Gaat dan henen, onderwijst al de volken

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor rotterdam » 04 jul 2014 10:53

Marnix schreef:Jezus bidt: Laat hen allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons zijn, opdat de wereld gelooft dat u mij hebt gezonden.


Inderdaad Gravo en Marnix, goed gesproken.

En laten we ons realiseren, bij ons in Nederland valt het nog mee, een Jehova aan de deur, een verdwaalde pinksterjongen die je aanspreekt op de markt, wat erg ijverige protestanten die hun vakantie gebruiken om te "evangeliseren" in het Roomse Limburg.

In het verre buitenland echter, loopt het echt de spuigaten uit.
Onderontwikkelde Afrikaanse landen, landen van de voormalige Sovjet unie waar nu Godsdienstvrijheid is lopen de zendelingen, evangelisten en missionarissen elkaar in de weg.

Opdat ik vanwege mijn werk nogal veel reis zie ik de meest bizarre voorbeelden hiervan.

In Mali zag ik in een plaggenhuttendorp eerst een apostolische kerk en iets verder op een hersteld apostolische kerk. In een gewone provincie stad in Rusland wordt je onder de voet gelopen door Jehova's, mormonen en Amerikaanse baptisten. De eerlijkheid gebied dat ook de R.K.K. vaak vrij agressief klanten werft onder Orthodoxen. (het is niet voor niets dat de paus niet welkom is in Rusland). In Ethiopië bestormen jonge evangelische Amerikanen ver afgelegen Eth. Ort. dorpen.
"nee hoor zoals jullie al dat al 16 eeuwen doen, klopt van geen kant, en ook die doop van jullie is niet geldig - overdopen het hele dorp". De Ethiopische kerk is sinds het jaar 400 staatskerk (Handelingen 8 - de kamerling). En nu komen Amerikaanse pubers met teveel tijd en geld vertellen hoe het moet. ](*,) In hun kielzog nemen ze en passant nog even homohaat mee.
M.i. te triest voor woorden.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor mealybug » 04 jul 2014 11:01

rotterdam schreef:Inderdaad Gravo en Marnix, goed gesproken.

En laten we ons realiseren, bij ons in Nederland valt het nog mee, een Jehova aan de deur, een verdwaalde pinksterjongen die je aanspreekt op de markt, wat erg ijverige protestanten die hun vakantie gebruiken om te "evangeliseren" in het Roomse Limburg.

In het verre buitenland echter, loopt het echt de spuigaten uit.
Onderontwikkelde Afrikaanse landen, landen van de voormalige Sovjet unie waar nu Godsdienstvrijheid is lopen de zendelingen, evangelisten en missionarissen elkaar in de weg.

Opdat ik vanwege mijn werk nogal veel reis zie ik de meest bizarre voorbeelden hiervan.

In Mali zag ik in een plaggenhuttendorp eerst een apostolische kerk en iets verder op een hersteld apostolische kerk. In een gewone provincie stad in Rusland wordt je onder de voet gelopen door Jehova's, mormonen en Amerikaanse baptisten. De eerlijkheid gebied dat ook de R.K.K. vaak vrij agressief klanten werft onder Orthodoxen. (het is niet voor niets dat de paus niet welkom is in Rusland). In Ethiopië bestormen jonge evangelische Amerikanen ver afgelegen Eth. Ort. dorpen.
"nee hoor zoals jullie al dat al 16 eeuwen doen, klopt van geen kant, en ook die doop van jullie is niet geldig - overdopen het hele dorp". De Ethiopische kerk is sinds het jaar 400 staatskerk (Handelingen 8 - de kamerling). En nu komen Amerikaanse pubers met teveel tijd en geld vertellen hoe het moet. ](*,) In hun kielzog nemen ze en passant nog even homohaat mee.
M.i. te triest voor woorden.


Totdat het straks zo bont gemaakt wordt, dat religie gewoon verboden wordt...
Dus wees nu maar blij met die vrijheid van godsdienst, zolang het duurt...
Laatst gewijzigd door mealybug op 04 jul 2014 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Anoniem_89

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jul 2014 13:47

rotterdam schreef:In Mali zag ik in een plaggenhuttendorp eerst een apostolische kerk en iets verder op een hersteld apostolische kerk. In een gewone provincie stad in Rusland wordt je onder de voet gelopen door Jehova's, mormonen en Amerikaanse baptisten. De eerlijkheid gebied dat ook de R.K.K. vaak vrij agressief klanten werft onder Orthodoxen. (het is niet voor niets dat de paus niet welkom is in Rusland). In Ethiopië bestormen jonge evangelische Amerikanen ver afgelegen Eth. Ort. dorpen.
"nee hoor zoals jullie al dat al 16 eeuwen doen, klopt van geen kant, en ook die doop van jullie is niet geldig - overdopen het hele dorp". De Ethiopische kerk is sinds het jaar 400 staatskerk (Handelingen 8 - de kamerling). En nu komen Amerikaanse pubers met teveel tijd en geld vertellen hoe het moet. ](*,) In hun kielzog nemen ze en passant nog even homohaat mee.
M.i. te triest voor woorden.


Ja als je dat evangelisch of pinkster noemt waar homohaat aan de orde is noem het dan gewoon dwaalleer.
Ik heb die documentaire gezien erover.
Nou het zijn gewoon een stelletje imbecielen.
Noem het het gewoon bij naam want bijbels klopt er niks van.


De doop is een ander verhaal maar goed, daar zal ik maar niet verder op in gaan.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor rotterdam » 04 jul 2014 14:09

Anoniem_89 schreef:Ja als je dat evangelisch of pinkster noemt


Zo noem ik ze niet - zo noemen ze zichzelf - wie ben ik omdat te betwijfelen :mrgreen:

Anoniem_89

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jul 2014 14:12

rotterdam schreef:Zo noem ik ze niet - zo noemen ze zichzelf - wie ben ik omdat te betwijfelen :mrgreen:


We mogen onze 'broers en zussen' wel terechtwijzen als ze iets niet goed doen :wink:

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor mealybug » 04 jul 2014 14:15

rotterdam schreef:
Zo noem ik ze niet - zo noemen ze zichzelf - wie ben ik omdat te betwijfelen :mrgreen:

Ach niet alles wat zich gereformeerd noemt, is het ook, he?
Of had Calvijn een zoon die Hyper heette ?
Of Oud,- In Nederland-, binnen- en buiten verband-, christelijk-, vrijzinnig-, nederlands-, nederduits-...
hersteld-, hervormd-, ....

Anoniem_89

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jul 2014 14:24

mealybug schreef:Ach niet alles wat zich gereformeerd noemt, is het ook, he?
Of had Calvijn een zoon die Hyper heette ?
Of Oud,- In Nederland-, binnen- en buiten verband-, christelijk-, vrijzinnig-, nederlands-, nederduits-...
hersteld-, hervormd-, ....

....

Afbeelding


Laat maar, niet leesbaar..teveel stromingen 8-[

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor rotterdam » 04 jul 2014 14:26

Anoniem_89 schreef:Nou het zijn gewoon een stelletje imbecielen.
Noem het het gewoon bij naam want bijbels klopt er niks van.


De doop is een ander verhaal maar goed, daar zal ik maar niet verder op in gaan.


Nee dat begrijp ik - ga eens in op mijn opmerking inzake de Amerikaanse zendingsactiviteiten onder orthodoxe christenen - al 1600 jaar christelijke kerk - in Ethiopië.

Anoniem_89

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jul 2014 14:29

rotterdam schreef:Nee dat begrijp ik - ga eens in op mijn opmerking inzake de Amerikaanse zendingsactiviteiten onder orthodoxe christenen - al 1600 jaar christelijke kerk - in Ethiopië.


Ik ken beide partijen niet dus daar kan ik niet op reageren.
Als je doelt naar die documentaire die een tijdje terug op TV was?
Dan zou ik zeggen dat die Amerikanen gewoon moeten opzouten.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor rotterdam » 04 jul 2014 14:30

Anoniem_89 schreef:
We mogen onze 'broers en zussen' wel terechtwijzen als ze iets niet goed doen :wink:


En heb je dat gedaan ? en wat was het effect ?

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor rotterdam » 04 jul 2014 14:30

Anoniem_89 schreef:
Als je doelt naar die documentaire die een tijdje terug op TV was?
Dan zou ik zeggen dat die Amerikanen gewoon moeten opzouten.


Nee vriend, dat was Oeganda :D

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor rotterdam » 04 jul 2014 14:35

mealybug schreef:Of had Calvijn een zoon die Hyper heette ?


Nee maar wel een zoon, die hem verlaten heeft, hij heet dwarsdrijver.

Anoniem_89

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jul 2014 14:37

rotterdam schreef:En heb je dat gedaan ? en wat was het effect ?


Oh heb ik best een keer gedaan.
Het effect was positief.
Diegene heeft de fout ingezien.

Je gaat toch niet zeggen dat je iemand lukraak alles iedereen laat wijsmaken als diegene duidelijk verkeerd zit?


Over die Amerikanen..
Ik kan daar niets over zeggen want ik weet niet wat er aan de hand is en was er niet bij.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor rotterdam » 04 jul 2014 14:43

Anoniem_89 schreef:Je gaat toch niet zeggen dat je iemand lukraak alles iedereen laat wijsmaken als diegene duidelijk verkeerd zit?


Deze types gebruiken in Afrika allerlei "promotie activiteiten" - school - maaltijden enz. / zeg maar eens "nee" als je in armoede leeft.
De mormonen geven in Rusland samen met hun klasjes - gratis Engelse les en vrij gebruik van het zwembad - ](*,)
Allemaal totale indoctrinatie.

Anoniem_89

Re: Gaat dan henen, onderwijst al de volken

Berichtdoor Anoniem_89 » 04 jul 2014 15:11

rotterdam schreef:
Deze types gebruiken in Afrika allerlei "promotie activiteiten" - school - maaltijden enz. / zeg maar eens "nee" als je in armoede leeft.
De mormonen geven in Rusland samen met hun klasjes - gratis Engelse les en vrij gebruik van het zwembad - ](*,)
Allemaal totale indoctrinatie.



Die gratis Engelse les en vrij gebruik zwembad vind ik ook niet kunnen.

Wat William Booth (oprichter Leger des Heils) eens zei vond ik wel een mooie uitspraak;
''een lege maag heeft geen oren (naar het evangelie)''.

Je kunt wel gaan evangeliseren, maar als iemand niets te eten heeft dan zal hij/zij ook niet snel open staan om naar het evangelie te luisteren.
Als je een maaltijd deelt dan wel eerder..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten