Het belang van het bloed van Christus

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23584
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Het belang van het bloed van Christus

Berichtdoor Marnix » 30 aug 2014 20:08

Spreeuw schreef:
Weet je dat niet? Alleen in de bevindelijk-gereformeerde en ook wel in de orthodox-gereformeerde stroming hoor je heel duidelijk dat je gereinigd moet worden door het bloed van Christus. In de overige kerken heel wat minder en met name in de vrijzinnige kerken helemaal niet.



In vrijzinnige kerken misschien niet maar in alle andere kerken waar ik geweest ben van rechts tot pinkster wordt dat overal nadrukkelijk geleerd. Hoe jij erbij komt dat het alleen in bevindelijke en orthodox gereformeerde kringen klinkt slaat totaal nergens op. Dan heb je daar nooit goed geluisterd. Wel moet je goed beseffen dat naast schoonwassing er ook heiliging is. We worden eenmaal door Zijn offer gered moeten worden en Hij ons reinigt. Maar vaak ligt de nadruk in iets minder rechtse kerken op heiliging. Daarom denk je misschien dat het daar minder klinkt, de gemeente IS geheiligd door het bloed van Christus. Dan krijg je een andere boodschap dan wanneer de kerk vooral als een gemeenschap der heidenen gezien wordt.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Boerin
Generaal
Generaal
Berichten: 4537
Lid geworden op: 17 okt 2013 15:20

Re: Het belang van het bloed van Christus

Berichtdoor Boerin » 30 aug 2014 20:48

Marnix schreef:Waar dan? Ik heb zelden meegemaakt dat dat het geval was. Over welke kerken heb je het?!

Helemaal niet werd erover gezongen/gepreekt in New Age achtige charismatische flauwekuldiensten viel me op.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4622
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Het belang van het bloed van Christus

Berichtdoor Spreeuw » 20 sep 2014 13:08

Marnix schreef:Maar vaak ligt de nadruk in iets minder rechtse kerken op heiliging. Daarom denk je misschien dat het daar minder klinkt, de gemeente IS geheiligd door het bloed van Christus. Dan krijg je een andere boodschap dan wanneer de kerk vooral als een gemeenschap der heidenen gezien wordt.


Maar vind je het terecht dat in die kerken meer nadruk ligt op de heiliging?
Wat betreft het onderschatten van het belang van het bloed van Christus: er zijn meer kerken die dit doen, meer dan je denkt.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten