Theologie studeren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 23:15

mohamed schreef:Dat gaat ook over de apostelen die Jezus hadden gezien en bij hem in de leer waren geweest, of dacht je dat het over jou ging?


Nou niet alleen over mij, maar iedere christen.
Of wil je zeggen dat de hele wereld al het evangelie gehoord heeft?

Er staat geschreven dat dan het einde zal komen, wanneer een ieder ervan gehoord heeft.

In Hand. 1:8 staat tot het uiterste der aarde.
Lijkt mij niet dat de discipelen overal geweest zijn in die tijd zoals jij suggereert.

Er staat in Mat 28:19-20 dat we de wereld moeten intrekken om alle volken tot Zijn discipelen te maken en dat we hen moeten dopen én dat we niet moeten vergeten dat Hij bij ons is tot aan de voleinding van de wereld.

Hierbij vallen mij twee dingen op; dat Hij bij ons is tot aan de voleinding van de wereld.
- De wereld is nog niet voorbij gegaan.

De volken moeten gemaakt worden tot discipelen.
Niet maken tot simpele gelovigen.

Wat deden de discipelen van Jezus?
- Die deden wat Jezus deed.
- Wat deed Jezus? Demonen uitdrijven, zieken genezen, liet doden opstaan, zorgde voor de armen en de wezen.

1 Johannes 2:6
6 Wie zegt, dat hij in Hem blijft, behoort ook zelf zó te wandelen, als Hij gewandeld heeft.

Dan kom ik weer op Galaten 2:20 uit;
20 Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, (dat is), niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu (nog) in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven.


Heerlijk man, als je vaak genoeg die teksten voor jezelf leest ken je ze uit het hoofd. :D

mohamed

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor mohamed » 10 aug 2014 23:20

Jezus zelf zei dat hij binnen een generatie zou terugkomen (Mat 16,28) maar daarin volgt nagenoeg niemand hem na en ook jij niet. Dat wandelen in zijn voetsporen is meestal maar vroom praat en dan wordt het beklagenswaardig. Verder houd ik er over op en misschien tref ik je wel op straat als je me probeert te bekeren, dan zal ik je de oren wel wassen. :mrgreen:

Anoniem_89

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 23:31

mohamed schreef:Jezus zelf zei dat hij binnen een generatie zou terugkomen (Mat 16,28) maar daarin volgt nagenoeg niemand hem na en ook jij niet. Dat wandelen in zijn voetsporen is meestal maar vroom praat en dan wordt het beklagenswaardig. Verder houd ik er over op en misschien tref ik je wel op straat als je me probeert te bekeren, dan zal ik je de oren wel wassen. :mrgreen:


Wel jammer dat je nu over iets anders gaat beginnen.
Ik ben ook maar eens mens, misschien had ik dat erbij moeten vermelden, ik weet ook niet alles.

Natuurlijk kan ik Hem moeilijk navolgen. Maar dat rekent Hij mij heus niet aan.
Ik mag weten dat Hij om mij geeft en mijn fouten wilt vergeven als ik het verkeerd gedaan heb en me daar bewust van ben.
Dat scheelt dan weer of denk jij van niet?

Ik hoef jou niet te bekeren hoor.
Heb gezegd wat ik wilde zeggen, je gaat er niet verder op in, dus ik neem aan dat ik gelijk heb.
Jij zult alle antwoorden van het leven blijkbaar wel hebben als je mij de oren wel zult kunnen wassen.
Aan mijn geloof ga ik niet twijfelen hoor. Wees gerust..

mohamed

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor mohamed » 10 aug 2014 23:41

Ga je nou zielig lopen doen? Triest zeg.

Als je het evangelie gaat verkondigen moet je dat wél in de voetsporen van Jezus doen. De apostelen wekten ook doden op en deden dezelfde wonderen.

Anoniem_89

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor Anoniem_89 » 10 aug 2014 23:52

mohamed schreef:Ga je nou zielig lopen doen? Triest zeg.

Als je het evangelie gaat verkondigen moet je dat wél in de voetsporen van Jezus doen. De apostelen wekten ook doden op en deden dezelfde wonderen.


Wat wil je nou? Een chagrijnige reactie van mij lezen zodat je er stiekem om kan lachen?
Of dat je mij uit de tent wil lokken? Zo'n gevoel heb ik wel namelijk.
Kun je lang wachten.

Met jouw hervormde achtergrond had je zelf ook in de bijbel kunnen lezen dat ieder mens zijn/haar eigen gaven krijgt van de Geest.

mohamed

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor mohamed » 10 aug 2014 23:56

Hervormden lezen nooit uit de bijbel, dus als het aan mijn achtergrond had gelegen zou ik deze discussie nu niet eens met je hebben. De verzen waar je op doelt ken ik wel, echter niet door mijn achtergrond maar omdat ik wat brieven van Paulus gelezen heb. De gaven die daar genoemd worden zie je tegenwoordig niks van terug, behalve geloof, hoop en liefde en daaruit trek ik mijn conclusies.

Verder hoef je van mij niet chagrijnig te worden, evenmin als blij evangelisch. Het moge duidelijk zijn dat je gespeculeer nergens toe leidt.

Anoniem_89

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor Anoniem_89 » 11 aug 2014 00:00

mohamed schreef:Hervormden lezen nooit uit de bijbel, dus als het aan mijn achtergrond had gelegen zou ik deze discussie nu niet eens met je hebben. De verzen waar je op doelt ken ik, de gaven die daar genoemd worden zie je tegenwoordig niks van terug, behalve geloof, hoop en liefde.


Ik heb ze bij mijn vrouw nog zien gebeuren, die was altijd zeer snel vermoeid.
Ze had last van haar voeten.
Naar de huisarts geweest, allemaal testen.. bloedprikken en weet ik veel wat allemaal.
Geen resultaat, niets kunnen vinden..

Er is voor gebeden en ze heeft nu heel veel meer energie en loopt uren achter elkaar.

Hoe kun je nu zeggen dat je er tegenwoordig niets meer van ziet?

Waar heb je gezocht? En hoe komt het dat je het niet gevonden hebt.

Kijk eens naar deze video en het artikel;
https://www.youtube.com/watch?v=lfm-OhgmenQ

http://www.cip.nl/artikel/43047/Hoe-is- ... -Ekkelboom

Waarom het bidden 3 kwartier duurde?
Geen idee, misschien geestelijke strijd...

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor Optimatus » 11 aug 2014 14:50

mohamed schreef:Hervormden lezen nooit uit de bijbel, dus als het aan mijn achtergrond had gelegen zou ik deze discussie nu niet eens met je hebben. De verzen waar je op doelt ken ik wel, echter niet door mijn achtergrond maar omdat ik wat brieven van Paulus gelezen heb. De gaven die daar genoemd worden zie je tegenwoordig niks van terug, behalve geloof, hoop en liefde en daaruit trek ik mijn conclusies.

Verder hoef je van mij niet chagrijnig te worden, evenmin als blij evangelisch. Het moge duidelijk zijn dat je gespeculeer nergens toe leidt.


Ik ben Hervormd en ik lees de Bijbel. Ik vraag me af waar jij je onzin op baseert, dat Hervormden nooit uit de Bijbel lezen. Wellicht lezen wij in de Bijbel, maar aan het voorzetsel alleen zal het niet liggen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Anoniem_89

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 aug 2014 21:48

Optimatus schreef:Ik ben Hervormd en ik lees de Bijbel. Ik vraag me af waar jij je onzin op baseert, dat Hervormden nooit uit de Bijbel lezen. Wellicht lezen wij in de Bijbel, maar aan het voorzetsel alleen zal het niet liggen.


Reactie blijft helaas uit hé :?

mohamed

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor mohamed » 13 aug 2014 23:55

mohamed schreef:Hervormden lezen nooit uit de bijbel, dus als het aan mijn achtergrond had gelegen zou ik deze discussie nu niet eens met je hebben. De verzen waar je op doelt ken ik wel, echter niet door mijn achtergrond maar omdat ik wat brieven van Paulus gelezen heb. De gaven die daar genoemd worden zie je tegenwoordig niks van terug, behalve geloof, hoop en liefde en daaruit trek ik mijn conclusies.

Verder hoef je van mij niet chagrijnig te worden, evenmin als blij evangelisch. Het moge duidelijk zijn dat je gespeculeer nergens toe leidt.

Optimatus schreef:Ik ben Hervormd en ik lees de Bijbel. Ik vraag me af waar jij je onzin op baseert, dat Hervormden nooit uit de Bijbel lezen. Wellicht lezen wij in de Bijbel, maar aan het voorzetsel alleen zal het niet liggen.

Lezen uit de Bijbel is correct Nederlands. Wat leest u dan zoal?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor Optimatus » 16 aug 2014 20:43

Ik lees de Bijbel en verder een hoop andere boeken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Anoniem_89

Re: Theologie studeren?

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 aug 2014 21:12

Wij hadden het vandaag over Handelingen 11.
Behoorlijk interessant hoor :mrgreen:

Anoniem_89

Re: Gereformeerde Gemeenten in Nederland

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 jun 2015 08:47

Slechts 1 van de 15 toegelaten bij het curatorium van de GG?
Hoe zat het met de 70 leerlingen die Jezus uitgezonden had? Was daar ook sprake van zo'n soort selectie? ](*,)

Anoniem_89

Re: Gereformeerde Gemeenten in Nederland

Berichtdoor Anoniem_89 » 17 jun 2015 10:07

Omdat het gewoon zeer triest te noemen is de wijze waarop een dominee gekozen wordt.
Laat staan het feit dat je eerst geschoold moet zijn voor je preken mag, stel je voor dat je dat een keer achterwege laat :roll:

Naar mijn mening is het een grote poppenkast eigenlijk.

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2280
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Gereformeerde Gemeenten in Nederland

Berichtdoor Speedy » 17 jun 2015 10:38

Anoniem_89 schreef:Omdat het gewoon zeer triest te noemen is de wijze waarop een dominee gekozen wordt.
Laat staan het feit dat je eerst geschoold moet zijn voor je preken mag, stel je voor dat je dat een keer achterwege laat :roll:

Naar mijn mening is het een grote poppenkast eigenlijk.


Gaat weer lekker he, even je gram spuien over iets waarvan je al zo vaak gezegd hebt dat je niet weet hoe het in elkaar zit.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten

cron