige Geest om de Gemeente te vormen. Dit alles is Goddelijk volmaakt. De dood en de opstanding van Christus moesten eerst plaats hebben, zou de Gemeente kunnen worden gebouwd. De garf werd geofferd en daarna werden de broden gebakken. Maar let wel, ‘gezuurd zullen zij gebakken worden’. Waarom gezuurd? Omdat zij een type moesten zijn van hen in wie de zonde woont, al zijn zij vervuld met de Heilige Geest. Daarom moesten zij zeven eenjarige schapen ten brandoffer en een geitbok ten zondoffer offeren. En dan valt het direct op dat er bij het offeren van de eerstelingsgarven geen sprake van een zondoffer is omdat de Eersteling zonder zonde was.
En wat de profetie van Joël betreft, de profetie is gelaagd en kent meerdere vervullingen. Petrus haalt Joël aan op de pinksterdag omdat het tot hetzelfde thema behoort .Maar de volledige, definitieve vervulling ligt nog in de toekomst als God Zich opnieuw tot Israël wendt. Zie Zach 12. Hier moeten wij het interval in de profetie verdisconteren.. Want de profetie is altijd primair op Israël gericht; komst en wederkomst van de Messias worden in het profetisch perspectief in één blik samengevat en sluiten naadloos op elkaar aan, zie Zach.9:9 voor Zijn komst en vers 10 voor Zijn wederkomst. De profetische klok is dan ook stilgevallen toen Israël zijn Messias verwierp en in het jaar 70 als natie ophield te bestaan .Gedurende dit interval vergadert de Messias Zijn Gemeente. Pas als die vol is en opgenomen in het Vaderhuis gaat de klok weer lopen en wendt Hij zich opnieuw tot Israël. En zo staat het bol van ongerijmdheden. Hier zal ik,het maar bij laten, want ik vrees dat de moderator ook deze posting gaat wissen en dan is het zonde van al het werk dat ik eraan gehad heb! Maar dan zet ik het wel op de pb van Julian ereunao


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten