Kerkkeuze

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kerkkeuze

Berichtdoor ajl » 04 aug 2014 19:30

@ topicstarter Ik denk dat je niet moet proberen om jouw schoonouders op andere gedachten te brengen. Jullie hebben het er over gehad, misschien kan je nog eenmaal in een gesprek jullie keuze aangeven en dat deze keuze definitief is, maar het verder gewoon laten rusten. Het blijven je schoonouders, dus ruzie erover maken zou ik niet doen. Boos worden heeft ook geen enkele zin. Er zullen waarschijnlijk nog genoeg punten zijn waar ze het niet mee eens zullen zijn in de toekomst :wink: .

Jbkb

Re: Kerkkeuze

Berichtdoor Jbkb » 04 aug 2014 20:25

schelpje3 schreef:Over dat (thuis)voelen, wij hadden vrienden op bezoek die onlangs verhuisd zijn naar een andere woonplaats. Ze zochten een kerkelijk dak en gingen hier en daar luisteren.
Uiteindelijk kwamen ze bij een gemeente uit, een dorp verderop, omdat ~ de sfeer in dat dorpskerkje veel beter aanvoelde dan in de kerk in hun a.s. woonplaats. ~
M.a.w. zelfde kerkgenootschap en ze hadden er een kwartier rijden voor over, om toch in een andere kerkelijke gemeente te zitten.
Dus kennelijk is dit voor veel mensen ook belangrijk.

Klopt. Mijn ouders (leven inmiddels niet meer) gingen van een Bondsgemeente naar een vrijzinnge PKN omdat in de laatste gemeente de dominee alle gemeenteleden een hand gaf, iedereen vriendelijker was, meer aandacht voor de jeugd etc. Uiteindelijk gaven ze wel toe dat er weinig Bijbels was in deze kerk. Uiterlijke zaken zijn naar mijn idee belangrijker voor mensen dan de doctrine. De vraag is of God dat ook vindt.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Kerkkeuze

Berichtdoor Teus » 06 aug 2014 22:55

@Ano9090
Bijzonder dat je zo je vertrouwen op God mag hebben.
Zoals je schrijft heeft God jullie de weg kenbaar gemaakt die jullie moeten gaan.
Om hier van af te wijken is dus niet aan de orde. De vraag blijft over, hoe hou ik het goed met mijn schoonouders.
Enerzijds wil God niet dat je onenigheid hebt met je schoonouders, anderzijds als je je schoonouders verlaat om Gods wil te doen, de kerk bezoeken die Hij je gewezen hebt, zal Hij je ook helpen het ontstane probleem op te lossen.
Je hebt het vertrouwen op God dat Hij je de weg wijst, dan mag je erop vertrouwen dat Hij dit probleem ook oplost, leg het maar voor Hem neer.
Ano, God doet geen half werk, als het je aan je hart ligt wat er ontstaan is door God te volgen, dan mag je er ook mee naar Hem toegaan: Heere, U heeft me verteld welke weg ik moest gaan, ik wil U volgen maar nu heb ik een probleem met mijn schoonouders. God weet al wat het probleem is, wist al dat het kwam. Weet je, God staat te wachten dat jullie, alle vier bij Hem komen.
Persoonlijk zou ik samen naar mijn schoonouders gaan en vragen samen te bidden, alle vier hardop. Als je alle vier je pijn voor God legt…. gaan er wonderen gebeuren.
Ik bid voor jullie.
Veel zegen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten