Afwachten of verwachten, over de toeëigening van het heil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2007 20:37

Jantjes schreef:
Gerdien B. schreef:Zeg maar gerust in allerdaags nederlands wat je hier mee bedoeld Jantjes

Verdraag het maar als ik nog even zo 'dwaas' doorga op dit onderwerp. Maar natuurlijk verdraagt u mij! Ik zie scherp op u toe met dezelfde zorg als waarmee God op u let. Ik heb u (als in een huwelijk) aan Christus gegeven. Eigenlijk net alsof u, als een maagd, aan Christus bent verbonden. Maar ik ben bang dat u, net als Eva door de slang en diens sluwheid werd verleid, zich laat afleiden van de eenvoud in Christus. U bent veel te goedgelovig. Zelfs als iemand u een heel ander beeld van Jezus geeft dan wij, gelooft u hem. Als iemand aankomt met een andere geest dan de Heilige Geest, Die u hebt ontvangen, of met een ander evangelie, dan accepteert u dat zomaar.


Sorry, maar dit vind ik nog niet allerdaags, maar dat kan aan mij liggen.

Ik wil dat jij heel snel stopt met oordelen over mij vellen, want ik begin in staat te raken je flink de les te lezen, maar weet me nog net in te houden want dat heeft Jezus ons niet geleerd, om zo met elkaar om te gaan.

Ik word kwaad, niet omdat je mij veroordeeld, maar wel omdat je Gods werk enorm te kort doet door zo over Zijn werk te oordelen. Je past God in jou vakje en daarbuiten mag Hij niet komen.

Je doet God enorm te kort en je onderschat Zijn almacht.

Als jij mij echt had gekent, dan had je deze posting niet eens durven neer te zetten, omdat het totaal niet klopt met de persoon die ik ben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23588
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2007 20:40

Lekker zwart/wit. Of je zegt tegen God: God verdoem me (daar komt jou verhaal op neer, je zou zelfs die vloek mogen uitspreken want je vraagt God immers om je verdoemenis, om de hel? Je bent het toch er mee eens dat je daar dan heen mag? Of je hebt de naam Jezus eens horen waaien. Daar zit een heleboel tussenin en de Bijbel geeft aan dat wie echt in Hem gelooft gered zal worden, maar er bestaan geen Bijbels Evangelie waarbij je het met God eens moet worden over je verdoemenis voordat je gered kan worden. Je moet beseffen dat je uit jezelf verdoemd bent, maar mag tegelijkertijd weten dat Christus je daarvan kan bevrijden. Wie dat gelooft en Hem als Heer erkent en volgt, hoeft niet bang te zijn voor de hel.

6 Volg de weg van Christus Jezus, nu u hem als uw Heer aanvaard hebt. 7 Blijf in hem geworteld en gegrondvest, houd vast aan het geloof dat u geleerd is en wees vervuld van dankbaarheid. 8 Wees op uw hoede en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieën die op menselijke tradities zijn gebaseerd en zich richten op de machten van de wereld en niet op Christus. 9 Want in hem is de goddelijke volheid lichamelijk aanwezig, 10 en omdat u één bent met hem, het hoofd van alle machten en krachten, bent ook u van die volheid vervuld. 11 In hem bent u ook besneden, niet door mensenhanden, maar met de besnijdenis van Christus, door het afleggen van het aardse lichaam. 12 Toen u gedoopt werd bent u immers met hem begraven, en met hem bent u ook tot leven gewekt, omdat u gelooft in de kracht van God die hem uit de dood heeft opgewekt. 13 U was dood door uw zonden en door uw onbesneden staat, maar God heeft u samen met Christus levend gemaakt toen hij ons al onze zonden kwijtschold. 14 Hij heeft het document met voorschriften waarin wij werden aangeklaagd, uitgewist en het vernietigd door het aan het kruis te nagelen. 15 Hij heeft zich ontdaan van de machten en krachten, hij heeft hen openlijk te schande gemaakt en in Christus over hen getriomfeerd.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Footsteps
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 dec 2005 14:09

Berichtdoor Footsteps » 04 jun 2007 20:57

goofy1978 schreef:volgens sommige evangelies hier ben je al bekeerd als je de naam Jezus eens hebt horen waaien.


Wat een opmerking.. :?

Waar maak jij je nu druk om? Om al Gods kinderen die hier zijn voor de oren te laten slaan? Terwijl hun hier absoluut niet liegen. Of ben je bezig Hem zelf te zoeken?

Ik denk dat we om het laatste ons meer druk moeten maken. Is er voor mij betaald aan het kruis? En dan zal je ook naar het kruis moeten gaan...

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Berichtdoor Boekenlezer » 04 jun 2007 20:57

Ik las vandaag deze zin:
„Het feit dat elke dag de zon schijnt, wijst erop dat je nog bekeerd kan worden.”
(Zie het artikel voor het verband.)

Als ik zo'n uitspraak lees, gaan bij mij een beetje de rillingen over mijn rug lopen, en bekruipt mij een gevoel van: hier haak ik af.
Er zit voor mijn idee een sfeer in van: och, mocht het nog eens gebeuren (snik snik :cry: ).
Wat heeft het nou voor zin om dat zo te zeggen? Waar staat dat zo in de Bijbel? Volgens mij is dergelijke passieve taal vreemd aan de Bijbel, en gebiedt die gewoon recht op de man af: bekeert u! Zo deden de profeten het bijvoorbeeld.
Wat heeft het nou voor zin, om je als predikant je op die manier even te onttrekken aan het gezag van de Bijbel in dezen, om even lekker je eigen gang te kunnen gaan in je spreken? Effe lekker loskomen of zo? Effe lekker uit je dak kunnen gaan met je vleselijkheid als predikant? Wat willen ze daar nou mee?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 04 jun 2007 21:07

Ik heb Paulus woorden gebruikt die hij ook gebruikte op mensen die in zich zelf roemde.
Gerdien B. schreef:
Omdat je oordeelt over mij. Omdat je maar mij te pletter slaat met dat ik niet bekeerd kan zijn en dat terwijl ik weet wat voor werk God in mij gedaan heeft.

Waarom wordt je dan zo boos als ik het zelfde zegt als Paulus zegt.
Dat is helemaal geen oordeel maar een feit.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2007 21:19

Jij past het nu op mij toe en dan vind jij het vreemd dat ik dat als een oordeel zie?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 04 jun 2007 21:26

Boekenlezer schreef:
Waar staat dat zo in de Bijbel

Psalm 72, het stond bij het artikel.

7 Nooddruftigen zal Hij verschonen;
Aan armen, uit genâ,
Zijn hulpe ter verlossing tonen;
Hij slaat hun zielen gâ.
Als hen geweld en list bestrijden,
Al gaat het nog zo hoog;
Hun bloed, hun tranen en hun lijden
Zijn dierbaar in Zijn oog.

11 Zijn naam moet eeuwig eer ontvangen;
Men loov’ Hem vroeg en spâ;
De wereld hoor’, en volg’ mijn zangen,
Met Amen, Amen, na.


Niet onze naam, maar Zijn naam!!

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2007 21:34

Heeft iemand hier zijn/ haar eigen naam groot gemaakt ipv God Zijn naam?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 04 jun 2007 21:51

Vertikke Jantjes en Goofy,

Lees nu eens wat Gerdien schrijft!
Ze roemt over het werk van Jezus in haar leven en op die grond mag ze zeggen dat ze bekeerd is. daar zit helemaal geen eigen eer bij.

Het moest maar eens afgelopen zijn met dat ongefundeerde en uit de context gerukte bijbeltekstenfietserij.

geestelijk zou zijn dat jullie de Heer groot maken dat er iemand tot zijn kudde mag behoren en daar ook van getuigt.

Ik krijg hoe langer hoe meer de indruk dat die kudde wat jullie betreft zo klein mogelijk moet zijn zodat het niet opvalt dat jullie met jullie benepen zieltjes daar ook niet bij horen.

Het heilswerk van Jezus verdient zoveel beter dan dit liefdeloze geblaat. Daarbij is het niet aan jullie om te oordelen. Jullie weten vast wel waar dat staat in de Bijbel!!!!
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 04 jun 2007 22:00

goofy1978 schreef:Ik zal jullie wel nooit kunnen overtuigen.
Maar als Jezus in het oordeel spreekt: wie zijt gij? Ik ken u niet, zal je wel moeten toegeven dat er iets aan je bekering mist.
Zo ik het vertel is er geen mens in staat zich te bekeren, in Jezus geloven is geen kunst aan.
Wat is dan bij jullie geloof de enge poort?bij mij is het wel duidelijk genoeg denk ik.
Jezus waarschuwde er voor dat er zullen zijn die elders inklimmen.
Als ik gelijk heb is zijn zowat alle refowebbers elders ingeklommen.
Er is geen engere manier om bekeerd te worden dan zoals ik het vertel.
Onmogelijk voor een mens, maar mogelijk bij God.
Jezus heeft gekropen als een worm,als God een mens wederbaart zal hij ook kruipen en wenen.
Jezus was onschuldig een mens is schuldig, God zal je in de bekering niet sparen.

Heb 12,6
Want dien de Heere liefheeft, kastijdt Hij, en Hij geselt een iegelijken zoon, dien Hij aanneemt.


De enge manier die jij voorstelt is inderdaad ENG in de letterlijke in van het woord. De Heere wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen! Wat niet wil zeggen dat iedereen naar de hemel gaat, trouwens. Maar waarom zal een mens kruipen en wenen omdat Jezus dat deed? Jezus is Gods Zoon, de link met de bekering van mensen is mij niet helemaal duidelijk. Goofy, begrijp me niet verkeerd: Ik wil jou niet afkraken, echt niet! Ik wil met een open Bijbel met jou spreken (forummen :wink: ) over deze intens belangrijke zaken. Maar jij komt niet met een Bijbelse onderbouwing. Doe dat eens, en hou op met te zeggen dat mensen zich bedriegen. Als dat zo is, dan kun je dat vanuit de Bijbel aantonen! Maar dat mis ik bij jou. Wees wat respectvoller naar endere meningen toe en licht vanuit Gods Woord toe waarom jij bang bent dat mensen het mis hebben.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

goofy1978
Sergeant
Sergeant
Berichten: 410
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:14

Berichtdoor goofy1978 » 04 jun 2007 22:05

Dat niemand in het licht van het evangelie wat ik van God ontvangen heb bekeerd is kan ik niet helpen.
Ga je maar bij God beklagen.
Wie weet Hij mocht je verhoren, O dat het je nog eens stond te gebeuren.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 jun 2007 22:08

Ik weet niet welke Bijbel jij hebt, maar ik denk een totaal andere die ik heb.

Waar staat dan dat niemand tot God kotm dat er geen enekel kind van god op deze aarde rondloopt?

In mijn Bijbel worden we opgeroepen om God te dienen, lief te hebben, te volgen en boven al in Hem te geloven. Dat Jezus onze middelaar en borg is en dat wij door Hem tot de Vader mogen gaan.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 04 jun 2007 22:09

@ goofy;
ik zal vanavond aan God vragen of hij je wat meer liefde in je hart wil geven en verstand van de ware reikwijdte van Zijn evangelie.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 04 jun 2007 22:14

goofy1978 schreef:Dat niemand in het licht van het evangelie wat ik van God ontvangen heb bekeerd is kan ik niet helpen.
Ga je maar bij God beklagen.

Dat kun je inderdaad niet helpen. Maar je kunt wel verder kijken dan je neus lang is. Ofwel: Eerlijk luisteren naar de ander, daar de Bijbel naast leggen. Wij hoeven ons niet bij God te beklagen dat jij een evangelie (is dit wel evangelie, BLIJDE Boodschap??????) hoort wat in de Bijbel zo niet voorkomt.

goofy1978 schreef:Wie weet Hij mocht je verhoren, O dat het je nog eens stond te gebeuren.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dat is weer een stukje zelfspot hoop ik?
Maar inderdaad: Mocht het OOK JOU nog een komen staan te gebeuren dat je door God wordt uitgered! Haast je, om je levens wil! Ga op je knieen, vraag God om leiding, bovenal om een echt nieuw hart. En de manier waarop dat gebeurt? Laat dat maar aan Hem over! Hij zal maken dat je je verwonderen moet! Dat bid ik je, van harte gemeend!!, toe!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
leclerc
Kapitein
Kapitein
Berichten: 936
Lid geworden op: 21 dec 2004 09:50

Berichtdoor leclerc » 04 jun 2007 22:24

Dat is een topdag Goofy..
Al twee mensen die voor je bidden, nu kun je zelf niet achterblijven natuurlijk :wink:

dit meen ik in alle oprechtheid overigens
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten