Christus als goed voorbeeld

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Christus als goed voorbeeld

Berichtdoor Teus » 15 mei 2013 20:04

God wilt dat we leven tot Zijn eer dat is Zijn wil en onze plicht. De meeste eer kunnen we Hem geven door Jezus te volgen, in Zijn voetstappen, niet achteraan kijken of lopen maar in nauwe verbondenheid Zijn voetstappen drukken. God wilt Zijn kinderen alles geven omdat te kunnen doen, het ergste is dat wij Hem vaak in de weg staan. Zonder Genade kunnen we Jezus niet volgen zoals God het bedoeld, daarbij komt dat God zegt dat alles wat men doet zonder ontvangen Genade enkel ijdelheid is. Als we op Jezus willen lijken moeten we Hem volgen, dan pas kunnen we de wapenrusting aantrekken en in Zijn autoriteit gaan staan.
In dergelijke kerkelijke instituten mag niet te snel over Jezus gesproken, je moet eerst......tja nu weet ik niet meer hoe ze dat noemen....door gebakken zijn zeg maar. Volgens hun stappenplan gaat het niet zomaar. Daardoor is een relatie met de Heere Jezus wel heel hoog gegrepen.
Zonder relatie met Jezus kun je Hem niet volgen. Daarom ik vind dat zo jammer voor die mensen die wel de Genade kennen en toch zoveel missen van de Liefde van God.
Ik weet niet of ik dit mag schrijven, moderator vergeef me.
Mijn moeder, ze juicht nu voor Gods Troon, had de beste relatie met de Heere Jezus als ze weer eens een paar weken in het ziekenhuis lag, ze was vaak ziek. Als ze weer naar huis mocht zei men telkens tegen haar ga nu eens niet naar dezelfde kerk waar je altijd heen gaat, ze deed het toch en was alles kwijt.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Christus als goed voorbeeld

Berichtdoor Teus » 15 mei 2013 23:06

Ongelooflijk wat een discussie over Gods woord.

Als we het gewoon bij Gods Woord, de Bijbel houden en anders niet. Het is absoluut het enige wat telt.
Dergelijke uitspraken over uitverkiezing en het volgen van de wet hoeft niet door mensen gedaan worden, God is er duidelijk in. We hebben wat dit betreft niet met mensen te maken.

Veelal weten mensen niet het verschil tussen wedergeboren en bekeren. Bekeren doen we zelf, ......daar kijk je van op hé, ja wij bekeren ons en God doet de wedergeboorte, verschilt praktisch gezien een eeuwigheid van vreugde of wroeging.
Er staat meer dan 100 keer in de Bijbel "bekeerd u", het is een opdracht van God en zijn verplicht daaraan te voldoen. Nee zegt men dan, God moet het doen we moeten afwachten niet dat maar of Hij ons bekeerd. Het spijt me te zeggen maar het is de Grootste zonde, hier doen we God het meeste verdriet mee.
Als we verloren gaan worden we zeker gestraft om de zonden maar weet je wat God je het meest toerekent, dat je Hem niet serieus genomen hebt.
God wilt dat alle mensen bekeerd worden, De Heere Jezus heeft voor alle mensen geleden. Het gaat er om, is Hij ook voor je opgestaan?
Wat God doet is de wedergeboorte 100% uit Genade maar wij zijn 100% verantwoordelijk.
Als je uit Genade God mag ontmoeten en je komt de Hemelpoort binnen moet je eens achterom kijken, daar staat "Uitverkoren" verder heeft het geen betrekking op hetgeen vaak gezegd wordt.

Als je niet voor God kiest laat God je gaan....... God is een Gentlemen Hij klopt aan je hart maar breekt niet in.
Je hoeft ook niet in het gareel te lopen om bij Hem te mogen komen, Hij zegt Zelf, alles is ijdelheid maar Hij zegt ook, kom zoals je bent. tatoeages, grote vette oorbellen, nog meer kwaad gedaan dan Hitler, God heeft er geen boodschap aan, Hij heeft je alles al vergeven door Zijn Zoon. Dat is wat! God heeft je zonden al vergeven, ook al die je morgen gaat doen, zou je Hem er niet eens voor bedanken en vragen of Hij in je leven wilt komen? je Genade schenken en over je wilt regeren? je bakt er zelf niets van, je hebt hem nodig. Lieve mensen, met eerbied gesproken, God staat te trappelen om je het Allerbeste te geven, het is Zijn verlangen om je verblijden in Zichzelf, Hij heeft een Welbehagen in mensen, Hij houdt van je, ja God houdt van je, Hij wil jou. Waarom zou je het niet doen? Je bent toch al verloren, het kan nooit slechter worden.
Als je je niet bekeerd krijg je je deel. God geeft altijd wat een mens wilt, als je je bekeerd krijg je wat je wilt, het eeuwige leven. Als je je niet wilt bekeren, krijg je ook wat je wilt, eeuwige wroeging. Het is immers jou keuze. je hoeft mij niet te geloven hoor, geloof God maar. Vraag God of ik, Teus gelijk heb.

Ik vergelijk het met duiken van een duikplank. Als je van hoogte wil duiken moet je eerst een trap op. Die trap is de stap om Gods aangezicht te zoeken en de wil dat Hij over je regeert. Traplopen kan best inspannend zijn, zo ook de stap om je zonden te belijden vooral als je een gereformeerde rugzak heb.
Boven aan de trap gekomen neem je een aanloop voor de duik, deze aanloop is het op je knieën gaan voor God en Hem aanroepen.
Na de aanloop zweef je door de lucht, je kunt niet meer terug en kan ook niet sturen, je geef je volledig over, je vergeet even alles, ook je zorgen, en heb maar één doel en denkt maar aan een ding, dat water, dat behoed je val, er naast terecht komen is dodelijk.
Het zweven door de lucht is de overgave aan God, volledig, al je zorgen, je hele wereld om je heen en alles wat je hebt zonder enige maar, je hele ik met volledig vertrouwen tot dat water, het Levende Water. Buiten dat Levende Water is geen behoud maar eeuwig verderf.
In het water terecht komen na het zweven door de lucht geeft je weer houvast.
Terecht komen in het Levende Water geeft je vrede door de Heilige Geest en geeft je houvast aan de Grote Verlosser.

Lieve mensen, het is Gods grootste verlangen dat je naar Hem toegaat, dat je je hart openzet voor Hem en je zonden belijdt en Hem oprecht uitnodigt om in je leven te komen omdat je Hem nodig hebt. Als je het doet, Hij geeft alles wat je nodig hebt, Alles wat je dragen kan, hier op aarde al, dan kun je niet meer zonder je kunt Hem niet meer missen maar straks als Zijn Zoon je komt halen mag bij Hem Zijn dan mag je deel uit maken van Zijn Gemeente. Dan neemt Jezus je mee naar Zijn Vader en dan zegt Hij: Vader hier zijn Zij, degene die U mij gegeven hebt. Dan mag je God eeuwig Loven en Prijzen.

We kijken altijd een beetje op naar mensen die de Genade kennen en vinden het bijzonder en mooi, wellicht jaloers, mag hoor. Zeker is het bijzonder, absoluut, maar het is voor God vanzelfsprekend dat we bekeerd zijn, het zou moeten zijn dat we opkijken van iemand die nog niet bekeerd is en bidden, uiten van saamhorigheid van Christenen en er voor gaan dat die ander zich ook bekeerd.

Veel dingen kunnen we niet begrijpen, het is eigenlijk een gunst van God en toch doet Hij niets liever.

Misschien vraag je je af waarom ik dit nu schrijf. Eigenlijk ging het vanzelf maar wat me wel geeft in deze situaties dat ik geweldig blij wordt van binnen en God hartelijk ga danken.

Het lijkt wel een preek geworden, wellicht niet naar ieders wens, sorry moderator, ik kan soms niet anders.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Gebruikersavatar
Floppie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 449
Lid geworden op: 05 sep 2012 20:23

Re: Christus als goed voorbeeld

Berichtdoor Floppie » 16 mei 2013 04:27

Je legt nu jouw, mijns inziens eenzijdige, visie neer over bekering. Hoe zie jij Christus als goed Voorbeeld, of ook als Verlosser?
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

Gebruikersavatar
Teus
Majoor
Majoor
Berichten: 2406
Lid geworden op: 15 dec 2011 13:14

Re: Christus als goed voorbeeld

Berichtdoor Teus » 16 mei 2013 22:03

Floppie schreef:Je legt nu jouw, mijns inziens eenzijdige, visie neer over bekering. Hoe zie jij Christus als goed Voorbeeld, of ook als Verlosser?


Niet helemaal, vertelde ook wat God wil en zijn verlangen is, maar goed.

Eens zei God "laat ons mensen maken" God wilde mensen maken en met de reden om al het goede te geven van wat Hij Zelf bezit. Mensen die Hem Groot maken was Zijn doel. God heeft al voor ons gebukt voordat Hij ons ging maken, Hij moest het stof van de aarde pakken en blies het met Zijn heilige adem om er leven in te krijgen. Moet je eens nagaan dat wij de adem van een Heilig God, de schepper van hemel en aarde, Degene die het water en de sterren op zijn plaats houdt en de wolken stuurt, van Hem hebben we Zijn Heilige adem ontvangen om te leven..
Voordat God zei dat Hij mensen ging maken wist Hij al dat zij, wij dus, er een grote zooi van zouden maken door te zondigen tegen Hem. Toch wilde Hij dat alle mensen na hun leven op aarde bij Hem in de Hemel zouden komen, en nog steeds. Maar God is een Heilig God en kan geen zonden aanzien, Hij kan ze door Zijn Heiligheid niet wegwuiven en zelfs niet door de vingers zien, zo Heilig is Hij, Hij kan er niet mee omgaan. Er moet voor betaald worden, het kan niet anders. God wist dat een mens nooit de straf van zijn of haar zonden kan dragen. Toen kwam Zijn Zoon Jezus Christus en zei "Vader ik kom om Uw wil te doen, Ik zal voor ze betalen". Toen zei God "Als je dat doet mag je ze allemaal hebben, degenen die naar Jou gevraagd hebben, en iedereen zal voor je buigen en belijden dat Jij Christus de Heer bent".

De Heere Jezus is niet als mens op aarde gekomen om te lijden voor onze zonden, zeker is Hij daarvoor gekomen maar niet als primair doel. Hij wilde Zijn Vaders wil doen. Zijn Vader wilt dat iedereen tot Zijn Zoon komt.
God wilt Zijn Zoon daarvoor het beste geven het grootste geschenk, alle mensen. Denk hier eens over na, voor God zijn wij het mooiste geschenk voor Zijn Zoon, zoveel Geeft God om ons, wij, de beloning tussen 2 Heilige Wezens. Voor God en Zijn Zoon draait alles toch om ons, dat weten we toch?
Jezus heeft voor ons betaald aan het kruis, Hij heeft geleden, erg geleden. Hij heeft alle zonden daarbij achtergelaten aan het kruis van alle mensen. God heeft ze gegooid in het meer van vergetelheid en er staat een bordje bij "verboden te vissen". Gestorven voor alle mensen, maar opgestaan voor degene die Genade hebben ontvangen.
We willen zo graag de Genade ontvangen maar moeten wel erg slecht blijven. Een gezicht als een kapotte ruit. Een blij gezicht kan niet meer, we moeten lijden voor wat we God aangedaan hebben. Toch wel regelmatig zeggen oh we zijn zo slecht. Niet waardig een kind genoemd te worden. lieve lezer het is God een gruwel, je doet hem er pijn mee, je zondigt tegen een Almachtig God. God heeft Zijn Zoon gegeven voor je zonden, allezonden. Je beledigd God, je doet mijn Vader verdriet, Is het niet genoeg als God zijn Zoon geeft voor je zonden? Is dit te weinig geweest als je nagaat hoe lief God Zijn Zoon had? Was het niet genoeg wat Jezus deed aan het kruis? Zei Jezus niet na het edik genomen te hebben "Het is Volbracht"?
Moeten we zelf nog maar even iets aan toevoegen? Als je de Genade kent moet je tot jalousie zijn voor andere mensen, worden we jaloers op iemand die er zo bijloopt? Is het niet dat we de Vrucht moeten dragen en uitstralen. God zegt dat je Jezus moet volgen zoals Hij doet, doet Jezus ook zo? Moeten wij niet het lichtend licht zijn. Mensen het is niet van God, God wilt dit niet, het dooft de Heilige Geest en gaat ten koste van de relatie met Jezus. Absoluut ben je er niet altijd vrij van hetgeen je gedaan hebt, de duivel pakt je altijd op je oude zonden. Ik vraag bijna dagelijks of God me wilt helpen te vechten tegen de duivel. Ik mag in Jezus autoriteit staan en hem wegjagen in Zijn naam en hij gaat. Ga maar zingen, de duivel gaat hij wilt het niet horen. Als je zit te kniezen en te miepen kun je dit niet je hebt God niet nodig, je zit met jezelf. Zei Mozes niet tegen het volk "kijk op naar de dingen die van boven zijn, opdat u een wijs hart bekome"?

Jezus als voorbeeld is lastig te omschrijven, de bekende eigenschappen overnemen kennen we wel maar wezenlijk is het complexer. Ik probeer het, laatst vroeg iemand mij haar te vergeven, natuurlijk wil ik vergeven. Waarom zeg ik dat omdat Jezus ook vergeeft? Nee, omdat Jezus mij vergeven heeft. dat is Zijn voetstappen drukken. Vergeven omdat Jezus het ook zou doen is Hem volgen, kijken wat Hij doet. Het kan zijn dat je zegt o dat deed Jezus ook dat kan ik ook wel gaan doen, m.i. is het niet wat de Heilige Geest in je zegt.

Door de Heilige Geest hou ik veel meer van mensen als een paar jaar geleden. Ik bid voor mensen die ik destijds gehaat heb, we kunnen het niet uit ons zelf en hebben God daarvoor nodig door de Heilige Geest. Ben ik nou zo'n goeie vent geworden? Nee, God doet het, als je je op je borst gaat slaan breekt God het direct af dat is met alles zo. Maar doe je het door je te laten leiden door de Heilige Geest, dan zal God je belonen met Zijn Liefde en mag je nog meer zien op Het werk van Zijn Zoon en dan kan je Hem alleen maar loven en Prijzen.

Natuurlijk is het goed om goed te doen maar geef God de eer, dankt Hem daar voor.

je had het over Verlosser? Ik voel me werkelijk verlost door het volbrachte werk van mijn Heiland. Ik heb weinig meer met menselijke weet ik veel wat, Hij zal mij leiden. ik voel me echt vrij, in Jezus Christus mag ik doen wat de Heilige Geest zegt, Hij zegt mij wat goed of fout is en niet de wet ik mag onder de Genade leven en heb totaal geen belang in kerkelijke instituten. Hij, de Almachtige Koning van hemel en aarde heeft Zijn Zoon gezonden om te bidden voor Zijn Kinderen aan Zijn Vader en de Heilige Geest gezonden om te weten wat goed en kwaad is.

Geprezen zij de Grote Koning, Heilig, Heilig is Zijn naam.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Spreeuw
Generaal
Generaal
Berichten: 4612
Lid geworden op: 08 jul 2013 09:02

Re: Christus als goed voorbeeld

Berichtdoor Spreeuw » 03 mei 2014 10:20

Floppie schreef:Je legt nu jouw, mijns inziens eenzijdige, visie neer over bekering. Hoe zie jij Christus als goed Voorbeeld, of ook als Verlosser?


Walgelijk om Christus alleen als voorbeeld te zien. Hij verlost ons van onze zonden, dat is veel belangrijker!

Gebruikersavatar
Arco
Majoor
Majoor
Berichten: 2237
Lid geworden op: 21 dec 2004 15:30
Locatie: Waddinxveen

Re: Christus als goed voorbeeld

Berichtdoor Arco » 06 mei 2014 09:16

Teus schreef:Geprezen zij de Grote Koning, Heilig, Heilig is Zijn naam.


Amen!
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten