Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bambi

Re: Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

Berichtdoor Bambi » 17 jul 2014 14:42

Jvslooten schreef:´´Voor u dan, die gelooft, is Hij kostbaar; maar voor de ongehoorzamen geldt: De steen die de bouwers verworpen hebben, die is de hoeksteen geworden, en een steen des aanstoots en een struikelblok; voor hen namelijk die zich aan het Woord stoten, door ongehoorzaam te zijn, waartoe zij ook bestemd zijn.´´
(1 Pet. 2:7-8)

Mattheüs 21:42 Jezus zeide tot hen: Hebt gij nooit gelezen in de Schriften: De steen, dien de bouwlieden verworpen hebben, deze is geworden tot een hoofd des hoeks; van den Heere is dit geschied, en het is wonderlijk in onze ogen?
43 Daarom zeg Ik ulieden, dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden, en een volk gegeven, dat zijn vruchten voortbrengt.
44 En wie op dezen steen valt, die zal verpletterd worden; en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen.
45 En als de overpriesters en Farizeën deze Zijn gelijkenissen hoorden, verstonden zij, dat Hij van hen sprak.
46 En zoekende Hem te vangen, vreesden zij de scharen, dewijl deze Hem hielden voor een profeet.

Zie ook:

viewtopic.php?f=30&t=26498&p=1979919#p1979919

naamloos
Generaal
Generaal
Berichten: 4544
Lid geworden op: 02 jan 2014 02:58

Re: Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

Berichtdoor naamloos » 17 jul 2014 22:04

Teus schreef:Dus God wilde die mensen niet die onbekeerd gestorven zijn? Hij heeft hun wil niet omgebogen.
Jvslooten schreef:De HEERE heeft alles gewrocht om Zijns Zelfs wil; ja, ook den goddeloze tot den dag des kwaads. (Spr. 16:4)knip
NBV: 4 De HEER heeft alles wat hij heeft gemaakt zijn doel gegeven, de goddelozen heeft hij voor de ondergang bestemd.

God zegt dat hij wil dat alle mensen zalig worden, daarom roept hij hen ook op tot bekering en geloof.
Hij heeft de goddelozen voor de ondergang bestemd, maar hij wilde niet dat ze goddeloos bleven anders had hij hen niet geroepen.
Jammer genoeg zijn er mensen die zelf niet willen en god-loos blijven, en daarom is voor hen de ondergang.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

Berichtdoor mealybug » 18 jul 2014 00:03

Jvslooten schreef:´´Voor u dan, die gelooft, is Hij kostbaar; maar voor de ongehoorzamen geldt: De steen die de bouwers verworpen hebben, die is de hoeksteen geworden, en een steen des aanstoots en een struikelblok; voor hen namelijk die zich aan het Woord stoten, door ongehoorzaam te zijn, waartoe zij ook bestemd zijn.´´
(1 Pet. 2:7-8)


Waar komt die voortdurende focus en obsessie met ongelovigen en hun bestemming toch vandaan?
Voor u die gelooft....dat zijn wij, dus waarom die aandacht telkens weer voor hen die niet geloven?

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

Berichtdoor jamillah » 18 jul 2014 00:30

Nou dat lijkt me logisch, als je iets hebt waar je heel blij mee bent dan gun je dat een ander ook. Nou ja, dat zou zo moeten zijn...

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

Berichtdoor Teus » 18 jul 2014 06:35

@Vsloten, ik hoop en bid dat je nog eens die onweerstaanbare Liefde van God mag ervaren.
Als je die Liefde en Zijn nabijheid ervaren hebt zul je zeker anders praten.
Als je niet de andere kant van iets weet, kun je hetgeen waar je het over hebt ook niet anders belichten. Als je de liefde van God niet ervaren hebt kun je makkelijk over Zijn gerechtigheid spreken. Wanneer je wel Zijn Liefde ervaren hebt wordt het lastiger om erover te spreken. Je doet het wel maar doet pijn en continu met in het achterhoofd wat Jezus er voor gedaan heeft, en dat zeg je er altijd achteraan, dat kun je niet laten omdat het zo Geweldig is en zoveel vreugde geeft als God je er aan herinnerd. Dat vertel je veel en veel liever.
De Heere Jezus doet het ook maar komt altijd met een belofte er achteraan.

Jij proclameert juist wat God niet wilde.
Toen God mensen wilde maken deed Hij dat om van te houden, Hij wilde Zijn Vaderhart tonen aan alle mensen. Hij wilde zoveel mogelijk Liefde geven aan alle mensen.
Ook wist Hij dat we er een puinhoop van zouden maken en toch deed Hij het. Hij wist dat Hij de mensen eeuwig moest verdoemen want zo kunnen ze niet tot Hem komen. Hij is te Heilig voor zonden.
God had een plan en dat was de enige mogelijkheid, Hij zou zijn Zoon geven voor alle mensen en degene die in Hem geloven zal Hij Zijn Liefde en een eeuwig leven geven.
God had een oplossing gezocht, door Zijn Eigen Zoon te geven hoeft Hij niet alle mensen te verdoemen maar kunnen ze indien ze in Zijn Zoon geloven, eeuwig leven, Hij hoefde ze niet te straffen en kon van ze houden en Zijn Liefde geven.

Helaas zou niet ieder mens geloven en dat wist God ook. Tot Zijn grote verdriet, waar Hij zoveel voor over had, met pijn in Zijn Hart moet Hij ze straffen. Alles gegeven wat Hij had, Zijn Zoon, zoveel had Hij er voor over om ze Zijn Liefde te kunnen geven en niet te hoeven straffen.

God heeft met pijn in Zijn Hart te moeten doen wat jij klakkeloos over straat gooit en bijna een vermaak in hebt terwijl Hij er alles voor gegeven hebt om het er niet over te willen hebben.

Hij heeft weliswaar voor hen ook een plan maar wel zodanig dat Hij er niet meer mee te maken wilde hebben
God heeftd niet zoveel verdriet omdat ze Hem pijn doen door te lasteren en niet te luisteren, nee God heeft verdriet omdat Hij hun Zijn Liefde niet kan geven en dat Hij ze niet bij zich kan hebben en doordat Hij geen Vader over hun kan zijn, omdat ze onder de zonden zitten.


Een vrouw vroeg eens aan mij. Als ik in de Hemel ben heb ik dan verdriet over mijn man als hij niet in de hemel komt. Ik zei nee, er is daar geen verdriet en daar is geen tijd voor want je bent druk met God Groot maken, ook in Zijn Gerechtigheid.

Dit is uiteraard zonder verkeerde gedachtes of haatgevoelens o.i.d., We kunnen het ons niet voorstellen maar we maken God Groot in alles wat Hij gedaan heeft en doen dat op een Heilige manier.
Zo zouden we ook met Gods straffen om moeten gaan.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

Berichtdoor rotterdam » 18 jul 2014 07:31

Teus schreef:@Vsloten, ik hoop en bid dat je nog eens die onweerstaanbare Liefde van God mag ervaren.

Als je niet de andere kant van iets weet, kun je hetgeen waar je het over hebt ook niet anders belichten.

Jij proclameert juist wat God niet wilde.

God heeft met pijn in Zijn Hart te moeten doen wat jij klakkeloos over straat gooit en bijna een vermaak in hebt terwijl Hij er alles voor gegeven hebt om het er niet over te willen hebben.

Een vrouw vroeg eens aan mij. Als ik in de Hemel ben heb ik dan verdriet over mijn man als hij niet in de hemel komt. Ik zei nee, er is daar geen verdriet en daar is geen tijd voor want je bent druk met God Groot maken, ook in Zijn Gerechtigheid.


Je gaat toch, hoop ik, na bovenstaande opmerkingen niet vol verbazing reageren als jvslooten niet meer wil antwoorden ?

Die vraag van die vrouw is normaal menselijk denken en daar is niets mis mee.
Ik weet niet of jij een vrouw hebt of laat ik het nog zwaarder aanzetten, of je kinderen hebt ?
Wat zeg je nu eigenlijk ? Een vader zal in de hemel God groot maken in de wetenschap dat zijn kind in de hel is ?

Mat.7 ; 9 Of welk mens onder u zal, als zijn zoon hem om brood vraagt, hem een steen geven? 10 Of als hij een vis vraagt, zal hij hem toch geen slang geven? 11 Indien dan gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader in de hemelen het goede geven aan hen, die Hem daarom bidden.

Jij Teus, weet kennelijk heel veel van de hemel maar van de aarde heb je geen benul.
En da's jammer want ; Ps 115,16 - De hemel is de hemel van de HERE, maar de aarde heeft Hij de mensenkinderen gegeven.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

Berichtdoor Teus » 20 jul 2014 14:38

Teus schreef:@Vsloten, ik hoop en bid dat je nog eens die onweerstaanbare Liefde van God mag ervaren.

Als je niet de andere kant van iets weet, kun je hetgeen waar je het over hebt ook niet anders belichten.

Jij proclameert juist wat God niet wilde.

God heeft met pijn in Zijn Hart te moeten doen wat jij klakkeloos over straat gooit en bijna een vermaak in hebt terwijl Hij er alles voor gegeven hebt om het er niet over te willen hebben.

Een vrouw vroeg eens aan mij. Als ik in de Hemel ben heb ik dan verdriet over mijn man als hij niet in de hemel komt. Ik zei nee, er is daar geen verdriet en daar is geen tijd voor want je bent druk met God Groot maken, ook in Zijn Gerechtigheid.


rotterdam schreef:Je gaat toch, hoop ik, na bovenstaande opmerkingen niet vol verbazing reageren als jvslooten niet meer wil antwoorden ?

Nee, ik verwacht het in het geheel niet, hoop het zelfs niet.

rotterdam schreef:Die vraag van die vrouw is normaal menselijk denken en daar is niets mis mee.

Heb ik gezegd dat er wel iets mis mee is?
Ik heb het mezelf ook afgevraagd.

rotterdam schreef:Ik weet niet of jij een vrouw hebt of laat ik het nog zwaarder aanzetten, of je kinderen hebt?

Ja, ik heb een vrouw, 4 kinderen en 7 kleinkinderen van God gekregen.
rotterdam schreef:Wat zeg je nu eigenlijk ? Een vader zal in de hemel God groot maken in de wetenschap dat zijn kind in de hel is?

Je stelt een vraag en zonder dat je er antwoord op heb gehad trek je al een conclusie, beetje apart, niet?
We hebben eigenlijk geen besef wat er in de Hemel gebeurd en hoe God is. God laat het denk ik altijd Zijn kinderen zien Wie en Hoe Hij werkelijk is. Hij doet het door de Heilige Geest.
Het is maar iets wat God laat zien, zij kunnen het niet behappen en zouden er onder bezwijken. God heeft me wel laten zien dat het daar alleen om Hem gaat, Het staat ook “gewoon” in de Bijbel hoor. Het gaat alleen om Hem, in Zijn Zijn, zoals Hij is zullen we Hem Groot maken, Jubelen en Juichen tot Zijn Eer. Er is niets van satan bij, is onmogelijk. Dan gaan zij Hem groot maken in al Zijn Eigenschappen, Liefde, Genade, Barmhartigheid maar ook Zijn Gerechtigheid. Er kan totaal niets zijn wat zondig is. Het is er absoluut niet, vanzelfsprekend ook niet de gedachtes. Ik begrijp ook echt niet dat je met die vraag komt. Wij denken niet meer aan zonden ook al is het van een ander, we hebben geen wroeging, teleurstelling, verdriet. Het Gaat alleen om God, misschien niet om wat Hij doet maar Wat Hij is.
Ik kan het niet goed omschrijven, vraag God of Hij het je duidelijk wil maken.

rotterdam schreef:Mat.7 ; 9 Of welk mens onder u zal, als zijn zoon hem om brood vraagt, hem een steen geven? 10 Of als hij een vis vraagt, zal hij hem toch geen slang geven? 11 Indien dan gij, hoewel gij slecht zijt, goede gaven weet te geven aan uw kinderen, hoeveel te meer zal uw Vader in de hemelen het goede geven aan hen, die Hem daarom bidden.

Hieruit blijkt dat je niet begrijpt wat ik schrijf, wellicht toch beter op het antwoord gewacht.

rotterdam schreef:Jij Teus, weet kennelijk heel veel van de hemel maar van de aarde heb je geen benul.
En da's jammer want ; Ps 115,16 - De hemel is de hemel van de HERE, maar de aarde heeft Hij de mensenkinderen gegeven.

Hoe je daar tegenaan kijkt of bedoeld, ik begrijp er niets van. Maar wat ik door de Heilige Geest wel weet en heel goed begrijp, Dat ik alles vanuit de Hemel nodig heb om op aarde te kunnen leven zoals Hij wil dat ik leef.
Ik weet eigenlijk niets van de Hemel, we kunnen het niet eens inschatten hoe of wat daar is, een heel klein beetje van God, veel te veel van deze aarde.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

Berichtdoor rotterdam » 20 jul 2014 18:17

Teus schreef:

rotterdam ;Wat zeg je nu eigenlijk ? Een vader zal in de hemel God groot maken in de wetenschap dat zijn kind in de hel is?

Je stelt een vraag en zonder dat je er antwoord op heb gehad trek je al een conclusie, beetje apart, niet?

Nee hoor Teus, dat denk je, er staat een vraagteken achter.

Ik begrijp ook echt niet dat je met die vraag komt.
Ik kan het niet goed omschrijven, vraag God of Hij het je duidelijk wil maken.

Begrijp je dat niet ? Het is een logische vraag die voorkomt uit wat jij eerder schreef.

Hieruit blijkt dat je niet begrijpt wat ik schrijf, wellicht toch beter op het antwoord gewacht.

dit antwoord "Ik kan het niet goed omschrijven" ????????????


Ik weet eigenlijk niets van de Hemel, we kunnen het niet eens inschatten hoe of wat daar is, een heel klein beetje van God, veel te veel van deze aarde.

Ik betwijfel het Teus.


Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Inwendige strijd (Romeinen 7:13-25)

Berichtdoor Teus » 20 jul 2014 21:51

Teus schreef:Hieruit blijkt dat je niet begrijpt wat ik schrijf, wellicht toch beter op het antwoord gewacht.

dit antwoord "Ik kan het niet goed omschrijven" ????????????
Niet eerlijk van je, dit was het hele antwoord: Je stelt een vraag en zonder dat je er antwoord op heb gehad trek je al een conclusie, beetje apart, niet?
We hebben eigenlijk geen besef wat er in de Hemel gebeurd en hoe God is. God laat het denk ik altijd Zijn kinderen zien Wie en Hoe Hij werkelijk is. Hij doet het door de Heilige Geest.
Het is maar iets wat God laat zien, zij kunnen het niet behappen en zouden er onder bezwijken. God heeft me wel laten zien dat het daar alleen om Hem gaat, Het staat ook “gewoon” in de Bijbel hoor. Het gaat alleen om Hem, in Zijn Zijn, zoals Hij is zullen we Hem Groot maken, Jubelen en Juichen tot Zijn Eer. Er is niets van satan bij, is onmogelijk. Dan gaan zij Hem groot maken in al Zijn Eigenschappen, Liefde, Genade, Barmhartigheid maar ook Zijn Gerechtigheid. Er kan totaal niets zijn wat zondig is. Het is er absoluut niet, vanzelfsprekend ook niet de gedachtes. Ik begrijp ook echt niet dat je met die vraag komt. Wij denken niet meer aan zonden ook al is het van een ander, we hebben geen wroeging, teleurstelling, verdriet. Het Gaat alleen om God, misschien niet om wat Hij doet maar Wat Hij is.
Ik kan het niet goed omschrijven, vraag God of Hij het je duidelijk wil maken.



Ik weet eigenlijk niets van de Hemel, we kunnen het niet eens inschatten hoe of wat daar is, een heel klein beetje van God, veel te veel van deze aarde.

Ik betwijfel het Teus.


Is ook niet zo'n probleem Rotterdam, Ik kan de zekerheid bij God vinden, Hij heeft het me doen ervaren.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten