"Kies voor Jezus"

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
benefietdiner
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3466
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:06

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor benefietdiner » 02 mei 2014 10:20

Ik denk dat Spreeuw het hier over heeft:

Afbeelding

Afbeelding

http://www.jezusredt.nu/

Joop van Ooijen:

Afbeelding

.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor mealybug » 02 mei 2014 10:23

Spreeuw schreef:- in de eerste plaats: het standpunt dat sommige christenen hebben, namelijk dat ze geen dogma's hebben: dit is onmogelijk
- en ook: de uitspraak "kies voor Jezus" (vooral gebruikt in pinkster- en evangelische gemeenten), het moet zijn: "geloof in Jezus"


Maar hoe zou je voor Iemand kunnen kiezen , waar je niet in gelooft?
Het omsluit elkaar.

Faramir

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor Faramir » 02 mei 2014 10:24

rotterdam schreef:wordt helemaal niks - niet professioneel - verdere versplintering

Het lijkt mij ook een verloren stem. Bij de gemeenteraadsverkiezingen heeft hij al geen kans gemaakt laat staan voor een zeteltje in het EP waar de kiesdrempel natuurlijk nog veel hoger is.

Rozijn
Majoor
Majoor
Berichten: 1557
Lid geworden op: 18 sep 2013 15:58

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor Rozijn » 02 mei 2014 10:35

Ik denk dat het doel niet direct een zetel is in het EP. Wel mag deze organisatie nu overal posters plakken, zonder dat ze last hebben van regels die dergelijke "evangelisatie-uitingen" verbieden.

Faramir

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor Faramir » 02 mei 2014 10:36

Rozijn schreef:Ik denk dat het doel niet direct een zetel is in het EP. Wel mag deze organisatie nu overal posters plakken, zonder dat ze last hebben van regels die dergelijke "evangelisatie-uitingen" verbieden.

Als dat het doel is dan is dat onvervalst (kiezers)bedrog.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor Spreeuw » 02 mei 2014 10:56

mealybug schreef: Maar hoe zou je voor Iemand kunnen kiezen , waar je niet in gelooft?
Het omsluit elkaar.


Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt. Zoals ik in de openingspost al aangaf roept Jezus niet op om voor Hem te kiezen, maar in Hem te geloven. Als je stelt dat je voor Jezus gekozen hebt, dan veronderstelt dat min of meer dat het aan jou te danken is dat je in Jezus gelooft. Maar zoals ik in de opening ook al zei, er is ook een tekst uit Deuteronomium die wel wel spreekt over kiezen: "Kiest dan heden wie gij dienen zult". Dus dat is een spanningsveld.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor rotterdam » 02 mei 2014 11:03

Spreeuw schreef:- in de eerste plaats: het standpunt dat sommige christenen hebben, namelijk dat ze geen dogma's hebben: dit is onmogelijk
- en ook: de uitspraak "kies voor Jezus" (vooral gebruikt in pinkster- en evangelische gemeenten), het moet zijn: "geloof in Jezus"


1) eens

2) een nuance meer niet

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor mealybug » 02 mei 2014 11:03

Spreeuw schreef:
Sorry, ik begrijp niet wat je bedoelt. Zoals ik in de openingspost al aangaf roept Jezus niet op om voor Hem te kiezen, maar in Hem te geloven. Als je stelt dat je voor Jezus gekozen hebt, dan veronderstelt dat min of meer dat het aan jou te danken is dat je in Jezus gelooft. Maar zoals ik in de opening ook al zei, er is ook een tekst uit Deuteronomium die wel wel spreekt over kiezen: "Kiest dan heden wie gij dienen zult". Dus dat is een spanningsveld.

Het is inderdaad aan de mens te danken dat er een spanningsveld is ontstaan, dat in de eerste plaats.
Want God's Woord is heilig en betrouwbaar, als er iets niet strookt, ligt de fout bij de mens, nooit bij hem.
Je weet wie de vader van verwarring is.
Iemand die niet in Jezus gelooft, kan niet eens voor hem kiezen.
Kiezen vooor hem houdt in dat je gehoorzaam wordt aan Hem, en daarmee zegt de christen niet dat het aan hemzelf te danken is, maar zijn gehoorzaamheid is juist onderwerping aan God's gebod.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor Spreeuw » 02 mei 2014 11:08

rotterdam schreef:2) een nuance meer niet


Maar wel een cruciale, als je oproept: "kies" voor Jezus, zeg je dat je zelf voor Hem moet kiezen, terwijl de uitverkiezing in Gods hand ligt. Zie bv. Efeziërs 1:4.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor rotterdam » 02 mei 2014 11:14

Spreeuw schreef:
Maar wel een cruciale, als je oproept: "kies" voor Jezus, zeg je dat je zelf voor Hem moet kiezen, terwijl de uitverkiezing in Gods hand ligt. Zie bv. Efeziërs 1:4.


Sorry ik begrijp je niet - als je zegt "geloof in Jezus" is dat niet hetzelfde ?

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor Spreeuw » 02 mei 2014 11:16

mealybug schreef:Het is inderdaad aan de mens te danken dat er een spanningsveld is ontstaan, dat in de eerste plaats.
Want God's Woord is heilig en betrouwbaar, als er iets niet strookt, ligt de fout bij de mens, nooit bij hem.
Je weet wie de vader van verwarring is.
Iemand die niet in Jezus gelooft, kan niet eens voor hem kiezen.
Kiezen vooor hem houdt in dat je gehoorzaam wordt aan Hem, en daarmee zegt de christen niet dat het aan hemzelf te danken is, maar zijn gehoorzaamheid is juist onderwerping aan God's gebod.


Grappig, je zegt dat Gods Woord dat betrouwbaar is, dat betekent dus niet onfeilbaar?! (Doet me denken aan een eerdere discussie op dit forum.) Hoe kun je dan stellen dat de fout bij de mens ligt?
Als je in Jezus gelooft, ga je niet prat op jezelf. Je zegt dat God je al op het oog had, nog voor je Hem liefhad! Niet jij hebt gekozen, maar Hij!

1 Johannes 4:19
Wij hebben lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor Spreeuw » 02 mei 2014 11:18

rotterdam schreef: Sorry ik begrijp je niet - als je zegt "geloof in Jezus" is dat niet hetzelfde ?


Nee, want een mens wordt door het geloof gerechtvaardigd, niet uit de werken. Zie Galaten 2:16.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor mealybug » 02 mei 2014 11:25

Spreeuw schreef:
Grappig, je zegt dat Gods Woord dat betrouwbaar is, dat betekent dus niet onfeilbaar?! (Doet me denken aan een eerdere discussie op dit forum.) Hoe kun je dan stellen dat de fout bij de mens ligt?
Als je in Jezus gelooft, ga je niet prat op jezelf. Je zegt dat God je al op het oog had, nog voor je Hem liefhad! Niet jij hebt gekozen, maar Hij!

1 Johannes 4:19
Wij hebben lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad.



1 Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet.
2 Hierdoor immers hebben de ouden een goed getuigenis gekregen.
3 Door het geloof zien wij in dat de wereld tot stand gebracht is door het Woord van God, en wel zo dat de dingen die men ziet, niet ontstaan zijn uit wat zichtbaar is.

Hij heeft niet zo zeer gekozen, maar ons EERST liefgehad.
Er valt voor de mens helemaal niets meer om prat op te gaan.
Je gehoorzaamt, in geloof.

rotterdam
Generaal
Generaal
Berichten: 4636
Lid geworden op: 07 aug 2013 07:24

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor rotterdam » 02 mei 2014 11:29

Spreeuw schreef:Nee, want een mens wordt door het geloof gerechtvaardigd, niet uit de werken. Zie Galaten 2:16.


Ja die tekst ken ik :D

Je mag dus niet zeggen "kies voor Jezus" maar wel "geloof in Jezus" ? of is het andersom ?

M.b.t. Galaten 2;16 - ik weet ook een tekst ;

Jak 2,24 ; U ziet dus nu dat een mens uit werken gerechtvaardigd wordt en niet alleen uit geloof.

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4623
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: "Kies voor Jezus"

Berichtdoor Spreeuw » 02 mei 2014 11:31

mealybug schreef: 1 Het geloof nu is een vaste grond van de dingen die men hoopt, en een bewijs van de zaken die men niet ziet.
2 Hierdoor immers hebben de ouden een goed getuigenis gekregen.
3 Door het geloof zien wij in dat de wereld tot stand gebracht is door het Woord van God, en wel zo dat de dingen die men ziet, niet ontstaan zijn uit wat zichtbaar is.

Hij heeft niet zo zeer gekozen, maar ons EERST liefgehad.
Er valt voor de mens helemaal niets meer om prat op te gaan.
Je gehoorzaamt, in geloof.


Als God ons eerst heeft liefgehad, heeft Hij ook voor jou gekozen. Dat blijkt uit bv. Efeze 1:4. Je gehoorzaamt inderdaad, in geloof, maar niet omdat jij voor Hem hebt gekozen, maar Hij.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 116 gasten