(on)wederstandelijke genade

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 30 mei 2018 22:34

coby6 schreef:Stap 2 t/m 7 moeten wij wel doen. Je moet niet op de bank achter de tv hangen en chips eten en verwachten dat Hij alles wel ff doet, maar Hij werkt het willen en werken in ons uit en sowieso altijd bij die discussies over: doet God het of doe ik het? Als het goed is is onze oude mens met Christus gekruisigd en opgestaan, dus als je dan wat goeds doet is het je nieuwe natuur, ik leef niet meer, Christus leeft in mij, dus dan doet Hij het.
Al wat wij moeten doen als je niet het idee hebt in de vrijheid van Romeinen 8 te wandelen, is zeggen: God ik kan het niet. Dan doet Hij het en krijgt Hij ook alle eer.
Lazarus kom naar buiten!
Wie deed hier wat?


Stap 6 is bevestigd wordend in het geloof, God bevestigd is hoe ik er tegen aan kijk.
Verder zitten wij op dezelfde lijn denk ik, door gewoon te lezen wat er in Gods Woord staat.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 30 mei 2018 22:39

Johan100 schreef:Daar is volbracht wat Jezus op aarde heeft moeten doen.
Dat wil niet zeggen dat God het nu maar aan de mens overlaat en niets meer doet.

Kolossensen 1: 13 Die ons getrokken heeft uit de macht der duisternis, en overgezet heeft in het Koninkrijk van den Zoon Zijner liefde;

Deze tekst al eerder aangehaald. Ik begin me af te vragen of het zin heeft als je star aan je eigen denkbeelden wilt blijven vasthouden.
Want echt waar, jouw theologie moet flink op de schop wil je het maar enigszins Bijbels kunnen noemen en die moet dan nog verder op de schop wil je het voluit Bijbels kunnen noemen.


De overzetting in het Koninkrijk van Jezus is door het geloof.
Mijn theologie hoeft niet op de schop, ik heb geen theologie, ik lees gewoon de Bijbel.
Ik lees de hele Bijbel en het boeit mij niet wat de menselijke regeltjes zijn.
Gewoon doen wat God zegt en lezen wat Hij zegt.

Ik laat mij ook niet onder een wet stellen, ik leef in de Vrijheid van Christus.
Ik heb maar twee regels die ik moet houden en dat is God liefhebben en mijn naaste.
En ja, ik onthoudt mij van bloed en het verstikte.
Verder mag ik alles, maar ik wil niet alles meer omdat er zaken zijn die niet passend zijn voor iemand die in de vrijheid is gezet.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 30 mei 2018 23:08

Johan100 schreef:Efeze 4:22. Te weten dat gij zoudt afleggen, aangaande de vorige wandeling, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding; 23. En dat gij zoudt vernieuwd worden in den geest uws gemoeds, 24. En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid. 25. Daarom legt af de leugen, en spreekt de waarheid, een iegelijk met zijn naaste; want wij zijn elkanders leden. 26. Wordt toornig, en zondigt niet; de zon ga niet onder over uw toornigheid;


Dus de MENS MOET AFLEGGEN ??? En DEN NIEUWEN MENS AAN DOEN ? En dan moet de mens ook nog zelf de leugen afleggen en ook nog de waarheid spreken En ook nog een keer niet meer zondigen.

E dan zeg jij dat de mens niets hoeft te doen ?
Nee God doet het allemaal zeg je dan.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Johan100 » 31 mei 2018 12:22

Veendam schreef:
Gewoon doen wat God zegt en lezen wat Hij zegt.

En dan noem je mij heel vijandig wettisch omdat ik aangeef dat we de zonde moeten vlieden om God er geen verdriet mee te doen.
Je komt gewoon te trots en te verblind over om toe te geven dat je er ook weleens naast zit.
Maar misschien zit er onder die bravoure vernis laagje wel een dikke laag gevoel van weinig eigenwaarde.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 31 mei 2018 20:38

Johan100 schreef:En dan noem je mij heel vijandig wettisch omdat ik aangeef dat we de zonde moeten vlieden om God er geen verdriet mee te doen.
Je komt gewoon te trots en te verblind over om toe te geven dat je er ook weleens naast zit.
Maar misschien zit er onder die bravoure vernis laagje wel een dikke laag gevoel van weinig eigenwaarde.


We moeten de zonde helemaal niet vlieden om God er geen verdriet mee te doen.
Je gaat vast stuiteren als je deze zin gelezen hebt, maar goed, ik leg het uit.

Er is geen moeten meer wanneer je wederomgeboren bent.
Dan mag je leven in de vrijheid.
Vanuit die vrijheid gaat je wil veranderen in dat je niet meer de zonde MOET VLIEDEN, maar je wilt er gewoon geen deel meer aan hebben.
Er is geen moeten meer, dat is de kern van de vrijheid in Christus.

Ik ben helemaal niet trots, ik weet dat Jezus voor mij is gestorven en is opgewekt en dat ik in Zijn Opstandingskracht mag leven en werken.
Ook zit ik er niet naast en zelfs als iemand ergens naast zou zitten betekend dat nog niet dat die persoon dan verblind zou zijn.

Bravoure ? Nee hoor heb ik niet.
Ben ik recht voor de raap ? Ja, maar dat mag best.
Vrijmoedigheid ? Ja hoor, maar misschien noem jij dat bravoure omdat jij het Leven met God niet op deze manier kent.
Eigenwaarde ? Jezus stierf voor mij, en ook al was ik de enigste mens op aarde dan nog stierf Hij voor mij.
Ik ben dus mega waardevol en ik ben zoveel waard en super tov (Tov is GOED) dat het niet in geld is uit te drukken.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor elbert » 01 jun 2018 09:59

veendam schreef:ik heb geen theologie, ik lees gewoon de Bijbel.
:neeschudden: Iedereen heeft een theologie en niemand leest "gewoon" de Bijbel.
De Donald Duck wordt zonder theologie "gewoon" gelezen.
Met de Bijbel, die ons leven verandert en van God tot ons komt, ligt dat toch echt anders.
Veendam schreef:Eigenwaarde ? Jezus stierf voor mij, en ook al was ik de enigste mens op aarde dan nog stierf Hij voor mij.
Ik ben dus mega waardevol en ik ben zoveel waard en super tov (Tov is GOED) dat het niet in geld is uit te drukken.
Op het gevaar af dat ik nu op een paar lange tenen ga staan, maar waarom zouden we het niet zo kunnen zeggen:
"Jezus is dus mega waardevol en Hij is zoveel waard en super tov, dat het niet in geld is uit te drukken. Daarom is Hij het waard om te volgen, is Hij mijn waarde en kan ik niet anders meer dan de zonde hartstochtelijk haten en ervan weglopen, ook al merk ik bij mezelf dat ik dat soms (tot mijn verdriet, want Jezus is zoveel waard) niet doe. Andersom kan ik dan ook niet anders meer dan de gerechtigheid hartstochtelijk liefhebben en verlangen om Jezus te volgen. Daarom bid ik tot Hem om de kracht van Zijn Heilige Geest, want zonder Hem kan ik niks doen."
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 01 jun 2018 11:49

elbert schreef::neeschudden: Iedereen heeft een theologie en niemand leest "gewoon" de Bijbel.
De Donald Duck wordt zonder theologie "gewoon" gelezen.
Met de Bijbel, die ons leven verandert en van God tot ons komt, ligt dat toch echt anders.
Op het gevaar af dat ik nu op een paar lange tenen ga staan, maar waarom zouden we het niet zo kunnen zeggen:
"Jezus is dus mega waardevol en Hij is zoveel waard en super tov, dat het niet in geld is uit te drukken. Daarom is Hij het waard om te volgen, is Hij mijn waarde en kan ik niet anders meer dan de zonde hartstochtelijk haten en ervan weglopen, ook al merk ik bij mezelf dat ik dat soms (tot mijn verdriet, want Jezus is zoveel waard) niet doe. Andersom kan ik dan ook niet anders meer dan de gerechtigheid hartstochtelijk liefhebben en verlangen om Jezus te volgen. Daarom bid ik tot Hem om de kracht van Zijn Heilige Geest, want zonder Hem kan ik niks doen."


Theologie is de LEER, ik leef het LEVEN, de relatie.
Er is verschil in het MOETEN en het WILLEN.
Juist omdat Jezus mij alles waard is volg ik Hem en doe ik wat Hij wil.
Wanneer er sprake is van moeten dan is dat een regel en bij overtreding van een regel is daar logischerwijs straf.
Daarom leef ik dus het LEVEN uit.
Dat betekend dat ik niet wil doen de zaken die God haat.
Iemand kan wel het verlangen hebben om Jezus te volgen maar het moet niet een los verlangen alleen zijn, maar je moet het dan ook doen !
Ook hoef ik niet te bidden om de kracht van de Heilige Geest, omdat ik NIET ZONDER HEM BEN, Hij is IN mij en VOOR mij en Hij is Bij mij.
De kracht van de Heilige Geest heb ik namelijk ontvangen toen de Heilige Geest in mijn Leven kwam en ik de autoriteit heb leren kennen die ik heb als ambassadeur voor Jezus.

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor elbert » 01 jun 2018 12:18

Veendam schreef:Theologie is de LEER, ik leef het LEVEN, de relatie.
Die 2 hebben natuurlijk alles met elkaar te maken, die liggen in elkaars verlengde. Je leven zegt iets over de leer waar je in gelooft (en vice versa).
Veendam schreef:Er is verschil in het MOETEN en het WILLEN.
Ook hier geldt dat ze elkaar kunnen overlappen. Bijvoorbeeld: je hebt moeten en moeten. Als we in Hand. 16 lezen over de reizen van Paulus en Barnabas, dan lezen we dat de Heilige Geest hen verhinderde om naar Bithynië te reizen of in Asia te spreken. Ze moesten van de Geest naar Macedonie. Dat blijkt uit het vervolg.
Ook de hele bediening van Paulus was nou niet iets waar hij uit vrije wil op gekomen was. Hij werd tegen de grond gegooid op weg naar Damaskus, blind ernaartoe afgevoerd en vervolgens kreeg hij de opdracht om het Evangelie te gaan verkondigen.

Later zegt hij zelfs:
1 Kor. 9:16 Als ik het Evangelie verkondig, is er voor mij namelijk geen reden tot roem. De noodzaak daarvan is mij immers opgelegd. En wee mij, als ik het Evangelie niet verkondig!
17 Want als ik dat vrijwillig doe, heb ik recht op loon, maar als ik het onwillig doe, is het beheer van het Evangelie mij toch toevertrouwd.

Waarmee duidelijk wordt, dat je iets kunt "moeten" en het tegelijkertijd ook kunt "willen". Want Paulus moest het Evangelie verkondigen, maar wilde het door de werking van de Geest ook.
Zo is het ook met het geloof. We moeten geloven en God gehoorzamen. Door de wedergeboorte uit God willen we het ook.
Net zoals leer en leven met elkaar overeen behoren te komen, behoren het moeten en het willen met elkaar overeen te komen.
Veendam schreef:Ook hoef ik niet te bidden om de kracht van de Heilige Geest, omdat ik NIET ZONDER HEM BEN, Hij is IN mij en VOOR mij en Hij is Bij mij.
De kracht van de Heilige Geest heb ik namelijk ontvangen toen de Heilige Geest in mijn Leven kwam en ik de autoriteit heb leren kennen die ik heb als ambassadeur voor Jezus.
Dus je zegt eigenlijk dat je maar 1 keer in je leven om de kracht van de Heilige Geest hoeft te bidden en dat je dat daarna niet meer hoeft te doen? Waar staat dat in de Bijbel?
Er staat wel in de Bijbel dat je de Geest kunt uitblussen (1 Thess. 5:19) en dat je de Geest kunt bedroeven (Ef. 4:30).
Wanneer dat gebeurt, gaat het echt niet zo goed met je geloofsleven.
Wie de Geest uitblust, blust ook Zijn kracht in zijn leven uit.
Dan heb je weldegelijk gebed nodig om daarvan terug te keren en om weer de kracht van de Heilige Geest te ontvangen en te ervaren. Iedere christen heeft dat nodig.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Johan100 » 01 jun 2018 14:07

Veendam schreef:We moeten de zonde helemaal niet vlieden om God er geen verdriet mee te doen.
We moeten naar de supermarkt om boodschappen in huis te halen. Maar dat wil niet zeggen dat je niet naar de supermarkt wil.
Begrijp je na deze illustratie een beetje wat ik bedoel?

Je bent niet zo van de theologie/leer zeg je, maar wat doe je hier dan?
Dan moet je ook je mond houden, want alles wat je hier zegt is een bepaalde soort leer. Wat je schrijft toets ik aan de Bijbel en er schort wel wat aan.

Het is leer en leven. En die moeten overeenstemmen. Je leven moet overeenstemmen met de leer van de Bijbel.
En ik heb al verschillende malen aangetoond dat wat je zegt onBIjbels is.

Bijvoorbeeld dat je zegt dat alles volbracht is aan het kruis en het daarna aan de mens is om er op in te gaan.
Ik heb je met teksten aangetoond dat God mensen trekt, dus je kan wel zeggen dat je LEVEN belangrijk vind, maar als je tegen dat wat de Bijbel leert ingaat heb ik zeer grote twijfels bij dat LEVEN.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 01 jun 2018 21:08

elbert schreef:Die 2 hebben natuurlijk alles met elkaar te maken, die liggen in elkaars verlengde. Je leven zegt iets over de leer waar je in gelooft (en vice versa).
Ook hier geldt dat ze elkaar kunnen overlappen. Bijvoorbeeld: je hebt moeten en moeten. Als we in Hand. 16 lezen over de reizen van Paulus en Barnabas, dan lezen we dat de Heilige Geest hen verhinderde om naar Bithynië te reizen of in Asia te spreken. Ze moesten van de Geest naar Macedonie. Dat blijkt uit het vervolg.
Ook de hele bediening van Paulus was nou niet iets waar hij uit vrije wil op gekomen was. Hij werd tegen de grond gegooid op weg naar Damaskus, blind ernaartoe afgevoerd en vervolgens kreeg hij de opdracht om het Evangelie te gaan verkondigen.

Later zegt hij zelfs:
1 Kor. 9:16 Als ik het Evangelie verkondig, is er voor mij namelijk geen reden tot roem. De noodzaak daarvan is mij immers opgelegd. En wee mij, als ik het Evangelie niet verkondig!
17 Want als ik dat vrijwillig doe, heb ik recht op loon, maar als ik het onwillig doe, is het beheer van het Evangelie mij toch toevertrouwd.

Waarmee duidelijk wordt, dat je iets kunt "moeten" en het tegelijkertijd ook kunt "willen". Want Paulus moest het Evangelie verkondigen, maar wilde het door de werking van de Geest ook.
Zo is het ook met het geloof. We moeten geloven en God gehoorzamen. Door de wedergeboorte uit God willen we het ook.
Net zoals leer en leven met elkaar overeen behoren te komen, behoren het moeten en het willen met elkaar overeen te komen.
Dus je zegt eigenlijk dat je maar 1 keer in je leven om de kracht van de Heilige Geest hoeft te bidden en dat je dat daarna niet meer hoeft te doen? Waar staat dat in de Bijbel?
Er staat wel in de Bijbel dat je de Geest kunt uitblussen (1 Thess. 5:19) en dat je de Geest kunt bedroeven (Ef. 4:30).
Wanneer dat gebeurt, gaat het echt niet zo goed met je geloofsleven.
Wie de Geest uitblust, blust ook Zijn kracht in zijn leven uit.
Dan heb je weldegelijk gebed nodig om daarvan terug te keren en om weer de kracht van de Heilige Geest te ontvangen en te ervaren. Iedere christen heeft dat nodig.


Het moeten is een plicht. Dat is dus niet van toepassing.
Bij moeten is altijd sprake van straf bij overtreding en dat is bij wedergeboren mensen niet het geval.
Er is immers geen veroordeling voor hen die IN CHRISTUS zijn !

In Handelingen 16 staat niet "moeten".
Bij 1 Cor 9 : Vrijwillig JA, dus ook recht op loon. Je krijgt immers een kroon in de Hemel, maar daarvan zeggen wij van waarom krijgen wij die ? Wij beschouwen het niet een verdienste, dus werpen die kroon (of kronen) weer aan de voeten van Jezus.
Verplicht ? Nee niet van jij moet dit doen want anders .............
Zendingsbevel is een opdracht dat klopt, maar we worden niet door een opdracht aktief, maar door de ontferming over de mensen en de liefde die wij hebben voor God, daardoor worden wij gedreven.

De Heilige Geest kan je bedroeven, dat klopt. Als je dat gedurende lange tijd doet en bewust stug volhouden gaat dan heb je het risico dat je de Geest uitdooft. En UIT IS UIT.
Je hebt als je de Heilige Geest bedroeft daar niet echt begrip van, omdat de Heilige Geest laat altijd wijst naar Jezus.
Dat je Jezus niet representeerd zoals Jezus dat zou willen. Wat je dan moet doen is op de knieën gaan en belijden dat je Hem niet hebt vertegenwoordigd op de wijze zoals God dat voor jou in petto had.
Zodra jij weer ruimte geeft aan de Heilige Geest komt Hij ook meer tot Zijn Recht in je.
Daar is niet voor nodig dat je weer een gebed nodig hebt of zo, en zingen van vul mij opnieuw, vul mij opnieuw neeee. De Heilige Geest woont IN de gelovige en het niet een halve Heilige Geest. De opstandingskracht van Jezus is ook niet te halveren of zo.
Ruimte geven aan de Heilige Geest dus en in de AUTORITEIT gaan staan die God je gegeven heeft.
Zeggen, horen, geloven, doen, leven, halen van de eindstreep.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 01 jun 2018 21:25

Johan100 schreef:We moeten naar de supermarkt om boodschappen in huis te halen. Maar dat wil niet zeggen dat je niet naar de supermarkt wil.
Begrijp je na deze illustratie een beetje wat ik bedoel?

Je bent niet zo van de theologie/leer zeg je, maar wat doe je hier dan?
Dan moet je ook je mond houden, want alles wat je hier zegt is een bepaalde soort leer. Wat je schrijft toets ik aan de Bijbel en er schort wel wat aan.

Het is leer en leven. En die moeten overeenstemmen. Je leven moet overeenstemmen met de leer van de Bijbel.
En ik heb al verschillende malen aangetoond dat wat je zegt onBIjbels is.

Bijvoorbeeld dat je zegt dat alles volbracht is aan het kruis en het daarna aan de mens is om er op in te gaan.
Ik heb je met teksten aangetoond dat God mensen trekt, dus je kan wel zeggen dat je LEVEN belangrijk vind, maar als je tegen dat wat de Bijbel leert ingaat heb ik zeer grote twijfels bij dat LEVEN.


Nooit heb ik gezegt dat God de mens niet trekt of roept, ik zeg alleen al dat het trekken en roepen is gedaan op Golgotha.
Verder heb ik Bijbelteksten aangedragen en zelfs hele hoofdstukken maar die wil je niet eens lezen.

Verder praat ik niet over leven in het algemeen, ook niet over leven op zich, ook niet leven volgens regeltjes.
Je kunt proberen zaken langs een meetlat te leggen maar van bepaalde dingen kan je dan alleen maar zeggen dat jij het niet kunt meten aan jouw regeltjes die naar het vlees zijn. Dan leef je op een vleselijke manier.

Johan: Wees eens eerlijk, al die regeltjes van jou die ken je wel, maar ken je ook HET ECHTE LEVEN, dat leven waar Jezus over spreekt, dat LEVEN IN OVERVLOED. Ken je dat ? En leef je dat elke dag ??? Het ECHTE LEVEN waar ik het over heb is ook geen uiterlijk vertoon maar is van binnen in naar buiten toe. Dat het Levende Water uit je binnenste komt en toevloeit naar buiten. Het Griekse "ZOE" dat dwars door je heen vloeit

coby6
Majoor
Majoor
Berichten: 1536
Lid geworden op: 01 apr 2018 19:00

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor coby6 » 02 jun 2018 01:37

Veendam schreef:Nooit heb ik gezegt dat God de mens niet trekt of roept, ik zeg alleen al dat het trekken en roepen is gedaan op Golgotha.
Verder heb ik Bijbelteksten aangedragen en zelfs hele hoofdstukken maar die wil je niet eens lezen.

Verder praat ik niet over leven in het algemeen, ook niet over leven op zich, ook niet leven volgens regeltjes.
Je kunt proberen zaken langs een meetlat te leggen maar van bepaalde dingen kan je dan alleen maar zeggen dat jij het niet kunt meten aan jouw regeltjes die naar het vlees zijn. Dan leef je op een vleselijke manier.

Johan: Wees eens eerlijk, al die regeltjes van jou die ken je wel, maar ken je ook HET ECHTE LEVEN, dat leven waar Jezus over spreekt, dat LEVEN IN OVERVLOED. Ken je dat ? En leef je dat elke dag ??? Het ECHTE LEVEN waar ik het over heb is ook geen uiterlijk vertoon maar is van binnen in naar buiten toe. Dat het Levende Water uit je binnenste komt en toevloeit naar buiten. Het Griekse "ZOE" dat dwars door je heen vloeit

Hij trekt nog steeds mensen. We moeten nog steeds bidden dat zielen gered worden. Als dat hele werk al klaar was, hoefden wij niets meer te doen en de Heilige Geest gebruikt ons om mensen Zijn Koninkrijk in te bidden en om het evangelie te brengen, dus Hij werkt en trekt nog steeds.
Mijn Geest zal niet altoos met de mens strijden. Hij overtuigt van zonde, oordeel en gerechtigheid. Het is volbracht op Golgotha, maar toen moesten ze eerst op de Geest wachten en dan alle volken tot Zijn discipelen maken.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Johan100 » 02 jun 2018 07:31

Veendam schreef:
Johan: Wees eens eerlijk

Zit je me nu er een beetje van te betichten dat ik niet eerlijk ben? Valse getuigenis geven heet dat, want dat weet jij helemaal niet.
Ik raak niet onder de indruk van je vrome praatjes. Zolang datgene wat je zegt niet met de Bijbel strookt.....
Ik ga er geen wedstrijdje wie het vroomst is van maken, zoals jij doet.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3644
Lid geworden op: 22 okt 2015 15:06
Contacteer:

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Johan100 » 02 jun 2018 07:50

Veendam schreef:Nooit heb ik gezegt dat God de mens niet trekt of roept, ik zeg alleen al dat het trekken en roepen is gedaan op Golgotha.

Nee, want toen was jij er nog niet. Toen is alles volbracht wat Jezus op aarde heeft moeten en willen doen. Echt waar, er klopt niets van hoor Veendam. Ik maak me toch wel zorgen om jouw geloof, dat meen ik echt.
De Vader moet je persoonlijk tot de Zoon trekken. De trekkende liefde van de Vader tot de Zoon, wat jij niet kent blijkt uit je schrijven.
Dan ken je ook niet dat echte leven lijkt me! Je hebt misschien een goed gevoel bij je godsdienst, maar bedrieg jezelf toch niet.
Arglistig is ons hart.

Heb je jezelf niet leren kennen als iemand die het niet verdient dat God nog naar Hem omziet, en dat God dan komt met Zijn Zoon in je leven, éénzijdige liefde van God vandaan, waardoor je wederliefde kan geven.

Daar op Golgotha is volbracht wat Jezus op aarde heeft gedaan.
Dat wil niet zeggen dat God het nu maar verder aan de mens overlaat en niets meer doet.

Hij velde Paulus op de weg, Hij opende Lydia haar hart, etc. Zo wederbaart(/wederomgeboren laten worden) Hij mensen in de tijd.

Kolossensen 1: 13 Die ons getrokken heeft uit de macht der duisternis, en overgezet heeft in het Koninkrijk van den Zoon Zijner liefde;

Deze tekst al eerder aangehaald. Ik begin me af te vragen of het zin heeft als je star aan je eigen denkbeelden wilt blijven vasthouden.
Want echt waar, jouw Bijbelkennis moet flink op de schop wil je het maar enigszins Bijbels kunnen noemen en die moet dan nog verder op de schop wil je het voluit Bijbels kunnen noemen.

Jezus bidt nog steeds aan de rechterhand van Zijn Vader.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Veendam
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:15

Re: (on)wederstandelijke genade

Berichtdoor Veendam » 02 jun 2018 09:38

Johan100 schreef:Zit je me nu er een beetje van te betichten dat ik niet eerlijk ben? Valse getuigenis geven heet dat, want dat weet jij helemaal niet.
Ik raak niet onder de indruk van je vrome praatjes. Zolang datgene wat je zegt niet met de Bijbel strookt.....
Ik ga er geen wedstrijdje wie het vroomst is van maken, zoals jij doet.


Johan: Wees eens eerlijk, al die regeltjes van jou die ken je wel, maar ken je ook HET ECHTE LEVEN, dat leven waar Jezus over spreekt, dat LEVEN IN OVERVLOED. Ken je dat ? En leef je dat elke dag ??? Het ECHTE LEVEN waar ik het over heb is ook geen uiterlijk vertoon maar is van binnen in naar buiten toe. Dat het Levende Water uit je binnenste komt en toevloeit naar buiten. Het Griekse "ZOE" dat dwars door je heen vloeit.

Heb ik gevraagd om een antwoord en heb ik gevraagd om je hier te verantwoorden ?
Nee. Wees eerlijk tegen je zelf en vraag jezelf af of jij het ECHTE LEVEN kent.
Het is niet aan mij om aan jou dat ECHTE LEVEN op te dringen.
Wil je het niet, dan laat je het maar liggen.
Het blijft echter zo dat Jezus ook wil dat stromen van levend water UIT jouw binnenste zullen vloeien.


Terug naar “[Religie] - Algemeen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten