Valt ziekte onder Gods wil?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Valt ziekte onder Gods wil?

Berichtdoor mealybug » 19 nov 2014 09:37

BladeStraight schreef:Die Vaderlijke hand geld overigens enkel voor Gods kinderen, lees de bewuste zondag maar goed. Voor Gods kinderen zullen alle dingen medewerken ten goede.


Ik ben dan wel benieuwd hoe je de vervolgde vroege Kerk ziet , waren de christenen ook niet voorzegd dat ze zouden worden gehaat, omgebracht en lijden om Zijns Naams wil?

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Valt ziekte onder Gods wil?

Berichtdoor mealybug » 19 nov 2014 10:13

Enfin, niemand gaf een reactie op mijn vraag of de discipelen niet al een soortgelijke vraag stelden, dus bij deze:
"Toen Jezus bij een blindgeborene kwam vroegen de discipelen hem op de man af, wie heeft er gezondigd, hij of zijn ouders. Toen antwoordde Jezus: Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden. Deze man was ziek maar niet door persoonlijke zonde."

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Valt ziekte onder Gods wil?

Berichtdoor Boerin » 19 nov 2014 10:37

mealybug schreef:Enfin, niemand gaf een reactie op mijn vraag of de discipelen niet al een soortgelijke vraag stelden, dus bij deze:
"Toen Jezus bij een blindgeborene kwam vroegen de discipelen hem op de man af, wie heeft er gezondigd, hij of zijn ouders. Toen antwoordde Jezus: Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden. Deze man was ziek maar niet door persoonlijke zonde."

Ja lol da's nogal kort door de bocht om te zeggen dat iedereen die ziek is gezondigd heeft of z'n ouders, maar als ik zonder jas de hele dag de ijsbaan opga kan ik niet zeggen dat God me een ziekte heeft gegeven of de duivel. Een voorbeeld van dat het wel door zonde komt: een jongen die net bekeerd was en zo onnozel om een leider van de Europese satanskerk handen op te gaan leggen. Waar gebeurd overigens en Zijlstra kon het weer opknappen.
Jezus zei wel tegen die man bij die poel: zondig niet meer, opdat u niet iets ergers overkome.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Gebruikersavatar
Jan
Kapitein
Kapitein
Berichten: 882
Lid geworden op: 10 sep 2014 09:14

Re: Valt ziekte onder Gods wil?

Berichtdoor Jan » 19 nov 2014 11:37

mealybug schreef:
Ik ben dan wel benieuwd hoe je de vervolgde vroege Kerk ziet , waren de christenen ook niet voorzegd dat ze zouden worden gehaat, omgebracht en lijden om Zijns Naams wil?


En door dat alles heen heeft God veel goeds tot stand gebracht. Het eeuwige leven voor hen die mochten getuigen. Het geloofsvertrouwen van die mensen groeide en groeide zelfs toen er vervolging kwam. Zij zagen het einddoel en gaven niet op maar kregen juist steeds meer geloof. Zie het verhaal van Stefanus die zonder enige angst, vervuld v.d. H.G., gedood werd. En hij bad dat zijn vijanden het niet aangerekend werd. Zoals Saulus die zich mocht bekeren en later nog veel goeds mocht gaan doen. En ook wij hebben het geweldige getuigenis van Stefanus en andere martelaren. God werkt al die dingen voor het goede uit. Wat niet betekend dat er geen lijden en dood zal zijn maar wel de kracht om het te verdragen en juist dichter tot God te naderen hierdoor en anderen te inspireren.
Who is He, this King of kings? The Lord of the heavenly armies, He is the King of glory.
Who is this King of glory? The Lord Jesus strong and mighty!

Gebruikersavatar
BladeStraight
Luitenant
Luitenant
Berichten: 739
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:45

Re: Valt ziekte onder Gods wil?

Berichtdoor BladeStraight » 19 nov 2014 17:27

mealybug schreef:Enfin, niemand gaf een reactie op mijn vraag of de discipelen niet al een soortgelijke vraag stelden, dus bij deze:
"Toen Jezus bij een blindgeborene kwam vroegen de discipelen hem op de man af, wie heeft er gezondigd, hij of zijn ouders. Toen antwoordde Jezus: Noch deze heeft gezondigd noch zijn ouders, maar de werken Gods moesten in hem openbaar worden. Deze man was ziek maar niet door persoonlijke zonde."


Wat is de vraag hier? God wil dus dat deze man ziek is en het is geen straf voor de zonde. Juist hier is het een duidelijk voorbeeld van 'alle dingen medewerken ten goede'.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten