Generatiezonden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
essieee
Generaal
Generaal
Berichten: 5121
Lid geworden op: 14 apr 2003 23:47
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 jul 2007 13:47

Raido schreef:
Nelleke 1991 schreef:Maar waarom vragen profeten in de bijbel dan toch vergeving voor de zonden van hun voorouders??
Omdat wij mensen zo goed zijn in het volgen van onze voorouders in allerhande zonden..

Ja? Dus??

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor marcel081276 » 23 jul 2007 16:31

ik vind erfzonde een heel vaag iets, ik denk niet dat je bij je geboorte al een portie zonden meekrijgt ofzo. ik ben ook benieuwd hoe mensen die wel in erfzonde geloven, het krijgen van kinderen zien. ik bedoel, als een kind zeg maar 1 jaar is en het sterft waar gaat het dan heen? ik weet dat kinderen gered zijn in of door de gelovige ouders ofzo, maar dat zou dus betekenen dat kinderen van ongelovige ouders verloren zijn? :shock:

groeten marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Nelleke 1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2007 12:41

Berichtdoor Nelleke 1991 » 25 jul 2007 13:59

als je gelooft dat de Bijbel de waarheid is, zal je ook moeten geloven in erfzonde.. zie het volgende stukje uit romeinen 5:
Maar God bevestigt21) Zijn liefde jegens ons, dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren.22)
9 Veel meer dan, zijnde nu gerechtvaardigd door Zijn bloed,23) zullen wij door Hem behouden worden van den toorn.24)
10 Want indien wij, vijanden zijnde,25) met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.26)
11 En niet alleenlijk dit, maar wij roemen ook in God,27) door onzen Heere Jezus Christus, door Welken wij nu de verzoening gekregen hebben.
12 Daarom, gelijk door28) een mens29) de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen30) gezondigd hebben.31)

maar wat betreft het krijgen van kinderen, dat weet ik niet! ik denk dat niemand weet hoe dat zit, alleen God!
One Way, Jesus, You're the Only One that I could live for

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor marcel081276 » 25 jul 2007 20:30

Nelleke 1991 schreef:als je gelooft dat de Bijbel de waarheid is, zal je ook moeten geloven in erfzonde.. zie het volgende stukje uit romeinen 5:
Maar God bevestigt21) Zijn liefde jegens ons, dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren.22)
9 Veel meer dan, zijnde nu gerechtvaardigd door Zijn bloed,23) zullen wij door Hem behouden worden van den toorn.24)
10 Want indien wij, vijanden zijnde,25) met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.26)
11 En niet alleenlijk dit, maar wij roemen ook in God,27) door onzen Heere Jezus Christus, door Welken wij nu de verzoening gekregen hebben.
12 Daarom, gelijk door28) een mens29) de zonde in de wereld ingekomen is, en door de zonde de dood; en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen30) gezondigd hebben.31)

maar wat betreft het krijgen van kinderen, dat weet ik niet! ik denk dat niemand weet hoe dat zit, alleen God!


ik geloof zeker dat er waarheden in de bijbel staan, maar niet dat alles waar is. ik zou zelf geen probleem met die erfzonde hebben want ik geloof dat uiteindelijk iedereen behouden word, maar het is wel een probleem als je dat niet gelooft, kun je dan kinderen krijgen zonder dat je in angst leeft dat jou kind niet behouden word. ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen dat je het verder niet weet en dat God het wel zal weten, laat je hart eens spreken, wat zegt die.

groeten marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!

Nelleke 1991
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jul 2007 12:41

Berichtdoor Nelleke 1991 » 26 jul 2007 09:51

wat geloof je dan wel en wat niet? en waarom?
en waar baseer je op dat iedereen behouden wordt, want dit staat echt nergens in de bijbel hoor..
maar okee, ik zal mijn hart laten spreken.. mijn hart zegt dat God een liefdevol God is, maar ook rechtvaardig! mijn moeder heeft heel vroeger een miskraam gehad, maar ik weet zeker dat dat kleine kindje nu in de hemel is.. ik weet niet, maar dat is wat mijn hart zegt! maar ik weet echt niet hoe andere mensen dat ervaren, of hoe het zit met kinderen van ongelovige ouders. wat denk jij erover?
One Way, Jesus, You're the Only One that I could live for

Gebruikersavatar
marcel081276
Sergeant
Sergeant
Berichten: 382
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:26
Locatie: Zwijndrecht

Berichtdoor marcel081276 » 04 aug 2007 22:55

Nelleke 1991 schreef:wat geloof je dan wel en wat niet? en waarom?
en waar baseer je op dat iedereen behouden wordt, want dit staat echt nergens in de bijbel hoor..
maar okee, ik zal mijn hart laten spreken.. mijn hart zegt dat God een liefdevol God is, maar ook rechtvaardig! mijn moeder heeft heel vroeger een miskraam gehad, maar ik weet zeker dat dat kleine kindje nu in de hemel is.. ik weet niet, maar dat is wat mijn hart zegt! maar ik weet echt niet hoe andere mensen dat ervaren, of hoe het zit met kinderen van ongelovige ouders. wat denk jij erover?


hallo,

nou ik kan me niet indenken dat God kleine kinderen eeuwig in de hel zou storten, dat vind ik een vreselijk beeld en ik kan me niet indenken dat God zo wreed zou zijn.

groeten marcel
Psalm 46 : 1 God is een toevlucht!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 76 gasten