Van kerkverband wisselen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Van kerkverband wisselen

Berichtdoor Jess » 10 nov 2014 18:39

Een aantal jaar geleden zijn wij overgegaan naar de gemeente waar we nu lid zijn. We zagen/zien dat echt als God's weg en zijn tot geloof gekomen.
Echter, nu we een tijd verder zijn, de preken elke zondag weer beluisteren, kunnen wij nu niet zeggen dat we daardoor verder groeien in ons geloof. Dus wij gaan regelmatig elders en worden daar wel gevoed en gelaafd. Bij ons houden de preken 9 van de 10 x op bij het vluchten tot Christus maar niet het leven daarna. Dus het leven in de heiligmaking. Zo jammer.

Gistermorgen was ik, en meerderen met mij, zwaar ontmoedigd na de dienst. Een gastdominee die alleen waarschuwde voor een schijngeloof en geen enkele toespeling op het heil in Christus.

Wat we hier verder mee moeten? kunnen? mogen?

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Van kerkverband wisselen

Berichtdoor Teus » 10 nov 2014 20:42

Jess schreef:Een aantal jaar geleden zijn wij overgegaan naar de gemeente waar we nu lid zijn. We zagen/zien dat echt als God's weg en zijn tot geloof gekomen.
Echter, nu we een tijd verder zijn, de preken elke zondag weer beluisteren, kunnen wij nu niet zeggen dat we daardoor verder groeien in ons geloof. Dus wij gaan regelmatig elders en worden daar wel gevoed en gelaafd. Bij ons houden de preken 9 van de 10 x op bij het vluchten tot Christus maar niet het leven daarna. Dus het leven in de heiligmaking. Zo jammer.

Gistermorgen was ik, en meerderen met mij, zwaar ontmoedigd na de dienst. Een gastdominee die alleen waarschuwde voor een schijngeloof en geen enkele toespeling op het heil in Christus.

Wat we hier verder mee moeten? kunnen? mogen?


Leg het maar weer in Gods hand Jess, Hij weet wat je nodig hebt en te kort komt. Hij wil je helpen en vooral in deze situatie. Je kunt alleen maar van Hem hulp verwachten, en dat wil Hij ook.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 75 gasten